Mies sai perintöä ja meistä tuli nyt miljonäärejä
Aikaisemmin siis omistimme yhdessä rivitaloasunnon, kerrostaloasunnon, osan toisesta kerrostaloasunnosta sekä kaksi kesämökkiä, kaikki em. Pääkaupunkiseudulla. Nyt tuli vielä sitten 700 000€:n arvosta varallisuutta perintöinä.
Olen jäämässä piakkoin työttömäksi ja tässä katselen työpaikkoja. Voi olla, etten enää viitsi palata työelämään lainkaan, vaan keskityn liikuntaan ja opiskeluun. Tulen saamaan ansiosidonnaista. Puolisolla on työpaikka. Olemme nelikymppisiä.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Tuosta vielä verot pois?
Tuskin se raha pitkään riittää.
400 000€ tuli henkivakuutusksen kautta -> niistä ei mene veroa. Mutta ei se meidän omaisuus miljoonasta kaukana ollut ennen perintöäkään.
Ap
Niin... Minusta, veljestäni ja siskostani tuli myös perinnön myötä miljonäärejä. Mutta jatkamme kukin töitä tahoillamme ja normaalia elämää. Ei tuo niin erikoista ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis miehestä tuli miljonääri, tarkoitat varmaan?
Luit huonosti 🤷
Ap
En lukenut. Mies siis sai 700 000 € perintöä ja hän omistaa jo teidän aiemmasta omaisuudesta puolet, joten hänestä varmaan tuli sitten miljonääri.
Avioliiton aikana kun kumpikin puolisoista omistaa itse oman omaisuutensa. Vasta avioliiton päättyessä (eroon tai kuolemaan) aletaan laskea ja osittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei.... TEISTÄ ei tullut. MIEHESTÄSI saattoi tulla.
Kyllä meistä nyt tuli. Milloin teistä tulee?Ap
Se ei ole edes sinun perintösi ja omit sitä peräti netissä. Miehesi on tainnut maksaa sinulle muutakin...
Omat vanhempani ovat varakkaampia kuin mieheni vanhemmat olivat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luit huonosti 🤷
Ap
En lukenut. Mies siis sai 700 000 € perintöä ja hän omistaa jo teidän aiemmasta omaisuudesta puolet, joten hänestä varmaan tuli sitten miljonääri.
Avioliiton aikana kun kumpikin puolisoista omistaa itse oman omaisuutensa. Vasta avioliiton päättyessä (eroon tai kuolemaan) aletaan laskea ja osittaa.
Meistä nyt tuli, saat olla kade. Olemme yksikkö, perhe. Niin - ja lapsenlapset saa aina hyvät perinnöt myös, kun isovanhempi kuolee. Ovat nyt eskari- ja alakouluikäisiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luit huonosti 🤷
Ap
Kukaan ei jätä 700 000 euron perintöä ilman että rajaa perijän puolison tämän ulkopuolelle. Aivan perusasiaa oikeasti varakkaissa suvuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luit huonosti 🤷
Ap
Meistä nyt tuli, saat olla kade. Olemme yksikkö, perhe. Niin - ja lapsenlapset saa aina hyvät perinnöt myös, kun isovanhempi kuolee. Ovat nyt eskari- ja alakouluikäisiä.Ap
Elä ihan vapaasti illuusioissasi ja havahdu sitten eron tai kuoleman hetkellä siihen, että perinnössä olikin testamenttiklausuuli, joka poistaa avio-oikeuden...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luit huonosti 🤷
Ap
Kukaan ei jätä 700 000 euron perintöä ilman että rajaa perijän puolison tämän ulkopuolelle. Aivan perusasiaa oikeasti varakkaissa suvuissa.
No ei tuo nyt ole mielestäni kovin kummoinen perintö. Avioehtoa ei tosiaan meillä ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luit huonosti 🤷
Ap
Meistä nyt tuli, saat olla kade. Olemme yksikkö, perhe. Niin - ja lapsenlapset saa aina hyvät perinnöt myös, kun isovanhempi kuolee. Ovat nyt eskari- ja alakouluikäisiä.Ap
Elä ihan vapaasti illuusioissasi ja havahdu sitten eron tai
Joo ei minua haittaa. Voin haluta erota itse, ei sitä tiedä. Ihan hyvin olen pärjännyt elämässä ja ostanut omat asuntoni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luit huonosti 🤷
Ap
No ei tuo nyt ole mielestäni kovin kummoinen perintö. Avioehtoa ei tosiaan meillä ole.Ap
Ei siihen teidän avioehtoa tarvita. Itse perin 1,5 miljoonaa euroa lähinnä metsää ja vanhempani olivat rajanneet veljeni ja minun puolisot perinnön ulkopuolelle.
Käyn töissä normaalisti. Mahdollistaa toki monta mukavaa asiaa ja huolettomuutta arkeen.
Keskinäinen testamentti meillä on kyllä. Mutta luulenpa, että olen töistä poissa noin kahdeksan vuotta ja harrastan liikuntaa + Kokoomusnaisten tilaisuuksia.
Ap
Mutta tosiaan - sellaista työtöntä on hankala kiristää, joka ei elä tukien varassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Keskinäinen testamentti meillä on kyllä. Mutta luulenpa, että olen töistä poissa noin kahdeksan vuotta ja harrastan liikuntaa + Kokoomusnaisten tilaisuuksia.
Ap
Kappas, tämä olikin hitaasti rakennettu trollaus.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kokoomusnaisiin saakka sulla pysyi tämä stoori aika hyvin käsissä, mutta nyt kyllä trollin haistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kappas, tämä olikin hitaasti rakennettu trollaus.
Täh? Trollaus olet itse.
Minkälaisissa olosuhteissa ihmiset oikein elävät, kun kaikki normaali elämä on trollausta?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kokoomusnaisiin saakka sulla pysyi tämä stoori aika hyvin käsissä, mutta nyt kyllä trollin haistaa.
Olen ollut Kokoomuksen jäsen vuodesta 2003. Ostin muuten ensimmäisen oman asuntoni opiskellessani yliopistossa.
Ap
Miehes löytää kohta nuoren hotin blondin tyydyttämään kullia.
Jos oikeasti olisit tuossa tilanteessa, ymmärtäisit että ei tällä omaisuudella elä loppuelämää mukavasti.
Se ei ole edes sinun perintösi ja omit sitä peräti netissä. Miehesi on tainnut maksaa sinulle muutakin...