Petolliset 5 OFFICIAL
8.3.2026 alkaa uusi kausi. Keiden kaikkien osallistujien kuvat olette nähneet vuotaneissa kuvissa?
Katso lähetysajat : Petolliset - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1537)
Jussi on ainakin petollisen päiväkirjassaan sanonut jo aika alusta asti, että Joona on niin hyvä tyyppi, että Jussi haluaa sen voittavan. Samaa sanoi viimeksikin, toivoo voittoa Joonalle ja Jassulle, ja tottakai olis bonus, jos hänkin pääsisi voittoa jakamaan. Oli kuitenkin sanonut Jassulle, että jos finaalissa häntä epäillään, niin Jassun ja Joonan ei kannata lähteä Jussia puolustamaan. Jussin mukaan se on niin epäilyttävää ja herättää huomion, ja on johtanut monesti petollisen paljastumiseen. Aika jännä kyllä, että Jussi ei vaikuta kovin kilpailuhenkiseltä tai ei ainakaan omasta puolestaan vaan ennenkaikkea Joonan.
Petollisten kolmikolle soisin voiton. Amanda pitäis kyllä ehdottomasti saada pikapikaa ulos, muutoin petollisille voi käydä kalpaten. Onko vikana yönä aina ollut mahdollisuus murhaamiseen? Kausi on tosi hyvä, ja podcast ihan kybä myös!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei marssijärjestys on selvä. Amanda murhataan.
Pyöreässä pöydässä ekana lähtee Jussi tai Simo. Joka tapauksessa he lähtevät seuraavaksi. Sitten lähtee Marios. Tämän jälkeen äänestäminen lopetetaan tai Beata äänestetään ulos riippuen ihan että miten finaali toteutetaan tällä kertaa. Peli loppuu Beatan hämmentyneisiin kasvoihin. Vähän sama kaava kuin ensimmäisellä kaudella.
Jussin voisi ainoastaan pelastaa se, jos alkaisi syöttämään Joonan tai Jassun nimeä Simolle ja Mariokselle ja löytyisi tikarin. Mutta taitaa olla liian myöhäistä sellaiselle peliliikkeelle.
Jussin pelastaa se, että petolliset pelaavat yhdessä muita vastaan, kuten Janne viime kaudella laski, että kun petollisia on kolme mukana, voidaan yhdessä tiputtaa loput uskolliset
Jussi ei pääse Joonan ja Jassun kanssa voittamaan, koska Joona ja Jassu aikovat voittaa kahdestaan. Vaikka Jussi olisi Jassun ja Joonan kanssa viimeiset kolme jäljellä, niin Jassu ja Joona pudottaisivat vielä Jussin pois pelistä.
Jussi voi voittaa vain pelaamalla uskollisten kanssa Joonan ulos. Yksinään Jassun on pakko pelata Jussin kanssa.
Katso miten kauden 3 finaalissa kävi.
Elleivät säännöt ole muuttuneet, jäivät petolliset Janne, Tiina ja Marjo viimeisiksi kilpailijoiksi.
Ei sen jälkeen enää äänestetty ketä on petollinen vaan kaikki kolme voittivat
JOS eivät säännöt ole muuttuneet
Ainoa tapa tiputtaa Jussi on, että hänet tiputetaan pyöreässä pöydässä niin, että mukaan jää vielä vähintään yksi uskollinen.
Jos petolliset pitävät yhtä, eikä kenelläkään ole tikaria. Äänen menee maksimissaan 3-3
Jos petolliset saavat vielä yhden uskollisen pois pyöreässä pöydässä on heillä ylivoima äänestää yhdessä uskolliset pois.
Petollisten YHTEISPELILLÄ , ilman että jollain on tikari, voittavat petolliset tämän pelin
Petollisilta (jos voittavat) tullaan vielä kysymään, haluavatko voittaa yhdessä, Eli joko MINÄ tai ME.
Siinä tapauksessa Joona ja Jassu voivat tiputtaa Jussin pois
Jussihan on alusta asti sanonut, että haluaa Joonan voittavan, ja nyt kun Jassukin on petollinen, niin Joonan ja Jassun, ja kiva lisä sitten, jos Jussi itekin. Jussi on viihdettä näemmä tekemässä, ja tykkää Joonasta.
Äänestävät kerta toisensa jälkeen näitä hiljaisia uskollisia ulos, kumpa joku oivaltaisi että eniten äänessä olevat vouhkaajat kuten Joona ja Jassu voisi olla seuraava lähtijä.
Vierailija kirjoitti:
Petollisten kolmikolle soisin voiton. Amanda pitäis kyllä ehdottomasti saada pikapikaa ulos, muutoin petollisille voi käydä kalpaten. Onko vikana yönä aina ollut mahdollisuus murhaamiseen? Kausi on tosi hyvä, ja podcast ihan kybä myös!
Kyllä vikana yönä on mielestäni aina ollut mahdollisuus murhaamiseen ja niin on nytkin. Amandan nimeä jo pyörittelivät murhakammiossa (tuntuivat kaikki pitävän häntä vaarallisena finaalissa), joten on ihan mahdollista, että Amanda murhataan. Itse toivon näin käyvän, se olisi paras mahdollinen käänne tähän kohtaan, kun nyt niin moni on uskonut Amandan olevan petollinen ja pyörittävän peliä Jussin kanssa. Sitten joutuisivat katsomaan toisiaan vielä finaalissa uusin silmin ja miettimään tosissaan, että kun ei Amanda ollutkaan, niin kuka sitten..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vikana yönä on mielestäni aina ollut mahdollisuus murhaamiseen ja niin on nytkin. Amandan nimeä jo pyörittelivät murhakammiossa (tuntuivat kaikki pitävän häntä vaarallisena finaalissa), joten on ihan mahdollista, että Amanda murhataan. Itse toivon näin käyvän, se olisi paras mahdollinen käänne tähän kohtaan, kun nyt niin moni on uskonut Amandan olevan petollinen ja pyörittävän peliä Jussin kanssa. Sitten joutuisivat katsomaan toisiaan vielä finaalissa uusin silmin ja miettimään tosissaan, että kun ei Amanda ollutkaan, niin kuka sitten..
Olin painamassa alapeukkua kun luin että toivot että amanda murhataan, mutta sitten kun luin pidemmälle, niin olen myös 100% samaa mieltä että se olisi paras käänne tähän kauteen. Tämä petollisporukka ei ole edes pelannut mitään peliä, paitsi toisiaan vastaan. Niiden ei ole tarvinnut, kun nämä uskolliset ovat ihan uskomaton lammaslauma. Pari jaksoa sitten siellä oli tyyppejä jotka puhui että petolliset on varmasti heidän parhaimpia ystäviä, mutta nyt jäljellä on kaikki ne joiden mielestä kaikkein ihanimmat ja kivoimmat tyypit on 1000% uskollisia koska ne on ”niin ihanan kivoja ja hassuja ja Jassuja, että iiiik kun ihan pakahtuu, että toivottavasti koripallo voittaa ja se ihana peppuheppu…”
Sitten kun petollisten joukossa on vielä Jussi, joka ei ole edes pelaamassa vaan sanoo suoraan että äänestäkää hänet jo pois ”koska jassu ja peppuheppu ovat niin ihanan petollisia.”
Tämä kausi on ollut uskollisten takia ihan roskaa. Jos tässä olisi ollut sellainen porukka joka oikeasti epäilee eikä oikeassa elämässä vain kaveeraa keskenään, tämä olisi ollut ehdottomasti yksi parhaimmista kausista, mutta nyt on Castingissa tapahtunut iso virhe.
Muistelkaa niitäkin reaktioita ja sanoja joita Christopher on sanonut noista lampaista. Hänkin on ollut aivan täysi kypsä noihin huonoihin pelaajiin ja yrittänyt saada ajettua heille järkeä päähän että ei se ulkonäkö tai jonkun homous tee kenestäkään automaattisesti uskollista, mutta kun ei nuo typerykset ymmärrä!
Koska joku kuitenkin väittää vastaan että aina Christophern on moittinut pelaajia, niin, tottakai on. Mutta katsokaa niiden aikaisempien kausien Chrisin reaktioita! Ne poikkeaa ihan täysin tästä, koska Chris itse seuraa tätä ulkopuolelta ja Chris haluaisi hyvää televisiota ja hyviä käänteitä, mutta kun nämä lampaat ei vaan osaa! Tuotanto pystyy reagoimaan nopeasti seuraavana päivänä tapahtumiin ja poimimaan esimerkiksi tehtäviä joissa annetaan vihjeitä, pelkkien kilpien ja tikarien osaan. Tässä kaudessa tuotanto on tehnyt juuri sitä. Amanda oli alkupäivinä sen taulun kimpussa laittamassa epäiltyjä järjestykseen, mutta joku uskollisista nauroi sillekin ja Amanda lopetti sen ja kaikki on sen jälkeen käyttänyt pelkkää naamaa sen perusteena kuka on petollinen ja kuka ei.
Ja olen ehdottomasti sitä mieltä ettei Jassua saa päästää enää mihinkään televisio-ohjelmaan tai edes mihinkään työyhteisöön. Tyyppi on pelkkä fiasko joka pilaa elämän kaikilta muilta. Se on jo varma että Jassu voittaa tämän kauden, koska ei kukaan noista puupäistä osaa pohtia mitään. BB:ssä jassu ajettiin tuotannon puolesta voittoon ja tässä peppuheppu ajaa Jassun voittoon että voi aloittaa podcastin Jassun kanssa.
Lopuksi, jos joku ajattelee että solvaan tuota peppuheppua sanomalla häntä peppuhepuksi, niin siitä ei ole kyse. Hän on vain niin nobody etten muista hänen nimeään. Valitettavasti hän ei kuitenkaan niin nobody ole etteikö hänen heilumistaan huomaisi väkisinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei marssijärjestys on selvä. Amanda murhataan.
Pyöreässä pöydässä ekana lähtee Jussi tai Simo. Joka tapauksessa he lähtevät seuraavaksi. Sitten lähtee Marios. Tämän jälkeen äänestäminen lopetetaan tai Beata äänestetään ulos riippuen ihan että miten finaali toteutetaan tällä kertaa. Peli loppuu Beatan hämmentyneisiin kasvoihin. Vähän sama kaava kuin ensimmäisellä kaudella.
Jussin voisi ainoastaan pelastaa se, jos alkaisi syöttämään Joonan tai Jassun nimeä Simolle ja Mariokselle ja löytyisi tikarin. Mutta taitaa olla liian myöhäistä sellaiselle peliliikkeelle.
Jussin pelastaa se, että petolliset pelaavat yhdessä muita vastaan, kuten Janne viime kaudella laski, että kun petollisia on kolme mukana, voidaan yhdessä tiputtaa loput uskolliset
Jussi ei pääse Joonan ja Jassun kanssa voittamaan, koska Joona ja Jassu aikovat voittaa kahdestaan. Vaikka Jussi olisi Jassun ja Joonan kanssa viimeiset kolme jäljellä, niin Jassu ja Joona pudottaisivat vielä Jussin pois pelistä.
Jussi voi voittaa vain pelaamalla uskollisten kanssa Joonan ulos. Yksinään Jassun on pakko pelata Jussin kanssa.
Katso miten kauden 3 finaalissa kävi.
Elleivät säännöt ole muuttuneet, jäivät petolliset Janne, Tiina ja Marjo viimeisiksi kilpailijoiksi.
Ei sen jälkeen enää äänestetty ketä on petollinen vaan kaikki kolme voittivat
JOS eivät säännöt ole muuttuneet
Ainoa tapa tiputtaa Jussi on, että hänet tiputetaan pyöreässä pöydässä niin, että mukaan jää vielä vähintään yksi uskollinen.
Jos petolliset pitävät yhtä, eikä kenelläkään ole tikaria. Äänen menee maksimissaan 3-3
Jos petolliset saavat vielä yhden uskollisen pois pyöreässä pöydässä on heillä ylivoima äänestää yhdessä uskolliset pois.
Petollisten YHTEISPELILLÄ , ilman että jollain on tikari, voittavat petolliset tämän pelin
Petollisilta (jos voittavat) tullaan vielä kysymään, haluavatko voittaa yhdessä, Eli joko MINÄ tai ME.
Siinä tapauksessa Joona ja Jassu voivat tiputtaa Jussin pois
Jussihan on juurikin parhaassa asemassa, kun voi omalla äänellään kusta muiden muroihin äänestämällä aina "MINÄ":
1. Jussi (MINÄ), Joona (ME), Jassu (ME) --> Jussi voittaa yksin
2. Jussi (MINÄ), Joona (MINÄ), Jassu (MINÄ) --> Kukaan ei voita
3. Jussi (MINÄ), Joona (MINÄ), Jassu (ME) --> Jussi jakaa voiton Joonan kanssa
4. Jussi (MINÄ), Joona (ME), Jassu (MINÄ) --> Jussi jakaa voiton Jassun kanssa
Tästä syystä kannattaisi Jussin lähteä kiristämään kaksikkoa sanoen, että tulee äänestämään joka tapauksessa "MINÄ" ja jolleivat Joona & Jassu halua jäädä täysin ilman rahaa tulee edes toisen heistä äänestää "ME".
Petolliset on kyllä ollut ihan floppi tänä vuonna. Paperilla pelaajat varmaan oli ihan hyvä lista, mutta todellisuus ei toimi!
Jollain tavalla porukka on ihan lampaita, esim. ääenstetään porukka aina yhtä ja samaa "kun muutkin". Juuri pelaajien reaktioista saisi 'dataa' kumpaa leiriä ovat. Jos vaikka olisi ollut 3 jotka saaneet. saman verran ääniä (esim. 5, 4, ja 4) olisi noiden 4 ääntä saaneiden, nipin napin pelastuneiden, pitänyt alkaa enemmän pelaamaan. Puolustaa itseään (myös petollisen), miettiä kuka petollinen on, luoda liittoja jne. Nyt kun 'kaikki' antaneet aina samalle äänen (pl. ehkä joku satunnainen "Simo" äänensä jollekkin muulle) --> KAIKKI muut kokevat olevansa 'turvassa' --> Kukaan ei pelaa, koska ns. tutkan alla seinätapettina ei joudu itse kohteeksi.
Lisäksi kaikki 'perustelut' ovat luokkaa "se on niin niin pihalla pelin säännöistä/ on niin aidon oloinen/ sanoi autossa että petollisia on kolme" tai vastaavaa, ihan hölmöjä! Ei petollinen ole "petollisen oloinen", esim. Joonaan pelityyli osittain lähellä Chrirstal Snown 'hölmöyttä'/reaktioita, mutta ei soita kenenkään kelloja... Samoin lausahdus jos X petollinen keitä ne 2 muuta on, tuokin ihan looginen, koska taitaa kaikilla kausilla ollut 3 petollista ? (vähintään) eli oletus ihan hyvä, ei välttämättä petollisen lipsahdus.
Tällä kaudella osa kummasti jumittuu yhteen, eikä kukaan sitten analysoinut yhtään, miksi uskollinen taas tippui. Olen varma että hän on 100% petollinen (tai uskollinen) ja sitten se on siinä, ei MITÄÄN ajattelua tuon 'ulkopuolelta'!
Minä en halua nähdä Erika Wikmania missään, ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa muu voi mun puolesta voittaa mutta EI Marios, koko ajan ja loppuun asti yhtä pihalla.
Aika moni muukin siellä on ihan yhtä pihalla :D
Jep, Marios sentään myöntää olevansa pihalla :D Eikä muistaakseni ole ollut kenestäkään "ihan sata prossaa varma" kun on mennyt täysin metsään. Tosin kuin esim. Amanda ja Sanna, joiden peliä ja älykkyyttä on kehuttu. Taitaa olla se perinteinen juttu, että jos näyttää epävarmuutensa, niin porukka ei tykkää siitä eikä luota sinuun, vaan on parempi vaan marssia itsevarmasti metsään ja viedä lammaslauma mukanaan.
Tämä! Mäkin oon pitänyt Sannaa ja Amandaa tosi älykkäinä mutta varsinkin tuo heidän vahvistusharhansa on noloa!
Kyllähän Jassulle selvisi se Joonan petollinen siinä kun se suostui käännytykseen.
Petolliset kun ei saa itseään paljastaa uskolliselle, kuin vasta sitten kun on äänestetty karkotetuksi, koska se rikkoisi pelin sääntöjä ja käsittääkseni tuotanto seuraa petollisiksi valittuja kokoajan tarkkana etteivät ne silloinkaan kun ei kamerat käy, niin paljasta mitään.
Tämä vastaus viestiin nro 1315
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Jassulle selvisi se Joonan petollinen siinä kun se suostui käännytykseen.
Petolliset kun ei saa itseään paljastaa uskolliselle, kuin vasta sitten kun on äänestetty karkotetuksi, koska se rikkoisi pelin sääntöjä ja käsittääkseni tuotanto seuraa petollisiksi valittuja kokoajan tarkkana etteivät ne silloinkaan kun ei kamerat käy, niin paljasta mitään.
Tämä vastaus viestiin nro 1315
Kyllähän sen näki Jassun reaktiostakin, että selvisi vasta käännytykseen suostuttuaan petollisten kammiossa, kun huput otettiin pois. Ei hän niin hyvä näyttelijä sentään ole.
Ja pelaajia tuolla tosiaan seurataan tarkasti. Silloin kun ei kuvata, Vanajanlinnassa ollaan enimmäkseen omissa huoneissa, kukin yksinään ja ilman puhelimia, nettiä, mitään millä pystyisi toisten kanssa kommunikoimaan.
Joona halusi kamunsa Jasmiinan petolliseksi. Mutta Jasmiina sooloilee ja päällepäsmäröi liikaa. Nyt on niin mahtavaa valtiatarta että. Vihjailee Jussin lemppaamisella vaikka Jussi on alkuperäinen ppetollinen. Samoin bigbrotherissa Jasmiina inhokkini kuten petollisissakin. Simo Frangeniakin pistää halvalla ja pilkkaa ulosantia. Katsoisi itse peiliinsä Jasmiina.
Kyllähän toisensa tuntevat tutut sopii jo livessä ennen ohjelman filmauksia jos oot petollinen tuutko käännytetyksi jne. Jasmine ja Joona kiristäö Jussin hiljaiseksi ja heivaavat hänet kohta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän toisensa tuntevat tutut sopii jo livessä ennen ohjelman filmauksia jos oot petollinen tuutko käännytetyksi jne. Jasmine ja Joona kiristäö Jussin hiljaiseksi ja heivaavat hänet kohta.
No jos näin tekisivät, niin rikkoisivat pelin sääntöjä aika raskaasti. Pelaajien ei pitäisi etukäteen edes tietää, keitä muita on pelaamassa. Tällä kaudellahan näkivät toisensa ensimmäisen kerran pyöreässä pöydässä, kun saivat nostaa siteen silmiltä sen jälkeen, kun Kristoffer oli käynyt petolliset merkitsemässä.
Sannan päättelyt oli aivan idioottia papatusta. Ei mikään terävin tyyppi tässä pelissä. Plus syyttää siitä ("näettekö ketkä täällä puhuu!" "Te aloititte!") että vastaavat hänen omiin syytöksiinsä.
Ja Marion ihan hissukseen sen jälkeen kun taas idioottipolvästinä piponsa alta aloitti syyttelyn LOL. Hän ei ansaitse voittoa sori.
Jos petolliset pitää yhtä, he voittavat. Ja toki Jussi varmaan heitettäisiin ulos, Jaddu saisi vielä Joonakin heitettyä lopussa ja kaiken saattaa voittaa jopa Jassu yksin. Petolliset on ansainneet voittonsa!
Näkee, että kukaan jäljellä olevista uskollisista ei ole pelannut tämän tyylisiä lautapelejä ennen. Ei analysoida äänestyksiä ollenkaan, saatika muita vihjeitä. Helppoa petollisille. Aaron ja Vallteri yrittivät pelata, mutta koska oikea pelaaminen oli näille muille "outoa käytöstä", saivat he lähteä.
P.S Viime kaudellakin pelin voittivat ne, jotka olivat eniten kuutamolla.
Miksi toivotte Simon voittavan, kun hän on ihan yhtä pihalla kuin kaikki muutkin uskolliset? Eikö tämän pelin kuulu voittaa se, joka on oman roolinsa vetänyt hyvin