Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petolliset 5 OFFICIAL

Vierailija
03.02.2026 |

8.3.2026 alkaa uusi kausi. Keiden kaikkien osallistujien kuvat olette nähneet vuotaneissa kuvissa?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Petolliset - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1541)

Vierailija
1341/1541 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei marssijärjestys on selvä. Amanda murhataan. 

Pyöreässä pöydässä ekana lähtee Jussi tai Simo. Joka tapauksessa he lähtevät seuraavaksi. Sitten lähtee Marios. Tämän jälkeen äänestäminen lopetetaan tai Beata äänestetään ulos riippuen ihan että miten finaali toteutetaan tällä kertaa. Peli loppuu Beatan hämmentyneisiin kasvoihin. Vähän sama kaava kuin ensimmäisellä kaudella. 

Jussin voisi ainoastaan pelastaa se, jos alkaisi syöttämään Joonan tai Jassun nimeä Simolle ja Mariokselle ja löytyisi tikarin. Mutta taitaa olla liian myöhäistä sellaiselle peliliikkeelle. 

Jussin pelastaa se, että petolliset pelaavat yhdessä muita vastaan, kuten Janne viime kaudella laski, että kun petollisia on kolme mukana, voidaan yhdessä tiputtaa loput uskolliset

Jussi ei pääse Joonan ja Jassun kanssa voittamaan, koska Joona ja Jassu aikovat voittaa kahdestaan. Vaikka Jussi olisi Jassun ja Joonan kanssa viimeiset kolme jäljellä, niin Jassu ja Joona pudottaisivat vielä Jussin pois pelistä.

Jussi voi voittaa vain pelaamalla uskollisten kanssa Joonan ulos. Yksinään Jassun on pakko pelata Jussin kanssa.

Katso miten kauden 3  finaalissa kävi.

Elleivät säännöt ole muuttuneet, jäivät petolliset Janne, Tiina ja Marjo viimeisiksi kilpailijoiksi.

Ei sen jälkeen enää äänestetty ketä on petollinen vaan kaikki kolme voittivat 

JOS eivät säännöt ole muuttuneet

Ainoa tapa tiputtaa Jussi on, että hänet tiputetaan pyöreässä pöydässä niin, että mukaan jää vielä vähintään yksi uskollinen.

Jos petolliset pitävät yhtä, eikä kenelläkään ole tikaria. Äänen menee maksimissaan   3-3

Jos petolliset saavat vielä yhden uskollisen pois pyöreässä pöydässä on heillä ylivoima äänestää yhdessä uskolliset pois.

Petollisten YHTEISPELILLÄ , ilman että jollain on tikari, voittavat petolliset tämän pelin

Ei! Ei ja ei. Vaan sen jälkeen vielä oli mahdollisuus äänestää joko niin että JAETAAN tai yrittää kaapata KOKO POTTI. Eli Petollisilla on mahdollisuus vielä pettää toiset petolliset jos kaikki kolme jää jäljelle. Ja jos jäljelle jääneet kolme vastaavat kaikki että haluavat kaapata potin niin kukaan ei saa mitään!! Ja jos vain yksi vastaa että haluaa kaapata niin hän saa kaiken ja Jussi saattaisi tehdä niin. 

Joona ja Jassu ei petä toisiaan ja ovat "vaikuttajia" niin ei halua itselleen huonoa mainosta. Jussille kyseessä on "vain" peli ja olisi aiemmin heittänyt menemään Jassun ja Joonan.

Vierailija
1342/1541 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jussi on ainakin petollisen päiväkirjassaan sanonut jo aika alusta asti, että Joona on niin hyvä tyyppi, että Jussi  haluaa sen voittavan. Samaa sanoi viimeksikin, toivoo voittoa Joonalle ja Jassulle, ja tottakai olis bonus, jos hänkin pääsisi voittoa jakamaan. Oli kuitenkin sanonut Jassulle, että jos finaalissa häntä epäillään, niin Jassun ja Joonan ei kannata lähteä Jussia puolustamaan. Jussin mukaan se on niin epäilyttävää ja herättää huomion, ja on johtanut monesti petollisen paljastumiseen. Aika jännä kyllä, että Jussi ei vaikuta kovin kilpailuhenkiseltä tai ei ainakaan omasta puolestaan vaan ennenkaikkea Joonan.

Jussi yritti aiemmin saada heidät pois pelistä. Nyt vain ihan omaa kuvaansa silottelee. Oli aiemmin todella voitontahtoinen eli ei mene läpi. Tottakai haluaa voittaa mutta on tajunnut ettei se ole mahdollista ellei sitten pääse loppuun asti (toivon ettei kaappaa pottia). 

Simo ja Marios ulos kisasta ja petolliset voittoon. Niin pölvästi-uskollisia ja myös katsoneet alaspäin Jassua ja Joonaa niin ihan hyvä näpäytys. Ihmisistä on moneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/1541 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, jotka ovat nähneet ysijakson, puhuiko kukaan siinä mitään siitä, että uskoisi oikeasti jonkun olevan käännytetty? Tai puhutaanko siinä vaan, että Annin kilpeen osuttiin? Tai puhutaanko kummastakaan enää ollenkaan?

Teoreettisessa tilanteessa, jossa kukaan ei usko käännytykseen, niin kaikkia kolmea petollista ei mitenkään saada karkotettua, kun niitä uskottaisiin olevan vain kaksi. Paitsi, jos joku olettaa alun perin olleen neljä petollista. 

Vierailija
1344/1541 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän on aika tyhmä peli. Voiton haluiset uskolliset auttaa petollisia voittoon koska tietävät ketkä ne on mutteivat paljasta ettei petolliset murhaa heitä. Hah.

Kuten Amanda.

Vierailija
1345/1541 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täähän on aika tyhmä peli. Voiton haluiset uskolliset auttaa petollisia voittoon koska tietävät ketkä ne on mutteivat paljasta ettei petolliset murhaa heitä. Hah.

Kuten Amanda.

No Amanda tiesi Petran ja tiesi Jussin (jonka lähellä pysyttelenällä on suunnitellut pääsevänsä finaaliin, eikä siksi ole häntä äänestänyt / kertonut muille). Joonan ja Jassun suhteen Amanda onkin sitten ihan yhtä kuutamolla, kuin kaikki muutkin.

Kristoffer jossain kohtaa sanoi podcastissa Amandasta, että Amanda pelaa itsekästä peliä, hänen tähtäimessään on alusta asti ollut vain se, että pääsee itse finaaliin. Ei ole missään kohtaan oikein liittoutunut kenenkään kanssa (jos ei Jussia lasketa), ja on ihan tieten tahtoen äänestänyt uskollisia pois, kuten Sannan. 

Vierailija
1346/1541 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Tässä pelissä on vain yksi tavoite, päästä finaaliin. Ei ole väliä muulla ennen sitä. Ihan sama, vaikka kaikki petolliset olisivat mukana. Uskollisille optimitilanteessa tietysti vain 2 tai 1.

Vierailija
1347/1541 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyöreässä pöydässä ekana lähtee Jussi tai Simo. Joka tapauksessa he lähtevät seuraavaksi. Sitten lähtee Marios. Tämän jälkeen äänestäminen lopetetaan tai Beata äänestetään ulos riippuen ihan että miten finaali toteutetaan tällä kertaa. Peli loppuu Beatan hämmentyneisiin kasvoihin. Vähän sama kaava kuin ensimmäisellä kaudella. 

Jussin voisi ainoastaan pelastaa se, jos alkaisi syöttämään Joonan tai Jassun nimeä Simolle ja Mariokselle ja löytyisi tikarin. Mutta taitaa olla liian myöhäistä sellaiselle peliliikkeelle. 

Jussin pelastaa se, että petolliset pelaavat yhdessä muita vastaan, kuten Janne viime kaudella laski, että kun petollisia on kolme mukana, voidaan yhdessä tiputtaa loput uskolliset

Jussi ei pääse Joonan ja Jassun kanssa voittamaan, koska Joona ja Jassu aikovat voittaa kahdestaan. Vaikka Jussi olisi Jassun ja Joonan kanssa viimeiset kolme jäljellä, niin Jassu ja Joona pudottaisivat vielä Jussin pois pelistä.

Jussi voi voittaa vain pelaamalla uskollisten kanssa Joonan ulos. Yksinään Jassun on pakko pelata Jussin kanssa.

Elleivät säännöt ole muuttuneet, jäivät petolliset Janne, Tiina ja Marjo viimeisiksi kilpailijoiksi.

Ainoa tapa tiputtaa Jussi on, että hänet tiputetaan pyöreässä pöydässä niin, että mukaan jää vielä vähintään yksi uskollinen.

Jos petolliset pitävät yhtä, eikä kenelläkään ole tikaria. Äänen menee maksimissaan   3-3

Jos petolliset saavat vielä yhden uskollisen pois pyöreässä pöydässä on heillä ylivoima äänestää yhdessä uskolliset pois.

Petollisten YHTEISPELILLÄ , ilman että jollain on tikari, voittavat petolliset tämän pelin

Petollisilta (jos voittavat) tullaan vielä kysymään, haluavatko voittaa yhdessä, Eli joko MINÄ tai ME. 

Siinä tapauksessa Joona ja Jassu voivat tiputtaa  Jussin pois

Jussihan on juurikin parhaassa asemassa, kun voi omalla äänellään kusta muiden muroihin äänestämällä aina "MINÄ":

1. Jussi (MINÄ), Joona (ME), Jassu (ME) --> Jussi voittaa yksin

2. Jussi (MINÄ), Joona (MINÄ), Jassu (MINÄ) --> Kukaan ei voita

3. Jussi (MINÄ), Joona (MINÄ), Jassu (ME) --> Jussi jakaa voiton Joonan kanssa

4. Jussi (MINÄ), Joona (ME), Jassu (MINÄ) --> Jussi jakaa voiton Jassun kanssa

Tästä syystä kannattaisi Jussin lähteä kiristämään kaksikkoa sanoen, että tulee äänestämään joka tapauksessa "MINÄ" ja jolleivat Joona & Jassu halua jäädä täysin ilman rahaa tulee edes toisen heistä äänestää "ME".

Eihän se mene alkuunkaan noin. Jos kaikki uskolliset on tiputettu pois ja jäljellä on vain tuo kolmikko, kenellekään ei ole myöskään kerrottu että kuka on petollinen tai uskollinen, niin tuo 

1. tulee tarkoittamaan sitä että Jussi lähtee.

2. Tulee tarkoittamaan sitä että Jussi lähtee.

3. Erittäin epätodennäköistä.

4. Täysin mahdotonta.

Vierailija
1348/1541 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei! Ei ja ei. Vaan sen jälkeen vielä oli mahdollisuus äänestää joko niin että JAETAAN tai yrittää kaapata KOKO POTTI. Eli Petollisilla on mahdollisuus vielä pettää toiset petolliset jos kaikki kolme jää jäljelle. Ja jos jäljelle jääneet kolme vastaavat kaikki että haluavat kaapata potin niin kukaan ei saa mitään!! Ja jos vain yksi vastaa että haluaa kaapata niin hän saa kaiken ja Jussi saattaisi tehdä niin. 

Joona ja Jassu ei petä toisiaan ja ovat "vaikuttajia" niin ei halua itselleen huonoa mainosta. Jussille kyseessä on "vain" peli ja olisi aiemmin heittänyt menemään Jassun ja Joonan.

Hauska tuo että Jassu ei halua itselleen huonoa mainosta. Katso tämä ketju ja löydä sieltä yksikin positiivinen kommentti Jassun käytöksestä. Ei mene Jassulla hyvin ”vaikuttajana” kun ihmiset varoittelee jo siitä ettei kannattaisi Jassun kanssa samassa työpaikassa olla. Jassu on pelkkä kiusaaja. Hän ei pyydä anteeksi, vaan Jassun puolellakin olijat selittelee että ”Jassukin sanoi itse että hänellä sellaiset tiktok aivot jotka ei pohdi mitään”. Tuolla sitten selitetään Jassun käytös hyväksytyksi. Jassu ei ole varmasti koko elämänsä aikana joutunut pyytämään anteeksi keneltäkään ja myöntämään että on ollut väärässä ja tehnyt väärin.

Jassu oli samanlainen narsisti BB talossakin, mutta tuotanto nosti hänet tikunnokkaan ja esitti pelkästään myönteiseksi leikattuja pätkiä hänestä. Jassu on 100% kiusaaja joka pitäisi pakottaa nöyrtymään ja pyytämään julkisesti anteeksi pahuuttaan ja julmuuttaan.

Vierailija
1349/1541 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petollisilta (jos voittavat) tullaan vielä kysymään, haluavatko voittaa yhdessä, Eli joko MINÄ tai ME. 

Siinä tapauksessa Joona ja Jassu voivat tiputtaa  Jussin pois

Jussihan on juurikin parhaassa asemassa, kun voi omalla äänellään kusta muiden muroihin äänestämällä aina "MINÄ":

1. Jussi (MINÄ), Joona (ME), Jassu (ME) --> Jussi voittaa yksin

2. Jussi (MINÄ), Joona (MINÄ), Jassu (MINÄ) --> Kukaan ei voita

3. Jussi (MINÄ), Joona (MINÄ), Jassu (ME) --> Jussi jakaa voiton Joonan kanssa

4. Jussi (MINÄ), Joona (ME), Jassu (MINÄ) --> Jussi jakaa voiton Jassun kanssa

Tästä syystä kannattaisi Jussin lähteä kiristämään kaksikkoa sanoen, että tulee äänestämään joka tapauksessa "MINÄ" ja jolleivat Joona & Jassu halua jäädä täysin ilman rahaa tulee edes toisen heistä äänestää "ME".

Eihän se mene alkuunkaan noin. Jos kaikki uskolliset on tiputettu pois ja jäljellä on vain tuo kolmikko, kenellekään ei ole myöskään kerrottu että kuka on petollinen tai uskollinen, niin tuo 

1. tulee tarkoittamaan sitä että Jussi lähtee.

2. Tulee tarkoittamaan sitä että Jussi lähtee.

3. Erittäin epätodennäköistä.

4. Täysin mahdotonta.

Nyt vähän valoja päälle siellä ja opiskelemaan sääntöjä (ja logiikkaa).

Em. tilanteessa Jussi pystyy täysin omalla päätöksellään (äänestämään joka tapauksessa MINÄ) estämään mahdollisuuden, jossa molemmat Joona ja Jassu voittaisivat samanaikaisesti. Toki tämä voi tarkoittaa sitä ettei Jussikaan voita mitään, mutta siinä tapauksessa myöskään Joona tai Jassu ei saa rahoja. Onko tämä reilua - joidenkin mielestä varmaan ei ole, koska "pitäisi pelata yhdessä loppuun asti", mutta elämä ei aina ole reilua.

Vierailija
1350/1541 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki, jotka ovat nähneet ysijakson, puhuiko kukaan siinä mitään siitä, että uskoisi oikeasti jonkun olevan käännytetty? Tai puhutaanko siinä vaan, että Annin kilpeen osuttiin? Tai puhutaanko kummastakaan enää ollenkaan?

Teoreettisessa tilanteessa, jossa kukaan ei usko käännytykseen, niin kaikkia kolmea petollista ei mitenkään saada karkotettua, kun niitä uskottaisiin olevan vain kaksi. Paitsi, jos joku olettaa alun perin olleen neljä petollista. 

Ei mun mielestä missään vaiheessa sellaista ole mietitty  / puhuttu, että olisiko joku käännytetty. Ei sen jälkeen ainakaan, kun Anni kertoi kilvestään. Aika moni on nyt tuntunut uskovan, että Jussi ja Amanda on petolliset, eli että petollisia olisi jäljellä kaksi.

Vierailija
1351/1541 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten Amanda.

No Amanda tiesi Petran ja tiesi Jussin (jonka lähellä pysyttelenällä on suunnitellut pääsevänsä finaaliin, eikä siksi ole häntä äänestänyt / kertonut muille). Joonan ja Jassun suhteen Amanda onkin sitten ihan yhtä kuutamolla, kuin kaikki muutkin.

Kristoffer jossain kohtaa sanoi podcastissa Amandasta, että Amanda pelaa itsekästä peliä, hänen tähtäimessään on alusta asti ollut vain se, että pääsee itse finaaliin. Ei ole missään kohtaan oikein liittoutunut kenenkään kanssa (jos ei Jussia lasketa), ja on ihan tieten tahtoen äänestänyt uskollisia pois, kuten Sannan. 

Toinen asia on se, että tuossa pelissä liitoutuminen on vaarallista, koska et tiedä kuka on petollinen. Amanda on kyllä ollut kaveerannut enemmän, kuin esim. Beata, Simo ja moni muu. Esim. Jassulle uskoutuu, mikä on virhe. Ei Amandan peli ole sen itsekkäämpää kuin muillakaan. On sanonut, ettei uskalla lähteä ajamaan Jussia ulos, ettei häntä murhata. Ihan loogista. Toivoin uskollisen voittavan, mutta tuskin enää onnistuu. Hyvä olisi, jos edes Jassu saataisiin ulos ennen loppua. 

Vierailija
1352/1541 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten Amanda.

Toinen asia on se, että tuossa pelissä liitoutuminen on vaarallista, koska et tiedä kuka on petollinen. Amanda on kyllä ollut kaveerannut enemmän, kuin esim. Beata, Simo ja moni muu. Esim. Jassulle uskoutuu, mikä on virhe. Ei Amandan peli ole sen itsekkäämpää kuin muillakaan. On sanonut, ettei uskalla lähteä ajamaan Jussia ulos, ettei häntä murhata. Ihan loogista. Toivoin uskollisen voittavan, mutta tuskin enää onnistuu. Hyvä olisi, jos edes Jassu saataisiin ulos ennen loppua. 

Uskollisten mahdollisuudet voittoon on erittäin vähissä. Amanda teki ison virheen, kun meni uskoutumaan Jassulle suunnitelmastaan valehdella Jussille, että on saanut kilven. Nyt voi käydä niin, että Amanda kokee karvaan pettymyksen ja tulee murhatuksi viimeisenä yönä. Ja vaikkei tulisi, niin uskollisista uskollisimmilla Joonalla ja Jassulla lienee helppo tehtävä marssia voittoon. 

Vierailija
1353/1541 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän isoja muutoksia se Linnanherran mainitsema erilainen finaali pitää sisällään?

Vierailija
1354/1541 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän isoja muutoksia se Linnanherran mainitsema erilainen finaali pitää sisällään?

Varmaan sanoo Jassulle että ”Tämä on peliä. Vaikka täällä leikitään murhaamista ja yhteisön jäsenten karkottamista, täällä ei kuitenkaan oikeasti ole tarkoitus ilkeillä kenellekään. Ja näin… Jassu, sinut tullaan karkottamaan. Haluaisitko sanoa vielä viimeiset sanat ennen poistamistasi?”

”Tää oli ihan kiva peli. Peppuheppu, oot huipputyyppi. Onnee nyt sen podcastis kanssa. Te muut ja te muu tuotanto, tuottaja ja juontaja, kuvaajat, olette ihan ihmisripulia ja Simo… Simo, mä tiedän että SÄ JUNAILIT TÄN!!! Simo, me nähdään vielä Tampereen yöelämässä ja sit sä tiedät mitä tää peli oikeesti on!”

”Junailla on hauska sana koska sehän menee vaan eteen- ja taaksepäin… Tampereella.”

”Simo, hyss… Jassu. Koska sinua ei karkoiteta normaalin pelijärjestyksen mukaan, kenellekään ei tulla paljastamaan olitko petollinen vai uskollinen. Vartijat, voitteko saattaa Jassun autoon ja ulos tiluksiltani?”

”Kristoffer… Tää ei oo sun linna… tai talo! Sä oot sekaisin! Sä et omista tätä, etkä sä omista mua!”

”Viekää hänet jo pois! Minä lennän nyt torniini ja te jäljelle jääneet… peli jatkuu huomenna. Tataa.”

Siinä on erilainen finaali.

Vierailija
1355/1541 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

UK Traitors kolmoskausikaan ei ole tullut vielä ilmaiseksi katsottavaksi (plussaversiona viime kesänö), niin epäilen vähän että näkeekö neloskauttakaan ilman tilausta...

Vierailija
1356/1541 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simo murhatuksi. Ei johda kenenkään jäljille.

Sitten amandan karkotus petollisten toimesta.

Jne. Petolliset voittoon!

Vierailija
1357/1541 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vika tikki ottaa Jassu petolliseksi. Petolliset pitäisi valita heti alussa. 

Eikö ollut tarpeeksi homoja niin ei Kristoffer voinut alussa heitä valita. 

Joka kerta siellä  petollisissa on ainakin yksi homo.

Vierailija
1358/1541 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petollisten kolmikolle soisin voiton. Amanda pitäis kyllä ehdottomasti saada pikapikaa ulos, muutoin petollisille voi käydä kalpaten. Onko vikana yönä aina ollut mahdollisuus murhaamiseen? Kausi on tosi hyvä, ja podcast ihan kybä myös!

Amanda taitaa olla sellainen vähän seurailija ja  mietiskelijä, niin siinä helposti huomaa, miten toiset käyttäytyy.

Vierailija
1359/1541 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen jäljille Amandankaan murhaaminen johtaisi? Hänhän nimenomaan ei ole kertonut kenellekään epäilevänsä Jussia on vielä kaveerannut Jussin kanssa varmistaakseen oman finaaliin pääsynsä. 

Vierailija
1360/1541 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen jäljille Amandankaan murhaaminen johtaisi? Hänhän nimenomaan ei ole kertonut kenellekään epäilevänsä Jussia on vielä kaveerannut Jussin kanssa varmistaakseen oman finaaliin pääsynsä. 

Ehkä ei suoraa kenenkään, mutta jos amanda sitä kautta paljastuu uskolliseksi, niin kääntyykö epäilykset silloin myös pois jussista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan