Mikään ei mene Tori.fi:ssä kaupaksi
Ei yhtään mikään vaikka olisi melkein uutta tavaraa ja takuukin vielä voimassa. Puoleen hintaan mitä kaupassa on mutta silti ei tavara liiku. Luulisi että lama-aika kannustaisi ihmisiä ostamaan käytetyjä mutta näemmä ei
Kommentit (188)
Kolme tärkeää sääntöä.
1.kuvat
2.kuvat
3.kuvat
Sitten se hinnoittelu järkeväksi. Ja ostajat, jos uuden veroinen tuote on hinnoiteltu sopivaksi, siitä ei tingitä -70%.
Paketoikaa hyvin, esim kirjat, ei kirjekuoreen vaan muovit ympärille ja sitten hyvä paketti. Kosteus tekee yllättävän pahaa kansille yms.
-Kylmät kädet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tori m y y j ä t :
- laittakaa u s e a m p i a kuvia tuotteesta.
- mitat tuotteesta
- materiaali tuotteesta
- miten paljon käytetty tai milloin ostettu.
Esimerkiksi vaatteista näkyy Tori.fi sivuilla joillakin vain yhden kuvan, jos myy vaikka talvitakkia, pitää näkyä takin vuori ja takki takaa.
Mitat vaatteesta puuttuu noin puolella myyjillä.
HUOM myyjä : kun tuote on myynnissä,
Niin v a s t a a siihen ostaja ehdokkaan viestiin !
Viime viikolla kyselin neljältä (4) myyjältä talvitakista..... vain yksi myyjä vastasi, hänkin vasta 3päivän kuluttua.... muut eivät vastanneet mitään, vaikka viesti on heti nähty.
Ei kannata ihmetellä kun tuotetta ei kukaan osta.
Höpö höpö, olen myynyt ja ostanut satoja tuotteita, nämä kyselijät vaan kyselee ostamatta mitään, on kokemusta tästä ja tiedän että tosiostajat ostaa vaikka olisi " huonot" kuvat tai mittoja ei ole, esimerkiksi huonekalut, mitat erittäin harvoin niin ratkaisevia, pöytä tai hylly mahtunee olohuoneeseen.Olen ostanut lasteni asuntoihin kymmeniä huonekaluja, näen kuvan niin tiedän onko sopiva.On olemassa ostajia ja sitten on oikeita ostajia.
Minä ainakin kyselen mittoja ja materiaaleja jos sellaiset tiedot tarvitsen esimerkiksi jo kuljetuksen takia. Pääsääntöisesti aina olen myös saanut asiallisen ja ystävällisen vastauksen.
Tylyltä ja tympeältä tuppisuulta en mitään haluaisikaan. Mielestäni edellisen ostajan pahaa karmaa on ikävä tuoda kotiinsa minkään esineen mukana.
Kyllä Torissa tavara liikkuu, mutta huonontunut viime vuosina. Oon siirtynyt enemmän Vintediin. Viimeinen niitti tässä asiassa oli se, kun ilmoituksen tekemisessä äpillä ei saa enää mitenkään ohitettua tekoälytoimintoa. AI-tuotekuvaus on mun kokemusten mukaan ollut lähes poikkeuksetta täysin käyttökelvoton. En jaksa, myyn Vintedissä. Sielläkin huonontunut myynti viime aikoina kyllä. Ehkä sitä Toria joutuu kuitenkin vielä harkitsemaan...
Kirjojen myyjille vinkkinä, kokeilkaa antikvariaattia, sinne saattaa saada ainakin vaihtoarvona menemään monenlaista. Ovat tosin kyllä tarkkoja siitä mitä ottavat.
Vierailija kirjoitti:
Osta tavaraa vain todelliseen tarpeeseen ja käytä loppuun niin ei tarvitse olla myymässä niitä pois. Tienaat oikeasti kun jätät kaiken turhan ostamatta.
Tää olis ihanaa, kun vois elää noin.
Terkuin yli 5 vuotta perintö"kalleuksia" myynyt ja loppua ei näy...
Missä asut, jos asut pikkukylällä voi myynti olla vaikeampaa kuin isossa kaupungissa. Myös jos myyt liian kalliita hienoja tuotteita siellä niin eihän ne mene kaupaksi kun ihmiset ostaa mielummin uusia kaupoista. Mulla on torissa mennyt kaupaksi hyvin esim. vanhat huonekalut, joita olen myynyt noin 20-50 e hintaan kappale. Tori on kirppis, tavara liikkuu kyllä millä on kysyntää ja jos myy kirppishinnoin. Aina on mennyt kaikki kaupaksi melkein heti mitä siellä olen myynyt joten hinnoittelu on tärkeä, että se on oikein ja tuotemerkki. Eli esim. Ikean tuotteet menee todella hyvin ja nopeasti, samoin esim Valllilan verhoja olen myynyt nopeasti jollain 40e:lla pari. Ihmiset osaa katsoa alkuperäisen hinnan ja laskea tuleeko sulta ostettuna halvemmaksi kuin kaupasta tarjouksesta.
Hallitus leikkasi ansiosidonnaista 400 euroa kuukaudessa joten ei ihme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sieltä edes vois mitään ostaa kun myyjä vetää herneen nenuunsa jo pelkästään siitä kun kysyy että onko kohde vielä myynnissä.
Mitä turhia kyselet? Ilmoita että ostat, laita nimesi ja kerro milloin voisit hakea ja miten maksaisit. Ei noihin typeriin turhiin kysymyksiin kukaan viitsi enää vastata. Se on vaan selvä merkki siitä että ko ihmisestä ei koskaan enää kuulu mitään.
Sepä sitten ostajana ketuttaakin kun esimerkkiviestisi kaltaisen viestin kauniisti laittaa niin myyjän vastaus on turhan usein että sori, on jo myyty/myyty jo muualla. Ilmoituksessa ei edes välttämättä ole ollut mainintaa että tuote/tavara on myynnissä myös jollain muulla alustalla.
Hinnoittelet väärin. Olen saanut kaiken menemään heti kun hinta on kohdallaan.