Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokaa et ole koskaan maistanut?

Vierailija
02.02.2026 |

Kerro, mitä ruokaa et ole koskaan maistanut? 

Saa myös kertoa syyn siihen, jos sellaista on. 

Kiinnostaa, koska itse en ole koskaan maistanut uuniperunaa, ja mietin, onko muita yhtä " outoja " tyyppejä olemassa. Ihan siis huvikseen vain. 

Ei ole vain tullut koskaan itse tehtyä, kukaan ei ole koskaan tehnyt mulle, enkä ole raaskinut ostaa mistään ravintolastakaan koskaan kun tuntunut oudolta ostaa yksi peruna ja maksaa siitä paljon. 

Kommentit (333)

Vierailija
301/333 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunut täällä Ruotsissa noin 20 vuotta ja surströmmingiä en aio koskaan syödä! 
Silakkaa joka on hapanta ja haisee mädälle..kuin rankki🤢

Vierailija
302/333 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noita pikkukinkkuja, joita on kalottipäiden ja muun eliitin pöydässä uusimmissa kuvissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/333 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan maistanut kebabia. Etoo se lihakimpale joka tiesi kuinka kauan pyörinyt siinä.

Vierailija
304/333 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallokalaa en ole syönyt kun siihen voi kuolla.

Vierailija
305/333 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallokala on jäänyt kokematta. Tietääkö joku mistä sitä saisi suomesta?

Vierailija
306/333 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapähkinävoita. Ehkä sitä on ollut aineksena jossakin ravintola-annoksessa, mutta ei mitään hajua, mitä se sellaisenaan maistuu. 

Vierailija
307/333 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä maksan syönti nostaa veriarvot. Sain joskus jauhemaksakeittoa keskussairaalassa kun veriarvoni putosivat, Se kyllä tehosi, vaikka oli kaamean näköistä ja makuista. Tapolaa en ole saanut kurkusta alas edes puolukoiden kera,

Minä puolestani söin kylmäsavuhevosta ja -poroa. Hyvän makuisia tuotteita ja niilläkin veriarvot nousivat hienosti. 

Vierailija
308/333 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt Epsteinin saarella syömässä.

Vierailija
309/333 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä maailmalla vaikka  kuinka monta, varmasti yleisimmät suomalaiset olen maistanut ja jonkin verran esim. aasialaisia,  

Vierailija
310/333 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä jota en syö

Vierailija
311/333 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon maistanu tiksin vernissassa krokotiili pizzaa,oli oikein maittava. Mutta verivellin oon skipannu.

Vierailija
312/333 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mexibelle-paprikaa, josta unkarilaiset jalostivat nykyisen paprikan 1920-luvulla. Mexibellessä on kapsaisiinia, se on chili. Unkarilaiset jalostivat siitä kapsaisiinin pois. Muistan kun 1970-luvulla paprikat Suomessa olivat paljon kirpeämpiä kuin nykyään, oli vielä niin lyhyt aika jalostuksesta. Jos ette usko, niin lukekaa Wikipedia:Paprika (englanninkielinen).

Vierailija
313/333 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hapan silakka tms ruotsalaisten pweinneruoka.

Ei kannata, haisee siltä kuin 100 ihmistä pieraisisi suoraan nenääsi :D

Eikä maistu miltään.

Vierailija
314/333 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pallokalaa en ole syönyt kun siihen voi kuolla.

Olin juuri tulossa kertomaan samaa :)

Rakastan tosin sushia, mutta tuota en siihen lautaselleni ottaisi.

Vierailija
315/333 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöistä Covid-viruslepakkokeittoa ei ole tullut syötyä, enkä söisi

https://i.pinimg.com/736x/e3/16/85/e3168545a9f31c273a0e7f19df073507.jpg

Vierailija
316/333 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jugurttia. En pidä hapatetusta maidosta. Tai maitotuotteista ylipäätään (no jäätelöä ei lasketa)

Viiliä, piimää ja marjarahkaa olen joskus vahingossa tai kohteliaisuuttani joutunut maistamaan, mutta jugurttia en ole suuhuni pistänyt ikinä.

Vierailija
317/333 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihakeittoa

Ruskeaa kastiketta

Pinaattikeittoa

Silakkalaatikkoa

En uskoa, en sitten millään.

Luultavasti nuori ihminen, ei mitenkään outoa. Itsekään en ole syönyt 2000-luvulla noista kuin pinaattikeittoa. Muita lähinnä 1970- ja 80-luvuilla.

Olen syntynyt 1960 ja syönyt 1 lusikallisen pinaattikeittoa vuonna 1966. Tuli oksennus ja se jäi siihen. En kestä edes hajua, tuoretta pinaattiakin olen maistanut vasta 4-5 vuotta sitten. 

Ruskeaa kastikettakin vain jos koulun ruuassa oli, meillä ei sitä tehty (pelkkää voita, jauhoa ja vettä) kotona. Läskisoosia kyllä ja se oli hyvää. Samoin silakkalaatikko, sitä kaipaan.

Vierailija
318/333 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahkiaista tai ankeriasta.

Vierailija
319/333 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään halalia tai kosheria, ainakaan tietääkseni.

Kai nyt vihanneksia ja hedelmiä joskus?? Halal lihaakin saa ostettua monesta paikasta. Kosherkin on enemmän sääntö siitä ettei maitotuotteita saa tehdä samassa tilassa kuin liharuokia. Muuten ihan normi kasviksia, lihaa jne

Halal-ruoka tarkoittaa islamilaisten sääntöjen (šaria) mukaan sallittua ravintoa. Se on puhdasta ja eettisesti tuotettua: kiellettyjä (haram) ovat sianliha, veri, alkoholi sekä teurastustavat, joita ei ole tehty islamilaisin rituaalein. Eläimen on oltava terve ja teurastettava katkaisemalla kaulavaltimo lausuen rukous. 

Sallitut (Halal): Kasvikset, hedelmät, viljatuotteet, kalat, äyriäiset ja sallitut eläimet (nauta, lammas, kana), kun ne on teurastettu oikein.

Kielletyt (Haram): Sianliha, veri, petoeläimet, itsestään kuolleet eläimet ja alkoholi.

Liivate ja lisäaineet: Monet muslimit välttävät sikaperäistä liivatetta, joka on yleinen ainesosa karkeissa ja jogurteissa.

Saatavuus Suomessa: Halal-lihaa ja -ruokaa on saatavilla erikoisliikkeistä ja osasta ravintoloita, erityisesti isoimmissa kaupungeissa. 

Vierailija
320/333 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tarkoittaa aronian aivoja tai sit vaan lapiota, kysyn Indiana jonekselta.