Mitä ruokaa et ole koskaan maistanut?
Kerro, mitä ruokaa et ole koskaan maistanut?
Saa myös kertoa syyn siihen, jos sellaista on.
Kiinnostaa, koska itse en ole koskaan maistanut uuniperunaa, ja mietin, onko muita yhtä " outoja " tyyppejä olemassa. Ihan siis huvikseen vain.
Ei ole vain tullut koskaan itse tehtyä, kukaan ei ole koskaan tehnyt mulle, enkä ole raaskinut ostaa mistään ravintolastakaan koskaan kun tuntunut oudolta ostaa yksi peruna ja maksaa siitä paljon.
Kommentit (333)
Pinsaa en ole maistanut. Punsaa kyllä yllin kyllin.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että..
kohmettunutta I G U A A N I A. niitä kun..
On p u t o i l l u t nyt Floridassa(kuulemma, IS uutis artikkelistä luon eilen).
Ja jokufloridalainenjorgistargos Tekee Nyt niistä sielläjotain.. HERKKUpitzaa..NAMi. ;))
Näytti menneen nuppiin pahemman kerran, onko niissä jotain myrkkyä, kun kirjoitksesi noin heittelee.
Iguaanin maku muistuttaa kanaa. Meksikossa tienvarsikuppilassa oli herkullista keittoa, jossa vihanneksia, iguaania ja voimakkaat mausteet.
Lipeäkala - ei ole kuulunut paikalliseen ruokaperinteeseen.
Sipulikeitto - olen allerginen sipulille.
Tartar-pihvi - raaka liha ei vaan houkuttele.
Varmaa muitakin, mutta nuo nyt akuutisti tulvat mieleen. Sipuliallergia rajaa aika laajasti pois kaikki valmisruuat, mutta niitä samoja ruokalajeja pystyy tekemään itse ilman sipulia.
Vierailija kirjoitti:
No ei tule mitään mieleen kun sammakkoa, käärmettä ja koiraakin on tullut maistettua tuolla Aasian matkoilla.
V*tun viruspesäke.
Vierailija kirjoitti:
Sushia.
Sushi on täyttä paskaa ja samaa mieltä on suurin osa suomalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Lihakeittoa
Ruskeaa kastiketta
Pinaattikeittoa
Silakkalaatikkoa
En uskoa, en sitten millään.
En ole maistanut sushia, lipeäkalaa enkä moniakaan erikoisia kalaruokia. Merenelävät, kuten simpukat ja osterit on myös pysyneet pois mun ruokalistalta, samoin etanat. Oon kai ruuan suhteen aika turvallisuushakuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihakeittoa
Ruskeaa kastiketta
Pinaattikeittoa
Silakkalaatikkoa
En uskoa, en sitten millään.
Noiden maistamattomuus tarkoittaisi, että on kieltäytynyt systemaattisesti päiväkodissa ja koulussa edes kielellään lipaisemasta kyseisiä, usein toistuvia arkiruokia. Etenkin tuo ruskea kastike on niin perusruoka, että täytyy olla supernirso ja ennakkoluuloinen, jos ei ole ikinä maistanut esim. nakki- tai makkarakastiketta.
Ekana tulee mieleen lipeäkala minullekin ja avokadopasta. Lipeäkalaa en ole maistanut siksi, kun sitä ei lapsuudenperheessäni koskaan syöty, eikä ole muutakaan paikkaa ollut jossa olisin päässyt maistamaan. Itselle en ole uskaltanut ostaa, kun ei tiedä tykkäisinkö vai menisikö se hukkaan.
Avokadopastaa teki joskus mieleni kokeilla ja meinasinkin tehdä, mutta sitten se unohtui. Voisikin ottaa sen nyt tehtävälistalle.
Munuainen, kaviaari, kateenkorva
Sushia. Ei ole tarvinnut, kun jo tavallisesta graavilohesta meinaa lentää yrjö.
Vierailija kirjoitti:
On paljon ruokia joita en ole syönyt sitten 80-luvun. Eivät kaikki pahoja suinkaan, ne vain eivät ole enää muodissa. Hernemaissipaprikajauheliharisottoa tehtiin meillä aina iso erä, ja otettiin sitten pakkasesta tarpeen mukaan ja lämmitettiin nopeasti voissa pannulla. Se oli hyvää.
Energiajuomaa en ole maistanut, hajukin etoo.
Tuo ruoka on hyvin kaukana risotosta.
Sammakot ja käärmeet tietysti.
Mutta normaaleista raaka sushi (syön vain kypsää kalaa), Mövenpick-jäätelö. Nuorena sekin taisi kuulua koulun suositulle väelle, joten päätin ettei sitä sitten myöhemminkään minulle. En ole vieläkään 56-vuotiaana maistanutkaan!
Vierailija kirjoitti:
Pekonia. Sitä ei ehtinyt tulla vastaan ennen kuin rupesin kasvissyöjäksi 90-luvun lopulla.
Minä taas en ole paistanut lihaa, tai tehnyt muitakaan liharuokia kuin kotitaloustunnilla 7. luokalla 80-luvulla. Olen edellinen 56-vuotias.
- se ruotsalainen pahanhajuinen silli purkissa( Sundström?)
- tartar-pihvi
- etanat, simpukat
- lipeäkala
- mustamakkara
- sushi
- klimppisoppa
-
kalmari, osterit, muikku, hauki, kalakukko, lipeäkala, lauantaimakkara, maa-artisokka, norjalainen ruskea juusto, durian, ravunsakset, fasaani, peura, hirvi, karhu, sirkkaleipä, sirkkasuklaa.
Rössypottua onnistuin väistämään vaikka asuin Oulussa 8 vuotta.