Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen uuden talvitakin. Kaveri tarjosi ilmaiseksi kellarilta haisevat jossa vetoketjukin osin irti ja suuttui kun en

Vierailija
02.02.2026 |

Halunnut käyttökelvoton takkia. En osaa ommella uutta vetoketjua eikä se haju takuulla lähde  pesukoneessa. Alkaa vaan haista koko kone 

Miksi köyhille tarjotaan pas""aa ja pitäisi iloita, kun on ilmaista?!

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa se kaveri tarjosi sen mitä sillä oli tarjota. Ehkä mietti, että parempi sekin näin talvipakkasilla, kuin ei takkia ollenkaan.

Missä on ihmisten kiitollisuus tänä päivänä. Ei sekään sitä pahuuttaan tarjonnut.   

Kuvaa hyvin asennetta että köyhälle kuuluisi kelvata ihan mikä vaan toisen jäte.

En ole itse köyhä, mutta en ikinä ylenkatso sitä mitä toinen sydämestään antaa.

Eli sulle voin tuoda kuorman romua ja roskaa kellarista, koska mun mielestä sä tarvitset just kaiken mitä mulla on ylimääräisenä?

Vierailija
42/94 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että oikein kellarilta haisevaa takkia kehtas prinsessalle tarjota. Hui kauheeta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa se kaveri tarjosi sen mitä sillä oli tarjota. Ehkä mietti, että parempi sekin näin talvipakkasilla, kuin ei takkia ollenkaan.

Missä on ihmisten kiitollisuus tänä päivänä. Ei sekään sitä pahuuttaan tarjonnut.   

Kuvaa hyvin asennetta että köyhälle kuuluisi kelvata ihan mikä vaan toisen jäte.

Eli olis vaan pitänyt hymyillä ja kiittää, ja sitten heittää takki lähimpään roskikseen

Vierailija
44/94 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Tekosyysi mikset korjaa vetskaria?

Koska se tulee kalliimmaksi kuin uusi käytetty EHJÄ takki.

Hahaa, uusi vetskari 10 euroa.

Vetskari, langat ja kone (koneen vuokra jos ei oo konetta). Kaikillahan kone on, vai mitä?

Ja vielä taito käyttää sitä?

Kirjastosta lainaa koneen ihan ilmaiseksi. Eli kyllä, kaikilla on kone. Ai niin ota niitä oppaita sieltä samalla, jos ei heti onnistu.

Läheskään jokaisessa kirjastossa ei ole ompelukonetta lainattavaksi.

Kyllä on. Kaukolaina ei lie tuttu käsite.

Vierailija
45/94 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sulle voin tuoda kuorman romua ja roskaa kellarista, koska mun mielestä sä tarvitset just kaiken mitä mulla on ylimääräisenä?

Juurikin näin

Vierailija
46/94 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Miksi pitäisi lahjoittaa ehjiä vaatteita?

Puoliso kuoli, tottakai lahjoitan ne joita ei perheessä muut voi pitää. Lahjoitan pois myös muutakin tarpeetonta vuosikymmenien aikana kerääntynyttä tavaraa, ei niitä jätteisiin voi laittaa. Kierrätyskeskuksella on myös osasto, ei maksa mitään. Sielläkin on aina kävijöitä.

Vierailija
47/94 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ymmärtänyt lukemaasi?

Vierailija
48/94 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut paljon vapaaehtoisena kaikenlaisissa keräyksissä(vähävaraiset, tulipalojen uhrit yms.) ja siellä näkee millaista roskaa ihmiset niihin kärräävät. Ei auta vaikka kuinka muistuttelisi että vain ehjää ja puhdasta vaatetta ja tavaraa. Silti sinne tuodaan kaatisjätettä ja jotain 90-luvun rättejä joita eivät itsekään enää pitäisi mutta sinne vaan köyhille tyrkylle. Kerran eräs mies oli tuomassa vanhaa 20 kirjan kirjasarjaa perheelle joka menetti kodin tulipalossa. Tai yksi n.50-vuotias nainen toi edesmenneiden isovanhempiensa koko vaatekaapin sisällön lapsiperheiden keräykseen. Onhan näitä.

Mun anoppi on aikoinaan haalinut kuolinpesistä ulkorakennukseensa runsaasti tavaraa. Yrittänyt niitä tyrkyttää milloin kenellekin. Kovasti on pahalla päällä, kun ei kenellekään kelpaa hyvä 20 vuotta ulkovarastossa säilytetty tonnin painoinen matto. 

Tulipa sitten paikkakunnalle ukrainalaisia, joille kerjättiin huonekaluja. Anoppi nohevana soittamaan annettuun numeroon. Sieltä tulivat hakemaan luvattuja juttuja. Mutta voih, alle puolet tavaroista kelpasi. Kauhea paapatus, kun mikään ei kelpaa eikä kiitollisuutta ole, kuinka pitäisi kaiken kelvata kun on sotaa lähtenyt pakoon. Eihän ne tavarat ole eukolle itselleenkään kelvanneet kuin varaston täytteeksi. Mutta hyvä hyvyys jolla ne roskat muille sydämestään lahjoittais. Tirsk.

Vierailija
49/94 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso kuoli, tottakai lahjoitan ne joita ei perheessä muut voi pitää. Lahjoitan pois myös muutakin tarpeetonta vuosikymmenien aikana kerääntynyttä tavaraa, ei niitä jätteisiin voi laittaa. Kierrätyskeskuksella on myös osasto, ei maksa mitään. Sielläkin on aina kävijöitä.

Tästähän on puhuttu että teettää kierrätyskeskuksille turhaa työtä, kun ihmiset kantaa sinne käyttökelvotonta roskaa.

Vierailija
50/94 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi lahjoittaa risoja vaatteita?

Vierailija
51/94 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyh hyh. Mä annoin kaverille ehjän, hyvä kuntoisen ja puhtaan talvitakin.

Vierailija
52/94 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvitakin saa ihan järjettömän halvalla tilattua esim. H&M ja muistakin kaupoista.

Vierailija
53/94 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut tarjoamatta.

Vierailija
54/94 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mieluummin sanonut että lähdetään yhdessä kierrätyskeskukseen ja miksei tarjoutunut jopa maksajaksi ! Hädässä ystävä tunnetaan.

Vierailija
55/94 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi pitäisi lahjoittaa ehjiä vaatteita?"

Eikös ihmisillä oo nykysin aika usein vaatteita kaapit täynnä. Kun niitä on ostettu jostain alennuksista heräteostoksina ja sitten joku väri/kuosi ei ookkaan miellyttänyt.

Vierailija
56/94 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se tulee kalliimmaksi kuin uusi käytetty EHJÄ takki.

Hahaa, uusi vetskari 10 euroa.

Vetskari, langat ja kone (koneen vuokra jos ei oo konetta). Kaikillahan kone on, vai mitä?

Ja vielä taito käyttää sitä?

Sen nyt voi ommella vaikka käsin kiinni. Aikaahan se vie, mutta jälki voi olla jopa siistimpää kuin koneella.

Vierailija
57/94 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tyhmä? Mä en tee noin mun kaverille. Olen antanut ehjiä vaatteita.

Vierailija
58/94 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavan talvitakki tavan kaupasta uutena 20 euroa. Vaatii toki alennusmyynnin, mutta yritä nyt edes sen verran olla perillä. Nytkin on alessa paljon takkeja.

Vierailija
59/94 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele miksi olet köyhä.

Vierailija
60/94 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkin tuoda sulle mun 25 vuotta vanha rähjäinen takkini jota olen käyttänyt tupakkatakkina. Olisit varmaan ikionnellinen :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä