Tarvitsen uuden talvitakin. Kaveri tarjosi ilmaiseksi kellarilta haisevat jossa vetoketjukin osin irti ja suuttui kun en
Halunnut käyttökelvoton takkia. En osaa ommella uutta vetoketjua eikä se haju takuulla lähde pesukoneessa. Alkaa vaan haista koko kone
Miksi köyhille tarjotaan pas""aa ja pitäisi iloita, kun on ilmaista?!
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta sitä suututaan nykyisin. Juuri tuo ärsyttää, että kaiken joutuu miettimään sen kautta, että ottaako joku nokkiinsa.
Samanlaisia ihmiset on aina olleet. Aikaisemmin vaan se suuttumus/paha mieli on purettu selän takana juoruten, nykyisin se tulee somessa helpommin silmille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Tekosyysi mikset korjaa vetskaria?
Koska se tulee kalliimmaksi kuin uusi käytetty EHJÄ takki.
Olen eri, mutta vein kerran ompelijalle toppatakin, jonka vetoketju oli rikki. Olin purkanut vetoketjun valmiiksi, mutta silti uuden vetoketjun laittaminen olisi maksanut 90 €. Minulla oli aikaisemmin ostettu vetoketjukin mukana, mutta olisin toki voinut kustantaa uuden, jos ompelija olisi ehdottanut sitä. Vein risan takin takaisin kotiin ja heitin sen pois. Myöhemmin se vähän kadutti, sillä enää ei saa yhtä miellyttävää materiaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaa, uusi vetskari 10 euroa.
Vetskari, langat ja kone (koneen vuokra jos ei oo konetta). Kaikillahan kone on, vai mitä?
Ja vielä taito käyttää sitä?
Vierailija kirjoitti:
Zalandolla on pre-owned-vaatteita. En oo tilannut tai käyttänyt, mutta varmasti on hyvää vaatetta ja kaikilla on kyllä näihin varaa. Ei oo haisevia eikä rikkonaisia.
Enpä tiedä mistä nykyisin oikeasti sais hyviä vaatteita. Eilen katselin zalandolta miesten takkeja ja suurimmassa osaa aivan surkeat taskut, pesuohjeena suuressa osaa 30C tai osassa jopa peseminen kielletty. Yhtäkään en löytänyt jonka vois pestä 60C, kuten mikä tahansa takki kuuluis pestä jos sitä vhänkin käytetään muuhun kuin autolla ajamiseen. No, 40C pesuohjeen takin ylensä voi pestä 60 asteessa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zalandolla on pre-owned-vaatteita. En oo tilannut tai käyttänyt, mutta varmasti on hyvää vaatetta ja kaikilla on kyllä näihin varaa. Ei oo haisevia eikä rikkonaisia.
Enpä tiedä mistä nykyisin oikeasti sais hyviä vaatteita. Eilen katselin zalandolta miesten takkeja ja suurimmassa osaa aivan surkeat taskut, pesuohjeena suuressa osaa 30C tai osassa jopa peseminen kielletty. Yhtäkään en löytänyt jonka vois pestä 60C, kuten mikä tahansa takki kuuluis pestä jos sitä vhänkin käytetään muuhun kuin autolla ajamiseen. No, 40C pesuohjeen takin ylensä voi pestä 60 asteessa....
Mun takissa on 30 asteen pesu. Pesin 60 asteessa ja vasta jälkikäteen huomasin pesumerkin. Ei mennyt miksikää, mutta puhdasta tuli.
Jospa se kaveri tarjosi sen mitä sillä oli tarjota. Ehkä mietti, että parempi sekin näin talvipakkasilla, kuin ei takkia ollenkaan.
Missä on ihmisten kiitollisuus tänä päivänä. Ei sekään sitä pahuuttaan tarjonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolta voi ostaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vetskari, langat ja kone (koneen vuokra jos ei oo konetta). Kaikillahan kone on, vai mitä?
Kirjastosta lainaa koneen ihan ilmaiseksi. Eli kyllä, kaikilla on kone. Ai niin ota niitä oppaita sieltä samalla, jos ei heti onnistu.
Olen ollut paljon vapaaehtoisena kaikenlaisissa keräyksissä(vähävaraiset, tulipalojen uhrit yms.) ja siellä näkee millaista roskaa ihmiset niihin kärräävät. Ei auta vaikka kuinka muistuttelisi että vain ehjää ja puhdasta vaatetta ja tavaraa. Silti sinne tuodaan kaatisjätettä ja jotain 90-luvun rättejä joita eivät itsekään enää pitäisi mutta sinne vaan köyhille tyrkylle. Kerran eräs mies oli tuomassa vanhaa 20 kirjan kirjasarjaa perheelle joka menetti kodin tulipalossa. Tai yksi n.50-vuotias nainen toi edesmenneiden isovanhempiensa koko vaatekaapin sisällön lapsiperheiden keräykseen. Onhan näitä.
Vierailija kirjoitti:
Jospa se kaveri tarjosi sen mitä sillä oli tarjota. Ehkä mietti, että parempi sekin näin talvipakkasilla, kuin ei takkia ollenkaan.
Missä on ihmisten kiitollisuus tänä päivänä. Ei sekään sitä pahuuttaan tarjonnut.
Kuvaa hyvin asennetta että köyhälle kuuluisi kelvata ihan mikä vaan toisen jäte.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tarjosi ainakin ajattelemattomuuttaan. Miksi ihmiset säilyttää rikkinäisiä ja haisevia tavaroita kellareissaan. Siksi toiset ei voi säilyttää kerrostalon kellarikopissa mitään tekstiiliä koska hajut tarttuu.
Suorastaan hävytöntä edes tarjota haisevaa, rikkinäistä vaatetta. Onneksi kirppareilla on hyväkuntoisia ja puhtaita, jos ei halua välttämättä ostaa kaupasta uutta.
Vierailija kirjoitti:
Ei pahuuttaan. Mutta oikeastiko jonkun pitäisi ottaa haiseva, rikkinäinen takki vastaan ja vielä olla siitä kiitollinen? Jos ei ole mitään kunnollista tarjottavaa, on patempi olla tarjoamatta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun takissa on 30 asteen pesu. Pesin 60 asteessa ja vasta jälkikäteen huomasin pesumerkin. Ei mennyt miksikää, mutta puhdasta tuli.
Pakkohan ne on. Jotkut 30C pesuohjeen mukaan pestyt menettää vaan jotain pehmeyttä/sileyttä mikä niissä on tehtaalta tullessa. Jotkut voi mennä täysin pilalle. En itse osta vaatetta jossa lukee pesuohjeessa 30C
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaa hyvin asennetta että köyhälle kuuluisi kelvata ihan mikä vaan toisen jäte.
En ole itse köyhä, mutta en ikinä ylenkatso sitä mitä toinen sydämestään antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjastosta lainaa koneen ihan ilmaiseksi. Eli kyllä, kaikilla on kone. Ai niin ota niitä oppaita sieltä samalla, jos ei heti onnistu.
Läheskään jokaisessa kirjastossa ei ole ompelukonetta lainattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Isä antoi mulle takin, hyvä takki. Siitä särkyi (muovinen) vetskari. Kysyin exältä, et osaisitko korjata? (miehenä en osannut). Vastasi, et osaan, muttei ole konetta. Ns. ymmärsin yskän.
(mieli teki sanoa, et meillä kotona olisi vanha Singer, mut mun pitäisi maksaa kyydit + muut. Naapuritkin siitä hermostuisi, siitä jatkuvasta piip :)))))
Juuei. Heitin koko takin roskikseen.
t. m60v.
Vaginallako sitä ompelukonetta käytetäänkin? Mä oon aina luullut että käsillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läheskään jokaisessa kirjastossa ei ole ompelukonetta lainattavaksi.
Ei aina ole lainattavaksi mutta usein kylläkin varat tav ia on usein lähellä.