Mistä mahtaa johtua kun ilmoittaessani haluavani erota ja mies ei halua, sen sijaan että yrittäisi olla mukava, hän tekee kaikkensa että
asiat olisivat mahdollisimman hankalia. Ilmeisesti hän haluaa rankaista minua hankaloittamalla jokaista päivittäistä asiaa, mutta ei tajua sitä, että kun joudun selviämään kaikesta itse, johtaa se siihen etten todellakaan tarvitse häntä mihinkään. Luulisi että hän haluaisi tehdä tällaisessa tapauksessa itsestään hyvin tarpeellisen minulle sensijaan että tekee itsestään täysin tarpeettoman. Osaako joku kertoa mistä tämä johtuu. Toivoisin asiallisia kommentteja enkä palstan jatkuvaa nais v iha kommentointia. Ja tässä ei ole kyse siitä että mies olisi siksi hankala jotta ottaisin sen eron, vaan hän tosiaan ei halua erota.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
No joo, mun exä haukkui ja solvasi mua sekä mulle että kaikille tuttaville, ja samaan aikaan vaati palaamaan kanssaan yhteen. Yritin siltä kysyä, että miksi ihmeessä se haluais olla mun kanssa, kun kerran olen niin kamala ja paha ja hullu. No, hänellä oli tähän ratkaisu - mun pitäis lakata olemasta sellainen ja olla kiltisti hänen kanssaan sellainen kun hän haluaa mun olevan. Sitten olis kaikki hyvin.
Mulla on sama kokemus. Lisäksi hän stalkkasi mua joka paikassa. Ajoi autolla perässä missä ikinä meninkin, kyttäs ikkunan takana jne. Ja haukkui ja solvasi kaikille, jopa mun omalle äidilleni. Samalla hän kuvitteli, että me palataan yhteen. Outo on miehen mieli.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika
Tämä ja valitse uusi kumppani paremmalla seulalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitäisi olla mukava, jos sinä haluat eron?
Miksi pitää alkaa kostamaan, jos toinen ei halua olla kanssasi. Kuvitteletko että hän rakastuu kusipäähän?
Peli on jo ohi jos toinen on lähdössä.
Laitoin yhden hauraan maskuliinin maantielle viidessä minuutissa päätettyäni tehdä niin.
Eron voi hoitaa samantien eikä jäädä roikkumaan.
Nätisti lähti, taisi olla sokissa kun änkytteli ja haali romppeitaan.
Ja aiemmin olen siis muuttanut pois yhteisestä kodista miehen ollessa reissussa.
Eroamaankin oppii opettelemalla. Paskaa ei tartte sietää eikä itseään väkivallalle ja vittuilulle altistaa.
Mitä nopeampi lähtö, sitä kipeämmin se jätettyyn kolahtaa. Jos siis haluaa satuttaa. Ja yhteydet poikki. Ei roikuta.
Hän haluaa eniten suojella itsetuntoaan, uskoaan omaan oikeuteensa avioliitossa ja tunnettaan siitä, että omaisuus kuuluu hänelle, samalla jättäen sinun tunteesi huomiotta.
Siis miksi tarvitsisit sen mulqvistin lupaa eroon? Pakkaa kamppeesi ja lähde menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää alkaa kostamaan, jos toinen ei halua olla kanssasi. Kuvitteletko että hän rakastuu kusipäähän?
Miksi ajattelet, että on kosto? Eikö voi olla niin, että mies on loukkaantunut ja haluaa ap:n häipyvän, mutta ap on jäänyt vain odottaa, että miehestä tulisi mukava.
Onko teillä ap yhteinen omistusasunto tai lapsia, tai onko asunto kokonaan sinun? Jos ei ole noita, niin sinun kannattaa vaan hankkia oma asunto jostain ja lähteä. Yhteisomaisuus on hankalampaa tai jos pitää saada mies häädettyä pois sinun asunnostasi. Millainen tilanne teillä on?
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi tarvitsisit sen mulqvistin lupaa eroon? Pakkaa kamppeesi ja lähde menemään.
No jos se asunto on vaikka kokonaan ap:n omistama?
Kerro AP, oletko sanonut ajattelevasi eroa, haluavasi erota, vai että aiot erota?
Minusta kuulostaa siltä, että et oikeastaan halua erota, vaan haluaisit muutosta toisen osapuolen käytökseen. Oletko ehkä puhunut hänelle vuosikausia jostain tietystä epäkohdasta, kauniisti ja rauhallisesti, mutta hän ei ole ottanut asiaa tosissaan ja tehnyt sille jotain? Sitten olet siirtynyt siihen, että haluat painottaa asian tärkeyttä, sanomalla että "aina kun teet x, minusta tuntuu pahalta ja ajattelen eroa"? Vai heitätkö eroamista vaihtoehtona keskusteluun aina, kun sinua harmittaa mikä tahansa toisen teko?
Koska mies ei rakasta sua enää ja on ylittänyt saada sua lähtemään kun se on hänelle helpompaa.
Mikä itsetunnonnostatus sulla on odottaa häneltä jotain hellimistä, kun olet ilmoittanut haluavasi ulos? Mikset lähde?
Ja olen nainen. Jota ärsyttää vatuloiminen ja vatvominen. Jos erotaan niin erotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ajattelet, että on kosto? Eikö voi olla niin, että mies on loukkaantunut ja haluaa ap:n häipyvän, mutta ap on jäänyt vain odottaa, että miehestä tulisi mukava.
Tämä!!!! Ensin loukkaa toista perinpohjaisesti hylkäämällä hänet ja sitten olettaa että ollaan kavereita ja toinen muuttuu mukavaksi?! Jos sinun miehesi pettää sinua, niin muututko sinä erityisen mukavaksi? Tuskin.
Takertuminen ei ole hyväksi kummallekaan. Myönnän että nuorena miehenä takerruin joskus erääseen tyttöystävään ja sittemmin erääseen toiseen naiseen jonka kanssa olin naimisissa kun he halusivat erota, mutta se oli typerää. Ymmärsin vasta myöhemmin miksi vanhemmat miehet sanoivat että täytyy ymmärtää erota jos nainen sanoo haluavansa erota vaikka hän käyttäisi sitä vain painostusmielessä ilman todellisia aikeita. Miksi viettäisin elämääni jonkun sellaisen kanssa joka ei halua olla minun kanssani, tai joka turvautuu kiristykseen minua kohtaan? Eli jos miehellä on yhtään järkeä ja itsekunnioitusta, hoitaa eron sujuvasti ja mahdollisimman nopeasti.
"Ja tässä ei ole kyse siitä että mies olisi siksi hankala jotta ottaisin sen eron, vaan hän tosiaan ei halua erota."
Tässä on kyse siitä, että mies on siksi hankala, jotta ottaisit sen eron. Hänellä on kuitenkin jokin kompleksi tai pakkomielle, että eron pitää olla sinun "syytäsi" ja siksi sinut pitää ajaa eroamaan hänestä samalla, kun hän itse väittää, että hän haluaisi pysyä yhdessä mutta tekee kaikkensa, että sinä tekisit eropäätöksen hänen puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesko uhkaus tämä jo oli?
Näin tämä mies ajattelee.
Hän ei yritä voittaa sinua takaisin emotionaalisesti; hän keskittyy jatkuvasti suojelemaan ylpeyttään.
Hän saa sinut tuntemaan, että vaikka haluaisitkin jättää hänet, hän ei kumarra, myönnä virheitään tai pyydä anteeksiantoa. Hän ei koskaan myönnä olevansa väärässä.
Hän yrittää näyttää vahvalta juuri nyt, mutta on äärimmäisen hauras.
No höpö höpö. Hän on aivan oikeutetusti loukkaantunut siitä, että toinen osapuoli on hylännyt hänet, rikkonut liiton ja oman puolensa lupauksesta.
Miksi hänen pitäisi vielä kumartaa, tai pyytää anteeksiantoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tyhmä vai esitätkö vaan. Aloituksessa tarkoitetaan, kuten jokainen normaaliälyinen ymmärtää, sitä että jos mies ei kerran halua erota, niin miksi hän ei sitten ole mukava ja tee kaikkensa jotta ap peruisi eroaikeensa. Nythän mies suorastaan työntää aloittajaa poispäin vaikka sitä ei nimenomaan omien sanojensa mukaan halua.
Mies ei ehkäpä arvosta ap:n pelaamista erolla.
Ei eroilmoitusta pitäisi käyttää minään uhkailuna johonkin muutoksen tavoitteluun suhteessa ja kumppanissa, sellainen on manipuloivaa ajattelua ja toimintaa.
Mies ei ehkäpä siis arvosta tällaista manipulointia, eikä suostu sellaiseen. Eropäätöksestä tulisi ilmoittaa vasta sitten, kun on tehnyt ihan oikeasti päätöksen siitä.
Jos suhteessa on ongelmia, niin pitäisi koittaa puhua ja selvittää muuten. Jos se ei onnistu, niin sitten eroaa. Ei mitään tuollaisia pelejä isoilla asioissa.
Herää myös kysymys, että onko ap:n eroilmoitus kokonaan ihan bluffi, kun noin odottaa miehen käytöksen muuttumista ja on ehkä laskenut sen varaan. Nyt sitten ihmettelee, ettei mennytkään tämä kiristys suunnitelmien mukaan, ja miettii, että pitääkö nyt sitten oikeasti erota vai mitäs sitten...
Siinä tapauksessa, jos tilanne suhteessa on rehellisesti se, että jos asia x ei muutu, niin eroaa. Silloin toki tämän asian voi toiselle kertoa, mutta vain siinä tapauksessa, kun on miettinyt asian hyvin ja tietää että näin tulee 100 % varmasti tapahtumaan ja eroaa, jos tämä asia x ei muutu.
Ei siis mitään kiristyksia, uhkailuja, manipulointeja ja bluffeja erokortilla.
Vierailija kirjoitti:
Takertuminen ei ole hyväksi kummallekaan. Myönnän että nuorena miehenä takerruin joskus erääseen tyttöystävään ja sittemmin erääseen toiseen naiseen jonka kanssa olin naimisissa kun he halusivat erota, mutta se oli typerää. Ymmärsin vasta myöhemmin miksi vanhemmat miehet sanoivat että täytyy ymmärtää erota jos nainen sanoo haluavansa erota vaikka hän käyttäisi sitä vain painostusmielessä ilman todellisia aikeita. Miksi viettäisin elämääni jonkun sellaisen kanssa joka ei halua olla minun kanssani, tai joka turvautuu kiristykseen minua kohtaan? Eli jos miehellä on yhtään järkeä ja itsekunnioitusta, hoitaa eron sujuvasti ja mahdollisimman nopeasti.
Takertuminen on toki tyhmää, mutta sitoutuminen on viisasta. Jos nainen ottaa eron puheeksi, niin kannattaa kuunnella mitä siellä on taustalla. Mikä on niin iso asia, että nainen harkitsee eroa? Ja onko se sellainen asia, josta voidaan keskustella, tai jonka suhteen voidaan tehdä jotain? Onko kyseessä toistuva teema? Toista ihmistä voi opetella kuuntelemaan, ja ottaa hänen huolensa tosissaan. Jos aina vastoinkäymisten kohdalla nostaa kytkintä niin saattaa jäädä suhde kokonaan syventämättä.
Jos nainen uhkailee vähän mistä tahansa asiasta erolla, niin sitten on kyseessä eri asia.
Vierailija kirjoitti:
"Ja tässä ei ole kyse siitä että mies olisi siksi hankala jotta ottaisin sen eron, vaan hän tosiaan ei halua erota."
Tässä on kyse siitä, että mies on siksi hankala, jotta ottaisit sen eron. Hänellä on kuitenkin jokin kompleksi tai pakkomielle, että eron pitää olla sinun "syytäsi" ja siksi sinut pitää ajaa eroamaan hänestä samalla, kun hän itse väittää, että hän haluaisi pysyä yhdessä mutta tekee kaikkensa, että sinä tekisit eropäätöksen hänen puolestaan.
Montako kertaa se eropäätös mielestäsi pitää tehdä...?
Mitä ap vielä vatkaa, jos on kerran päätöksensä tehnyt?
...Niin, ap ei ole tehnyt oikeasti eropäätöstä, hän vain uhkailee ja kiristää sillä. Ja nyt ei mene suunnitelmien mukaan, kun mies ei toimikaan kuten ap halusi ja odotti. Mitäs nyt?
Miehen raja tuli vastaan, hän ei panosta enää, vaan katsoo ap:n kortit.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti suurin osa teistä yrittäisi mielyttää toista sitä, kun tämä haluaa erota?
Tietenkään en yrittäisi miellyttää, jos itsekin haluaisin erota. Mutta silloin en kyllä myöskään valehtelisi, että haluaisin toisen jäävän. Jos taas en haluaisi erota niin sitten tietysti yrittäisin ratkaista suhteen ongelmat.
Ap:n kannattaa vain lakata miettimästä, miksi mies valehtelee haluavansa pysyä yhdessä. Ei sillä ole mitään väliä, mistä se johtuu. Ap on jo eroamassa, joten hänen kannaltaan pitäisi olla sama, miksi mies tuota tekee.
Jätä se sika