HS: Hallitus pyrkii rajaamaan tai estämään kokonaan Coop, Xtra, Pirkka ja muiden halpamerkkien myynnin kaupoissa
https://www.hs.fi/visio/art-2000011773164.html
Köyhien nöyryytys ei ole täydellinen kunnes voi pakottaa heidät ostamaan kalleimmat mahdolliset tuotteet siten ettei raha enää riitä koko kuun ruokiin.
Kommentit (753)
Kiinnostaisi tietää, onko tämä idea lähtenyt "maajusseilta" itseltään vai mistä? Nythän Suomessa tuetaan maataloutta sekä EU-tuilla että kansallisella tuella joten onko ajatuksena, että kun "maajussi" saa tuotteestaan kuluttajalta paremman hinnan, niin ainakaan tuota kansallista tukea ei sitten enää tarvitsisi? Näitä tukiahan on maksettu sen vuoksi, ettei ruoka olisi kaupoissa kansalaisille niin kallista. Se on selvää, että keskusliikkeet tulevat aina ottamaan omansa välistä.
Mulla on varaa maksaa ruuasta paljonkin, koska syön määrällisesti niin vähän. Monella muulla ei ole. Ei vaikka söisikin vähän. Olen jonkin verran seurannut noita Reko-rinkejä ja joskus harkinnutkin alkavani ostaa niistä, mutta miettinyt kuitenkin, miksi niissä hinnat on paljon kalliimmat kuin kaupassa kalleinkaan versio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei rahat riitä ruokaan niin sitä voi mennä töihin ansaitsemaan palkkaa. Suomella ei ole varaa ja rahoja ruokkia nykyistä määrää työttömiä ja muita tukia ja kansaneläkettä saavia.
Töissä käyn 5-7krt viikossa ja palkka alle tonnin. Tukia ei tule.
Sama ja kaiken lisäksi tuli yyteet jolloin vaihtoehdoksi annettiin joko kokonaan irtisanoutuminen tai tuntien vähennys, en halunnut jäädä pois työelämästä joten pakko oli ottaa tuntien vähennys, minäkåän en saa tukia, Kela painostaa etsimään kokoaikatöitä, joita ei siis ole.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on ihan jo ihnisten todellista kiusaamista. Mitä seuraavaksi? Joku sähkötuoli vai? Sen kulun pitää itse maksaa. Aikoinaa natsisaksa kiusasi Puolan ymz tietyn uskon on ihmisiä. Nyt Suomen hallitus ajaa omaa kansaa lopulliseen tuhoon. Mut ulkomaille rahaa riittää kyllä.
" Niin sinne ukrainaan on tainnut mennä jo useampi miljardi, joku tässä nyt alkaa mättää. Meillä Suomessa ei ole varaa hoitaa omia Vanhuksia. Ei saa_tana mitä sekoilua. Jotain täytyy muuttua. Näin ei voi jatkua. "
"Private label -tuotteiden markkina kasvaa vauhdilla kansainvälisessä vähittäiskaupassa. Vuonna 2024 peräti 75 prosenttia Euroopan vähittäiskaupan kasvusta tuli kaupan omien merkkien tuotteista."
Köyhä ei saa enää edes ruokaa ostaa - hallitus haluaa heistä eroon, kun toimentulotukikin köyhällä puolittuu. Kaikilla ei ole samankaltaiset edellytykset vastata esitettyihin ukaaseihin. Ahkeruus ei aina riitä - tämän olen opettajana huomannut.
Vierailija kirjoitti:
EIkö noita köyhiiä saatanaoita voisi karkottaa Suomesta niin ei tarvitsisi Kelan jakaa rahaa heikolle ainekselle niin hirveösti. Tukipummisaasta tuhosi Suomen ja siitä olisi hyvä päästä eroon.
Minne ehdotat karkoitusta ehdot täyttävälle kantasuomalaiselle?
Vierailija kirjoitti:
Kilpailun lisääminen kaupan alalle voitaisiin aloittaa päivittäistavarakauppaluvasta luopumisella.
Sen sijaan että hähmäisissä kabineteissa ja lautakunnissa päätetään kuka saa luvan ja kenelle kaavoitetaan liikepaikat, kuka tahansa voisi avata ruokakaupan jos haluaisi, mihin haluaa.
Se ei tosin näille korruptioverkostoille käy, vaan kaupan avaaminen on asetettu apteekkia kovemman muurin taakse ettei ulkopuolisia tule apajille.
Muissa maissa voi olla Carrefourin ja isojen ketjujen lisäksi kymmeniä pienempiä ketjuja pitämässä hintoja kurissa.
Ei ole hirveän montaa vuosikymmentä siitä, kun meillä oli samanlaista. Näin kuusikymppisenä muistaa kaikenlaista elämää tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EIkö noita köyhiiä saatanaoita voisi karkottaa Suomesta niin ei tarvitsisi Kelan jakaa rahaa heikolle ainekselle niin hirveösti. Tukipummisaasta tuhosi Suomen ja siitä olisi hyvä päästä eroon.
Somaliaan. On välittömästi kotoisa olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perskokkareet haluu nyt ruoan ja sähkön hinnat ylös! Köyhien elämää voi vieläkin kurjistaa
Köyhyys on usein oma vapaaehtoinen valinta johon kyllä vahvasti liittyy myöskin laiskuus
Älä viitsi. Moni tekee ahkerasti töitä alle keskipalkan että saa sen katon pään päälle ja ruokaa pöytään. Kovin paljoa muuhun siitä ei monessa perheessä riitä. Vapaaehtoisesti köyhä ei varmasti monikaan halua olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perskokkareet haluu nyt ruoan ja sähkön hinnat ylös! Köyhien elämää voi vieläkin kurjistaa
Köyhyys on usein oma vapaaehtoinen valinta johon kyllä vahvasti liittyy myöskin laiskuus
Älä viitsi. Moni tekee ahkerasti töitä alle keskipalkan että saa sen katon pään päälle ja ruokaa pöytään. Kovin paljoa muuhun siitä ei monessa perheessä riitä. Vapaaehtoisesti köyhä ei varmasti monikaan halua olla.
Tiedän kyllä pari. Suuttui toinen minulle kun en suostunut tarjoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi meidän hallitus vihaa kansalaisia?
Vain köyhiä. Hallitus rakastaa rikkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ehdotan ainakin sen, että Eduskuntatalossa pidetään ovet 24/7 auki ja sinne voi mennä asunnottomat lämmittelemään. Voisihan siellä tarjota myös ruuatkin.
Ymmärrän monia hallituksen tavoitteita. Esimerkiksi sen, että työssäkäyvät alkavat itse varautumaan sairastumisiinsa, työttömyyteensä tai eläkepäiviinsä, mutta nyt tehdään rytinällä kaikki muutokset neljässä vuodessa ja ne, joilla ei ole edes mahdollisuuttakaan varautua, tippuvat koko turvaverkon läpi. Ei näin.
Aika kovaa tekstiä tuolta Arviointineuvostolta. Nykyhallitus on liikaa keventänyt veroja keskituloisilta ja perustellusti ylimmän rajaveron henkilöiltä!!
Tässä IS:n jutusta suora lainaus:
Hallitus perustelee veronkevennyksiä työnteon kannustimien vahvistamisella ja talouskasvun edellytysten parantamisella.
Erityisesti ylimmän rajaveron alentamista voidaan perustella tällaisella tavoitteella. Myös yhteisöveron alentaminen voi olla kokonaistuotannon kasvattamisen näkökulmasta järkevää, arviointineuvosto näkee.
Sen sijaan keskituloisten verotuksen keventämistä neuvosto ei pidä perusteltuna.
Kyllä tulevaisuudessa alkaa huonot ajat keskituloisille jos asiantutijoiden mukaan meitä pitäisi verottaa kovemmin!
Vierailija kirjoitti:
"Private label -tuotteiden markkina kasvaa vauhdilla kansainvälisessä vähittäiskaupassa. Vuonna 2024 peräti 75 prosenttia Euroopan vähittäiskaupan kasvusta tuli kaupan omien merkkien tuotteista."
Eli koko Euroopan laajuinen juttu. Miten muissa maissa tehdään, pistetäänkö niissäkin praivat leibelit lukkojen taakse? Vai vain meillä?
Vierailija kirjoitti:
Aika kovaa tekstiä tuolta Arviointineuvostolta. Nykyhallitus on liikaa keventänyt veroja keskituloisilta ja perustellusti ylimmän rajaveron henkilöiltä!!
Tässä IS:n jutusta suora lainaus:
Hallitus perustelee veronkevennyksiä työnteon kannustimien vahvistamisella ja talouskasvun edellytysten parantamisella.
Erityisesti ylimmän rajaveron alentamista voidaan perustella tällaisella tavoitteella. Myös yhteisöveron alentaminen voi olla kokonaistuotannon kasvattamisen näkökulmasta järkevää, arviointineuvosto näkee.
Sen sijaan keskituloisten verotuksen keventämistä neuvosto ei pidä perusteltuna.
Kyllä tulevaisuudessa alkaa huonot ajat keskituloisille jos asiantutijoiden mukaan meitä pitäisi verottaa kovemmin!
Eikä ne suurituloiset kuluta - ainakaan Suomessa - yhtään sen enempää kuin kuluttivat aiemminkaan. Kärjistettynä: Satonen syö edelleen sen yhden kampaviinerin per palaveri eikä sataa kampaviineriä, kuten hänen pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mä oon normaali ihminen enkä oo lähettäny työhakemuksia 14 vuoteen."
Niin, vielä et ole lähettänyt. Mikä saa sinut kuvittelemaan, että olet suojassa elämän vastoinkäymisiltä, ja että sinulla olisi suojatyöpaikka? En minäkään joutunut ennen lähettämään työhakemuksia. Olen normaali ihminen itsekin.
Siks ku mä oon sellases ammatis joka on huoltovarmuuden kannalta välttämätöntä ja automaatiokaan ei tätä uhkaa.
Minäkin teen töitä alalla mikä takaa huoltovarmuutta ja töissä on silloin oltava jos sinne määrätään poikkeustilanteissa. Sitä se ei kuitenkaan takaa että ei irtisanomisia tulisi heikossa tilanteessa. Väkeä on vähennetty meilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei rahat riitä ruokaan niin sitä voi mennä töihin ansaitsemaan palkkaa. Suomella ei ole varaa ja rahoja ruokkia nykyistä määrää työttömiä ja muita tukia ja kansaneläkettä saavia.
Kerrotko oman työnhakuhistoriasi ja miltä vuosikymmeneltä se on ?
Kyllä alkutuottajillekin kuuluisi taata kunnollinen korvaus työstään. Heille jotka hoitavat niitä ihania tuotantoeläimiä aamusta iltaan. Se on kovaa työtä pienellä korvauksella. Kauhea sana toi tuotantoeläin.
Voi niitä viisaita lehmä- sika ym. tuotantoeläinraukkoja, joita kasvatetaan jotta ihmiset saa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne haluaa köyhän korista ruoat pois.
Pitää alkaa hamstraamaan Pirkka-pyykinpesuaineita ja K Menu tomaattimurskaa.
Sä olet suhteilla töissä luuseri. Vauvapalstalle suunnitellaan ketjua mihin tulee kaupungit ja valtion virastojen nimet, joihin on otettu sukulaisia töihin.