Nainen, voisitko olla suhteessa jossa joudut koko ajan olla ns. "kuskin paikalla"?
Sinä olet se joka tekee kaikki aloitteet missä esim. otetaan suhteessa seuraava askel tai suhde etenee. Esim. ensimmäiset treffit, yhteenmuutto, kihlat yms.
Mies ei kertakaikkiaan ota ohjia käsiinsä tuollaisissa jutuissa.
Kommentit (91)
Puppan mielestä miehen kuuluu olla mies eikä perässävedettävä aloitekyvytön räsynukke👴👴
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ottaa ohjat ja päättää, miten toimitaan ja milloin. Hän tietää, missä lomailemme ja koska on lomalle sopiva aika, varaa hotellit ja aktiviteetit. Hän päätti, millainen on kihlasormus ja millaiset häät, mitkä ovat lasten nimet ja paljonko meillä on varaa kuluttaa. Minulla ei ole sanomista oikein mihinkään, yhteisen kodinkin mies osti minulta kyselemättä.
On ihanaa, kun mies ei ole mikään perässävedettävä lapatossu, mutta joskus on ikävä elämää kaupungissa. Nyt matkaa kauppaan on 10 km eikä minulla ole autoa käytössä.
Miksi teille miehille kaikki on niin mustavalkoista? Teidän mielestänne ihminen voi olla joko lapatossu tai sitten päättää kaikesta kaiken.
Tuon kirjoitti nainen!
Eikä kirjoittanut.
Kun ollaan tarpeeksi samanmielisiä, ei väliä kumpi vetää, kunhan tarvittaessa tapahtuu.
Niin olen tähänkin asti elänyt tyytyväisenä.
Mieheni kosi heti kohta alettuamme seurustelun. Kun silloin kieltäydyin, koin oikeaksi itse kosia muutaman vuoden kuluttua ja myöntyihän tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha ystäväni on tälläinen "kuskinainen", varmaan osittain tiedostamattaan. Hän halusi kovasti asioita ja toteuttikin ne asiat vaikka väkisin. Samalla vähän unohti kysellä miehensä mielipidettä, jyräsi vaan ja eli unelmaansa. Miehensä oli lähinnä apuväline ja toteuttaja, eikä tasavertainen kumppani. Ystävälleni oli oikeastaan ihan sama kuka siinä vierellä oli, kunhan totteli. Sitten siinä vaiheessa kun juuri vaivalla ja monta vuotta remontoitu rivari pitikin ystäväni mielestä vaihtaa omakotitaloon, mies otti hatkat. Itse en koskaan ymmärtänyt heidän avioliittoaan, en kummankaan näkökulmaa. En tajua miksi kukaan haluaisi määrätä kaikesta parisuhteessa, tai olla määräiltävänä. Nyt ystävällä on ollut vaihtuvia miesystäviä rakentamassa aitaa, korjaamassa jotain ja heidän lapsia lastenvahteina.
Nainen elää ja evolvoituu, mies halusi ilmeisesti raapia pallejaan ja j
Vaikuttaa kyllä siltä että se nainen on istunut kalja kourassa kun mies on raatanut ja toteuttanut naisen houreita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en. Jos minä vaan päättäisin ja kaahaisin menemään, niin mistä tietäisin haluaako se mies edes olla kyydissä? Haluan kumppanuutta ja miehen joka haluaa samoja asioita, ja joita toteutetaan yhdessä sovittuna.
Mitä väliä haluaako olla, jos hoitaa hommansa eikä valita? Varmaan hän osaa avata oven ja poistua jos haluaa jotakin muuta
Ai mitä väliä? Outo käsitys parisuhteesta. Yleensä se perustuu rakkaudelle, välittämiselle ja toisen huomioimiselle. Tuollaisessa suhteessa se toinen osapuoli on unohtanut tämän, eikä mene kauaa että toisenkin tunteet ja motivaatio kuihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Nykynaiset haluaa ottaa ohjat niin turha valittaa.
Nykynaiset haluavat t a s a - a r v o a, ei tyranniaa.
Kyllä mä haluan että mies ilmaisee selkeästi mitä haluaa, sitten tiedän haluammeko samoja asioita. Jos hän haluaa ihan eri juttuja, emme ole sopivat toisillemme. Joillekin se selviää liian myöhään, kun kommunikaatio ei toimi ja toinen on liian päällekäyvä ja toinen myötäilevä. Puhukaa ja kuunnelkaa, niin ette tuhlaa aikaa väärään.
Jos sun pitää tehdä aloite ensitreffeistä, yhteenmuutosta ja kihloista, niin saattaa olla että se mies ei ole ollenkaan halunnut näitä kanssasi. On ehkä ajatellut että on kiva että on joku, mutta ei ole ollut tarpeeksi innoissaan tehdäkseen aloitteita noihin. Oikeasti innoissaan oleva mies kyllä näyttää sen. Unohda siis mies jota pitää pakottaa ja etsi joku joka haluaa just sut. T.mies
Voisin olla välillä kuski, mies kartanlukija ja taas toisinpäin. Sopusointuista, tasavertaista suhde-elämää. Yhdessä suunnitellen ja toteuttaen. En tykkäisi olla se, joka aina päättää, suunnittelee, ehdottaa ja mies vain tulee mukana. Mukavampi, kun toinenkin on innostunut,kiinnostunut, aloitteellinen ja jolla on omat mielipiteet ja ideoita myös.
Vierailija kirjoitti:
No tuohan nyt yksinkertaisesti tarkoittaa ettei miestä kiinnosta tuo suhde eikä nainen tipan tippaa. Kunhan nyt joku on.
Naiset, tuosta syystä ei kannata olla se aloitteellisempi osapuoli. Kannattaa katsella rauhassa miten paljon mies panostaa vai onko täysin passiivinen. Miehen kiinnostus ja sitoutuminen mitataan heti alkuvaiheessa ja se todellakin kertoo paljon. Että onko aloitteellinen viemään asioita eteenpäin vai onko perässä vedettävä lapanen. Jälkimmäinen tarkoittaa ettei mitään ihastusta ole ilmassa, rakkaudesta puhumattakaan.
Tätä on turha yrittää selittää mitenkään muuten, koska noin se menee. Jos mies ei panosta suhteeseen heti alussa ja ole aktiivinen, se tarkoittaa ihan yksinkertaisesti että ihan sama hänelle. Ei ole pihkassa sinuun. Olet vaan joku random nainen.
Sata miltsi kertaa tää. Kun lakkaa olemasta se suhteen hoitaja ja aloitteentekijä aivan kaikkeen, paljastuu. Sain karvaasti itse tämän kokea juuri. Olin aivan superlääpälläni rakastunut fiksuun mieheen. Tajuttuani, et hän vain tyytyi muhun, sattu aika paljon mutta opinpahan!
S
N40
En. Miehellä pitää olla mielipiteet ja hänen on tiedettävä mitä nainen haluaa ja toteuttaa nämä toiveet.
Siksi juuri rakastan miestäni.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ottaa ohjat ja päättää, miten toimitaan ja milloin. Hän tietää, missä lomailemme ja koska on lomalle sopiva aika, varaa hotellit ja aktiviteetit. Hän päätti, millainen on kihlasormus ja millaiset häät, mitkä ovat lasten nimet ja paljonko meillä on varaa kuluttaa. Minulla ei ole sanomista oikein mihinkään, yhteisen kodinkin mies osti minulta kyselemättä.
On ihanaa, kun mies ei ole mikään perässävedettävä lapatossu, mutta joskus on ikävä elämää kaupungissa. Nyt matkaa kauppaan on 10 km eikä minulla ole autoa käytössä.
etkö osaa koskaan tehdä omia päätöksiä, alota vaikka auton ostosta
Vierailija kirjoitti:
Jos sun pitää tehdä aloite ensitreffeistä, yhteenmuutosta ja kihloista, niin saattaa olla että se mies ei ole ollenkaan halunnut näitä kanssasi. On ehkä ajatellut että on kiva että on joku, mutta ei ole ollut tarpeeksi innoissaan tehdäkseen aloitteita noihin. Oikeasti innoissaan oleva mies kyllä näyttää sen. Unohda siis mies jota pitää pakottaa ja etsi joku joka haluaa just sut. T.mies
Näin se on.
Jos tietäisin että se on ok miehelle. Ettei väkisin mies ole suhteessa.
Tuon kirjoitti nainen!