Nainen, voisitko olla suhteessa jossa joudut koko ajan olla ns. "kuskin paikalla"?
Sinä olet se joka tekee kaikki aloitteet missä esim. otetaan suhteessa seuraava askel tai suhde etenee. Esim. ensimmäiset treffit, yhteenmuutto, kihlat yms.
Mies ei kertakaikkiaan ota ohjia käsiinsä tuollaisissa jutuissa.
Kommentit (91)
Just tämä on se ongelma niin monissa suhteissa ja suhdeviritelmissä nykypäivänä. Miehet on kastroitu lampaiksi, äidin pikku pilteiksi. Elämä on kuin kattois Kolmiodraaman Ollia. Kilttimies, joka hämmästelee miksei nainen viihdy hänen kanssaan. Hänhän on niin kiltti, mukava, harmiton... kulkee perässä jälkiä siivoten ja tottelee kuin hyvin kasvatettu koira. Kun nainen sitten nätisti kertoo, että kun susta ei saa yhtään mitään irti ja sun preesens ei oikein kiihota seksuaalisesti, niin tämä oman elämänsä Olli purkautuu, että "ai haluut pahan pojan, joka hakkaa sua ja haukkuu". Että joo.... niin juuri sitä tietenkin. Mitäpä muutakaan.
Nämä miehet odottaa että nainen liidaa. Naisen pitää ottaa se miehen rooli siinä suhteessa ja sanoa miten mikin tehdään. Mikään asia ei edisty minnekään, jos se nainen ei sitä edistä. Mies alkaa tuntua sellaiselta kämppikseltä, tai ehkä enemmänkin joltain saunatontulta. Joku ihme hiippari, joka kulkee täällä varjoissa, siivoaa jälkiä ja palvoo peläten jumalatartaan... korkeintaan nuolee varpaita kun jumalatar sohvalla katsoo telkkaria. Se tonttu alkaa ajan myötä menettämään jopa värinsä, kun on liian kauan pois auringosta. Siitä tulee sellainen heiveröinen, kalmanvalkea Simpsonien Mr.Burns.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sun pitää tehdä aloite ensitreffeistä, yhteenmuutosta ja kihloista, niin saattaa olla että se mies ei ole ollenkaan halunnut näitä kanssasi. On ehkä ajatellut että on kiva että on joku, mutta ei ole ollut tarpeeksi innoissaan tehdäkseen aloitteita noihin. Oikeasti innoissaan oleva mies kyllä näyttää sen. Unohda siis mies jota pitää pakottaa ja etsi joku joka haluaa just sut. T.mies
Mites ujot ja arat miehet jotka ei uskalla tehdä aloitteita vaikka oikeasti haluaisivat? Taas unohdetaan kiltit miehet
Siksi jäävät yksin. Naisen pitää voida tuntea olevansa huomioitu, haluttu ja rakastettu.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut, ja toista kertaa ei tule.
Kaikki eteneminen suhteessa oli minun aloitteestani, samoin muutkin isommat jutut, kuten esim. asunnon vaihtaminen jne.
Kun lopulta tuntui, ettei toista edes kiinnostanut, kunhan vaan roikkui mukana parempaa odotellessa. Ja samalla sai kätevästi ulkoistettua itsensä kaikista päätöksistä, niin että saattoi jälkikäteen sitten todeta, ettei olisi halunnut muuttaa jne. Sama se, vaikka hengästymiseen asti varmistelen, että mitä mieltä sinä olet, voimme tehdä sinunkin haluamallasi tavalla, onko tämä nyt varmasti yhteinen päätös jne.
Huhhuh!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sun pitää tehdä aloite ensitreffeistä, yhteenmuutosta ja kihloista, niin saattaa olla että se mies ei ole ollenkaan halunnut näitä kanssasi. On ehkä ajatellut että on kiva että on joku, mutta ei ole ollut tarpeeksi innoissaan tehdäkseen aloitteita noihin. Oikeasti innoissaan oleva mies kyllä näyttää sen. Unohda siis mies jota pitää pakottaa ja etsi joku joka haluaa just sut. T.mies
Mites ujot ja arat miehet jotka ei uskalla tehdä aloitteita vaikka oikeasti haluaisivat? Taas unohdetaan kiltit miehet
Siksi jäävät yksin. Naisen pitää voida tuntea olevansa huomioitu, haluttu ja rakastettu.
Juuri niin. Sillä mitä mies haluaa tai tarvitsee ei ole mitään merkitystä.
Voisin jos tarvii. Mut en silti kenen tahansa kanssa vaan sen mun ikioman rakkaan. Nyt tarttis vaan se yksi pikku askel miehen ottaa ja laittaa viestiä mulle siit se lähtee.
Mä tiedän hyvinkin erään parin jonka pitkä liitto sai alkunsa juuri näin. Nainen halusi perheen ja junaili vaan asiat niin että pääsi yhteen asumaan erään miehen .... kanssa, sit kihloihin vaikkei mies ollut puhunut asiasta sanaakaan ja sit yhtäkkiä varas kirkon ja ilmotti vaan mihelelle et kirkko varattu sillon ja sillon..... vaikkei kumpikaan varsinaisesti kosinut eikä mies halunnut naimisiin. Naisen oli päästävä äkkiä naimisiinkin, ehkä jopa siksi että ehtii ennen kuin hänen oma exä jota hän kaipasi yhä ja siksi että huomasi tulevan miehensä kaipaavan omaa exäänsä ja et mies ei taatusti tule tekemään noita aloitteita.
No ei tehnyt ei, koska kaipasi erästä toista eikä olisi oikeasti halunnut sen muijan kans nainimiin.
Oispa hauska tietää onko "perässä vetäminen" jatkunut. Jotenkin kun lasken yhteen 1+1 tulen siihen päätelmään et mies on ollut perheessä se sivustaseuraaja kaikki nämä vuosikymmenet ja sisko-veli tyyppinen parisuhdejärjestely on sujunut, koska nainen sai lapset ja eikä kehtaa sitä miestä heittää pihalle, antoi jäädä sen siihen leikkimään perhettä kun on niin hyvä lastenkin kanssa. Kumpaakaan evvk enää se puoliso, ollaan yhdessä olosuhteiden pakosta ja tavan vuoksi kun ei jaksa erotakaan mut ketään evvk ja pariskunta viettää aikaa erillään ja eri tahoilla niin paljon ku mahdollista.
Olen n 55v ja musta tuntuu että kaikki mun parisuhteet on olleet tuollaisia, vähän ehkä mikäkin eri kantilta katsottuna. En tiedä olenko jotenkin niin pelottava näyttävännäköisenä koulutettuna, fiksuna, nokkelaälyisenä itsenäisenä naisena vai olenko vain törmännyt vääriin miehiin kun joka casessa on tuo sama piirre.
Yhden kerran on ollut sellainen muutaman kk tutustumisyritys jonka minä lopetin, kun mies oli niin hirveä päällepäsmäri, määrääjä, besserwisser, opettaja, neuvoja, huolehtija et tukehduin jo ensimmäisen tunnin sisällä hänen läsnäoloonsa. Hän alkoi toisella vierailukerralla vihjailemaan minun kotini muutostöistä, jääkaapin järjestyksedtä, neuvoi tiskikoneen täytössä ja sähkösaunan päällelaittamisessa. Yhden kerran menimme minun autolla jolloin minä ajoin ja se oli tasan viimeinen, hän neuvoi minua kuin olisin autokoulussa, minua joka ajoin pääkaupunkiseudulla ja pitkin eteläsuomen ruuhkaisia väyliä n 20 t km /vuodessa.
Ihan sietämätön tyyppi. Kuka hel...ti pystyy olemaan hänen laisen ihmisen kanssa.
Ois hyvä löytää joku noiden välimuoto.
En tajua miksi antaisin miehen johtaa elämääni. Oletko katsonut, mitä miehet luovat, jos saavat valtaa naisiin? H uoruleita ja haaremeita
Kyllähän tuossa äkkiä syntyisi vaikutelma ettää toista ei kiinnosta parisuhde ollenkaan, joten ei tuolla suhteella tulevaisuutta olisi.
AP, luettele kaikki hyödyt mitä nainen tuollaisesta suhteesta saa? Panos-tuottosuhde eli roi?
Näin minäkin ajattelin. Nykyään ajattelen, että on huolestuttava merkki, jos toiselta ei tule koskaan mitään aloitetta mihinkään. Meinaan, ettei toinen todnäk ole silloin aidosti ihastunut.