Tuntuu että olen alakynnessä. Teen joka päivä ruokaa ja joka päivä 3 teiniä on naamat mutkalla "hyii , eiks ole".
Nuudeleita/ranskanperunoita/nugetteja.
Ei kiitosta,vain naaman vääntelyä ja silmien muljauttelua että hyi kun pahaa taas.
Esim.tänään teen Lindströmin pihvejä ja perunamuussia,hyvässä lykyssä 1 kolmesta syö edes muussia.
Olen pienestä pitäen ottanut mukaan keittiöön ja pitänyt toiveruokapäiviä. Luulin kasvattavani lapsia,jotka syövät kaikkea.
Kommentit (50)
Nyt viimeistään kasvatusta kehiin. Ei meilläkään teinit kaikesta niin tykkää, mutta osaavat ilmaista sen nätisti. Ja silti kuitenkin syövät, tosin en tee mitään kovin erikoista ruokaa, joku lindströmin pihvit sitä on, etenkin nuorille. Usein ihan perus kanaa riisillä, lasagnea jne, joskus myös pizzaa tai nugetteja.
Joe ei kelpaa niin ei ole pakko syödä. Naaman vääntely ja yökkäily pelkkää vittuilua. Ota itseäsi niskasta kiinni ja lopeta piikominen. Ei ne nälkään kuole jos kaapeissa on ruokaa. Nälkä on paras mauste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi olla kurinpidon paikka. Rumien puhumisesta auktoriteetille tulee rangaista raskaimman kanssa koska muutoin auktoriteetti on pian muisto vain.
Sille on syynsä miksi ennen vanhaan oli suunpesu ja remmi käytössä.
Jos sinä et saanut lapsiasi kasvatettua ilman väkivaltaa olemaan yököttelemättä ruoalle, älä yleistä tätä meihin muihin. Valtaosa meistä onnistuu kasvattamaan lapsensa ilman väkivaltaa.
Useimmissa perheissä lapset yökottelevät ruualle.
Mun lapset ei olisi koskaan sanoneet ruuasta, että hyi. Et ole muistanut opettaa käytöstapoja.
Meillä oli tähän yksinkertainen ratkaisu lapsuudenkodissani. Jos ei ruoka maistunut, piti syödä leipää. Ja meiltä ei kyselty mitä ruokaa syödään, mutta ruoka oli tarjolla joka päivä.
Itse teen ruokaa lähes päivittäin, mutta meillä on kaapissa nuudeleita, pinaattilettuja ja ranskalaisia yms., mikäli tekemäni ruoka ei maistu.
Kyllä teini-iässä syödään jo sitä mitä on tarjolla. Meillä on kolme teinipoikaa. Joskus eskarissa kuului viimeksi näitä "yäk, en syö".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi olla kurinpidon paikka. Rumien puhumisesta auktoriteetille tulee rangaista raskaimman kanssa koska muutoin auktoriteetti on pian muisto vain.
Jos sinä et saanut lapsiasi kasvatettua ilman väkivaltaa olemaan yököttelemättä ruoalle, älä yleistä tätä meihin muihin. Valtaosa meistä onnistuu kasvattamaan lapsensa ilman väkivaltaa.
Ei enää teinit. Leikki-ikäiset on asia erikseen.
Teinit kokkaavat ihan itse, mutta joka ruoalla kasviksia.
Ranskanperuna ei ole kasvis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat sellaisissa perheissä, missä ei osata käyttäytyä. Ihan pienikin lapsi oppii, ettei ruokapöydässä yökötellä eikä sanota hyi, vaikka jostain ruuasta ei tykkäisikään. Sellainen on rumaa käytöstä. Voi jättää syömättä, mutta siitä ei pidä tehdä numeroa.
Väkivalta lopettaa vittuilun 😍😍😍😍🥰🥰🥰😘😘😘