Tuntuu että olen alakynnessä. Teen joka päivä ruokaa ja joka päivä 3 teiniä on naamat mutkalla "hyii , eiks ole".
Nuudeleita/ranskanperunoita/nugetteja.
Ei kiitosta,vain naaman vääntelyä ja silmien muljauttelua että hyi kun pahaa taas.
Esim.tänään teen Lindströmin pihvejä ja perunamuussia,hyvässä lykyssä 1 kolmesta syö edes muussia.
Olen pienestä pitäen ottanut mukaan keittiöön ja pitänyt toiveruokapäiviä. Luulin kasvattavani lapsia,jotka syövät kaikkea.
Kommentit (50)
Huonoa käytöstä teineiltä. Kannattaisiko niitä vähän kasvattaa?
Lapset voi ottaa ruoanlaittoon jo pienestä.
Ehkä sinä et vaan osaa tehdä ruokaa?
Täysin normaalia.Täytyy vaan jaksaa.. :D
TSEMPPIÄ
Olisko joku peltiruoka? Siihen kasviksia, no voi laittaa pakasteranuja, vaikka mitä pellille. Öljyä vihanneksille, hyvä tulee.
Ei ne teinit nälkään kuole. Jos teet ruuan ja se ei kelpaa niin sitten ei kelpaa. Sitä syödään mitä tarjotaan. Voi myös teini itse kokata. Koti ei ole täysihoitola.
Vierailija kirjoitti:
Lapset voi ottaa ruoanlaittoon jo pienestä.
Olen ottanutkin.
Ap
Laadi niiden teinien kanssa yhdessä viikon ostoslista. Aseta budjetti ja käytte yhdessä läpi reseptejä, sekä jo kotoa löytyvät tuotteet. Teinit lähtevät mukaan kauppaan ja jokaisella on tehtävänä hakea tuotteita, sekä muistaa myös se budjetti. Keittiössa laitetaan ruokaa yhdessä, eikä äiti ole mikään keittiöpiika ja palvelija. Teinien pitää opetella itsenäisiksi.
Nuo teinien toiveet eivät kovin kalliilta kuulosta. Osta niitä nuudeleita, ranskalaisia ja nuggetteja ja toimi edes yksi viikko niin, että teet vain teinien suosikkiruokia.
Voisi olla kurinpidon paikka. Rumien puhumisesta auktoriteetille tulee rangaista raskaimman kanssa koska muutoin auktoriteetti on pian muisto vain.
Esimerkki on paras kasvattaja. Syö oma ruokasi ilolla ja lapset voi syödä kanssasi. Jos tekemäsi ruoka ei maistu, olkoon ilman.
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä minusta kiitosta tarvitse antaa, että vanhempi tekee mitä kuuluu, että ruokkii lapsensa. Mutta naamanvääntelyyn ja yököttelyyn sinun olisi pitänyt puuttua jo ajat sitten, kauheaa käytöstä.
Tämä juuri. Muutenkin on ihan normaalia, ettei kaikista ruoista tykkää, mutta tuo vääntely ja yököttely on ihan 100 % kasvatusperäistä. Tai oikeammin sen puutteesta johtuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Voisi olla kurinpidon paikka. Rumien puhumisesta auktoriteetille tulee rangaista raskaimman kanssa koska muutoin auktoriteetti on pian muisto vain.
Sille on syynsä miksi ennen vanhaan oli suunpesu ja remmi käytössä.
Missä vaiheessa tuo alkaa ettei ruoka kelpaa vai onko ollut aina noin? Meillä pian 9v poika ei koskaan ole valittanut pahasta ruoasta. Syö hyvällä ruokahalulla ja joka aamu pyytää puuroa. Kouluruoka on kuulemma hyvää myös
Jaa niille kokkivuorot
Ja ei rahaa mennä itse kauppaan vaan aineslistat sulle ja budjetoitu viikon ensin.
Vierailija kirjoitti:
Olisko joku peltiruoka? Siihen kasviksia, no voi laittaa pakasteranuja, vaikka mitä pellille. Öljyä vihanneksille, hyvä tulee.
Kyseessä on käyttäytymiseen liittyvä ongelma, eikä mikään s@@tanan peltiruokaresepti.
Sinä maanantai
Nico tiistai
Jessica keskiviikko
Janerre torstai
Kaikki pizzaperjantai
Jne
Tarjoa viikko nuudeleita joka ruualla
Itseasiassa voi sanoa että ota nuudeleita ja lämmitä itse
Ei siitä minusta kiitosta tarvitse antaa, että vanhempi tekee mitä kuuluu, että ruokkii lapsensa. Mutta naamanvääntelyyn ja yököttelyyn sinun olisi pitänyt puuttua jo ajat sitten, kauheaa käytöstä.