Tuntuu että olen alakynnessä. Teen joka päivä ruokaa ja joka päivä 3 teiniä on naamat mutkalla "hyii , eiks ole".
Nuudeleita/ranskanperunoita/nugetteja.
Ei kiitosta,vain naaman vääntelyä ja silmien muljauttelua että hyi kun pahaa taas.
Esim.tänään teen Lindströmin pihvejä ja perunamuussia,hyvässä lykyssä 1 kolmesta syö edes muussia.
Olen pienestä pitäen ottanut mukaan keittiöön ja pitänyt toiveruokapäiviä. Luulin kasvattavani lapsia,jotka syövät kaikkea.
Kommentit (50)
Onko sinulla turvaruokaa varalla että syövät edes jotain? Minulla on lapsille jäätelöä ja pakastepitsoja jos ei muu ruoka maistu tai sitten mennään mäkkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Lapset voi ottaa ruoanlaittoon jo pienestä.
Niinhän ap on tehnytkin, etkö ymmärrä lukemaasi?
Kuulostaa ikävältä. Mutta tuo mielestäni on hyvä vinkki, että suunnittelette lasten kanssa yhdessä ruokalistan. Ja syötte yhdessä kotiin tultuanne. Yhteinen ateria keskustellen ruokapöydän ääressä oli meidän perheen kohokohta, silloin kun lapset oli vielä kotona.
Oi voi nää nykyajan kermaperseet. 70-luvalla mutsi laittoi ruoan eteen ja sanoi syö tai ole syömättä. Kummasti maistui kaikki, kun oli tarpeeksi nälkä! Silloin ei kellään ollut varaa nirsoilla, viimeistään isä pisti ruotuun..
Vierailija kirjoitti:
Voisi olla kurinpidon paikka. Rumien puhumisesta auktoriteetille tulee rangaista raskaimman kanssa koska muutoin auktoriteetti on pian muisto vain.
Diktatuurissa ei saa arvostella auktoriteettia.
Oma 6v osaa sanoa nätisti: "en oikein piittaa tästä, voinko jättää syömättä" jos lautasella on jotain mikä ei ole omaan makuun. Olen opettanut ettei ruokaa haukutaan ja siitä pidetään kiinni. Jos ei osata käyttäytyä ei tarvitse olla ruokapöydässä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisko joku peltiruoka? Siihen kasviksia, no voi laittaa pakasteranuja, vaikka mitä pellille. Öljyä vihanneksille, hyvä tulee.
Ei tuu hyvää. Olen koittanut eri versioita kun haluaisin osata. Mitä laitat että on hyvää? Paistoaste?
Kokeile kuukausi niin että on vain nuudeleita
Ei maustettuja vaan maustamattomia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi olla kurinpidon paikka. Rumien puhumisesta auktoriteetille tulee rangaista raskaimman kanssa koska muutoin auktoriteetti on pian muisto vain.
Sitten varmaan Suomikin on diktatuuri, kun poliisin nimittelystä tulee kovempi tuomio kuin mitä tavallisen ihmisen nimittelystä.
Aloittajan viestistä vähän haiskahtaa auktoriteetin puute. Mikään natsimutsi ei tarvitse olla mutta ei myöskään nyyhkyttää hiljaa nurkassa jos teiniapinat eivät suostu syömään. Ja apinoitahan monet hormonihuuruiset teinit ovat, uskovat vain vahvempaansa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa niille kokkivuorot
Ja ei rahaa mennä itse kauppaan vaan aineslistat sulle ja budjetoitu viikon ensin.
No tota. Kai nyt teini on käynyt kaupassa jo vuosia sitten. Halloota haloo!
Vierailija kirjoitti:
Oi voi nää nykyajan kermaperseet. 70-luvalla mutsi laittoi ruoan eteen ja sanoi syö tai ole syömättä. Kummasti maistui kaikki, kun oli tarpeeksi nälkä! Silloin ei kellään ollut varaa nirsoilla, viimeistään isä pisti ruotuun..
Meillä ei ollut koskaan mitään herkkuruokia. Kouluruokakin maistui jopa paremmin kuin kotona jossa melkein aina sama ruoka pyöri. Lempiruokiani olivat kanaviilokki, jauhelihakastike ja perunat, jauheliha-perunadosevuoka ja kasvispihvit kernaviilikastikkeella, tykkäsin myös pinaattilätyistä. Nämä siis koluruokia.
Vierailija kirjoitti:
Nykylapsen jos pistää ruotuun niin se on lasun paikka.
Joo eipä sitä mukulana osannut vaatia tuollaisia ruokia kun niitä ei juurikaan päässyt maistamaan. Lindströmin pihvit olisi maistuneet. Tuota olisin ottanut jopa lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on demokratiaperhe. Yleensä jään alakynteen kun lapset äänestävät 3-1 enemmistöllä minut kumoon.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile kuukausi niin että on vain nuudeleita
Ei maustettuja vaan maustamattomia
Nepsylle maisuu vaikka 5 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinä et vaan osaa tehdä ruokaa?
Niinpä. Nugetit on aika surkeaa "ruokaa".
Lyö aineet pöytään ja käske kokata itse.
Vierailija kirjoitti:
Lapset voi ottaa ruoanlaittoon jo pienestä.
Eks osaa lukea aloituksessa sanoo selvästi niin tehneensä.
Jos sinä et saanut lapsiasi kasvatettua ilman väkivaltaa olemaan yököttelemättä ruoalle, älä yleistä tätä meihin muihin. Valtaosa meistä onnistuu kasvattamaan lapsensa ilman väkivaltaa.