Asun kerrostalossa maan tasalla ja asunto on perkuleen kylmä. Laitoin uunin päälle ja luukun auki että pikkasen tulis lämpöä
Patterit hohkaa kuumina muttei auta,kun kylmyys tulee lattiasta ja ikkunoista. Pahiten lattiasta. Mulla on päällä puuvillasukat,villasukat,neulelegginsit,toppahame,poolopaita ja huppari. Sisällä. Yöt menee kahden peiton alla villasukat visusti jalassa.
Kommentit (38)
Ei kannata alkaa pukemaan lämpimiä vaatteita. Ja viisainta syödä vaan jäätelöä koko ajan. Muuta lämpimään asuntoon jos palelee.
Onko patterin edessä tarpeeksi tyhjää tilaa, että lämpö pääsee myös leviämään huoneeseen? Ja jos voit vaihtaa huonekalujen järjestystä niin, että istumapaikka ja sänky ovat patterin lähellä, niin vaihda järjestystä.
Fleese huovan voi laittaa lakanan alle se lämmittää. Ja nyt on edullisia lämmin ilma puhaltimia. Hiusten kuivain auttaa sängyssä kun menee nukkumaan ja päästää lämmintä peiton alle. Eli lämmittää . Yöllä college puku ja 2 sukat. Kerran oli niin kylmä yöllä että villapipo päässä. Johtajien palkkoihin säästetään .
Verhon voi laittaa seinän ja patterin väliin niin ei vedä niin paljon ja patteri saa olla huoneeseen päin lämmin. Tässä ilmastossa ei saa säästää pakkasilla lämmityksessä. Vanhukset jäätyy sairaaloissa.
Nyt voi pyöritellä hulahula rengasta niin hiki tulee. Ja ulkona ottaa juoksu askelia.
Jumppa video päälle ja hiukan verenkiertoa.
Kuumavesipullo tai mikrossa lämmitettävä kaurapussi unikaveriksi.
Hanki mielummin irtopatteri kuin uunilla lämmitäisit
Eihän sulla ole pattereiden edessä kovasti mitään tavaraa tai vaikka paksuja verhoja? Silloin lämpö ei siirry niin hyvin muualle huoneeseen.
Kuumavesipulloja sänkyyn...jos on litteitä muovipulloja voi laittaa jalkojen alle.
Youtubessa neuvotaan candle heaterin teko, Tarvii saviruukkuja, tuikkukynttilöitä ja palamaton alusta.
Ennenvanhaan talvisodassa pistivät sanomalehtiä paidan alle, jos oli kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Kuumavesipulloja sänkyyn...jos on litteitä muovipulloja voi laittaa jalkojen alle.
Youtubessa neuvotaan candle heaterin teko, Tarvii saviruukkuja, tuikkukynttilöitä ja palamaton alusta.
Ennenvanhaan talvisodassa pistivät sanomalehtiä paidan alle, jos oli kylmä.
Talvisodasta on 86 vuotta, luulisi jo ettei enää tarvitsisi nyky-Suomessa alkaa pistämään sanomalehtiä paidan alle tai muita keinoja jostain 1800-luvulta tosin Suomi on taantumassa takaisin 1800-luvun luokkayhteiskuntaan et ei ihme jos ihmiset palelee asunnoissaan tai kuolevat olemattoman terveydenhoidon puutteeseen.
Sähköpeitto ja lämpöalusta! Hinta yht. n. 50 - 60 e ja pysy niiden välissä. Mulla menossa jo 4. peitto, asumisaika n. 15 v. Kylmä on.... mikään ei auta. Vinkiksi vielä, että paksut bambuleggarit ovat tosi lämpimät, puuvillasukkien päälle bambu- tai kokovillasukat!
No, on kyllä taas niin outo aloitus ja osaamaton, että..
Jos lattiat on kylmiä, laita mattoja ja villasukat. Uunin sijaan hanki lämpöpeite, jos lämpöpitettä et tarvitse, mutta varpaat tuntuu kylmiltä, hanki jaloille tarkoitettu lämpötyyny.
Sillä uunin lämmittämisellä et paljoa hyödy, kun ilmanvaihto heittää sen lämpimän ilman ulos jo ihan sen takia, että lämpö kohoaa ylöspäin ei sinne lattian tasolle ja lattiaa lämmitä.
Mulla on kanssa kylmä maan tasalla oleva luhtittalo-asunto. Terassin oven edessä mulla on paksu joku thermo tms verho, joka ei päästä vetoa läpi. Se on myös pimentävä ( kesää ajatellen). Nukun kuumavesipullon kanssa ja välillä mulla on se illalla sohvalla kun katon telkkaria tai luen. Jalassa on ohuet merinovillasukat ja paksummat villasukat sekä sisätossut. Legginsit, pöksyt ja säärystimet jne. Jaloissa pitää olla lämpimästi, koska mä en voi pitää villamattoja tai oikeastaan mitään mattoja. Mun koiralle käy joskus vahinkoja ja muutenkin astman takia tykkään mopata lattioita kostealla usein ja helposti.
On mulla pieni ekstra patterikin ostettuna, jos kylmä tulee yhtäkkiä eikä lämmitys pysy lainkaan mukana. Aika harvoin käytän sitä kuitenkaan.
Mun mielestä rullaverhot kun pitää alhaalla, se estää hyvin ikkunoista hohkaavan kylmän.
Täällä sama paitsi että asun ylimmässä kerroksessa, ilmanvaihtokanava ihan paska puhaltaa kylmää ilmaa vaikka on talvi asennossa, lisäksi kosteutta muodostuu ikkunapuitteiseen että ihan märkä ikkunalasi alapuolelta, taloyhtiö ei ota tosissaan, patterit kuumina/lämpimånä silti ei juurikaan lämpöä, sisäilma mittari näyttää 18 astetta max.
miksi ei? Poislukien sähkölasku mutta jos se kuuluu vuokraan.