"Pienetkin rahalahjoitukset vaikuttavat jatkossa toimeentulotukeen näin tuki muuttuu tänään"
Kaivattu päivitys! Jatkossa harvinaistuu tod. rahojen lainailut, "lainailut" ja pummailut.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät pysty kuitenkaan puuttumaan marjojen ja sienien myymiseen. Saan niistä käteisenä vuosittain yli 10 000€😅
Juu, rikoksia saat tehdä edelleen. Sama koskee vaikka huoraamistasi.
Keneltä se on pois jos toimeentulotukiasiakas ahkeralla työllä kerää marjoja ja sieniä ja myy ne? Olisiko parempi, että jätetään marjat ja sienet metsään ja maataan makaan sohvalla?
Mihin se ahkera marjanpoimija sitten tarvitsee toimeentulotukea?
Ihan elämisen kuluihin menevät. Voin käydä marjatuloilla joskus ulkona syömässä, lomamatkalla, ostaa muutakin kuin halvimpia eineksiä jne.
Miksi toimeentulotukiasiakas on niin rahoissaan että käy lomamatkoilla? Tätä mä en ole koskaan ymmärtänyt että rahaa ei muka ole, tukia pitää saada ja sitten ne käytetään johonkin reissaamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen talous pelastuu nyt kun ei voi antaa jälkikasvulle muutamaa euroa ruokaan.
Anna raha käteisenä tai menkää yhdessä kauppaan ja maksa sinä ne ruoat.
Hankalaa jos välimatkaa on satoja kilometrejä.
K tai S lahjakortin voi laittaa kirjeessä
Vierailija kirjoitti:
Miksi toimeentulotukiasiakas on niin rahoissaan että käy lomamatkoilla? Tätä mä en ole koskaan ymmärtänyt että rahaa ei muka ole, tukia pitää saada ja sitten ne käytetään johonkin reissaamiseen?
Olen lomani ansainnut, kun niin ahkerasti kerään marjoja ja sieniä.
Vierailija kirjoitti:
Jos eläkeläinen hakee toimeentulotukea, sen pitää siis ilmoittautua täysipäiväiseksi työnhakijaksi ensin?
Höhlä! Eläkeläisille on oma tuki szydeemi, googeloi...
Mistä ihmiset tietää, että tuossa on pitkää työpäivää tehnyt työntekijä ja tuossa on tuilla elävä työtön?
Jos kaljabaarissa istuu ihmisiä, niin miten pystyy päättelemään, kuka on työssäkäyvä ja kuka ei?
Sama homma kun arvostellaan ihmisten ostoskoreja.
Itse olen köyhä ja ainoa paikka, jossa on varaa käydä on ruokakauppa.
Tein kaksi postausta, joissa oli hyvät ja toimivat vinkit. Eipä julkaistu. Olen ilmeisesti tarkkailun alla.
🤷🏻
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmiset tietää, että tuossa on pitkää työpäivää tehnyt työntekijä ja tuossa on tuilla elävä työtön?
Jos kaljabaarissa istuu ihmisiä, niin miten pystyy päättelemään, kuka on työssäkäyvä ja kuka ei?
Sama homma kun arvostellaan ihmisten ostoskoreja.
Itse olen köyhä ja ainoa paikka, jossa on varaa käydä on ruokakauppa.
Ostoskorista/kärrystä näkee, onko ihminen valveutunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa muu muutu, kuin että lahjoitukset annetaan jatkossa käteisenä.
Toivottavasti käteinen kielletään pian niin loppuu tämmöinen rikollinen lainkierto...
Itse olen palannut työssäkäyvänä keskiluokkaisena ihmisenä käteisen käyttöön asioinnissani. Tulin siihen tulokseen, että yhteiskunnan kehitys on menossa siihen suuntaan, että isoveli haluaa valvoa ihan joka ikisen rahansiirtorisauksen ja sitä en halua. Suosittelen samaa kaikille, palatkaa käteisen käyttöön, jos ette halua täyttä valvontayhteiskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät pysty kuitenkaan puuttumaan marjojen ja sienien myymiseen. Saan niistä käteisenä vuosittain yli 10 000€😅
Mikä eriskummallinen tapahtuma saa aikaiseksi sen, että ihmisen psyyke sillä tavoin, että se ilmenee sosiaalituen kadehtimisena. kuten tuossa edellä olevassa kirjoittelussa JÄLLEEN joudumme näkemään, mm. tuossa tuohon sitaattipohjalle lainaamassani typeryydessä?
Leksa
No tämä! Jokainen kadehtija voisi itse jäädä tukien varaan ja kokeilla kuinka makeaa elämää se tuilla kitkuttelu oikeasti on. Siitä vaan!
Vierailija kirjoitti:
"Hurja määrä ulosmitattavaa omaisuutta odottaa nyt pakkomyyntiä."
Sekoomuksen saastapoliitikot EK:n toimeksiannosta paskovat Suomen ja suomalaisten talouden, jotta hyvävälijärjestelmän kavereille saadaan alihintaa realisoitavaa kansalaisilta. Ihan tarkoituksellista tämä on, sekoomus vikaa tavallisia suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme jankkaamista tästä raha-avustuksen vaikutuksesta ttulotukeen. Ei se vaikuta kun: Älä.Lsita.Sitä.Rahaa.Sen.Toisen.Tilille.Anna käteisenä/lahjakorttina/osta tuote/maksa lasku omalta tililtä. Kela ei kytsi kaverin tai kaverin kaverin, tuttavan tai perheenjäsenen tilitapahtumia ellet ole alaikäinen tai muuten asu samassa taloudessa, ja siltikin voit tehdä käteisnoston, antaa lahjakortin tai ostaa ruokaa. Tankata vaikka auton.
Mutta jos kolmelta vuodelta se ylittää lahjaveron rajan on kyseessä veropetos jos ei ilmoita.
Elantomenoja saa maksaa, jos maksaa ne suoraan saajalle. Ne eivät ole lahjaveron alaisia eikä niitä lasketa mukaan tuohon 7500 euroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä eriskummallinen tapahtuma saa aikaiseksi sen, että ihmisen psyyke sillä tavoin, että se ilmenee sosiaalituen kadehtimisena. kuten tuossa edellä olevassa kirjoittelussa JÄLLEEN joudumme näkemään, mm. tuossa tuohon sitaattipohjalle lainaamassani typeryydessä?
Leksa
No tämä! Jokainen kadehtija voisi itse jäädä tukien varaan ja kokeilla kuinka makeaa elämää se tuilla kitkuttelu oikeasti on. Siitä vaan!
...ja pahintahan ei ole pienet tuet vaan se rahan saamisen epävarmuus. Et koskaan voi tietää, milloin tuki katkaistaan tai milloin saat jonkin tuen päätöksen.
Kelaan diginä lähetettävään tiliotetiedostoon ei voi itse kirjaillayhtään mitään. Se on ihan tasan se mikä on pankin virallinen tiliote. Jos köyhä A saa Beeltä 50 ja palauttaa sen 50 tukia saatuaan Beelle, mikä hemmetti se sitten olisi kuin laina?
Kelassa on yleensä fiksua väkeä. Ei kukaan ole niin tyhmä oikeasti. Ehkä osa sitten asennevammasta johtuen esittää, onhan noita meitä köyhiä halveksivia sotessakin jopa sosiaalityössä ja terveyskeskuksien lääkäreissäki .
Se vain kertoo siitä, ettei esimerkiksi tuo korkeakoulutus millään muotoa tarkoita sivistyneisyyttä saati sydämen sivistystä.
Vierailija kirjoitti:
Työt pimeänä maksut käteisellä eli ei vaikuta mitenkään omiin tukiin.
...ja veikkauspelit tukia hakemattoman frendin tilin kautta. Voitot sieltä sitten kässinä ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo ihan järjetön uudistus... Jos 500 km päässä asuva äitini haluaa lahjoittaa minulle syntymäpäivänä 20 euroa, ei ole niin että voisin mennä ostamaan sillä vaikka leivoskahvit juhlan kunniaksi, vaan se on käytettävä täysimääräisesti elämiseen sitten seuraavassa kuussa.
Nyt ei myöskään kannata esimerkiksi myydä itselle tarpeetonta tavaraa, koska mahdollisia kuluja ei huomioida menoina, mutta tulot kuitenkin vähennetään toimeentulotuesta kokonaisuudessaan. Persneton puolelle menee, joten omaa taloudellista tilannettaan ei kannata yrittää parantaa tälläkään tapaa.
Kuinkahan paljon nyt sitten tällä loppujen lopuksi säästetään? Kai siihenkin menee rahaa, että Kela kyttää jokaisen toimeentulotuen saajan jokaista pennuista, joka tilille kilahtaa.
Koko toimeentulotuki pitäisi lopettaa. Ihmisillä näyttää olevan monenlaisia keinoja hank
eli haluat että enemmistö on rikollisia?
Vierailija kirjoitti:
Mites nämä seurakuntien jakamat 40€ arvoiset EU maksukortit, pitäisikö nekin siis ilmoittaa?
Et tietenkään ilmoita mitään lahjakortteja mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen talous pelastuu nyt kun ei voi antaa jälkikasvulle muutamaa euroa ruokaan.
Anna raha käteisenä tai menkää yhdessä kauppaan ja maksa sinä ne ruoat.
Melko hankalaa, jos asutaan satojen kilometrien päässä toisistaan. Kirjeessäkään ei enää saa lähettää.
-eriMikä laki kieltää rahan lähettämisen kirjeessä?
Postilaki. Mutta siitä välimättä postinkäsittelijät ja jakelijat ikävä kyllä avaavat kirjeitä. Minun posteistani varastettiin mm. heijastin. Olipa köyhä postinlajittelija, kun sekin kelpasi. Oli siis tulossa minulle joululahjaksi.
No aika kummallinen ulosotto kun ei vie ulosottovelalliselta tililtä mitään rahoja tai palkasta ei pidätä mitään mutta sitäkin halukkaampi on tulemaan kotiin lukkojen läpi ja pällistelemään jotain rikkinäisiä sukkia eteisessä.