"Pienetkin rahalahjoitukset vaikuttavat jatkossa toimeentulotukeen näin tuki muuttuu tänään"
Kaivattu päivitys! Jatkossa harvinaistuu tod. rahojen lainailut, "lainailut" ja pummailut.
Kommentit (274)
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä tuet kiinnostavat ihmisiä niin paljon ja miksi niitä puolustellaan niin paljon. Jokaisen pitäisi ymmärtää, että valtion rahat ovat loppu, tuet ovat lihavien aikojen jäänne, kulutusjuhlat on nyt ohi, siihen pitää vain tottua.
Ei ymmärretä. Halutaan että joku mystinen rikas maksaa kaiken ja sille voi laittaa kovemmat verot. Ongelma on vaan se että tällä hetkellä ne rikkaat muuttavat pois maasta kun nykyinenkin verotaakka on kova. Seuraavaksi tulee demarihallitus joka jakelee vappusatasia ja kun seuraava globaali taantuma iskee niin IMF tulee tälle auttamaan poliitikkoja leikkauspäätöksissä, silloin on yks ja sama mikä puolue on vallassa.
En ole koskaan saanut tililleni rahaa, paitsi veronpalautuksia sain 300€ ja sitä vieritettiin kolmelle kuukaudelle. Äiti antaa käteistä silloin kun pääsen käymään siellä. Nyt en pääse kun ei ole kyytiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi, että Kela alkaa maksaa toimeentulotuen vuokran osuuden suoraan vuokranantajalle, jos Kela on myöntänyt vuokravakuuden, mutkistaa kyllä kuvioita aikalailla. Tuen saajan pitää joka kuukausi pysyä kärryillä siitä, kuinka paljon Kela on maksanut ja kuinka paljon itselle jää maksettavaa. Voi olla että osalla porukasta ei tämä onnistu, joko ei osaa hahmottaa kiemuraista kuviota tai laskea miten paljon pitää maksaa tai että toimintakyky edes riittäis tällaisten kuvioiden hoitamiseen.
Ei varmaan vuokranantajakaann tykkää, että saan vuokran tilille monessa erässä.
Nämä, jotka vuokraa Kelan vuokravakuuden turvin, ovat ihan oma lajinsa. Useimmat vuokranantajat kiertää Kela-asiakkaat kaukaa, koska heihin liittyy suurempi riski. Mutta osa vuokraa juuri näille, koska näille voi vuokrata huonokuntois
Niin. Tai sitten on sellaisia vuokranantajia kuin omani, joka ymmärtää, että vaikka luottotiedot ovat menneet, ei se välttämättä liity millään tavalla vuokranmaksukykyyn. Eikä se, että olet Kelan asiakas tee sinusta automaattisesti ihmistä joka laittaa kämpän p skaksi. Ihme olettamuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo ihan järjetön uudistus... Jos 500 km päässä asuva äitini haluaa lahjoittaa minulle syntymäpäivänä 20 euroa, ei ole niin että voisin mennä ostamaan sillä vaikka leivoskahvit juhlan kunniaksi, vaan se on käytettävä täysimääräisesti elämiseen sitten seuraavassa kuussa.
Nyt ei myöskään kannata esimerkiksi myydä itselle tarpeetonta tavaraa, koska mahdollisia kuluja ei huomioida menoina, mutta tulot kuitenkin vähennetään toimeentulotuesta kokonaisuudessaan. Persneton puolelle menee, joten omaa taloudellista tilannettaan ei kannata yrittää parantaa tälläkään tapaa.
Kuinkahan paljon nyt sitten tällä loppujen lopuksi säästetään? Kai siihenkin menee rahaa, että Kela kyttää jokaisen toimeentulotuen saajan jokaista pennuista, joka tilille kilahtaa.
Koko toimeentulotuki pitäisi lopettaa. Ihmisillä näyttää olevan monenlaisia keinoja hank
Ihan aidosti toivon, että Sinä joudut joskus tilanteeseen missä sulla ei ole mitään. Katsotaan sitten oletko vielä samaa mieltä.
Samaan aikaan Nalle ja kumppanit saa yritystukia ja maataloustukia enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Björn Wahlroos sanoi haastattelussa että markkinataloudessa saa sitä mitä maksaa. Eli jos maksat työttömyydestä saat työttömiä. Eli pienempi tuki lisää työllisyyttä.
Miksi ei saada työpaikkoja vaikka maksetaan yritystukia? Yritustuet pois jos ei työllistäminen kinnosta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelassa se on vähän niin ja näin katseleeko kelassa ne kuinka tarkkaan tiliotteita. Olen muutama kerran voittanut pitkävedosta yli 300 euroa eikä ole toimeentulotukea vähennetty. Voitin myös joulukuussa monivedosta 1200 euroa eikä vähennetty euroakaan tuesta.
Jatkossa kannattaa muokata tiliotteita ennen kuin lähettää Kelalle. Ei ole vaikeeta.
Miten se tapahtuu?
Ei kannata yrittää. Tiliotteen muokkaaminen on petos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelassa se on vähän niin ja näin katseleeko kelassa ne kuinka tarkkaan tiliotteita. Olen muutama kerran voittanut pitkävedosta yli 300 euroa eikä ole toimeentulotukea vähennetty. Voitin myös joulukuussa monivedosta 1200 euroa eikä vähennetty euroakaan tuesta.
Jatkossa kannattaa muokata tiliotteita ennen kuin lähettää Kelalle. Ei ole vaikeeta.
Miten se tapahtuu?
Kela saa nykyään tiliotteet itse pankista pyytämällä vai onko se jo voimassa?
Jos suoritetaan rikostutkimusta niin kyllä.
Kela voi pyytää tiliotteet myös, jos epäilee vilppiä. Ei kyseessä tarvitse olla rikostutkinta.
Ilmeisesti ihmiset kärähtävät useimmiten siitä, että heillä on kaksi tiliä, joiden välillä on tehty tilisiirtoja, ja vain toinen tili on ilmoitettu Kelalle.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen jo vuosia laittanut kerran viikossa 10
Tavaraa myyntiin. Mm appivanhemmilta tulee autolastillinen aina, kun vaan hakee.
Eihän tosta suurta rahaa tule, mutta vähän joka tapauksessa.
Käytännössä laitan nämä myyntiin vintediin ja toriin. Keväällä käyn siivouspäivänä myymässä näitä, ehkä kesällä ulkoilmakirppiksellå, syksyllä siivouspäivänä ja ne, mitkä ovat käyneet 3 krt kirppiksellä, menee fidaan. Saan muutaman satasen vuodessa.
Olen töissä, en saa tukea, mutta ketä näin pieni toiminta oikeasti haittaa ?
Ei se haittaa ketään, joka elättää itse itsensä. Omia tavaroitaan saa myydä verottomasti, ellei myyntivoitto ole yli 5000€/vuosi, ja harvoin vanhoista tavaroista saa parempaa hintaa kuin uudesta. Kultaa, arvokoruja, taidetta ja numismatiikkaa tämä verovapus ei koske.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin ainakin Huuto.net ja Tori ilmoittajavat verottajalle tiettyä suuruusluokkaa olevat myynnit. Vintedistä en tiedä.
Sosiaalitukia nauttiville myynti on ongelma. Tilillä ei saa näkyä mitään tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ei voi omistaa edes maata, jossa saisi kasvatettua vaikka vihanneksia. Tai hedelmää.
Ei se kasvattaminenkaan ilmaista ole
Omalla työllä pääsee pitkälle. Ja se joka kasvattaa ruokaa, pistää varmaan myös huussin pystyyn, ettei tarvitse kaiken maailman lannotteista maksella ulkopuolisille. Kun kierrätää niitä ravinteita omalla tontilla, niin halvalla pääsee ja hyötyliikunta ylläpitää toimintakykyä.
Jos ei ihan huussia viitsi laittaa, niin omalla virtsallakin saa hyvät ravinteet kasvimaalle.
Biojäteastiakin riittää. Sellainen on nykyisin useissa taajamien omakotitaloissa.
Tilillä saa näkyä tuloja vaikka miten paljon. Ne vain huomioidaan tuloina, kuten tietysti pitääkin.
Annan rahalahjat aina käteisenä.
Tosi hyvä. Alkaa löytymään töitä.