"Pienetkin rahalahjoitukset vaikuttavat jatkossa toimeentulotukeen näin tuki muuttuu tänään"
Kaivattu päivitys! Jatkossa harvinaistuu tod. rahojen lainailut, "lainailut" ja pummailut.
Kommentit (274)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viet panttipullon kauppaan ja saat 20centtiä.
Se vähennetään tuista?
Laitat pelikoneeseen 0,50e ja voitat Euron. Se vähennetään tuista?
Kannattaa ottaa voitot käteisenä, ei pankkitilille, sen vuoksi kannattaa pelata vain raha-arpoja kaupasta.
Ei muuta mitään. kelaan tulee toimittaa myös tosite veikkaus tilistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelassa se on vähän niin ja näin katseleeko kelassa ne kuinka tarkkaan tiliotteita. Olen muutama kerran voittanut pitkävedosta yli 300 euroa eikä ole toimeentulotukea vähennetty. Voitin myös joulukuussa monivedosta 1200 euroa eikä vähennetty euroakaan tuesta.
Jatkossa kannattaa muokata tiliotteita ennen kuin lähettää Kelalle. Ei ole vaikeeta.
Joo asiakirja petos ei ole vaikea toteuttaa. siitä napsahtaa sellaiset 4kk- 4 vuotta vankeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelassa se on vähän niin ja näin katseleeko kelassa ne kuinka tarkkaan tiliotteita. Olen muutama kerran voittanut pitkävedosta yli 300 euroa eikä ole toimeentulotukea vähennetty. Voitin myös joulukuussa monivedosta 1200 euroa eikä vähennetty euroakaan tuesta.
Jatkossa kannattaa muokata tiliotteita ennen kuin lähettää Kelalle. Ei ole vaikeeta.
Miten se tapahtuu?
Kela saa nykyään tiliotteet itse pankista pyytämällä vai onko se jo voimassa?
Jos suoritetaan rikostutkimusta niin kyllä.
Moni ei voi omistaa edes maata, jossa saisi kasvatettua vaikka vihanneksia. Tai hedelmää.
Itse ostaa sen riisipussin ja papupurkin ja vanhemnat sitten tuovat kassillisen hyvää ruokaa, ei vaikuta tukiin..
Niin kauan kuin älytöntä toimeentulotukea jaetaan, ihmiset tulevat piilottamaan omaisuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomen talous pelastuu nyt kun ei voi antaa jälkikasvulle muutamaa euroa ruokaan.
Voit yhä ostaa jälkikasvullesi vaikka koko ostoskorillisen ruokaa
Vierailija kirjoitti:
Moni ei voi omistaa edes maata, jossa saisi kasvatettua vaikka vihanneksia. Tai hedelmää.
Ei se kasvattaminenkaan ilmaista ole
Käteinen vaan kunniaan ja tämän lisäksi, ettei valmiiksi pienituloinen toimeentulotuen saaja, mikä ei ole välttämättä edes hänen oma valintansa, että joutuu elämään myös toimeentulotuella, niin leikataan lisäksi myös perusosaa kaikilta 1.3 alkaen. Köyhät vaan kyykkyyn, vaikka poliitikot ei itse ymmärrä, mitä on elää pienillä kelatuilla, kun samaan aikaan itse eletään herroiksi 8000-10 000 kuukausipalkkioilla!
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin älytöntä toimeentulotukea jaetaan, ihmiset tulevat piilottamaan omaisuuttaan.
Ai piilottaa minkä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen talous pelastuu nyt kun ei voi antaa jälkikasvulle muutamaa euroa ruokaan.
Jos sinulla on antaa rahaa muille, et tarvitse tukia.
Nyt taisi arvio mennä väärin päin. Rahaa annetaan sille jälkeläiselle, joka niitä tukia tarvii, eikä niin, että tukea tarvitseva antaa itse muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät pysty kuitenkaan puuttumaan marjojen ja sienien myymiseen. Saan niistä käteisenä vuosittain yli 10 000€😅
Juu, rikoksia saat tehdä edelleen. Sama koskee vaikka huoraamistasi.
Keneltä se on pois jos toimeentulotukiasiakas ahkeralla työllä kerää marjoja ja sieniä ja myy ne? Olisiko parempi, että jätetään marjat ja sienet metsään ja maataan makaan sohvalla?
Sama juttu pullo panttien kanssa. Enää ei voi ottaa maasta pulloa/tölkkiä koska siitä pitää tehdä vero ilmoitus.
nauraa jaa hymiö laittoi kursiivin. ja en ilmoittele mihinkään keräämiäni tölkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna raha käteisenä tai menkää yhdessä kauppaan ja maksa sinä ne ruoat.
Melko hankalaa, jos asutaan satojen kilometrien päässä toisistaan. Kirjeessäkään ei enää saa lähettää.
-eri
Miksei saa? Ainoastaan, että posti ei korvaa jos hukkuu.
5-10 v kuluttua ei turhaan liikoja hengitellä, koska happi maksaa ja uloshengitetystä hiilidioksidista menee verot. Kurkkuun ja nenään on asennettu anturit, jotka mittaavat helvetin tarkkaan hapen ja hiilidioksidin määrät. Data menee valvontajärjestelmään ja rahat lähtee tililtä. Arvonlisävero on nostettu 33 prosenttiin ja kaikki elää virtuaalisella lainarahalla ja laina-ajalla. Luvut näytöillä rullaavat ja lähtölaskenta on loppusuoralla.
Eu-Nato-Suomi kaatuu muutamassa vuodessa omaan mahdottomuuteensa. Ei tää voi näin kauaa jatkua. Päättäjät ovat järkensä menettäneet.
Vassarien ja lemmikkiensä on syytä tajuta että se veronmaksajien rahoilla lorviminen loppuu nyt.
Mä olen jo vuosia laittanut kerran viikossa 10
Tavaraa myyntiin. Mm appivanhemmilta tulee autolastillinen aina, kun vaan hakee.
Eihän tosta suurta rahaa tule, mutta vähän joka tapauksessa.
Käytännössä laitan nämä myyntiin vintediin ja toriin. Keväällä käyn siivouspäivänä myymässä näitä, ehkä kesällä ulkoilmakirppiksellå, syksyllä siivouspäivänä ja ne, mitkä ovat käyneet 3 krt kirppiksellä, menee fidaan. Saan muutaman satasen vuodessa.
Olen töissä, en saa tukea, mutta ketä näin pieni toiminta oikeasti haittaa ?
Käyttäjä6183 kirjoitti:
Käteinen vaan kunniaan ja tämän lisäksi, ettei valmiiksi pienituloinen toimeentulotuen saaja, mikä ei ole välttämättä edes hänen oma valintansa, että joutuu elämään myös toimeentulotuella, niin leikataan lisäksi myös perusosaa kaikilta 1.3 alkaen. Köyhät vaan kyykkyyn, vaikka poliitikot ei itse ymmärrä, mitä on elää pienillä kelatuilla, kun samaan aikaan itse eletään herroiksi 8000-10 000 kuukausipalkkioilla!
Se köyhä haluaa elää muiden verovaroin tuotettujen tukien varassa, mutta on valmis piilottamaan omat tulonsa niin verottajalta kuin muiltakin viranomaisilta.
Ristiriita on valtava, jos vielä meuhkaa kaikkien muiden veronmaksuista.
Luulii nyt köyhän edes oman kokemuksensa kautta ymmärtävän kuinka vastenmielinen ilmiö se on, että verottaja vie niiltä kaikilta muilta ison osan ansioista joiden vuoksi nämä joka aamu heräävät töihin
Miten tätä muka voidaan valvoa?
Kyllähän ihmiset ymmärtävät, että tällaisissa tapauksissa lahjaf annetaan käteisenä, ruokana tai tavarana.
Vanhoina "hyvinä aikoina", silloin kun ei ollut kotitalousvähennystä, ihmiset tekivät töitä toisilleen pimeästi. Tehtiin remonttia ja kotisiivousta ymv. Nyt otetaan askelia takaisin näihin aikoihin. Työttömät alkavat tekemään pimeitä töitä, ettei tuet mene. Ja onhan se säästöä myös työn ostajalle kun ei joudu veroja maksamaan..
Ei taida tulla isoja säästöjä tälläkään leikkauksella.
kansa kadulle.