"Pienetkin rahalahjoitukset vaikuttavat jatkossa toimeentulotukeen näin tuki muuttuu tänään"
Kaivattu päivitys! Jatkossa harvinaistuu tod. rahojen lainailut, "lainailut" ja pummailut.
Kommentit (274)
Vierailija kirjoitti:
Mikä tätä maata vaivaa. Yksi pieni marginaalifasistipuolue laittaa kaikki sekaisin ja asialle ei voi mitään. Taitaa olla demokratia pahasti rikki kun saavat puuhata ihan mitä huvittaa.
Vasemmistoliitto?
Vierailija kirjoitti:
Viet panttipullon kauppaan ja saat 20centtiä.
Se vähennetään tuista?
Laitat pelikoneeseen 0,50e ja voitat Euron. Se vähennetään tuista?
Kannattaa ottaa voitot käteisenä, ei pankkitilille, sen vuoksi kannattaa pelata vain raha-arpoja kaupasta.
Käteisenä kaikki lainat ja lahjoitukset eli ei lopu vaan jatkuu samaa rataa
Vierailija kirjoitti:
Käteisenä kaikki lainat ja lahjoitukset eli ei lopu vaan jatkuu samaa rataa
Muilta vaadit verottajaa viemään enemmän ja enemmän tilistä veroina rahaa, mutta itse nostelet pimeästi tuloja joihin et ole oikeutettu
Joko pummi nyt käsittää kuinka hienoa muiden ihmisten on menettää tulojaan veroina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän sen olisi aina pitänyt olla
Näin se olikin kauan sitten kun sain toimeentulotukea. Ihan kaikki tilille tullut raha oli tuloa. Jopa niin, että kun samassa kuussa annoin lainaan 50€ ja sain sen takaisin samalta henkilöltä, takaisinmaksu katsottiin tuloksi, joka vähensi koko summalla tukea.
Tässä palataan vain takaisin vanhaan käytäntöön. Erittäin hyvä näin.
Ajattelitko tuolloinkin, että olipa hyvä homma, onneksi vähensivät? Vai haluatko vain muiden kokevan samaa kurjuutta ja vääryyttä kuin itse olet kokenut?
Vierailija kirjoitti:
Kelassa se on vähän niin ja näin katseleeko kelassa ne kuinka tarkkaan tiliotteita. Olen muutama kerran voittanut pitkävedosta yli 300 euroa eikä ole toimeentulotukea vähennetty. Voitin myös joulukuussa monivedosta 1200 euroa eikä vähennetty euroakaan tuesta.
Jatkossa kannattaa muokata tiliotteita ennen kuin lähettää Kelalle. Ei ole vaikeeta.
Isäukko laittaa 2500€/kk kirjekuoressa postilähetyksenä. Käteinen on kingi! -mies26
Läheinen myöhästyi aikoinaan junasta koska oli bussilla menossa asemalle, mutta edessä oli tapahtunut kolari joten liikenne jumitti eikä bussi päässyt aikataulullisesti kulkemaan. Tarvitsi rahaa uuteen lippuun ja me laitoimme rahaa hänen tililleen kun oli sama pankki niin oli heti käytettävissä. Tämmöinen tilanne olisi todella ikävä jos jollekin toimeentulotuki asiakkaalle kävisi. En voi käsittää miten päättäjät eivät ymmärrä miten ahtaalla ttt ihmiset ovat jo ennestään ja nyt vielä hankaloitetaan lisää heidän taloudellista asemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelassa se on vähän niin ja näin katseleeko kelassa ne kuinka tarkkaan tiliotteita. Olen muutama kerran voittanut pitkävedosta yli 300 euroa eikä ole toimeentulotukea vähennetty. Voitin myös joulukuussa monivedosta 1200 euroa eikä vähennetty euroakaan tuesta.
Jatkossa kannattaa muokata tiliotteita ennen kuin lähettää Kelalle. Ei ole vaikeeta.
Miten se tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tätä maata vaivaa. Yksi pieni marginaalifasistipuolue laittaa kaikki sekaisin ja asialle ei voi mitään. Taitaa olla demokratia pahasti rikki kun saavat puuhata ihan mitä huvittaa.
Vasemmistoliitto?
Ei ole hallituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se tapahtuu?
Kela saa nykyään tiliotteet itse pankista pyytämällä vai onko se jo voimassa?
Vierailija kirjoitti:
Joko pummi nyt käsittää kuinka hienoa muiden ihmisten on menettää tulojaan veroina?
Yritystuet on syvältä, menevät osinkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Suomen talous pelastuu nyt kun ei voi antaa jälkikasvulle muutamaa euroa ruokaan.
Käteinen on kunkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritystuet on syvältä, menevät osinkoihin.
Marinin hallitus mätti näitäkin ylimääräisiä tukia miljardeja,sosialistihallitus kyseessä.
Tässä keskustelussa ihmiset käyttävät aikaa ja energiaa sen suunnitteluun, miten saadaan puristettua toimeentulotukea vaikkei olisi siihen välttämättä oikeutta. Voisiko saman määrän energiaa käyttää suunnitteluun, miten eläisi ilman toimeentulotukea? Ei sitä toimeentulotukea kustanna Kela vaan veronmaksajat.
Vierailija kirjoitti:
Suomen talous pelastuu nyt kun ei voi antaa jälkikasvulle muutamaa euroa ruokaan.
Voit ostaa sen ruuan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti voit. Anna käteistä, tai vaikka s ryhmän lahjakortti. Mä annan joka kuukausi pojalleni 200-300€ käteistä.
Ja hän maksaa lahjaveron kun se ylittää sen rajan.
Vierailija kirjoitti:
Saan isältäni rahaa 500-1000 euroa kk. Käteen olen saanut rahaa aina siltä. Aloin 10 vuotta sitten säästää käteistä koska voitin kenosta 30000 euroa ja en voinut ottaa niitä rahoja tilille vaan hain ne Danske pankista käteen. En olisi saanut toimeentulotukea moneen vuoteen.
Paljon jää lahjaveron jälkeen käteen?
Näinhän se on, itse siirsin viime kesänä luotolta 2000€ käyttötilille eikö vaikuttanut toimeentulotukeen mitenkään.