Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Pienetkin rahalahjoitukset vaikuttavat jatkossa toimeentulotukeen näin tuki muuttuu tänään"

Vierailija
01.02.2026 |

Kaivattu päivitys! Jatkossa harvinaistuu tod. rahojen lainailut, "lainailut" ja pummailut. 

https://yle.fi/a/74-20207169

Kommentit (274)

Vierailija
181/274 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelassa se on vähän niin ja näin katseleeko kelassa ne kuinka tarkkaan tiliotteita. Olen muutama kerran voittanut pitkävedosta yli 300 euroa eikä ole toimeentulotukea vähennetty. Voitin myös joulukuussa monivedosta 1200 euroa eikä vähennetty euroakaan tuesta.

Näinhän se on, itse siirsin viime kesänä luotolta 2000€ käyttötilille eikö vaikuttanut toimeentulotukeen mitenkään.

Vierailija
182/274 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tätä maata vaivaa. Yksi pieni marginaalifasistipuolue laittaa kaikki sekaisin ja asialle ei voi mitään. Taitaa olla demokratia pahasti rikki kun saavat puuhata ihan mitä huvittaa. 

Vasemmistoliitto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/274 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viet panttipullon kauppaan ja saat 20centtiä.

Se vähennetään tuista?

Laitat pelikoneeseen 0,50e ja voitat Euron. Se vähennetään tuista?

Kannattaa ottaa voitot käteisenä, ei pankkitilille, sen vuoksi kannattaa pelata vain raha-arpoja kaupasta.

Vierailija
184/274 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisenä  kaikki lainat ja lahjoitukset eli ei lopu vaan jatkuu samaa rataa

Vierailija
185/274 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteisenä  kaikki lainat ja lahjoitukset eli ei lopu vaan jatkuu samaa rataa

Muilta vaadit verottajaa viemään enemmän ja enemmän tilistä veroina rahaa, mutta itse nostelet pimeästi tuloja joihin et ole oikeutettu 

Vierailija
186/274 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko pummi nyt käsittää kuinka hienoa muiden ihmisten on menettää tulojaan veroina?

Vierailija
187/274 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän sen olisi aina pitänyt olla

Näin se olikin kauan sitten kun sain toimeentulotukea.  Ihan kaikki tilille tullut raha oli tuloa.  Jopa niin, että kun samassa kuussa annoin lainaan 50€ ja sain sen takaisin samalta henkilöltä, takaisinmaksu katsottiin tuloksi, joka vähensi koko summalla tukea.  

Tässä palataan vain takaisin vanhaan käytäntöön. Erittäin hyvä näin. 

Ajattelitko tuolloinkin, että olipa hyvä homma, onneksi vähensivät? Vai haluatko vain muiden kokevan samaa kurjuutta ja vääryyttä kuin itse olet kokenut?

Vierailija
188/274 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelassa se on vähän niin ja näin katseleeko kelassa ne kuinka tarkkaan tiliotteita. Olen muutama kerran voittanut pitkävedosta yli 300 euroa eikä ole toimeentulotukea vähennetty. Voitin myös joulukuussa monivedosta 1200 euroa eikä vähennetty euroakaan tuesta.

Jatkossa kannattaa muokata tiliotteita ennen kuin lähettää Kelalle. Ei ole vaikeeta.

Vierailija
189/274 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäukko laittaa 2500€/kk kirjekuoressa postilähetyksenä. Käteinen on kingi! -mies26

Vierailija
190/274 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheinen myöhästyi aikoinaan junasta koska oli bussilla menossa asemalle, mutta edessä oli tapahtunut kolari joten liikenne jumitti eikä bussi päässyt aikataulullisesti kulkemaan.  Tarvitsi rahaa uuteen lippuun ja me laitoimme rahaa hänen tililleen kun oli sama pankki niin oli heti käytettävissä. Tämmöinen tilanne olisi todella ikävä jos jollekin toimeentulotuki asiakkaalle kävisi. En voi käsittää miten päättäjät eivät ymmärrä miten ahtaalla ttt ihmiset ovat jo ennestään ja nyt vielä hankaloitetaan lisää heidän taloudellista asemaa. 

Vierailija
191/274 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa kannattaa muokata tiliotteita ennen kuin lähettää Kelalle. Ei ole vaikeeta.

Miten se tapahtuu?

Vierailija
192/274 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tätä maata vaivaa. Yksi pieni marginaalifasistipuolue laittaa kaikki sekaisin ja asialle ei voi mitään. Taitaa olla demokratia pahasti rikki kun saavat puuhata ihan mitä huvittaa. 

Vasemmistoliitto?

Ei ole hallituksessa.

Vierailija
193/274 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se tapahtuu?

Kela saa nykyään tiliotteet itse pankista pyytämällä vai onko se jo voimassa?

Vierailija
194/274 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko pummi nyt käsittää kuinka hienoa muiden ihmisten on menettää tulojaan veroina?

Yritystuet on syvältä, menevät osinkoihin.

Vierailija
195/274 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen talous pelastuu nyt kun ei voi antaa jälkikasvulle muutamaa euroa ruokaan. 

Käteinen on kunkku.

Vierailija
196/274 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritystuet on syvältä, menevät osinkoihin.

Marinin hallitus mätti näitäkin ylimääräisiä tukia miljardeja,sosialistihallitus kyseessä.

Vierailija
197/274 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa ihmiset käyttävät aikaa ja energiaa sen suunnitteluun, miten saadaan puristettua toimeentulotukea vaikkei olisi siihen välttämättä oikeutta. Voisiko saman määrän energiaa käyttää suunnitteluun, miten eläisi ilman toimeentulotukea? Ei sitä toimeentulotukea kustanna Kela vaan veronmaksajat.

Vierailija
198/274 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen talous pelastuu nyt kun ei voi antaa jälkikasvulle muutamaa euroa ruokaan. 

Voit ostaa sen ruuan

Vierailija
199/274 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti voit. Anna käteistä, tai vaikka s ryhmän lahjakortti. Mä annan joka kuukausi pojalleni 200-300€ käteistä. 

Ja hän maksaa lahjaveron kun se ylittää sen rajan.

Vierailija
200/274 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan isältäni rahaa 500-1000 euroa kk. Käteen olen saanut rahaa aina siltä. Aloin 10 vuotta sitten säästää käteistä koska voitin kenosta 30000 euroa ja en voinut ottaa niitä rahoja tilille vaan hain ne Danske pankista käteen. En olisi saanut toimeentulotukea moneen vuoteen.

Paljon jää lahjaveron jälkeen käteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi