IL: Naiset ja miehet samaan uimahallin suihkutilaan ja pukuhuoneeseen Lohjalla
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/458c6876-5bce-46d2-acf5-5061a81ab0bf
"Lohjan liikuntakeskuksen toimitusjohtajan mukaan ratkaisulla tavoitellaan kustannussäästöjä, tasa-arvoa sekä pukukaappikapasiteetin täysimääräistä hyödyntämistä ruuhka-aikoina."
"Lohjan uimahalliin suunnitellaan täysin sukupuolineutraaleja puku- ja suihkutiloja.
Ehdotuksen ydin on, että uimahallissa luovuttaisiin erillisistä miesten ja naisten puku- ja pesutiloista ja tilalle tulisi yksi kaikille yhteinen tila."
Kommentit (79)
Naiset aina kärsii näistä unisex-sekoiluista. Käy niin ettei naiset mene enää uimaan tuonne uimahalliin.
Joissain kylpylöissä, esim. Rauhalahdessa on yhteiset pukutilat, mutta omat suihkutilat naisille ja miehille. Tämäkin on hieman nysväämistä, jos ei ole hotelliasukas, ja tule kylpytakissa. Ja sitten siellä suihkutiloissa pöllitään ne toisten kylpytakit, jos ne roikkuu siellä naulassa.
Miten uimahallissa muka riittää tilat siihen, että olisi riittävästi niitä pukukoppeja joissa voi vaihtaa vaatteet? Menee todella vaikeaksi jonottaa vapaata koppia esim. uinnin jälkeen väsyneiden ja nälkäisten lasten kanssa, ja lisäksi koko ajan täytyy olla ns. oikeat vaihtovaatteet/ tarvikkeet mukana, ja muistaa lukita oma kaappi siksi aikaa, kun menee sinne yksityiskoppiin.
Hirveän epäkäytännöllistä!
Vierailija kirjoitti:
Näin pohjapiirrustuksen Ylen jutussa ja siellä oli erilliset kopit vaatteiden vaihtoon ja suihkuille. Eli samassa tilassa ei olla alasti muiden kanssa.
Ihana yksityisyys tehdä kanssauimareiden kanssa mitä vaan.
Johan näitä on ollut missä äskettäin muuttanut on raiskannut pikkupojan miesten puolen vessassa. Nyt on sitten järjestetty oikein rivit koppeja.
Onko kuitenkin miehille ja naisille erilliset saunat?! Itse en ainakaan sauno uimahousuissa! Joten jos on yhteinen sauna, niin haittaako naisia, jos olen alasti?
Vierailija kirjoitti:
No just. Taitaa käydä niin, että ruuhkat loppuu.
Miehet tulee sinne tissejä ja pilluja tuijottelemaan, kuten sekasaunouhin..
Ei kiitos. Anna mä arvaan, miesten tekemä päätös. Miehiähän se ei haittaa. Ja jos naisia haittaa, niin naiset pysykööt poissa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan fiksu ajatus. Vaatteet vaihdetaan omissa erillisissä kopeissa, muissa tiloissa voi olla uimapuvussa kuten allasosastollakin.
Näissä muissa tiloissa miehet saavat olla halutessaan ilman uikkareita?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä on ongelma, kun kuitenkin koko ajan hoetaan, että miehistä pieni vähemmistö ahdistelee ja tekee sopimattomia asioita?
Siksi koska nyt se pieni vähemmistö ängetään samaan tilaan vähäpukeisten tyttöjen ja naisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Joissain kylpylöissä, esim. Rauhalahdessa on yhteiset pukutilat, mutta omat suihkutilat naisille ja miehille. Tämäkin on hieman nysväämistä, jos ei ole hotelliasukas, ja tule kylpytakissa. Ja sitten siellä suihkutiloissa pöllitään ne toisten kylpytakit, jos ne roikkuu siellä naulassa.
Miten uimahallissa muka riittää tilat siihen, että olisi riittävästi niitä pukukoppeja joissa voi vaihtaa vaatteet? Menee todella vaikeaksi jonottaa vapaata koppia esim. uinnin jälkeen väsyneiden ja nälkäisten lasten kanssa, ja lisäksi koko ajan täytyy olla ns. oikeat vaihtovaatteet/ tarvikkeet mukana, ja muistaa lukita oma kaappi siksi aikaa, kun menee sinne yksityiskoppiin.
Ja ainakin itse pukeuden uimahallissa hitaasti. Viilentelen ja kuivattelen pyyhkeen kanssa istuen ensin pukkarissa ja sitten jossain vaiheessa laitan alushousut ja paidan päälle ja viilentelen lisää, jos saunan jälkeen jälkihikeä puskee jne. Helposti voi vartti mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ainakin itse pukeuden uimahallissa hitaasti. Viilentelen ja kuivattelen pyyhkeen kanssa istuen ensin pukkarissa ja sitten jossain vaiheessa laitan alushous
🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä on ongelma, kun kuitenkin koko ajan hoetaan, että miehistä pieni vähemmistö ahdistelee ja tekee sopimattomia asioita?
Siksi koska nyt se pieni vähemmistö ängetään samaan tilaan vähäpukeisten tyttöjen ja naisten kanssa.
Jos kerta kyseessä on aivan marginaalinen väestö, ei heitä kaiken järjen mukaan pitäisi riittää ängettäväksi asti Lohjan uimahallissa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan fiksu ajatus. Vaatteet vaihdetaan omissa erillisissä kopeissa, muissa tiloissa voi olla uimapuvussa kuten allasosastollakin.
Onko pakko? Itse menisin mielummin munasilteen saunaan pefletin kera.
Vierailija kirjoitti:
Onko kuitenkin miehille ja naisille erilliset saunat?! Itse en ainakaan sauno uimahousuissa! Joten jos on yhteinen sauna, niin haittaako naisia, jos olen alasti?
Saunat ilmeisesti erilliset. Pohjapiirroksen mukaan saunat suihkukoppeja vastapäätä, joten jokusen matkaa siinä joutuu alasti menemään ja tulemaan, jos alasti saunoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylän pahimmat pedot ja pikkutytöt samoissa pukkareissa ja suihkuissa. Mikä voisikaan mennä pieleen.
Mikäs tuossa muka on merkittävästi muuttunut aiemmasta? Kyllähän nytkin homopedofiilit saavat vapaasti pyöriä pikkupoikien keskuudessa noissa tiloissa.
Tilanne huononee noin 100% kun potentiaalisten uhrien joukko tuplaantuu.
Toki näitä pikkupoikien selänpesijöitä on aina ollut, mutta ei se mikään syy ole huonontaa tilannetta entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylän pahimmat pedot ja pikkutytöt samoissa pukkareissa ja suihkuissa. Mikä voisikaan mennä pieleen.
Mikäs tuossa muka on merkittävästi muuttunut aiemmasta? Kyllähän nytkin homopedofiilit saavat vapaasti pyöriä pikkupoikien keskuudessa noissa tiloissa.
Joudut pesrytymään ja saunomaan uikkari päällä, mikä on vastenmielistä. Ja pukeutumasn ja riisumaan pikku kopissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerta kyseessä on aivan marginaalinen väestö, ei heitä kaiken järjen mukaan pitäisi riittää ängettäväksi asti Lohjan uimahallissa.
Yksi tämmöinen riittää.
Setämies kyllä vaivaantuu, jos samaan tilaan tulee hieno neiti-rouva vaihtamaan vaatteita. (Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois :D) M67
Pian Lohjan uimahallissa sattuu monikulttuurista "huippuosaamista".
Onhan tämmöisiä kylpylöissä jo. Kopissa vaihdetaan uikkarit ja suihkut & saunaosastot on erikseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saunat ilmeisesti erilliset. Pohjapiirroksen mukaan saunat suihkukoppeja vastapäätä, joten jokusen matkaa siinä joutuu alasti menemään ja tulemaan, jos alasti saunoo.
Eihän uimahalleissa edes saa saunoa uimapuku päällä.
Kerta kaikkiaan typerä ajatus.