15-vuotias teinisi haluaa alkaa vegaaniksi, miten reagoit?
15-vuotias teinisi haluaa alkaa vegaaniksi. Millaisia reaktiota se herättäisi sinussa ja muussa perheessä?
Mikä keittiössänne muuttuisi vai muuttuisiko?
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
15 vuotias tarvitsee energiaa opiskeluun ja kasvisruuan aloittaminen voi olla nyt melko huono ajankohta, koska se vaatii opetettua ja päivittäinen ruuanlaitto ei ole mitään helppoa ja siihen menee todella paljon aikaa, siis opetteluun.
Opiskelu ja nuori tarvitsee hyvän Hb:n kasvisten rauta ei imeydy niin hyvin kuin lihassa oleva rauta. Nauta on parasta.
Kasvisruoka vie kyllä Hb:n arvot päin h*******ä, itse en voi olla täysin kasvissyöjä juuri Hb:n vuoksi.
Ai vie vai? Meillä on koko perhe vegaaneja eikä mitään ongelmia hemoglobiinin tai minkään muunkaan veriarvon kohdalla. Ihan se lihaanikin voi syödä yksipuolisesti ja veriarvot päin pestä. Vegaani käytännössä jaksaa paremmin ja on virkeä. Puhut asiasta mistä et tiedä
Vierailija kirjoitti:
Tukisin tottakai lasta asiassa ja yhdessä opeteltaisiin laittamaan vegaanista ruokaa. Itse ainakin rakastan lastani ja haluan tukea hänen valintojaan ja sitä että hän etsii itseänsä ja sitä kuka hän on. Sillä tavalla ne hyvät välit pysyvät lapsiin
Kunpa kaikilla nuorilla olisi kaltaisesi vanhempi
Vierailija kirjoitti:
Pistit siis alaikäisen maksamaan itse omasta ruoastaan. Vähän epäilen tuota kiitollisuutta. Vihamielinen suhtautuminen omaan lapseen,kasvatus kovalla kädellä.
Oli pakko. Ei ollut varaa kahteen erilaiseen ateriaan per ruokailu. Tytöstä kasvoi "tarkan markan" tyttö ja opiskelikin talousalalle. Nyt ollut työelämässä jo vuosikymmeniä ja sanoo olevansa unelma-alalla. En tiedä miksi epäilet kiitollisuutta vai epäiletkö, tytärtäni tuntematta, hänen sanomisiaan. Eikö sovi sinun tarkoitusperiisi? Joka tapauksessa tyttären ja nykyisin jo lastenlastenkin kanssa on läheiset ja lämpimät välit. P.S. tytär on edelleen kasvissyöjäksi, ei vagaani.
Kukin tyylillään. Alaikäinen huollettava kertoo, että kesätöiden tienestit meni ruokaan. En kiistää tyttäresi sanomisia. Mutta ruokaa pystyy tekemään niin edullisesti, että jos halua olisi ollut, niin..Itse olin yksinhuoltaja pienehköllä palkalla, saatiin erilaiset ruoat hyvin tehtyä. Tyttäreni on myöskin taloustietoinen, en ota siitä kunniaa itselleni. Ja edelleen vegaani.
Vierailija kirjoitti:
Pistit siis alaikäisen maksamaan itse omasta ruoastaan. Vähän epäilen tuota kiitollisuutta. Vihamielinen suhtautuminen omaan lapseen,kasvatus kovalla kädellä.
Oli pakko. Ei ollut varaa kahteen erilaiseen ateriaan per ruokailu. Tytöstä kasvoi "tarkan markan" tyttö ja opiskelikin talousalalle. Nyt ollut työelämässä jo vuosikymmeniä ja sanoo olevansa unelma-alalla. En tiedä miksi epäilet kiitollisuutta vai epäiletkö, tytärtäni tuntematta, hänen sanomisiaan. Eikö sovi sinun tarkoitusperiisi? Joka tapauksessa tyttären ja nykyisin jo lastenlastenkin kanssa on läheiset ja lämpimät välit. P.S. tytär on edelleen kasvissyöjäksi, ei vagaani.
En nyt ihan osta tätä kaksi erilaista ateriaa per ruokailu -väitettä. Eihän se vegaanin tai kasvissyöjän ruoka tule lisäksi vaan tilalle.
eri
Hauku homoksi ja soijapojaksi ja että joutuu sivarinakin tupapilluksi.
Meillä alkoi poika kala-kasvissyöjäksi 13- tai 14-vuotiaana. Kasvisruoat laittaa itse, kalaruoat perheen kanssa yhteisiä. Tykkää tulla mukaan kauppaan, ruokia ei tietenkään maksa itse.