Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko tehnyt "paskaduunia", millainen maku jäi?

Vierailija
31.01.2026 |

Itse työstä, mutta toisaalta myös yleisesti ilmapiiristä ja vuorovaikutuksesta muiden kanssa? Kohdeltiinko eri tavalla? Oletko huomannut eron työtahdissa, johtamisessa ja arvostuksessa verrattuna jo lähtökohtaisesti parempipalkkaiseen työhön?

Itse olen vaihtanut esimiesasemasta tavan duunariksi ja täytyy sanoa, että aikamoinen kulttuurishokki. Siis Itse työ on oikeasti ihanaa, mutta minusta todella tuli ns. Kakkosluokan kansalainen jopa niiden silmissä, jotka ennen oli työtovereitani!

Miten tätä arvostuksen puutetta voisi lisätä? 

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaduunien ansiosta olen nyt siinä asemassa johon tämän polut kulkeminen johtaa. Mitä kapeamman sektorin ihminen osaa sitä riippuvaisempi on ns valtakoneistosta. 

Vierailija
42/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat nämä paskaduunit? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä, että saan sen toimeentulon.  Rakastan eniten sitä ettei mua kiinnosta pätkääkään mitä joku on mieltä mun duunista. 

Vierailija
44/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kaikkien paska-alojen kuningas: Siivousala!

Ja se ongelma ei ole se siivoaminen! Se on just se kiva ja paras osuus.

Mutta se kaikki muu! Kouluttamattomat esihenkilöt, valittavat asiakkaat, asiakkaat, jotka ei tervehdi, ei saa mennä samaan aikaan tekemään siivousta, jos siellä on joku henkilö, joka ei tyykkää, liian isot alueet, väärin maksetut palkat, saikuttavat työkaverit, toisten töiden tekeminen, hierarkinen käyttäytyminen, ei saa laadukkaita työvälineitä, kun ne maksaa, ei saa tehdä ylitöitä ilmaiseksi, mahdoton tehtävä tehdä se työ kunnolla.

Parasta on just ne työt, kun saa yksin tehdä omassa rauhassa. Silloin tulee myös laatua!   

Vierailija
45/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne työkaverit ei takunneet, ettei kaikki muut saa tukia, eikä asu vuokralla.

Vierailija
46/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, en ole kiinnostunut muiden mielipiteistä ja töissä en seurustele muiden kanssa. Haluan vain tehdä hommani ja siitä palkkani. Elämä alkaa aina kun pääsen töistä pois.

Ei minuakaan kiinnostakaan muiden mielipiteet, mua on opetettu arvostamaan kaikkea työtä, mutta eihän sitä voi olla noteeraamatta, miten loppui jopa perus käytöstavat ja tervehtiminen saman talon sisällä, kun esimiesasemasta siirryin puhtauspalveluihin (joka on ihanan fyysistä, mutta ei vaadi varsinaisesti minulta enää resursseja, koska joku muu suunnittelee kaiken toisin kuin edeltävässä työssä minä tein sen suunnittelutyön). Ihan jäätävää asennevammaa ei voi olla näkemättä. Ap

Ymmärrän tämän. Etkö voi vaihtaa jonnekin toiseen firmaan niin voisit aloittaa ns. puhtaalta pöydältä. Yleensä näissä jutuissa pitää vaihtaa myös maisemaa.

Vierailija
47/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan sen miettimisen mitä muut susta ja sun duunista ajattelee. Käyttäytyvän puutteellisuuden piikkin, leuka ylös ettei kruunu tipu. 

Vierailija
48/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajauduin 90 - luvun laman aikoihin toimistotöiden loputta siivojan hommiin . Siivojan työ oli itse asiassa mukavaa ja paljon ,  paljon stressittömänmpää kuin toimistotyö . Palkka oli kyllä pienempi , eikä sitä , kun sanoin tutuille olevani siivooja arvostettu pätkääkään , supistiin vain selän takana ym . Siitäkin huolimatta tein sitä ihan eläkeikään asti . Eläke ei tosin ole kummoinen , mutta eipä tullut vatsahaavaakaan .

Vierailija
49/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paskaduuneja, paitsi paskakuskin työ.

Mutta olen tehnyt vähemmän arvostettuja töitä ja ne oli oikeastaan ihan kivoja. Työt jäi työpaikalle, ei tarvinnut olla sosiaalinen ja sai ajatella omia juttujaan samalla kun teki.  Tehdastyössä palkka oli itse asiassa aika hyvä, varsinkin kun sai tehdä paljon ylitöitä ja kuntokin kasvoi, kun välillä tein ihan fyysisestikin vaativia hommia.  

Vierailija
50/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, en ole kiinnostunut muiden mielipiteistä ja töissä en seurustele muiden kanssa. Haluan vain tehdä hommani ja siitä palkkani. Elämä alkaa aina kun pääsen töistä pois.

Ei minuakaan kiinnostakaan muiden mielipiteet, mua on opetettu arvostamaan kaikkea työtä, mutta eihän sitä voi olla noteeraamatta, miten loppui jopa perus käytöstavat ja tervehtiminen saman talon sisällä, kun esimiesasemasta siirryin puhtauspalveluihin (joka on ihanan fyysistä, mutta ei vaadi varsinaisesti minulta enää resursseja, koska joku muu suunnittelee kaiken toisin kuin edeltävässä työssä minä tein sen suunnittelutyön). Ihan jäätävää asennevammaa ei voi olla näkemättä. Ap

Lopeta ne joululahjojen vaatiminen sitten muilta, jos kerran olet itse sinut asian kanssa. Jos joku ei tervehdi niin se ei tervehti. 🤷 Ei siitä kannata itseensä ottaa. 

Vierailija
51/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta se kaikki muu! Kouluttamattomat esihenkilöt, valittavat asiakkaat, asiakkaat, jotka ei tervehdi, ei saa mennä samaan aikaan tekemään siivousta, jos siellä on joku henkilö, joka ei tyykkää, liian isot alueet, väärin maksetut palkat, saikuttavat työkaverit, toisten töiden tekeminen, hierarkinen käyttäytyminen, ei saa laadukkaita työvälineitä, kun ne maksaa, ei saa tehdä ylitöitä ilmaiseksi, mahdoton tehtävä tehdä se työ kunnolla.

Parasta on just ne työt, kun saa yksin tehdä omassa rauhassa. Silloin tulee myös laatua!   

Naisvaltaiset alat, uhriutumisista aamusta iltaan. 

Vierailija
52/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska maku jäi. 

Vierailija
53/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivousala on pääosin naisten johtamaa, omistamaa ja pyörittämää. Alat, joissa naiset ovat selkeästi miehiä parempia, pilataan huonolla johtamisella, huonolla palkkauksella, saikuttamisella, hierarkisella käyttäytymisellä, huonoilla työvälineillä, yms. 

Vierailija
54/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on totuttu ajattelemaan, että akateemisesta duunariksi "tippuminen" on epäonnistuminen ja että henkilössä on silloin jotakin vikaa. Nykyään kuitenkin ainakin realistit tajuaa että koko yhteiskunta on murroksessa ja se saattaa napsahtaa omalle kohdalle. Sitten pitää vaan tehdä se kova valinta haluaako jäädä uhriksi vai ottaako oma toimijuus elämässään, vaikka se tarkoittaisi statuksen tippumista alaspäin. 

Eipä sillä, ei se aina helppoa ole. Jos on tottunut siihen tiettyyn vapauteen mikä esim asiantuntijatöissä on, voi se suorittavan tason hommat olla kova pala koska siellä on kello joka tikittää ja esihenkilö jonka hengitys tuntuu niskassa. Se on iso psykologinen muutos. Tavallaan myös se että aletaan kohdella kuin lasta tai resurssia on inhottavaa. Puhumattakaan esim etätöiden loppumisesta. Sinne vaan sorvin ääreen klo 7, oli tuuli tai tuiverrus, tunnin tai kahden työmatka.

Mutta tämä on todellisuutta monille. Omalle kohdallekin voi sattua. Ei siis kannata naureskella muille koska kuka tietää missä ollaan 10 vuoden päästä.

Vierailija
55/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksikäytetty ja ahdistunut olo, kuin siipirikko käki pesässään... Ei lennä sen pesän yli... Terveisiä persiistä puhelinmyyntityöstä...

Vierailija
56/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole paskaduuneja, paitsi paskakuskin työ.

Mutta olen tehnyt vähemmän arvostettuja töitä ja ne oli oikeastaan ihan kivoja. Työt jäi työpaikalle, ei tarvinnut olla sosiaalinen ja sai ajatella omia juttujaan samalla kun teki.  Tehdastyössä palkka oli itse asiassa aika hyvä, varsinkin kun sai tehdä paljon ylitöitä ja kuntokin kasvoi, kun välillä tein ihan fyysisestikin vaativia hommia.  

Lvi-asentajana olen lähes päivittäin kädet paskassa.😂

Vierailija
57/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsearvostus ei ole kunnossa, jos kokee olevansa paskaduunissa jossa ei saa riittävästi arvostusta muilta. 

Vierailija
58/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuplamaisteri. Teen kulloinkin ihan mitä tykkään, ei kiinnosta muiden mielipiteet. Olen tällä hetkellä lähihoitaja ja toimitusjohtaja (lv 1,5).

Toisinkin varmaan voisi elää, en tiedä. Kirjolla toki ollaan.

M44

Vierailija
59/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sairaalahuollossa on ihan mukava siivota, siis se, mikä nykyään enää siivotaan. Enemmän meitä on taas keittiöön työnnetty. Yksityiselle en menisi, tietenkään. On asialliset välineet, esihenkilöt ja työkaverit ja riitävästi aikaa. Perjantaina tuli joulukuun tili, reilut 3800. Sotesopimuksessa on kaikenlaisia pilipalilisiä. Kyllä tällä paskaduunilla on asuntolainan maksanut poiskin ja perheen elättänyt, ja sen jälkeen on ollut varaa vähentääkin työntekoa ihan reilusti. Meille ei juuri ole hakijoita osin alan huonon maineen ja osin koulutusvaatimusten takia, joten ne, jotka täällä ovat, ovat varsin hyvissä asemissa. Minä en tee töitä kesäkuukausina, on jo muuta ja mielenkiintoisempaa. 

Vierailija
60/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuplamaisteri. Teen kulloinkin ihan mitä tykkään, ei kiinnosta muiden mielipiteet. Olen tällä hetkellä lähihoitaja ja toimitusjohtaja (lv 1,5).

Toisinkin varmaan voisi elää, en tiedä. Kirjolla toki ollaan.

M44

Toki ollaan. :) ja monikin elää toisin. Meikäläisiä on vähän vähemmän.

N46, sairaalahuoltaja & FM

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä