Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun aloin olemaan oma itseni

Vierailija
30.01.2026 |

Niin kaikki miehen sukulaiset ja muut tuttavat häipyivät. Eivät kutsu enää mihinkään juhliin. Sisareni edes pitävät tekstiviestien kautta yhteyttä . Eli kannattaa olla sellainen kuin on.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina särähtää korvaan, kun joku kailottaa olevansa "oma itsensä". Yleensä lisäävät vielä, että "Minä en välitä sitten yhtään, mitä muut minusta ajattelevat". Nämä on melkein järjestään kovaäänisiä, röyhkeitä, epäkohteliaita, ilkeitä piikittelijöitä. Muiden tunteista pätkääkään välinpitämättömiä typeryksiä. Ja se näiden "rehellisyys" on juurikin sitä, että sanovat mitä sylki suuhun tuo. Metkaa näissä on se, etteivät yleensä kestä jos tämä sama "rehellisyys" kohdistuu muiden toimesta heihin. Silloin niiltä menee hermo ja saattaa käydä pahimmassa tapauksessa hyvinkin ikävästi.

Vierailija
62/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina särähtää korvaan, kun joku kailottaa olevansa "oma itsensä". Yleensä lisäävät vielä, että "Minä en välitä sitten yhtään, mitä muut minusta ajattelevat". Nämä on melkein järjestään kovaäänisiä, röyhkeitä, epäkohteliaita, ilkeitä piikittelijöitä. Muiden tunteista pätkääkään välinpitämättömiä typeryksiä. Ja se näiden "rehellisyys" on juurikin sitä, että sanovat mitä sylki suuhun tuo. Metkaa näissä on se, etteivät yleensä kestä jos tämä sama "rehellisyys" kohdistuu muiden toimesta heihin. Silloin niiltä menee hermo ja saattaa käydä pahimmassa tapauksessa hyvinkin ikävästi.

Mä en ole tuollainen. Mä olen hiljainen ihminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kaikki muut on hyvin koulutettuja. Kyllä minun kaltainen ihminen on hylkiö.

Ovatko ne siis jotain yliopistoväkeä vai mitä tarkoitat hyvin koulutetulla? 

Vierailija
64/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole tuollainen. Mä olen hiljainen ihminen. 

Palstalla tosin hyvinkin äänekäs. 

Vierailija
65/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Suurin osa on.

Vierailija
66/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Suurin osa on.

Sun miehesi on nuohooja ja siskosi on siivooja. Yliopistostako ne on koulutuksensa hankkineet? Ja sun yhden siskon mies on romani, nehän ei osaa edes lukea.

Taas menee henkilökohtaisiin loukkauksiin. Mieheni on käynyt aikanaan ammattikorkeakoulun ja tehnyt ihan muita töitä melkein 10 vuotta. Enkä puhunut omasta suvustani vaan mieheni suvusta.

Vierailija
67/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö taas, Ammattivalittaja. Sun nuohoojamiehesi isä oli nuohooja itsekin ja äiti puhdasverinen duunari myös. Niinhän teidän molempien suvut ovat, duunareita (mikä sinänsä on täysin kunniallista, eikä siitä kannata yrittää valehdella tai sitä häpeillä). Se, että jollain yksittäisellä on päästötodistus jostain amkista, ei tarkoita, että suku olisi "yliopistoväkeä". 

Miehen serkku on väitellyt tohtoriksi, myös vaimonsa on akateeminen. Mutta kiusataan vaan.

Vierailija
68/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihan kaikki miehen sukulaiset ja tuttavat olisivat kaikonneet siksi, että sinä olet kouluttamaton yms. Just😆 Ja miksi ne karsastaisivat miestä täysin pelkästään siksi, että vaimo on tuollainen? On meilläkin sukulainen, jonka mies on hyvinkin hankala mutta ei sitä sukulaista silti vältellä, saati hylätä. Hän on itse ihan mukava.

Vierailija
69/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä ukon tohtoriserkku ravasi ennen vanhaan teillä kylässä alvariinsa, mutta yhtäkkiä lopetti, koska sä ryhdyit olemaan oma itsesi?

Vierailija
70/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esititkö siis aiemmin jotenkin onnistuneesti älykköä? Eikö ne muka tienneet, ettei sulla ole koulutusta?

Vierailija
71/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites, ootko nyt kaupassa käynyt? Vois tämän keskustelun jo lopettaa ja jutella jotain kepeämpää.

Vierailija
72/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei yhtään harmita, kun ei kutsuta mihinkään juhliin? Silti tulee välillä aloituksia, joissa valittaa kun vaan kotona joutuu olemaan. Kun mieskään ei ikinä suostu lähtemään minnekään, yksin pitää mennä jos haluaa mennä. Silti ei voi mennä, kun huimaa ja kulkeminen/ kävely on hankalaa. Mutta kesällä pitäis päästä "bilettämään", baariin tai konserttiin. Ei haittaa siellä huimaus tai mahdolliset portaat eikä se, että ihmisiä voi olla tungokseen asti. Siellä vaan sulavasti köpötellään kepin kanssa. Ja nyt ei ole kyse siitä, ettetkö saisi mennä. Mutta miten sä meinaat pärjätä tuollaisissa tilanteissa/ tiloissa, kun aina valitat miten jo kotona liikkuminen on hankalaa? Ja ihan yksin, ilman että kukaan auttaisi jos tulee hankala tilanne eteen.

Vierailija
73/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylipuhdas demonstraatio Valiksen matikantaidoista. "Suurin osa suvusta" = yksi miehen serkku.

Vierailija
74/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei yhtään harmita, kun ei kutsuta mihinkään juhliin? Silti tulee välillä aloituksia, joissa valittaa kun vaan kotona joutuu olemaan. Kun mieskään ei ikinä suostu lähtemään minnekään, yksin pitää mennä jos haluaa mennä. Silti ei voi mennä, kun huimaa ja kulkeminen/ kävely on hankalaa. Mutta kesällä pitäis päästä "bilettämään", baariin tai konserttiin. Ei haittaa siellä huimaus tai mahdolliset portaat eikä se, että ihmisiä voi olla tungokseen asti. Siellä vaan sulavasti köpötellään kepin kanssa. Ja nyt ei ole kyse siitä, ettetkö saisi mennä. Mutta miten sä meinaat pärjätä tuollaisissa tilanteissa/ tiloissa, kun aina valitat miten jo kotona liikkuminen on hankalaa? Ja ihan yksin, ilman että kukaan auttaisi jos tulee hankala tilanne eteen.

Onhan mun vanhanakin jotenkin yksin pärjättävä.

Vierailija
75/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valiksen logiikka on aina yhtä aukotonta. Kuule, kun sä et pärjää yksiksesi edes nyt 52-vuotiaana (etkä ole pärjännyt enää pariinkymmeneen vuoteen), vanhana et TODELLAKAAN pärjää yksin. 

Vierailija
76/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et edelleenkään vastaa siihen, etteikö sua YHTÄÄN harmita kun ei kutsuta minnekään? Olihan sekin sulle harmituksen aihe, kun joskus väitit että sun oma isä, siskot yms. olivat (taas?) kokoontuneet ja sinua ei kutsuttu. Nyt tosin nämä siskot ovat vuosien välirikon jälkeen ottaneet yllättäen yhteyttä. Mitään syytä eivät väittämäsi mukaan ole yhteydenottoon kertoneet ja kaikki ovat tuosta vaan, yhtä onnellista perhettä. 

Vierailija
77/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millainen aidosti olet, ap? Auttaisi vähän hahmottamaan asiaa.  

Vierailija
78/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valiksen logiikka on aina yhtä aukotonta. Kuule, kun sä et pärjää yksiksesi edes nyt 52-vuotiaana (etkä ole pärjännyt enää pariinkymmeneen vuoteen), vanhana et TODELLAKAAN pärjää yksin. 

Sitten menen laitokseen.

Vierailija
79/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei todellakaan tarvitse näyttää ihan kaikkia puolia itsestään. Ainakaan niitä paskimpiaan, joita aika monella on. Se on vain ja ainoastaan huonoa käytöstä. Ei voi oksentaa pahaa oloaan kaikkien vastaantulevien päälle, vaikka siltä tuntuisikin. Kertoo kaiken vain siitä, joka voi pahoin.

Vierailija
80/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et edelleenkään vastaa siihen, etteikö sua YHTÄÄN harmita kun ei kutsuta minnekään? Olihan sekin sulle harmituksen aihe, kun joskus väitit että sun oma isä, siskot yms. olivat (taas?) kokoontuneet ja sinua ei kutsuttu. Nyt tosin nämä siskot ovat vuosien välirikon jälkeen ottaneet yllättäen yhteyttä. Mitään syytä eivät väittämäsi mukaan ole yhteydenottoon kertoneet ja kaikki ovat tuosta vaan, yhtä onnellista perhettä. 

Mä olen ujo ja hiljainen, joten tykkään kyllä olla kotona. Toki ihmettelin sitä, kun sinne isän juhliin ei kutsuttu. Mutta isä valitsi sen niin . Sinne tuli adoptiovanhemmat ja aikuinen adoptiolapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme