Saako ravintolassa tilata pihvin kypsänä?
Kokit kun eivät kuulemma tykkää sellaisia paistaa. Miksi asiakas ei saisi päättää mistä maksaa ja mitä syö?
Kommentit (28)
Minä tilaan aina kypsänä ja sellaisena olen sen myös saa saanut.
Kypsä naudanliha on helposti ylikypsä. Helpompi leikata pihviä ja tarkistaa että se on varmasti medium.
Varmasti saa joka paikassa. Possun pihvin nyt kaikki haluaakin kypsänä mutta naudan pihvistä tulee kypsänä kengänpohja.
Mikä ettei, se loukkaantuva kokki kuitenkin kypsentää ne lisukekasvikset mössöksi.
Olen tilannut ja yleensä se tulee verisenä. Perustelu on yleensä ollut että menee pilalle täysin kypsänä. Totuus on että kokki ei osaa valmistaa ja tulee mitä sattuu. Siispä en enää käy ravintoloissa.
Jos minä olisin kokki niin paistaisin niin pitkään että se olisi palanut ihan mustaksi, ja sanoisin että "Siinä teille kypsä!"
Vierailija kirjoitti:
Kypsä naudanliha on helposti ylikypsä. Helpompi leikata pihviä ja tarkistaa että se on varmasti medium.
Onneksi mun tarvitse hifistellä jonkun pihvien kanssa kun olen suurtalous puolella. Siellä tehdään ruokaa, ala carte puolella isketään kasseja pöytään että kauppa käy.
Suomalaiset ravintolassa, pitää pihvikin pilata.. :D
Vierailija kirjoitti:
Varmasti saa joka paikassa. Possun pihvin nyt kaikki haluaakin kypsänä mutta naudan pihvistä tulee kypsänä kengänpohja.
En nyt tiedä onko se raakana yhtään sen parempi. En tykkää raa'an lihan mausta. Tosi tuorettakin lihan pitää olla jos sitä meinaa raakana syödä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut ja yleensä se tulee verisenä. Perustelu on yleensä ollut että menee pilalle täysin kypsänä. Totuus on että kokki ei osaa valmistaa ja tulee mitä sattuu. Siispä en enää käy ravintoloissa.
Mene laaturavintolaan, niin saat pihvin sellaisena kuin haluat.
Ruoka valmistetaan asiakkaalle, ei kokille eikä tarjoilijalle. Ammattilainen ei tuollaista päästä suustaan.
Tilasin well-done sain medium. Valitin ja oikein kokki kävi valistamassa ettei lihassa ole mitään tauteja. Sanoin sen olevan hyvä asia, mutta pidän täysin kypsästä pihvistä. Sitten sain sellaisen well-done kypsyyden.
Käytkö sinä sitä tarkoitusta varten ravintolassa, että kokki tykkäisi sinusta?
Olen paljon itsekkäämpi ja oletan, että kokki tekee sellaista ruokaa, josta tykkää maksava asiakas.
Pihvi kypsänä ja kastikkeeksi ketsuppia, näin toimii suomalainen keski-ikäinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Pihvi kypsänä ja kastikkeeksi ketsuppia, näin toimii suomalainen keski-ikäinen mies.
Ei toimi. Pihvi mediumina. Ei ketsuppia. Juomana hyvä punaviini.Kiitos.
Olen tilannut usein, tosin nykyään en enää pihvejä edes tilaa. Loppupeleissä tylsää ja mielikuvituksetonta ruokaa, joka on helppo pilata.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olisin kokki niin paistaisin niin pitkään että se olisi palanut ihan mustaksi, ja sanoisin että "Siinä teille kypsä!"
Senhän voi liekittää
Ihminen, joka tilaa ravintolassa pihvin antaa epävarman ja pelokkaan vaikutelman. Pihvi on sellainen ns. varma valinta.
Se on huippukokin joka osaa paistaa pihvin murean kypsäksi niin että ei päältä mustu. Ei taida nyky kokit osata.
Mulla on aina ravintolassa mukana mini Airfryer jolla kypsennän pihvin kunnolla.