Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansanedustaja Pia Hiltunen väitti Tytti Tuppuraisen kohdelleen häntä asiattomasti: Taustalla potkulain puolesta äänestäminen, vastoin SDP:n

Vierailija
30.01.2026 |

Ryhmäkuria. Mutta onkos meillä tässä maassa yhtäkään puoluetta, jossa vastoin ryhmäkuria äänestämisestä ei tule nuhtelua ja rangaistusta? Myös silloin, kun äänestettiin ympärivuorokautisten päivystysten lakkauttamisen puolesta useilla paikkakunnilla Suomessa, mediaan tihkuneiden tietojen mukaan se nimenomaan vietiin hallituspuolueissa läpi ryhmäkurilla. 

Mielenkiintoista on myös se, että Pia Hiltusen oman avustajan mukaan Tuppurainen ei ole käyttäytynyt asiattomasti ja Tuppuraisen mukaan Hiltunen on jo muuttanut kertomustaan mediassa kertaalleen heidän välisestä kanssakäymisestä. Eikä edes Hiltunen tunnista Tuppuraisen käytöstä STT:n jutussa anonyymien nettilomakkeiden perusteella kuvaillusta. 

"Hiltunen sai joulukuussa Sdp:n eduskuntaryhmän puheenjohtajalta Tytti Tuppuraiselta huomautuksen, kun hän äänesti työntekijöiden irtisanomisen helpottamiseen johtaneen lakiesityksen puolesta."

"Loppuvuoden tilanteessani äänestyksiin liittyneen painostuksen yhteydessä mentiin useaan kertaan henkilökohtaisuuksiin ja sanottiin suoraan, että ketään ei kiinnosta Pia Hiltunen, muista se. Se kieltämättä tuntui epäasialliselta, ikävältä ja kohtuuttomalta, Hiltunen kirjoittaa."

Vaikken tunnista ryhmässä huutamista, julkista nolaamista enkä ole STT:n kyselyn vastaaja, sanon vain, että eduskuntaryhmässä lienee syytä aloittaa ulkopuolinen selvitys pikimmiten, Hiltunen kirjoittaa.

"Tuppurainen kommentoi Hiltusen ulostuloa keskiviikkoiltana MTV:n Asian ytimessä -ohjelmassa. Hänen mukaansa on erinomaista, että Hiltunen kertoi tapauksesta julkisesti.

Tuppurainen myös vahvisti omalta osaltaan, että välikohtaus sattui ennen irtisanomislakia koskenutta äänestystä.

Hän [Hiltunen] pyysi lupaa saada äänestää ryhmän kantaa vastaan ja ryhmä ei sitä hänelle antanut. Hän siis toimi ryhmän sääntöjä vastaan. Ja tällainen ei tietenkään ole sopivaa ja sen takia olen häntä puhutellut, Tuppurainen sanoi ohjelmassa.

Tuo puhuttelu oli asiallinen ja myös Pia Hiltunen on todennut minulle, että kaikki meidän kanssakäymisemme tämän äänestämisen yhteydessä oli asiallista. Hän on myös julkisuuteen näin sanonut.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011780058.html

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pohtia kestääkö tämä koko masinoitu kohu lopulta lainkaan kriittistä tarkastelua. SDP aivan itse on tilannut ulkopuolisen selvityksen tutkimaan julkisuuteen esitettyjä väitteitä, ja Tuppurainen myös pitää juridisiin toimiin ryhtymistä mahdollisena. 

Vierailija
2/88 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se on, ettei kukaan tule muistamaan Pia Hiltusta, mutta jokainen työntekijä tulee tuntemaan sen nahoissaan, kun potkulaki on viety läpi. Vakaus ja taloudellinen turva on monelta viety. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen ketjun aloittaja myös unohti kertoa aloituksessaan, jossa väittää vain Tuppuraisen oman tyttären seisovan äitinsä takana, että allekirjoittaneita oli peräti 34. 

Sdp:n eduskuntaryhmän työntekijät julkaisivat keskiviikkoiltana yhteisen kannanoton, jonka mukaan syytökset Tuppuraista kohtaan eivät vastaa heidän todellisuuttaan.

Emme tunnista esitettyjä väitteitä työntekijöiden epäasiallisesta kohtelusta, emmekä ole todistaneet kuvattua käytöstä ryhmäpuheenjohtajalta Tytti Tuppuraiselta, kannanotossa kirjoitetaan. Kirjoituksen on allekirjoittanut 34 työntekijää, mukaan lukien Pia Hiltusen eduskunta-avustaja Katariina Henttonen.

Vierailija
4/88 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella jännää, että nimenomaan se edustaja, joka äänesti kokoomuksen kanssa yhtenäisesti on nyt tullut mediaan masinoimaan tätä kohua. Eipä yllättäisi jos loikkaisi kokoomukseen. 

Vierailija
5/88 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yhyy, kyllä minä mieleni niin pahoitin, kun ryhmän johtaja sanoi etten minä kiinnosta ketään kun äänestin puolueen kantaa vastaan. Kyllähän Me, Myself and I on se kaikkein kiinnostavin asia tässä potkulakiäänestyksessä. Kun äänestän toisin kuin puolueen kanta, saan paljon huomiota ja julkisuutta, lehdet haastattelee ja iltapäivälehdet kysyy kommenttia, niih..." 

Vierailija
6/88 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yhyy, kyllä minä mieleni niin pahoitin, kun ryhmän johtaja sanoi etten minä kiinnosta ketään kun äänestin puolueen kantaa vastaan. Kyllähän Me, Myself and I on se kaikkein kiinnostavin asia tässä potkulakiäänestyksessä. Kun äänestän toisin kuin puolueen kanta, saan paljon huomiota ja julkisuutta, lehdet haastattelee ja iltapäivälehdet kysyy kommenttia, niih..." 

Kokoomuksessa ja persuissa taidettiin sanoa paljon pahemmin niille, jotka eivät äänestäneet ryhmäkurin mukaisesti? 

Vierailija
7/88 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen ketjun aloittaja myös unohti kertoa aloituksessaan, jossa väittää vain Tuppuraisen oman tyttären seisovan äitinsä takana, että allekirjoittaneita oli peräti 34. 

Sdp:n eduskuntaryhmän työntekijät julkaisivat keskiviikkoiltana yhteisen kannanoton, jonka mukaan syytökset Tuppuraista kohtaan eivät vastaa heidän todellisuuttaan.

Emme tunnista esitettyjä väitteitä työntekijöiden epäasiallisesta kohtelusta, emmekä ole todistaneet kuvattua käytöstä ryhmäpuheenjohtajalta Tytti Tuppuraiselta, kannanotossa kirjoitetaan. Kirjoituksen on allekirjoittanut 34 työntekijää, mukaan lukien Pia Hiltusen eduskunta-avustaja Katariina Henttonen.

Tytti antoi lapun allekirjoitettavaksi.

Jokainen tietää mitä tapahtuisi jos ei laittaisi nimeä alle.

Vierailija
8/88 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan jokaisessa puolueessa tulee huutia ja satikutia siitä, jos lipeää ryhmäkurista. Jokaisessa. 

Onko se demokratian ja omantunnon mukaista, se on asia erikseen. 

Vierailija
9/88 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytti antoi lapun allekirjoitettavaksi.

Jokainen tietää mitä tapahtuisi jos ei laittaisi nimeä alle.

Lähde väitteelle, että Tytti Tuppurainen antoi lapun allekirjoitettavaksi. 

Vierailija
10/88 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivumainintana lisäisin vielä tuohon toiseen ketjuun viitaten, että Tuppuraisen avustaja ei ole hänen tyttärensä!! Tytin tytär on ihan eri niminen. Uskomatonta mitä soopaa yritetään keksiä. 

Vierailija
11/88 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Ihmettelen, että miksi on ylipäätään SDP:ssä? Miksei ole persuissa tai kokoomuksessa? Olisi kiva jos joku kysyisi häneltä tätä, että miten valitsi juuri sdp:n. 

Vierailija
12/88 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kokoomuksen ja persujen trollitehdas laitettu hommiin. Älkää kommentoiko ja nostako niitä ketjuja täynnä keksittyjä juttuja, disinformaatiota ja vihaa. Tämä kaikki johtuu SDP:n johdosta gallupeissa. 

Vierailija
13/88 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pohtia kestääkö tämä koko masinoitu kohu lopulta lainkaan kriittistä tarkastelua. SDP aivan itse on tilannut ulkopuolisen selvityksen tutkimaan julkisuuteen esitettyjä väitteitä, ja Tuppurainen myös pitää juridisiin toimiin ryhtymistä mahdollisena. 

PUNAVIHERVASEMMISTORALLAA

Vierailija
14/88 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PUNAVIHERVASEMMISTORALLAA

Oikeusvaltiossa ja demokratiassa ketään ei tuomita ennen kuin esitetyt syytteet on huolellisesti tutkittu. SDP on tilannut ulkopuolisen selvityksen terveyden- ja hyvinvoinninlaitokselta. Eiköhän odoteta niitä tuloksia ennen riehuntaa ja herjaamista? Ai niin unohdin ettei persut ja kokkareet kannata oikeusvaltion periaatetta. 

Vierailija
15/88 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi osua Pia Hiltusen egoon ja ryhtyi sitten kostoretkelle mediassa? Edes hän tosin ei tunnista anonyymeillä nettilomakkeilla esitettyjä väitteitä Tuppuraisen huutamisesta ja nöyryyttämisestä. 

Vierailija
16/88 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on lähteet sille, että Tuppuraisen avustajana toimii oma tytär? Kerta palstalla tämmöistä nyt väitetään. 

Vierailija
17/88 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi osua Pia Hiltusen egoon ja ryhtyi sitten kostoretkelle mediassa? Edes hän tosin ei tunnista anonyymeillä nettilomakkeilla esitettyjä väitteitä Tuppuraisen huutamisesta ja nöyryyttämisestä. 

Juurikin näin. Just tuo, että hän kokee epäasialliseksi sen, että sanotaan ettei hän ole kiinnostava 😂 Aika paljastavaa, millaisesta persoonasta on kyse. Eikä hän itse edes tainnut tajuta, mitä tuo kertoo hänestä itsestään. 

Vierailija
18/88 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Just tuo, että hän kokee epäasialliseksi sen, että sanotaan ettei hän ole kiinnostava 😂 Aika paljastavaa, millaisesta persoonasta on kyse. Eikä hän itse edes tainnut tajut

Käsi ylös kaikki, jotka tiesivät kuka Pia Hiltunen on? Eihän kukaan tiedä, tai muista kaikkien puolueiden kaikkien edustajien nimiä, varsinkin jos on toiselta paikkakunnalta mennyt läpi. On nyt taas tyhmästä jutusta vedetty herneet nenukkiin. 

Vierailija
19/88 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti pahoinpidellyt avustajat TOTEAVAT hänet syylliseksi. HÄN väittää vastaan. 

Sairasta miten media puolustaa syyllistä jo pelkillä sanavalinnoilla. On media puolueellinen? Hieman?

Vierailija
20/88 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SDP on kuin pökäle. Haisee. On ruma. On kakkaa.

Yhtään järkevää vasta-argumenttia, tai kommenttia et sitten keksinyt faktoille, kun piti tämmöiseen alle 3-vuotiaan tasoiseen lällättelyyn ryhtyä? Kakka, hihihi, pökäle, hihihihi. Voi luoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi