Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2026 OFFICIAL

Vierailija
30.01.2026 |

Olisko jo aika perustaa 2026 Euroviisuille oma ketju?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (11393)

Vierailija
11001/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroviisut perustettiin euroopan yhdistämiseksi rauhanaikana.

Nyt sen rikkoo euroopan ulkopuolinen valtio.

Putinin onnenpäivä vi t t u.

Putinin onnenpäivä on se kun se saa Euroopan Israelia vastaan! 

Venäjä tukee Hamasia. 

Vierailija
11002/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että Bulgaria voitti, ei todellakaan kerro siitä että se esitys/biisi ois ollut hyvä. Suurimmalla osalla ihmisistä vaan on hyvin yksinkertainen maku, johon tuollainen aivoton meno uppoaa. Siinä mielessä yleisö sai just sen voittajan minkä se ansaitsi. 

Mun mielestä Bulgaria oli heikoimmasta päästä. Ei mulla ole mitään ongelmaa tykätä muiden maiden esityksistä ja monesti olen ollut sitä mieltä että joku toinen on Suomea parempi, mutta tällä kertaa ei ollut niin. Taso oli ylipäänsä tosi heikko tänä vuonna, ja siihenkin nähden Suomen olisi pitänyt saada parempi sijoitus, jos sillä itse musiikilla on yhtään mitään merkitystä tässä kisassa. 

Moldova oli ihan kauhea ja sai silti paljon pisteitä - naapureiltaan.

Mä tykkäsin taas siitä tosi paljon 

Itäblokin matkailumainos hoettuna.

Satoshi sai söpöyspisteitä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11003/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi ei menestynyt toivotulla tavalla viisuissa ja nyt osa pettyneistä suomalaisista purkaa kiukkuaan Israeliin ja Michelleä äänestäneisiin suomalaisiin. Kaikki mahdolliset manipulointisyytökset ja alatyyyliset nimittelyt on taas kaivettu naftaliinista ja otettu käyttöön.

Katkerat häviäjät alkavat aina kiusaamaan muita, kun ovat jääneet tunnetasolla ala-asteelle.

Vierailija
11004/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok tuo kappale, jolla voitettiin, mutta itse pidin enemmän kolmanneksi tulleesta Romanian kappaleesta. Britannian ja Itävallan huonoa sijoitusta en ihmettele yhtään. Suomi sijoittui kuudenneksi, kuten olin vähän arvellutkin, että eihän Suomi voita taas tälläkään kertaa. No, kuudes sija kuitenkin parempi kuin mitä oli monella muulla maalla. Israelia boikotoitiin siihen asti, kunnes äänestys alkoi. Sitten alkoi Israelille pisteitä satamaan. 

Vierailija
11005/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen päivä viisujen jälkeen. Meillä soi Taskan biisi lähes luupilla. Voittajaa skippaillaan Näin se Bankaranka unohtuu nopeaa. 

Vierailija
11006/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vähän naurattaa tää kuvio. Woke-vasemmisto  haluaa jättää Euroviisut koska yhyyyy Israel on siellä ja saa ääniä. 

Oikeisto taas ei edes välitä tämän hetken sateenkaari woke-ideologisesta Euroviisusta. 

Eli lopettamalla Eiroviisujen katselun vasemmisto tekee oikeistolle palveluksen. Pääsevät siitäkin turhasta jutusta kokonaan eroon mihin menee vaan turhaa rahaa. 

Vierailija
11007/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi ei menestynyt toivotulla tavalla viisuissa ja nyt osa pettyneistä suomalaisista purkaa kiukkuaan Israeliin ja Michelleä äänestäneisiin suomalaisiin. Kaikki mahdolliset manipulointisyytökset ja alatyyyliset nimittelyt on taas kaivettu naftaliinista ja otettu käyttöön.

En ole ikinä sanonut mitään juutalaisvastaista. Olen jopa ilmiantanut vihakommentteja. Yhden laitan jsn:kin.

Mutta tämä ei ole sattuma vaan kaava joka pilaa kisat. Ei mikään "yksi Michelle".

​Suomen yleisöäänet finaaleissa (Israel vs. 12 p. saaja):

​2026: Israel 12 p. | (12 p. Israel)

​2025: Israel 10 p. | (12 p. Ruotsi/KAJ)

​2024: Israel 12 p. | (12 p. Israel)

​2023: Israel 0 p. | (12 p. Norja)

​2022: Israel – | (12 p. Ukraina)

​2021: Israel 0 p. | (12 p. Islanti)

​2019: Israel 0 p. | (12 p. Islanti/Hatari)

​2018: Israel 7 p. | (12 p. Viro)

​2017: Israel 0 p. | (12 p. Portugali)

​2016: Israel 0 p. | (12 p. Ukraina)

Täysin poikkeuksellista.

Vierailija
11008/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin esitys oli kyllä vähän läppä. Kasvomaski kasvoilla ja sitten valittaa miten vähän sai pisteitä. Melkein sama kuin jostain puskasta olisi esittänyt tai lavasteiden takaa kun ei kasvoja näyttänyt. Olisi jonkun pitänyt jo aikoja sitten sanoa että korona-aika on jo ohi.

Ihmettelin sitä maskia, mutta selityshän on se että esiintyjällä sosiaalisten tilanteiden pelko, eli maski antaa hänelle uskallusta ja voimaa esiintyä. Inhimillistä. Kuinka moni täällä  kärkkäästi  esiintyjiä ja näiden ulkonäköä arvosteleva - osaa a) laulaa b) esiintyä c) ulkonäön suhteen pärjäisi?  Tympeyttä ja tyhmyttä kyllä  näköjään riittää.

Logiikkasi ontuu. Miksi pitäisi pärjätä ulkonäön suhteen, jos et sitä tuoltakaan naiselta vaadi? Varmasti joku vieläkin kauniimpi osaa piiloutua maskin tai paperipussin avulla. 

Vierailija
11009/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin esitys oli kyllä vähän läppä. Kasvomaski kasvoilla ja sitten valittaa miten vähän sai pisteitä. Melkein sama kuin jostain puskasta olisi esittänyt tai lavasteiden takaa kun ei kasvoja näyttänyt. Olisi jonkun pitänyt jo aikoja sitten sanoa että korona-aika on jo ohi.

Salaliittohullulle ylsi maski on punainen vaate. Ohjelmassa missä kelläkin on päällään milloin mitäkin. 

Mulle tuli Felician maskista viba, että Ruotsin isla misaatio on jo niin pitkällä, että naisten on nykyään pakko peittää kasvonsakin

Tai sitten tämä oli piiloviesti naisten pakkonaamiointia vastaan, avunhuuto! Olihan Felicialla joku "hunnuntapainen" huppukin päässä jossain kohtaa. 

Vierailija
11010/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroviisut on kuollut yhden paskavaltion osallistumisen takia. No pitäköön tunkkinsa. Minussa menettivät yhden entisen vakikatsojan. Enää ei tarvitse vaivautua.

Juu varmaan ikävöivät sinua kauheasti 🤣 

En muutenkaan ymmärrä mitä tästä Israelista nyt itketään, eihän se voittanut. Mikä teillä nyt on hätänä? Vai onko vakio olotila se, että pitää jotain syyttää ja vihata, koska oma elämä on niin tyhjää?

Koska koko kisat ovat nykyään vain kilpajuoksua Israelia vastaan. Täysin keinotekoinen asetelma. Siinä mielessä olen samaa mieltä, että niin kauan kuin Israel saa osallistua niin saahan se myös pärjätä ja voittaa, mutta se nyt vain pilaa koko kisat.

Jos olisin Israel niin vetäytyisin rahoineni kisasta pois. Israel on yksi Euroviisujen suurimmista rahoittajista ja tämä typerä wokeshow lässähtäisi kuin pannukakku kun sen suurin rahoittaja jäisi pois. 

Ehkä saataisiin sitten tilalle vähemmän woke ja parempi musiikkikilpailu. Sellainen mitä Euroviisut ennen oli. 

Israhullun houreita. Vai on niin suuri rahoittaja? Kumma kun ei sitten pääse suoraan finaaliin. Jos se mikä ihme shamppoofirma lopettaa sopparit niin senkun etsii uutta sponsoria tilalle. Ei mikään mahdottomuus sentään tämän luokan tapahtumalle. 

Vierailija
11011/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis.. Tämänhän takia se Israel on yhä näissä kisoissa?

Israel sitä, Israle tätä Israel Israel Israel Israel

Se määrä miten paljon ihmiset puhuu Euroviisuissa vain Israelista on syy miksi Israel rahaa sinne laittaa.

Te mahdollistatte Israelin näkyvyyden.

Jos vain lopettaisitte siitä puhumisen, niin varmasti Israel ei enää euroviisuihin niin paljoa rahaa laittaisi

Annatte heille juuri sen mitä he halauvat

Vierailija
11012/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kukkuluuruu" perinne oli kyllä Silvennoisen parasta antia eilen.

Vierailija
11013/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua vähän naurattaa tää kuvio. Woke-vasemmisto  haluaa jättää Euroviisut koska yhyyyy Israel on siellä ja saa ääniä. 

Oikeisto taas ei edes välitä tämän hetken sateenkaari woke-ideologisesta Euroviisusta. 

Eli lopettamalla Eiroviisujen katselun vasemmisto tekee oikeistolle palveluksen. Pääsevät siitäkin turhasta jutusta kokonaan eroon mihin menee vaan turhaa rahaa. 

Sittenhän olisi parempi, jos oikeisto jättää viisut väliin. 

Vierailija
11014/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut sen jo ties kuinka monena vuotena ja sanon sen uudelleen. Suomen kielellä ei tulla ikinä viisuja voittamaan. Cha cha cha -renkutuksen osalta menestyksen syynä oli juuri tuollaisen samanlaisen, täysin keksityn hokeman ympärille kappaleen luominen kuin bangarangassa. 

Kyllä voidaan voittaa, mutta se tarkoittaa, että kappaleen pitää olla hyvä, mikä jää mieleen, laulajan pitää olla oikeasti hyvä laulamaan sekä esitys pitää olla hyvä.

Suomi ei vieläkään ole kyennyt siihen, että sillä olisi kaikissa noissa 10 esiintyjä ja esitys, laulaja sekä vielä , että kappale on luotu sellaiseksi mitä haluaa kuunnella vaikka ei olisikaan omaa kieltä.

Käärijä oli lähin, mutta esitys oli 9 luokkaa ja laulaminen siellä 6:ssa.

Ja riippuu ihan myös vuodesta mikä tyyli yleisöön vetoaa minäkin vuonna. Voitto tarvitsee myös ihan vain puhdasta tuuria. Sitä on siis hyvin vaikea mitenkään ennustaa ja pelata ns. varman päälle.

Vierailija
11015/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että Bulgaria voitti, ei todellakaan kerro siitä että se esitys/biisi ois ollut hyvä. Suurimmalla osalla ihmisistä vaan on hyvin yksinkertainen maku, johon tuollainen aivoton meno uppoaa. Siinä mielessä yleisö sai just sen voittajan minkä se ansaitsi. 

Mun mielestä Bulgaria oli heikoimmasta päästä. Ei mulla ole mitään ongelmaa tykätä muiden maiden esityksistä ja monesti olen ollut sitä mieltä että joku toinen on Suomea parempi, mutta tällä kertaa ei ollut niin. Taso oli ylipäänsä tosi heikko tänä vuonna, ja siihenkin nähden Suomen olisi pitänyt saada parempi sijoitus, jos sillä itse musiikilla on yhtään mitään merkitystä tässä kisassa. 

Lindan hieno viulu on upeaa. Ja olen ihan samaa mieltä, että bulgarian räminä ja kikuttelu ei ole musiikin aatelia, ihan huonoimmasta päästä. 

Suomi olisi kuulunut parhaaksi. Olen katkera näitä renkutuksia äänestäneille.

Suomen biisi on parasta luokkaa ja olen siitä ylpeä.

Suomen biisi oli ns. paperilla paras: hieno sävellys, hyvä melodia, hyvä tuotanto jne. Mutta lauluosista puuttui taustoista potkua ja tarttuvalle pop-musiikille ominaisia koukkuja, koko ajan vain odotti sitä kohtaa, että Linda soittaa sen riffinsä viululla jumputtavan kompin päälle. Eka kunnon instrumentaalinen droppi tuli kohdassa 1:37, kun Linda soitti sen riffin. Säkeistö ei loppujen lopuksi toimi niin hyvin, tarvitsisi vähän lisää jotain muutakin kuin vaimeita jousitaustoja, sitten eka kertosäe myös ilman rumpukomppia ja eka kunnon instrumentaalinen droppi tuli kohdassa 1:37, kun Linda soitti sen riffin. Sitten taas sama junnaava säkeistö, mutta toisella kerralla kertosäkeen alla oli myös komppi. Se oli parempi, mutta olisi saanut olla enemmän iskua (käytännössä komppi miksattu kovemmalle tai jokin muu instrumentaalinen osa isommaksi). 

Romanian biisi oli ihan eri tyylilajia, mutta siinä oli sitä potkua, joka nostatti ja koukutti, jota Suomen biisissä ei ollut riittävästi. Kyse on usein ihan vaan taustan volyymistä ja massiivisuudesta, iso äänivalli on nykyaikana tärkeämpi kuin menneinä vuosikymmeninä. Romanian biisiä ei äänestetty enemmän siksi, että ihmiset on juntteja, vaan se oli vaan ns. isompi ja koukuttavampi kuin Liekinheitin. Jotkut maat taas sai enemmän yleisöääniä, koska politiikka ja säälipisteet, se on asia erikseen. Ns. ammattituomarit oli täysin puusilmiä Romanian suhteen, oliko sitten liian roisi tai liian rokkia niiden makuun. Romanian esityksellä muuten Youtubessa nyt 1,5 milj. katselua, Suomen alle 250k.

Liekinheitin ei ollut tarpeeksi iskevä eikä toisaalta tarpeeksi hienostunut ollakseen Norjan vuoden 1995 voittajabiisin kaltainen klassikko, vaan jotain siltä väliltä. Sovituksesta kiinni, sävellys oli euroviisuihin poikkeuksellisen hyvä.

Vierailija
11016/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok tuo kappale, jolla voitettiin, mutta itse pidin enemmän kolmanneksi tulleesta Romanian kappaleesta. Britannian ja Itävallan huonoa sijoitusta en ihmettele yhtään. Suomi sijoittui kuudenneksi, kuten olin vähän arvellutkin, että eihän Suomi voita taas tälläkään kertaa. No, kuudes sija kuitenkin parempi kuin mitä oli monella muulla maalla. Israelia boikotoitiin siihen asti, kunnes äänestys alkoi. Sitten alkoi Israelille pisteitä satamaan. 

Romanian etutukka-wannabenightwishtypy oli aivan kamala. Suomalaiset tietty housut märkinä äänestivät, kun oli vähän samanlaista ooppera-hevikomboa kuin NW:lla. Onneksi sentään se Serbian järkyttävä örinä ei ollut kärkikahinoissa. 

Vierailija
11017/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroviisut on kuollut yhden paskavaltion osallistumisen takia. No pitäköön tunkkinsa. Minussa menettivät yhden entisen vakikatsojan. Enää ei tarvitse vaivautua.

Juu varmaan ikävöivät sinua kauheasti 🤣 

En muutenkaan ymmärrä mitä tästä Israelista nyt itketään, eihän se voittanut. Mikä teillä nyt on hätänä? Vai onko vakio olotila se, että pitää jotain syyttää ja vihata, koska oma elämä on niin tyhjää?

Koska koko kisat ovat nykyään vain kilpajuoksua Israelia vastaan. Täysin keinotekoinen asetelma. Siinä mielessä olen samaa mieltä, että niin kauan kuin Israel saa osallistua niin saahan se myös pärjätä ja voittaa, mutta se nyt vain pilaa koko kisat.

Jos olisin Israel niin vetäytyisin rahoineni kisasta pois. Israel on yksi Euroviisujen suurimmista rahoittajista ja tämä typerä wokeshow lässähtäisi kuin pannukakku kun sen suurin rahoittaja jäisi pois. 

Ehkä saataisiin sitten tilalle vähemmän woke ja parempi musiikkikilpailu. Sellainen mitä Euroviisut ennen oli. 

Olet tainnut ymmärtää Israelin roolin ihan väärin tai sitten esität tyhmää. Israel nimenomaan on se taho, joka kaikenlaista woketusta ynnä muuta mädänneisyyttä levittää. 

Vierailija
11018/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullut Suomelle kärkisijoitusta, joten pulinat pois.

Suomen yleisö antoi täydet pisteet eli 12 pistettä Israelille.

Vierailija
11019/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmetyttää, että antavat yhden paskavaltion pilata koko Euroviisut. Jos jokainen eurooppalainen saisi yhden äänen äänestyksessä suljetaanko I-valtio kisoista äänestystulos olisi n. 85-15 että suljetaan. Nyt annetaan kansanmurhashow'n jatkua vaikka tiedetään I-valtion huijaaminen äänestyksissä.

Vierailija
11020/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko teille molemmille laittaa jonkun vi tun gallupin vaikka vuosittain. Anti ja proisraelille.

Niin voisitte jättää viisut välistä.  Molemmat ryhmät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi