Euroviisut 2026 OFFICIAL
Olisko jo aika perustaa 2026 Euroviisuille oma ketju?
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (11393)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israel oli Suomessakin yleisön suosikki.
Varmasti mukana on sillälailla politiikkaa, että kansa halusi vastustaa vasemmiston juutalaisvihaajia.
Vasemmiston juutalaisvihaajat? Tämä oli uusi yhdistelmä minulle.
Kyllä. Juutalaisvihaajat löytyvät nimenomaan vasemmistosta. Et ilmeisesti seuraa uutisia? Et ole seurannut vuosiin?
Entäs ne Israelin juutalaiset, jotka vastustavat Netanjahun kansanmurhapolitiikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok tuo kappale, jolla voitettiin, mutta itse pidin enemmän kolmanneksi tulleesta Romanian kappaleesta. Britannian ja Itävallan huonoa sijoitusta en ihmettele yhtään. Suomi sijoittui kuudenneksi, kuten olin vähän arvellutkin, että eihän Suomi voita taas tälläkään kertaa. No, kuudes sija kuitenkin parempi kuin mitä oli monella muulla maalla. Israelia boikotoitiin siihen asti, kunnes äänestys alkoi. Sitten alkoi Israelille pisteitä satamaan.
Olisin niin kovasti toivonut, että Suomi olisi sijoittunut edes yhden pykälän ylös päin niin siinä olisi kuitenkin ollut selkeä kolmas paras sija ikinä. Nyt jäi antiklimaattinen fiilis, vaikka sijoitus ei missään nimessä huono olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen päivä viisujen jälkeen. Meillä soi Taskan biisi lähes luupilla. Voittajaa skippaillaan Näin se Bankaranka unohtuu nopeaa.
Taiskalla on paljon hyviä biisejä. Tämä oma lemppari.
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista että kisan voitti kaikkein huonoin ränkytys?! Järkyttävää kuraa.
Siten, että jos Israelin kappaleen olisi esittänyt mikä muu maa tahansa, se olisi voittanut. Musiikillisilla ansioilla.
Tää show pitäisi himmata 100% ja palata alkuun missä vain musiikki ratkaisi. En tiedä miten se olis mahdollista, mutta biisit pitäsi esittää anona ja vasta kun voittaja on selvillä kerrotaan mitä maata se edusti. Juu, ei onnistu, vaan se olis reilu peli kun kaikki politikka ja naapurimaat eivät voisi vaikuttaa äänestyksiin.
Se onnistuisi ainakin niin, että biisiä ei saa esittää ennen finaalia. Näin se oli ennen. Jos joku koitti esittää biisiä julkisesti se diskattiin.
Otetaan kokonaan kansalliset kisat pois ja ammattilaiset valitsee kisaan lähtevän biisin. Kaikki kuulee sen ekan kerran liveiltana, ilman maa esittelyä.
Esityksistä myös pois kaikki turhat ja nykyään typerät lavasähellykset.
Kaikki esitää biisin joko enkuksi tai ranskaksi.
Ei enää ikinä balkanin klikki tai muut toistensa naapurimaat pysty keskittämään ääniä toisilleen.
Voittaja on se biisi joka puhtaasti lauluna teki suurimman vaikutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti mukana on sillälailla politiikkaa, että kansa halusi vastustaa vasemmiston juutalaisvihaajia.
Kyllä. Juutalaisvihaajat löytyvät nimenomaan vasemmistosta. Et ilmeisesti seuraa uutisia? Et ole seurannut vuosiin?
Antisemitismihän on juuri se mikä äärivasemmistoa ja äärioikeistoa yhdistää.
Onneksi Suomi antoi täydet pisteet Israelille. Osoittaa, että enemmistö (ainakin viisuja seuraavista) ei ole kumpaakaan ääripäätä.
Ai jos antaa äänen Israelille, ei mitenkään voi olla ääripäätä? Huvittavaa propagandaa.
Hyvä sijoitus oli. Kun meillä ei ole varaa hoitaa ihmisiä, niin eipä tarvitse vähiä rahoja laittaa moisten kekkereiden järjetämiseen.
Ainoa hyvä puoli israelissa on se, että pitää noita rättipä ämaita vähän hiljemmalla
Euroviisuissa paljastuu nykyajan kuplautuminen, jota ilmenee aika monissa asioissa muuallakin. Etukäteen vedonlyönnissä Euroviisukuplan sisällä olevat veikkaavat voittajaa ja woke-ryhmittyvät osoittavat mieltään milloin mistäkin. Euroviisupäivänä sitten mukaan tulee valtaväestö, joka käyttäytyy eri tavalla ja käytös poikkeaa Euroviisukuplasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
17.05.2026 | 11:50
Miettikääpä, jos Venäjä tekisi Suomeen järkyttävän terrori-iskun, jossa naisia, lapsia, miehiä r@isk@tt@isiin ja silvottaisiin,
Miettikää, jos joku Isrealin kaltainen maa pommittaisi suomalaisia lapsia tuhatmäärin, koska "ne olivat terroristeja".
Yhtä vähän vasemmistoa kiinnostaa pohtia sitä, että mitä ne israelilaislapset olivat tehneet ansaitakseen tulla julmasti nyljetyksi. Syntyneet juutalaisiksi?
Itse en kyllä tunne sen suurempaa sympatiaa kumpaakaan kansaa kohtaan. Sodissa kuolee siviileitä, monesti enemmän kuin sotilaita.
Palet hyökkäsivät Israeliin. Hyökkäävät muutaman vuoden välein, kun rahoitus loppuu. Konflikti on pääelinkeino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ois viisaampi häipyy täält
Miten tunteet vois jäädyttää?
Sä oot, sä oot liekinheitin..."Liikaa ääääää-kirjaimia. Kuulostaa lampaan määkimiseltä ainakin niiden korvaan, jotka ei ymmärrä suomen kieltä.
Ääntyyhän englannin kielessäkin a usein ä:nä. Ulkomailla suomen kieltä pidetään usein kauniina. Pyrin katsomaan Youtubesta kaikki Liekinheittimen reaktiovideot, eikä yhdessäkään niistä ihmetelty, miksi kappale esitettiin suomeksi - silloin, kun kieleen kiinnitettiin huomiota, sitä ihailtiin. Käsitys, jonka mukaan kielemme kuulostaisi ulkomaalaisten korvissa rumalta, on yhtä väärä kuin kuvitelma siitä, että vieraskieliselle olisi erityisen vaikeaa oppia suomen kieli.
Miten joku jaksaa mokomaan paskaviisuun panostaa noinkin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok tuo kappale, jolla voitettiin, mutta itse pidin enemmän kolmanneksi tulleesta Romanian kappaleesta. Britannian ja Itävallan huonoa sijoitusta en ihmettele yhtään. Suomi sijoittui kuudenneksi, kuten olin vähän arvellutkin, että eihän Suomi voita taas tälläkään kertaa. No, kuudes sija kuitenkin parempi kuin mitä oli monella muulla maalla. Israelia boikotoitiin siihen asti, kunnes äänestys alkoi. Sitten alkoi Israelille pisteitä satamaan.
Olisin niin kovasti toivonut, että Suomi olisi sijoittunut edes yhden pykälän ylös päin niin siinä olisi kuitenkin ollut selkeä kolmas paras sija ikinä. Nyt jäi antiklimaattinen fiilis, vaikka sijoitus ei missään nimessä huono olekaan.
No omasta mielestäni just sellainen sija kuin kuului, ei tarpeeksi hyvä koreografia ja tausta edes, liian monimutkaista ja Pete kopissa, catwalkit ei tuo mitään lisää jne.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sijoitus oli. Kun meillä ei ole varaa hoitaa ihmisiä, niin eipä tarvitse vähiä rahoja laittaa moisten kekkereiden järjetämiseen.
Tämä, mutta pikkupetteri laittaa ne rahat johonkin muuhun turhuuteen sitten
Poliitikkojuryt jälleen vauhdissa vetämässä viisujen luotettavuuden vessasta alas. Ja samalla joku lastenlaulu, peppuhumppakailotus vie voiton, kun naapurimaat sopivat jakavansa sille pisteet. Mikä fiasko.
Romanian Nightwish-laulaja olisi ansainnut voiton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen antamat äänet:
Jury:Ranska 12 p
Tanska 10 p
Liettua 8 p
Australia 7 p
Puola 6 p
Kroatia 5 p
Belgia 4 p
Italia 3 p
Tšekki 2 p
Moldova 1 p
Yleisö:
Israel 12 pRomania 10 p
Tanska 10 p
Bulgaria 7 p
Ruotsi 6 p
Italia 5 p
Ukraina 4 p
Serbia 3 p
Kroatia 2 p
Moldova 1 p
Eli juryn ja yleisön mieleen yhteisesti olivat Tanska, Italia, Kroatia ja Moldova Suomessa.
Suomen jury on ollut laadukas ja oikeassa tänävuonna.
Tässä mennään outoon suuntaan romania, bulgaria, ukraina, serbia, kroatia, moldova, voi sentään mihin pisteitä tuhlataan.
Ketkä siellä Suomen tuomaristossa sitten oli? Ketkä oli nuorisoedustajina ?
Goldielocks
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen joka hieman ajattelee aivoillaan ei tue kansanmurhaa.
Mikä kansanmurha on sellainen, missä lisäännytään niin paljon, että asukasluku kasvaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista että kisan voitti kaikkein huonoin ränkytys?! Järkyttävää kuraa.
Siten, että jos Israelin kappaleen olisi esittänyt mikä muu maa tahansa, se olisi voittanut. Musiikillisilla ansioilla.
Tää show pitäisi himmata 100% ja palata alkuun missä vain musiikki ratkaisi. En tiedä miten se olis mahdollista, mutta biisit pitäsi esittää anona ja vasta kun voittaja on selvillä kerrotaan mitä maata se edusti. Juu, ei onnistu, vaan se olis reilu peli kun kaikki politikka ja naapurimaat eivät voisi vaikuttaa äänestyksiin.
Se onnistuisi ainakin niin, että biisiä ei saa esittää ennen finaalia. Näin se oli ennen. Jos joku koitti esittää biisiä julkisesti se diskattiin.
Otetaan kokonaan kansalliset kisat pois ja ammattilaiset valitsee kisaan lähtevän biisin. Kaikki kuulee sen ekan kerran liveiltana, ilman maa esittelyä.
Esityksistä myös pois kaikki turhat ja nykyään typerät lavasähellykset.
Kaikki esitää biisin joko enkuksi tai ranskaksi.
Ei enää ikinä balkanin klikki tai muut toistensa naapurimaat pysty keskittämään ääniä toisilleen.
Voittaja on se biisi joka puhtaasti lauluna teki suurimman vaikutuksen.
Eipä taida onnistua, että tuollaiselle tapahtumalle saataisiin yleisöä ja katsojia viihtymään.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa hyvä puoli israelissa on se, että pitää noita rättipä ämaita vähän hiljemmalla
Upea maa se on muutenkin. Olen käynyt.
kisan voitti bulgarialaiset ponppivat tissit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että Bulgaria voitti, ei todellakaan kerro siitä että se esitys/biisi ois ollut hyvä. Suurimmalla osalla ihmisistä vaan on hyvin yksinkertainen maku, johon tuollainen aivoton meno uppoaa. Siinä mielessä yleisö sai just sen voittajan minkä se ansaitsi.
Mun mielestä Bulgaria oli heikoimmasta päästä. Ei mulla ole mitään ongelmaa tykätä muiden maiden esityksistä ja monesti olen ollut sitä mieltä että joku toinen on Suomea parempi, mutta tällä kertaa ei ollut niin. Taso oli ylipäänsä tosi heikko tänä vuonna, ja siihenkin nähden Suomen olisi pitänyt saada parempi sijoitus, jos sillä itse musiikilla on yhtään mitään merkitystä tässä kisassa.Lindan hieno viulu on upeaa. Ja olen ihan samaa mieltä, että bulgarian räminä ja kikuttelu ei ole musiikin aatelia, ihan huonoimmasta päästä.
Suomi olisi kuulunut parhaaksi. Olen katkera näitä renkutuksia äänestäneille.
Suomen biisi on parasta luokkaa ja olen siitä ylpeä.
Tuon takiahan Suomi ei koskaan voita, kun ollaan noin sokeita sille miksi se Suomen kappale ei alunperin ollut mikään hyvä.
No mutta, Suomihan on jo kerran voittanut.
Mutta nyt katsotaan kendoa, koko mualimma seuraa!