Euroviisut 2026 OFFICIAL
Olisko jo aika perustaa 2026 Euroviisuille oma ketju?
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (7857)
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoi tehdä mieli struudelia. Saakos jostain valmiina jos lauantaiksi ostaisi?
Itse voi leipoa. Omenastruudeli on kyllä hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Kyproksen perseenkeikuttaja olisi saanut tippua. Kreikan äänillä jatkoon.
Kreikka ei äänestänyt 2.semissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen se "outo lintu vissiin" näin metalheadina tykkäsin itse Romanian esityksestä enemmän ihan vain bändinä. Nyt kun oli kaikkea ihme liikkeitä ja kaapeleita ja rekvisiittaa niin en niinkään.
Sitten taas jotkut jotka eivät pidä rokista olivat tykänneet lavastuksesta ja Romania nousi heille. Kuulemma muistutti lady gagaa...
Eli olen virallisesti ulkona "omastakin genrestä". Sniif. ;)
Mä en usko, että suomalainen ei voi hyvällä tahdollakaan olevansa outo lintu "metalheadina". Meillähän on asukaslukuun suhteutettuna maailman eniten metallibändejä ja aina oltu ns. hevikansaa.
Viisut on muutenkin ihan suosiossa metalliväen keskuudessa.
Tarkoitin että kun katsoin niiden oman maanne karsinnat olin että okei. Bändi. Nyt kaikkea ihmeen letkuja ja lava täynnä krääsää niin tunsin että kun ns "normit " kehuivat tätä lavastusta niin mietin että outo lintu.
Imo bändi on lähes aina riittävä rekvisiitta.
Vrt Norjaan. Rokkia, ottaa lavan haltuun ei mitään ihmeen lavasteita.
Norjan tapaista esitystä katsoo paljon mieluummin kuin jotakin Romanian esitystä, missä yritetään väkisin tehdä erilaisia temppuja tempun perään.
Norjan esitys oli positiivinen yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Kamala tämä itävalta. Voiton jälkeinen vuosi on aina vaikea, mutta en tiedä mitä tämä on.
Olisihan se epäkohteliasta voittaa viisut kahdesti peräjälkeen. On tämä ihan ok parikymppisen tekemäksi ja esittämäksi kappaleeksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen se "outo lintu vissiin" näin metalheadina tykkäsin itse Romanian esityksestä enemmän ihan vain bändinä. Nyt kun oli kaikkea ihme liikkeitä ja kaapeleita ja rekvisiittaa niin en niinkään.
Sitten taas jotkut jotka eivät pidä rokista olivat tykänneet lavastuksesta ja Romania nousi heille. Kuulemma muistutti lady gagaa...
Eli olen virallisesti ulkona "omastakin genrestä". Sniif. ;)
Musiikillisesti siinä oli hieman Nightwish tyyppistä paatoksellisuutta, mutta visuaalisuudessa voipi tsekata Lady Gagan Bad romance videon v. 2009 (joka sinällään kyllä on pieni taideteos) niin ymmärtää yskän. Itse en oikein lämpene tällaiselle häthätää kopioinneille sieltä täältä. Lainaukset sinällään ok - jos on jotain ajatusta- mutta kun ne tehdään siten, että otetaanpa jostain menestyneistä jutuista myyviä jippoja ja laitetaan ne tähän samaan keitokseen niin varmasti hyvä tulee. Tai sitten ei.
Vahva perstuntuma Suomen voitolle. Kakkoseksi kiipeää Ranska, sitten Israel, Australia, Kreikka ja Romania. Nähdään sunnuntaina pohtimaan miten meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva, kun juontajattaren tissit ei tänään ole ihan yhtä esillä kuin viimeksi.
Se epäsymmetrinen iltapuvun kaula-aukko oli kyllä harvinaislaatuisen ruma. Jos olet menossa Linnan juhliin joulukuussa, älä ota mallia Victoria Swarovskin vaaleasta iltapuvusta, JOOKOS?
Kateus vie kalatkin vedestä, ihan parhaat juontajat, ja on kyllä kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kaikki nähty ja kuultu. Jälleen kerran Suomen hehkutus alkaa laantua kun toinen toistaan parempia esityksiä on nähty. Mistä johtuu taas tämä etukäteen voitettu jankutus? Lopputulos tulee olemaan jotain ihan muuta. Perisuomalainen tapa josta ei tunnuta pääsevän irti. Liekinheitin on biisinä köykäinen. Sitä nostaa laadukkaat esittäjät mutta se ei riitä voittoon. Suomen sijoitus parhaassa tapauksessa tulee olemaan jotain 5-10 välissä. Max.
Se johtuu siitä, että on kansainvälisten vedonlyöntitilastojen ykkönen. Ei siis Suomessa keksitty asia. Eihän se sitä tarkoita, että voittaa, kuten ei KAJ voittanut viime vuonna. Mutta aika outoa olisi, jos asiaa ei yhtään hehkutettaisi, kun tuota ei ole koskaan ennen tapahtunut Suomelle.
Saara Aalto?
Niin, mitä Saara Aallosta? ei ole tänä vuonna Suomen edustaja
Ollut kärjessä vedonlyönnissä myöskin.
No ei ole ollut
Vierailija kirjoitti:
Latvia ja Tanska pääsee jatkoon.
Ihmisille ei avautunut äidin masennuksesta kertova biisi, jossa laulaja oli sen masentuneen äidin tytär. Taisi olla liian syvällinen ja vaikea aihe viisulauluksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romania on vähän ärsyttävä.
Romanian artistilla on ruudun läpi puskevaa karismaa! Ei ihme, että pääsi jatkoon vaikka kappaleen sanat ovat tökeröt.
Ainoa naisesiintyjä, jolla on todella ruudun läpi puskevaa karismaa + tökeröt sanat + ärsyttävä biisi + eikä ollut ihme, että pääsi jatkoon on Dara. Naispuolinen vastine Go-Jolle eli ne parhaat puolet hyvin esillä :D Go girl! Bangaranga!
-winner-
Kerrotusti yksi kotimaansa tunnetuimpia artisteja, joten ei ihme, että on varmuutta esiintymiseen. Esityksen tanssikoreografia on upea. Näyttää vielä paremmalta yleisöstä kuvattuna nähtynä kokonaisuudessaan, kuin televisiokuvassa, jossa keskitytään lähinnä artistin kuvaamiseen. Tuli mieleen Käärijän tanssijat ja lähetyksessä se syy selvisikin, sillä esityksellä sanottiin olevan sama koreografi kuin Käärijällä.
Suomalaisten tapana ei ole hehkuttaa omiaan vaan pikemminkin mollata. Upeaa että Pete ja Linda ovat ennakkosuosikkeja.
Todella huvittavaa, kun Australiaa täällä nyt mollataan laskelmoinnista ja muovisuudesta, kun biisi ja etenkin huipputaitava esittäjä ovat aivan omassa kastissaan ja todella potentiaalinen voittaja.
Mitäs muuta Liekinheitin on kuin läpeensä laskelmoitu, viisuihin vääntämällä väännetty biisi, johon vielä valittu keinotekoinen, vain tätä biisiä varten pystytetty duo esittämään. On oikein ympätty klisheiset viuluosuudetkin mukaan, joita nähty moneen kertaan ennenkin. Ajateltu, että kyllä nyt varmasti puree ihmisiin, koska Rybakin ammoinen viulu-viisubiisikin on yhä edelleen järjettömän suosittu.
Lähteekö L& P sitten viisuvoittonsa jälkeen konserttikiertueelle....? Mitä ne siellä esittää??
Vuoronperään Liekinheitin ja Kohta Sataa??
Vierailija kirjoitti:
Vahva perstuntuma Suomen voitolle. Kakkoseksi kiipeää Ranska, sitten Israel, Australia, Kreikka ja Romania. Nähdään sunnuntaina pohtimaan miten meni.
Norja nousee yllättäjänä viiden parhaan joukkoon. Tykkään myös Liettuasta, mutta valitettavasti on liian taiteellinen. Todella taitava laulaja kyseessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kaikki nähty ja kuultu. Jälleen kerran Suomen hehkutus alkaa laantua kun toinen toistaan parempia esityksiä on nähty. Mistä johtuu taas tämä etukäteen voitettu jankutus? Lopputulos tulee olemaan jotain ihan muuta. Perisuomalainen tapa josta ei tunnuta pääsevän irti. Liekinheitin on biisinä köykäinen. Sitä nostaa laadukkaat esittäjät mutta se ei riitä voittoon. Suomen sijoitus parhaassa tapauksessa tulee olemaan jotain 5-10 välissä. Max.
Perisuomalainen tapa näyttää olevan se jatkuva häpeä ja mollaamisjankutus omaa edustajaa kohtaan. Sinä hyvänä esimerkkinä tästä.
Ihmettelet miksi suomalaiset äänestävät tykkäämänsä kappaleen ja esiintyjän euroviisuihin ja kehtaavat vielä hehkuttaa ja toivoa sille voittoakin? Olet oikein tyyppiesimerkki henkilöstä (en viitsi käyttää rumia sanoja), joka vihaa kaikkea mitä Suomessa on ja siksi sinun kommenttisi arvo on miinusmerkkinen
Kommentti, johon vastasit oli täysin asiallinen (ei ollut minun kirjoittama). Kyllä kai sentään Suomessa on vielä mielipiteen vapaus. Sinä itse käyt täällä ylikierroksilla päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaako Australian viisuedustaja hieman Celine Dionilta?
Voisi voittaakin?
Ei kuulosta. Celinellä on tunnistettava ja persoonallinen ääni, toisin kuin Deltalla, joka lähinnä vain on teknisesti taitava laulaja riittävän kirkkaalla äänellä. Muutenkin, Celinellä on kengänjäljissäänkin enemmän karismaa kuin Deltalla.
Eikä siis mitään Deltaa vastaan, mutta hänen vertaaminen Celineen on lähinnä loukkaus Celinen kaltaista maailmanluokan artistia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Todella huvittavaa, kun Australiaa täällä nyt mollataan laskelmoinnista ja muovisuudesta, kun biisi ja etenkin huipputaitava esittäjä ovat aivan omassa kastissaan ja todella potentiaalinen voittaja.
Mitäs muuta Liekinheitin on kuin läpeensä laskelmoitu, viisuihin vääntämällä väännetty biisi, johon vielä valittu keinotekoinen, vain tätä biisiä varten pystytetty duo esittämään. On oikein ympätty klisheiset viuluosuudetkin mukaan, joita nähty moneen kertaan ennenkin. Ajateltu, että kyllä nyt varmasti puree ihmisiin, koska Rybakin ammoinen viulu-viisubiisikin on yhä edelleen järjettömän suosittu.
Lähteekö L& P sitten viisuvoittonsa jälkeen konserttikiertueelle....? Mitä ne siellä esittää??
Vuoronperään Liekinheitin ja Kohta Sataa??
Ei ne millekään kiertueelle lähde. Molemmat jatkavat omilla urillaan.
Vierailija kirjoitti:
Saatiin huippu esiintymispaikka nro 17, mutta Ruotsin pitää vaan aina laittaa paremmaksi, ja päästä tässäkin paikalle 20! Arggh! :D
Ei pelasta mikään Feliciaa edes top 10 sijoitukseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perisuomalainen tapa näyttää olevan se jatkuva häpeä ja mollaamisjankutus omaa edustajaa kohtaan. Sinä hyvänä esimerkkinä tästä.
Ihmettelet miksi suomalaiset äänestävät tykkäämänsä kappaleen ja esiintyjän euroviisuihin ja kehtaavat vielä hehkuttaa ja toivoa sille voittoakin? Olet oikein tyyppiesimerkki henkilöstä (en viitsi käyttää rumia sanoja), joka vihaa kaikkea mitä Suomessa on ja siksi sinun kommenttisi arvo on miinusmerkkinen
Kommentti, johon vastasit oli täysin asiallinen (ei ollut minun kirjoittama). Kyllä kai sentään Suomessa on vielä mielipiteen vapaus. Sinä itse käyt täällä ylikierroksilla päivästä toiseen.
Samaa jankutusta koko ketju täynnä, kuinka huono Suomen edustaja , samaa jankutusta joka vuosi ennen ja jälkeen euroviisuja. Välillä vähemmän rumin ja välillä todella epäasiallisin sanankääntein. Voisit lopettaa jo vihdoin. Ollaan kyllä ymmärretty, ettet tykkää mistään suomalaisesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norja on parempi kuin Tanska
Samaa mieltä. Tanska oli huono.
Molempien maiden laulajat ovat karismaattisia ja osaavat laulaa.
Ei kreikkalaiset äänestäneet eilen.