Euroviisut 2026 OFFICIAL
Olisko jo aika perustaa 2026 Euroviisuille oma ketju?
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (5033)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että ohjelman taso kokonaisuudessaan on huono. Ajatelkaa miten lähes koko maailma näkee tämän maailman suurimman musiikki-esityksen. Laulajien taso ei ole hyvä = huono. Sanoitukset ja sävellykset ovat keskitasoa. Yleisöäa tulvillaan koko suuri halli ja jotkut maksavat lipun hintaa 190 euroa päästäkseen tuonne.
190 euroa? Miksei Silvennoinen mennyt sitten ihan vaan yleisölipulla selostamaan? Olisi tullut myös ihan erilainen tunnelma paikan päältä, kun olisi kuultu kuka ne aplodit eniten siellä saa.
-winner-
No heille taitaa olla jonkunlaiset säännöt tossa työssään kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä olisi saanut mielettömän kipaleen, jos sanoitus ei jälleen kerran olisi kietoutunut seksiin. Kuolla kiimaan?
Olen samaan aikaan älyttömän ylpeä Suomen esityksestä ja Linda Lampeniuksen suorituksesta, mutta KUOLLA KIIMAAN? Ensimmäinen ajatus oli vain että taas suomalaisittain kunnon lasten rallatuslaulu. Ottaa päähän, olisivat kerrankin tehneet asiat loppuun asti, mutta ei - otetaan tää halvin ja helpoin laulunaihe ja hei, sanotetaan tää oikeen viel tällei puoli suomeks, eiks jes.
Sanan kiima olisi voinut korvata sanalla halu niin olisi asia ilmaistu paljon tyylikkäämmin. Ihme, ettei EBU puuttunut perheohjelmapykälällään tuohon sanaan. Norjan rokkarilta kiellettiin turhan seksuaalinen genitaalien kouriminen vedoten perheohjelmapykälään.
Löytyis kyllä paremmin rimmaavia sanoja kuin halu: viinaan, liimaan, siimaan, liinaan, Kiinaan, hiivaan, piinaan, miinaan, yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kurjin hetki oli nähdä Boy George kompiksessa sen floppitäti Senhitin kanssa. Muijan biisi vielä hyvin huono ja veltosti mielikuvituksettomasti esitetty. San Marino on Euroviisujen klovni!
Ällötti tuo Boy Georgen typerä ylimielinen esiintyminen, hän vain luuli tulevansa lavalle ja vievänsä persoonallaan San Marinon jatkoon. Taitaa taskun pohjassa olla vain enää reikiä ja nyt pitäisi taas keksiä miten tienaisi. Tervemenoa!
Mun mielestä se ei ollut edes ylimielinen, vaan jotenkin täysin pihalla. Ei taida päästä aineista koskaan eroon se ukko.
Vaikutti Turkoosilla matolla sellaiselta, että olisi ollut siellä hieman pöllyssä.
Linda ja Pete ovat tiimi, eivät kilpaile toinen toistensa kanssa.
Mutta miksi, oi miksi Pete ei saa haastatteluissa samalla tavalla puheaikaa kuin Linda.
Häiritsee meikäläistä, tasa-arvon kannattaja kun olen henkeen ja tuleen.
Vierailija kirjoitti:
Eilen illalla YLE nettiuutisissa oli, että Israelin edityksen alussa ilmeisestii huudettiin Stop genocide (lopettakaa kanssnmurha).
Miten voidaan arvailla mitä huudettiin?
Jälleen osoitus yle journalismin tasosta.
Tuosta pitäidi laittaa ylelle viestiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimevuotisista mieleen on jäänyt lähinnä Kaleenin We Will Rave. Uuh niitä lantioliikkeitä. Tuon naisen kun saisi keppini nokkaan...
Kaleen ei ollut viime vuonna vaan toissavuonna. Muista ottaa dementialääkkeet.
Tuo on vain sitä kun veri menee väärään päähän kroppaa. Meille miehille joskus käy niin. Ja sit ihmetellään voiko kiimaan kuolla...
-winner-
Suomi on ennakkosuosikki, mutta ne yleisöäänet voivat yllättää ja äänestäjät eivät ole tuolla Wienissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fantastista, Lindasta valtavan positiivinen ja suuri artikkeli maailmanlaajuisessa BILD-lehdessä.
Upeita kuvia ja hieno artikkeli. Voiko paremmin olla. Parasta mainosta Lindalle. Niin upeita kuvia.
Näin sen pitää mennä.
Siinä mielessä suomalaiset UMK-äänestäjät ovat nykyään järki-ihmisiä, että lähettävät viisuihin itsensä muusikoina elättämään kykeneviä artisteja ja sellaisia, joilla on potentiaalista vientiä myös ulkomailla.
Rajoittamattomat äänet, ei pysty mitään tälläisiä päättelemään. Ja muutenkin naurettava viesti.
Viisut tuo paljon rahaa Suomeen ja Tampereelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Too epidemia tu be true
On suomennettu "ei tätä usko erkkikään"
... :D
Tää oli illan parasta antia😂
Joku epäili automaattikäännökseksi, muttei automaatti ole näin hauska,Kyllä sen on ihminen keksinyt.
Aku Ankka käännös, siellä on samanlaisia ihania esim. Ulkomaisten nimien suomennoksia.
Yle käännättää biisit ihan oikeilla kielenkääntämisen ammattilaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italia on minun suosikki.
Itelle näin livenä jotenkin liian tylsä, samoin Moldova oli jotenkin pilattu noilla kuvakulmilla ja liian läheltä kuvauksella, vaikka muuten ihan ok biisi onkin.
Moldovan esitys on sillisalaatti, josta puuttuu punainen lanka. Esimerkiksi toisen naislaulajan pukuprojekti oli älytön, mutta niin euroviisua. Kreikan runsas esitys vaikuttaa paljon loogisemmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kurjin hetki oli nähdä Boy George kompiksessa sen floppitäti Senhitin kanssa. Muijan biisi vielä hyvin huono ja veltosti mielikuvituksettomasti esitetty. San Marino on Euroviisujen klovni!
Mä en ymmärtänyt mikä sen Boy Georgen koko pointti oli tulla siihen köpöttelemään ja hokemaan muutamaa sanaa. Muutenkin oli kurja nähdä hänet jotenkin ihan pihalla ja epävireisenä jopa noin mitättömällä lauluosuudella.
Hämmästytti, miten eräskin itseään laulunopettajaksi tituleeraava haukkui sen upeaäänisen naislaulajan vokaaleja ja oikein erikseen painotti, että BG:n suoritus oli päinvastoin täydellinen, eikä siinä ole mitään kritisoitavaa. Näiden ammattitaitoon kuuntelijat sitten luottaa…
Hän nyt puffasi kovasti omaa maanmiestään tuossa.
Vierailija kirjoitti:
Lindan ja Peten haukkujat haukkuvat vain siksi, koska peittelevät omaa pahaa oloaan ja omaa mitättömyyden tunnettaan. Kannattaisi kyllä etsiä muita harrasteita, tai varata terapia-aikaa, vähitellen.
Varaa itse, josset kestä minkäänlaista kritiikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Lindan ja Peten haukkujat haukkuvat vain siksi, koska peittelevät omaa pahaa oloaan ja omaa mitättömyyden tunnettaan. Kannattaisi kyllä etsiä muita harrasteita, tai varata terapia-aikaa, vähitellen.
Muista pysyä uskossasi lujana!
Vierailija kirjoitti:
Viisut tuo paljon rahaa Suomeen ja Tampereelle
Tanpereen hotellit varmaan jo pullistelee varauksia
Vierailija kirjoitti:
Eilen illalla YLE nettiuutisissa oli, että Israelin edityksen alussa ilmeisestii huudettiin Stop genocide (lopettakaa kanssnmurha).
Olin Ylen aamu-uutisista ymmärtävinäni, että kaduilla oli ollut mielenilmauksia Israelin osallistumisesta.
Yhtä ikävää tietysti sekin, jos mielenosoittajat yleisössä huutelevat. Pitäisi sulkea Eurooppaan kuuluvat osallistujat ulkopuolelle ihan systemaattisesti, taikka sitten muuttaa kilpailu vapaaksi koko planeetalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärtänyt mikä sen Boy Georgen koko pointti oli tulla siihen köpöttelemään ja hokemaan muutamaa sanaa. Muutenkin oli kurja nähdä hänet jotenkin ihan pihalla ja epävireisenä jopa noin mitättömällä lauluosuudella.
Hämmästytti, miten eräskin itseään laulunopettajaksi tituleeraava haukkui sen upeaäänisen naislaulajan vokaaleja ja oikein erikseen painotti, että BG:n suoritus oli päinvastoin täydellinen, eikä siinä ole mitään kritisoitavaa. Näiden ammattitaitoon kuuntelijat sitten luottaa…
Hän nyt puffasi kovasti omaa maanmiestään tuossa.
Jaa, no ei kyllä minustakaan se biisi ois ollut mitään ilman Boy Georgea, hyvin veti osuutensa, nyt ei vain riittänyt.
Israel oli kyllä hyvä, taitaa olla pahin uhka Suomelle.
Vierailija kirjoitti:
Italia on minun suosikki.
Sama, tuli niin ikävä Milanon reissua, kun tän kuuli.
Kyllä Italian kieli mun korviini on kauniimpaa kuin ranskan.