Euroviisut 2026 OFFICIAL
Olisko jo aika perustaa 2026 Euroviisuille oma ketju?
Kommentit (533)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä Italian että Israelin biiseissä on koukuttavat ja mieleenjäävät kertsit, mutta onko Liekinheittimessä kertsiä ollenkaan?
Kyllä on, tavanomaista pitempi:
Ois viisaampi häipyy täält
Mut tulel vielkin leikin
Miten tunteet vois jäädyttää
Ku sä oot liekinheitin
Saat mut palamaan
Saan sust palan vaan
Oot niin kuuma mut jääkylmä
Sä oot, sä oot
Liekinheitin
Liekinheitin
Kuka neropatti on tehnyt sanat? Antakaa nyt nobel hälle
No minkäslaisia neronleimauksia noissa muiden biisien kertseissä sitten on, käypä vilkaisemassa lyriikat. :D
Sanoitukset vaikuttavat harvoin olevan ratkaisevassa roolissa viisumenestyksen kannalta. Onhan viisut jopa voitettukin sellaisilla upeuksilla kuten Lenan siniset alushousut, tai Loreenin vinkuvat viulut ja itkevät enkelit :D
Australian biisissä on hyvät sanat.
Liekinheittimen sanat on jotain ufoa, lapsellista riimittelyä.
Sanomaa ei ymmärrä edes suomalaiset itse. Mutta mikä pahinta, siinä ei ole yhtäkään kohtaa jossa voisi laulaa mukana. Ei ainuttakaan kohtaa, johon kuulija voisi tarttua.
Se joka sanoituksen on tehnyt on täytynyt olla amatööri joka muiden töidensä ohessa kahvitauolla laittoi paperille riimejä jotka ei lopputuloksessa sopineetkaan yhteen.
Hassusti kävi, kun äänestettiin vain peteä ja lindaa. Vasta jälkeenpäin alettiin miettiä että mitä helvet tiä tuo meidän edustusbiisi oikeastaan on?!
"Sanomaa ei ymmärrä edes suomalaiset itse". Siis sinä et ymmärrä? Eikä siinä mitään sanomaa tarvitse eikä kuulukaan olla.
Onhan näitä ikonisia viisubiisejä sanomalla, vaikkapa Lasha Tumbai.
Lasha Tumbai oli hauska kaikintavoin. Liekinheitin on tosissaan tehty mutta parodialta näyttää ja kuulostaa. Niinkö se pitäisikin ottaa?
Miksi vanhat artisti-ammattilaiset ovat ryhtyneet sanoittajiksi, kun lopputulos on noin onneton etten hetkeen ole moista tekelettä kuullut. Linda loisti v.2025 umk:n väliaikanumerossa, mutta ei loista enää Peten kanssa. Ne vie toisiltaan esityksessä energiat.
Oon viime päivinä miettinyt, miten voi olla sanoissa ja niiden luomissa sfääreissä eroa, kun vertaa toisiinsa 'voiko ihminen kuolla kiimaan' ja 'one touch one kiss a lifetime for a night like this'. No, mä taidan olla parantumaton romantikko.
Austaralia romanttinen, täynnä tunnetta ja Suomi räävä, pelkkä kylmä pano. Ei yhtään parempi kuin viime vuotinen.
Ja Australian edustaja on Delda Goodrem. Australua tulee voittamaan nämä kisat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä Tsekin edustuskappaleesta Crossroads? Se on noussut komeasti oddseissa, mutta biisi herättää enemmän kysymyksiä kuin vastauksia. Tuntuu, ettei se ala ollenkaan ja sitten onkin kolme minuuttia kulunut.
Missä ootte kuunnelleet sitä kun videokaan ei ole vielä julkinen?
Onhan se julkaistu. Mm. Youtubesta löytyy.
Hmmm ei löydy. Mulle näyttää vain videon jossa lukee että 10h päästä julkaistaan. Muuta versiota ei hakutuloksissa tule.
Löytyy Youtubesta hakusanalla Crossroads. Daniel Zizka.
Ruotsin biisi ei jää jostain syystä minulle ollenkaan päähän, vaikka olen kuullut/kuunnellut sen neljä kertaa. Yleensä minulle jää helposti biisien melodia mieleen ja päähän soimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistetaan, että iso osa äänestäjistä näkee esitykset yhden tai korkeintaan kaksi kertaa. Heille pitää olla show, joka jää heti mieleen, ja sellainenhan Liekinheitin on.
Kun Portugalin edustaja Salvador Sobral voitti viisut, niin oliko näyttävä lavashow?
En nyt vertaisi kymmenen vuotta sitten tehtyä esitystä nykyajan Euroviisuihin, missä äänestykset menee ihan erityyppisille esiintyjille
eri
Portugalilla on myös tänä vuonna esitys ilman näyttävää showta. Tai mistäs sen vielä tietää, mutta siltä vaikuttaa.
Salvadorhan ei edes osallistunut mihinkään partyihin. Kun on loistava biisi ja loistava artisti, niin se on siinä.
Saattoi muutama sääliäänikin tulla, eikös hänellä ollut joku vakava sairaus, hyvä ettei lavalle kuollut.
Tykkäsin kyllä kappaleesta ja soin heille voiton, mutta saattoi tulokseen vaikuttaa muutkin seikat kuin vain hyvä, pelkistetty esitys.
Muistan. Siinä kuoleva mies lauloi viisuissa ja voitto tuli, härski tapa kerätä pisteitä. Ei sitten kuollutkaan, mikä on tietenkin hyvä. Sydänsairaus hänellä oli mutta unohtiko kertoa että toivoa ja hoitoa on.
Hän on nykyään hyvin vetreässä kunnossa. Ulkonäkö on muuttunut aivan valtavasti! Sinänsä ihme, että pystyi osallistumaan lähes puolikuolleena viisuihin.
Delta 9 vuotta sitten naamioituna ja livenä jollain ostarilla. Katsokaa miten koko kauppakeskus pysähtyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistetaan, että iso osa äänestäjistä näkee esitykset yhden tai korkeintaan kaksi kertaa. Heille pitää olla show, joka jää heti mieleen, ja sellainenhan Liekinheitin on.
Kun Portugalin edustaja Salvador Sobral voitti viisut, niin oliko näyttävä lavashow?
En nyt vertaisi kymmenen vuotta sitten tehtyä esitystä nykyajan Euroviisuihin, missä äänestykset menee ihan erityyppisille esiintyjille
eri
Portugalilla on myös tänä vuonna esitys ilman näyttävää showta. Tai mistäs sen vielä tietää, mutta siltä vaikuttaa.
Salvadorhan ei edes osallistunut mihinkään partyihin. Kun on loistava biisi ja loistava artisti, niin se on siinä.
Saattoi muutama sääliäänikin tulla, eikös hänellä ollut joku vakava sairaus, hyvä ettei lavalle kuollut.
Tykkäsin kyllä kappaleesta ja soin heille voiton, mutta saattoi tulokseen vaikuttaa muutkin seikat kuin vain hyvä, pelkistetty esitys.
Muistan. Siinä kuoleva mies lauloi viisuissa ja voitto tuli, härski tapa kerätä pisteitä. Ei sitten kuollutkaan, mikä on tietenkin hyvä. Sydänsairaus hänellä oli mutta unohtiko kertoa että toivoa ja hoitoa on.
Hän on nykyään hyvin vetreässä kunnossa. Ulkonäkö on muuttunut aivan valtavasti! Sinänsä ihme, että pystyi osallistumaan lähes puolikuolleena viisuihin.
Voi sanoa, että Salvador Sobral on nykyään suorastaan komea.
Tosi ammattilainen tuo Delta, saa laulun kuulostamaan helpolta. Staran karisma, sen huomaa. Raikas ja luonnollinen, moderni esitys. Lyriikka herkkä ja kaunis. Piano-osuus kertoo oman tarinansa. Jää mieleen soimaan kerta kuulemalta. Kyllä voittajan kruunu näissä viisuissa asetetaan Deltan kutreille.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin biisi ei jää jostain syystä minulle ollenkaan päähän, vaikka olen kuullut/kuunnellut sen neljä kertaa. Yleensä minulle jää helposti biisien melodia mieleen ja päähän soimaan.
Ja siis pidän kyllä biisistä, kun sen kuulen, mutta mieleen ei jää. Todella outoa.
Vierailija kirjoitti:
Tosi ammattilainen tuo Delta, saa laulun kuulostamaan helpolta. Staran karisma, sen huomaa. Raikas ja luonnollinen, moderni esitys. Lyriikka herkkä ja kaunis. Piano-osuus kertoo oman tarinansa. Jää mieleen soimaan kerta kuulemalta. Kyllä voittajan kruunu näissä viisuissa asetetaan Deltan kutreille.
Ei se nyt jää mieleen millään konstilla :). Noam Bettan sen sijaan jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Paineinen paikka terveellekin, saatikka vakavasti sydänsairaalle.
Vierailija kirjoitti:
Delta 9 vuotta sitten naamioituna ja livenä jollain ostarilla. Katsokaa miten koko kauppakeskus pysähtyy.
Tuon vaikutuksen se tekee kun on ääni ja karisma, kyky luoda yhteys yleisöön.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on jäänyt mieleen vain Felician epävireinen kimeä ääni. Ei melodiaa ollenkaan, vaan pelkästään epävireisyyttä kuin epäkuntoon mennyt autoradio kauhuelokuvassa, laulu mitä ei saa pysäytettyä edes vasaralla lyöden.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi teki hirrrrrrvittävän (!) mokan valitsemalla euroviisuihin surkean huonon Felician, kun olisi ollut mahdollisuus taas voittaa koko euroviisut lähettämällä Cimberleyn Eternityn. Eternityssä oli kaikki se mitä euroviisuissa tarvitaan voittoon. Cimberlyssä oli sellaista upeaa voimakasta ääntä ja tulkintaa, valovoimaa ja svengaavaa groovya kuin vaikka aikanaan 70-80 luvun Gloria Gaynorissa, Donna Summerissa ja Aretha Franklinissä jne. mutta lisänä vielä erittäin kaunis ja nuorta energiaa ja säteilyä ympärilleen luovaa. Todella lämmin aura hänellä. Hän meni jopa Lindan ja Peten ohi kun voittajaa valitaan.
Cimberlyllä on suomalainen äiti. Olisi saatu mekin taas jännittää hänen puolestaan :)
Ilahduttaa, kuinka hyvin Noam Bettanin hieno Michelle on otettu vastaan. Video julkaistiin samaan aikaan kolmella kanavalla ja kahdelle tulee miljoona kuuntelua täyteen luultavasti tänään eli muutamassa päivässä. Myös reaktiovideoita on tehty todella paljon kahteen edellisvuoteen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on jäänyt mieleen vain Felician epävireinen kimeä ääni. Ei melodiaa ollenkaan, vaan pelkästään epävireisyyttä kuin epäkuntoon mennyt autoradio kauhuelokuvassa, laulu mitä ei saa pysäytettyä edes vasaralla lyöden.
Finaali meni huonosti kuulemma sairauden piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vaaditaan täysi katastrofaaöinen epäonnistuminen liveissä, ettei jyryt mene Deltan taakse pisteineen. Yleisö tulee myöd äänestämään kun livet nähdään. Nää kisat on oikeastaan kisattu.
Ja mitä Deltan aiemmaan kansainväliseen uraan tulee en usko että se himmentää tässä tapsaksessa, koska hän on ollut vuosia pelkästään Australian tähtenä. Monille siten uusi artististi.
Mikä oli se Delta Goodremin isoin hitti? Katsoin läpi Wikipediasta sinkkujen nimet, mutta yksikään ei soita kelloja. Nimi on kuitenkin tuttu vuosituhannen alkupuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaaditaan täysi katastrofaaöinen epäonnistuminen liveissä, ettei jyryt mene Deltan taakse pisteineen. Yleisö tulee myöd äänestämään kun livet nähdään. Nää kisat on oikeastaan kisattu.
Ja mitä Deltan aiemmaan kansainväliseen uraan tulee en usko että se himmentää tässä tapsaksessa, koska hän on ollut vuosia pelkästään Australian tähtenä. Monille siten uusi artististi.
Hyvä yritys! Ihan kuin muita hyviä esiintyjiä/laulajia ei olisi ollenkaan. Odotappas kun Bettan oikaisee lähes kaksimetrisen runkonsa ja alkaa esitellä ääntään ja äänenkäyttöään!
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli se Delta Goodremin isoin hitti? Katsoin läpi Wikipediasta sinkkujen nimet, mutta yksikään ei soita kelloja. Nimi on kuitenkin tuttu vuosituhannen alkupuolelta.
Born to try
Lost with out you
Almoust here
Lienee ne isoimmat
Ok kiitos! :) Youtubessa näköjään pyörii myös tekoälyllä tehty feikkikappale... onpa jollain taas ollut hauskaa.