Euroviisut 2026 OFFICIAL
Olisko jo aika perustaa 2026 Euroviisuille oma ketju?
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (4493)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika viime tippaan jäi päätös liveviulusta, kun tänään oli viimeiset harjoitukset ennen kenraalia.
Tällä varmistetaan ettei voittoa tule.
Linda on suvereeni ammattilainen. En jännitä hänen osuuttaan. Miksauksen onnistumista jännitän sitäkin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soittihan Norjankin voittaja aikoinaan ihan itse omaa viuluaan euroviisuissa.
Se tuli kuitenkin nauhalta. Eikö olekin suorastaan vaikea uskoa, ettei soittanutkaan livenä?
Tämä on juurikin hyvä esimerkki siitä, että livesoitto on tosiasiassa enemmänkin riski kuin mahdollisuus. Turha siis kenenkään itkeä, kun heillä on esityksessään turvalliset ja taatusti täydelliset musanauhat, eikä valtaosa yleisöstä tajua lainkaan, etteivät soita livenä.Toinen jota ei voi uskoa todeksi on, että Euroviisujen legendaarinen ns. Epic Sax Guy ei myöskään soittanut saxofoniaan livenä. Tämä totuus ei kuitenkaan estänyt häntä nousemasta yleisön suosikiksi ja tosiaankin yhdeksi euroviisulegendoista. Jälleen kerran hyvä esimerkki siitä, miten vähän ohjelmaa katsellessa tuollaisia asioita tulee ajatelleeksi.
Se, että ll soittaa viulua livenä ei merkitse äänestystilanteessa muulle euroopalle yhtään mitään, mutta suomalaisten mielissä se on jo puoli voittoa🤣
Livesoiton vaikutus jää nyt tosiaan nähtäväksi. Ihme, ellei raadit sitä arvosta, sillä heidän jos keiden asia pitäisi kuitenkin tietää. Lyhyellä videopätkällä eron itse asiassa kyllä kuulee ja yllättäen liveviulun eduksi, eli kyllä ns. musiikin ammattilaisten pitäisi se siinäkin mielessä tunnistaa. Eri asia sitten taas se, ettei useimmat raatilaiset tosiasiassa mitään ammattilaisia ole ja heilläkin on omat suosikkinsa.
Se nyt vasta epäreilua on muita kohtaan, jos erityisluvan varassa olevasta livesoittamisesta annetaan lisäpisteitä
Rohkeat rokan syön. Muut nauttii nauhojen tuomasta turvasta. Kyllä siitä rohkeudesta ja riskinotosta on syytä etenkin sen onnistuessa palkita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika viime tippaan jäi päätös liveviulusta, kun tänään oli viimeiset harjoitukset ennen kenraalia.
Tällä varmistetaan ettei voittoa tule.
Linda on suvereeni ammattilainen. En jännitä hänen osuuttaan. Miksauksen onnistumista jännitän sitäkin enemmän.
Sama. Ihan sama miten hyvin soittaa, jos miksaus tai äänen kuuluvuus ei toimi. Etenkin kun esityksessä on kohta, jossa livesoitto vaihtuu pieneksi hetkeksi nauhalta tulevaan osuuteen. Vaatii kyllä todellista ammattitaitoa tuotannoltakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytti kyllä tuo lyhyt klippi tosi hyvältä. Peten vahvuuksia on korostettu, leikkaukset on ammattitaitoisempia, yksityiskohtia on hiottu ja se piinapenkki häivytetään kauemmissa otoksissa, jolloin se ei näytä typerältä tönöttämässä siinä, kuten näytti umk:ssa.
Hieman kyllä häiritsee, ettei Pete kertaakaan edes vilkaise kameraa, vaan suorastaan välttelee sitä.
Ei edes siinä samassa kohtaa, missä aiemmin sen yhden ainoan kerran katsoi suoraan kameraan. Sitähän moni toivoi lisää, mutta toisin kävi, kun se ainutkin katsekontakti katsojaan näyttää nyt olevan poistettu.
Kyse on kuitenkin esiintymisestä kameran kautta kotikatsojille, ja tulee vaan mieleen, miten suomalaiseen tapaan sitä kameraa on niin usein aiemminkin vältelty.
Biisi on sellainen, ettei sillä haeta suoraa kontaktia yleisön vaan viulistin kanssa. Sillä on merkitystä, kuinka Peten ja Lindan välinen yhteys lavalla toimii.
Lindalla on vaan nyt joku ihme tarve todistella päänaukojille, että osaa soittaa. Olisi vaan jättänyt kommentit huomiotta. Nyt otetaan sen vuoksi iso riski, että miksaus on päin pylleröä. Ei se livesoitto tuo mitään lisäarvoa taviskatsojalle, joka tuskin erottaa sitä soiko viulu todella livenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ketju tämän winnerin spämmiä taas täynnä.
Suosittelen sinullekin ihan reilusti ja rehellisesti laittamaan oman nimimerkin jokaiseen kommenttiisi, kun kuitenkin pukkaat niitä anona koko ajan, niin lasketaan sitten spämmit joka ilta. Sulla tietysti on aina etumatkaa kun aloitat jo aamuseiskalta ;DDDD
-winner-
Sen winnerinhän voi kuka vaan kirjoittaa kommenttinsa loppuun. 😂 Ei sellainen mikään nimimerkki ole. Ja eräällä toisella palstalla yksi, joka teki samoin kuin sinä, on joutunut vuosikausien kiusan kohteeksi, kun muut kirjoittavat hänen "nimimerkkinsä" nimissä mitä vaan törkyä.
Se on nimimerkki, jos ylävasemmalla mommentissa semmoinen lukee. Kuten vaikka huvipuistohullulla lukee.
Juu, minäkin olen ollut toisella palstalla nimimerkin kanssa, jota on hyväksikäytetty ja kirjoiteltu, vaikka mitä sen alla. Aikoinani välitin asiasta ja kiusaajat siitä vaan innostuivat, koska sehän se kiusaamisen tarkoitus on, yrittää saada sut triggeröityä ja antamaan heille jotain itsestäsi. Nyt oon, että EVVK, haukkukaa vaan, karavaani kulkee.
Nyt koen tuollaisen lähinnä vapauttavaksi, koska jos joku kirjoittelustani hermostuu, niin kopioimalla nimimerkkiäni, se kopioija vapauttaa minut itse kaikesta vastuusta siihen, mitä kirjoitan. Kunnianloukkaukset tms. sananvastuut ei liikuta lainkaan, koska siinäpähän sitten etsivät todisteita, kuka mitäkin rivejä tänne on kirjoitellut. Mä itse tiedän mitä olen kirjoitellut, mutta kun se pitää jonkun toisen sitten todistaa, että minä olen sen takana, eikä joku minua nimimerkilläni trollaaja. Koen tämän kuitenkin paremmaksi kuin sen, että antaisin henkilötietoni jollekin ns. ylläpidolle/modelle, kun selkeästi siellä(kin) on henkilöitä, joilla on skismoja yksittäisten kirjoittajien suorapuheisuuden kanssa ja poistelijasosiopaateilla olisi varmaan kivaa lähetellä pelkkien alapeukutusten sijaan privatörkypostia minulle. Reilua tietysti on rekisteröidä nimimerkki, jossa nimenomaan se hulluus on mainittu.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytti kyllä tuo lyhyt klippi tosi hyvältä. Peten vahvuuksia on korostettu, leikkaukset on ammattitaitoisempia, yksityiskohtia on hiottu ja se piinapenkki häivytetään kauemmissa otoksissa, jolloin se ei näytä typerältä tönöttämässä siinä, kuten näytti umk:ssa.
Hieman kyllä häiritsee, ettei Pete kertaakaan edes vilkaise kameraa, vaan suorastaan välttelee sitä.
Ei edes siinä samassa kohtaa, missä aiemmin sen yhden ainoan kerran katsoi suoraan kameraan. Sitähän moni toivoi lisää, mutta toisin kävi, kun se ainutkin katsekontakti katsojaan näyttää nyt olevan poistettu.
Kyse on kuitenkin esiintymisestä kameran kautta kotikatsojille, ja tulee vaan mieleen, miten suomalaiseen tapaan sitä kameraa on niin usein aiemminkin vältelty.Biisi on sellainen, ettei sillä haeta suoraa kontaktia yleisön vaan viulistin kanssa. Sillä on merkitystä, kuinka Peten ja Lindan välinen yhteys lavalla toimii.
Lopussa Pete polvistuu nöyränä miehenä viuluaan villisti vinguttavan Lindan eteen. Voi plääh.
Vierailija kirjoitti:
Lindalla on vaan nyt joku ihme tarve todistella päänaukojille, että osaa soittaa. Olisi vaan jättänyt kommentit huomiotta. Nyt otetaan sen vuoksi iso riski, että miksaus on päin pylleröä. Ei se livesoitto tuo mitään lisäarvoa taviskatsojalle, joka tuskin erottaa sitä soiko viulu todella livenä.
Tuskin kyse edes on pelkästä todistelun halusta, sillä jo tuon lyhyen pätkän perusteella sen kyllä jo ymmärtää, että parhaimmillaan liveviulu tuo ihan erilaisen tunnelman esitykseen ja kyse on kuitenkin kahdesta tasavertaisesta solistista, ei pelkästä säestyksestä, kuten euroviisuesityksissä yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ketju tämän winnerin spämmiä taas täynnä.
Suosittelen sinullekin ihan reilusti ja rehellisesti laittamaan oman nimimerkin jokaiseen kommenttiisi, kun kuitenkin pukkaat niitä anona koko ajan, niin lasketaan sitten spämmit joka ilta. Sulla tietysti on aina etumatkaa kun aloitat jo aamuseiskalta ;DDDD
-winner-
Vaikuttaa siltä että sekoitat kirjoittajat toisiinsa. Selvyyden vuoksi, minä aloitan aina aamuseiskalta mutta ohitan sun kommentit, koska ne on aina itsekehua täynnä enkä oikeassa elämässäkään ole sellaisten tyyppien kanssa missään tekemisissä. En ole tuon ekakommentin kirjoittaja (mutta olen hänen kanssaan samaa mieltä)
No miten itsekeskeisesti SINÄ oletat minun täällä tietävän, että olet ERI TYYPPI, kun ei sullakaan ole signeerausta eikä rekattua nimimerkkiä ;DDDDD laita itsellesi erottamaan vaikka -aamuseiska- ja lasketaan sun kommentit illalla kumpi laittoi enemmän ja montako niistä tämä allekirjoittamatta jättävä ano-tyyppi on sitten päivän aikana meiltä poistanut.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätös Lindan liveviulusta tuli eilisen koe-esiintymisen perusteella. Hän pystyi soittamaan viuluosuudet sen verran hyvin livenä, että ebu antoi luvan liveviululle. Jos eilinen esiintyminen olisi mennyt säätämiseksi ja vihkoon viulun osalta, lupaa ei olisi herunut. Mielestäni tässä ei ole mitään epäreilua. Jokainen artisti voi pyytää poikkeuslupaa. Jos livesoitto ei koe-esiintymisessä onnistu tai taidot ei riitä, niin lupaa ei myönnetä.
Tuota selitystä en osta.
Ei sun tarvitsekaan sitä ostaa. Itsepähän teet elämäsi hankalaksi änkyröimällä tosiasioita vastaan.
Mistä sinäkään vauvailija totuuden tiedät. Hyväuskoinen olet.
Tiedän totuuden koska olen totuudentorvi, TÖTTÖRÖÖ!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tahallaanko on valittu Euroviisujen viralliselle kanavalle huonoin pätkä esityksestä? 🙄 Nyt kun kuuntelin UMK-toimittajan tekemää pätkää esityksestä, Peten laulu oli täydellinen.
En ymmärrä, miksi Peten laulusta pitää koko ajan vaan valittaa ja etsimällä etsiä virheitä, jopa suomalaisten toimesta. Yksi kisan ehdottomasti parhaita laulajia. Ei tarvitse mennä kuin länsinaapuriin kun saadaan esimerkki esityksestä, jossa taustalaulajat taas tekee kaikkensa saadakseen esiintyjän kuulostamaan osaavalta.
Miten niin "jopa" suomalaisten toimesta? "Ainoastaan" olis oikeampi sana tähän.
Tällä palstalla näin, mutta tällä hetkellä etenkin heti Suomen perässä vedonlyöntitilastoissa voittoonsa uskovat kreikkalaiset on äänekkäimpiä Suomen esityksen mollaajia, koska pitävät Suomea pahimpana uhkana voitolleen ja kuvittelevat tuolla valituksellaan vähentävänsä Suomen kannatusta ja yltävänsä itse voittoon.
Kreikkalaiset on kyllä pahimpia ulisijoita Käärijältä vaikutteita imeneen Fertonsa kanssa. Ensin ne ulisi siitä, kun viulu ei ollut livenä. Nyt ne ulisee epäreiluudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätös Lindan liveviulusta tuli eilisen koe-esiintymisen perusteella. Hän pystyi soittamaan viuluosuudet sen verran hyvin livenä, että ebu antoi luvan liveviululle. Jos eilinen esiintyminen olisi mennyt säätämiseksi ja vihkoon viulun osalta, lupaa ei olisi herunut. Mielestäni tässä ei ole mitään epäreilua. Jokainen artisti voi pyytää poikkeuslupaa. Jos livesoitto ei koe-esiintymisessä onnistu tai taidot ei riitä, niin lupaa ei myönnetä.
Tuota selitystä en osta.
Ei sun tarvitsekaan sitä ostaa. Itsepähän teet elämäsi hankalaksi änkyröimällä tosiasioita vastaan.
Töttöröö vaan sinulle. Suomen esitys on huono vaikka viulusoolon korvaisi livepieru. PRÖÖT!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota selitystä en osta.
Töttöröö vaan sinulle. Suomen esitys on huono vaikka viulusoolon korvaisi livepieru. PRÖÖT!
Ärsyttää, kun yliyritetään jälleen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tahallaanko on valittu Euroviisujen viralliselle kanavalle huonoin pätkä esityksestä? 🙄 Nyt kun kuuntelin UMK-toimittajan tekemää pätkää esityksestä, Peten laulu oli täydellinen.
En ymmärrä, miksi Peten laulusta pitää koko ajan vaan valittaa ja etsimällä etsiä virheitä, jopa suomalaisten toimesta. Yksi kisan ehdottomasti parhaita laulajia. Ei tarvitse mennä kuin länsinaapuriin kun saadaan esimerkki esityksestä, jossa taustalaulajat taas tekee kaikkensa saadakseen esiintyjän kuulostamaan osaavalta.
Tällä palstalla näin, mutta tällä hetkellä etenkin heti Suomen perässä vedonlyöntitilastoissa voittoonsa uskovat kreikkalaiset on äänekkäimpiä Suomen esityksen mollaajia, koska pitävät Suomea pahimpana uhkana voitolleen ja kuvittelevat tuolla valituksellaan vähentävänsä Suomen kannatusta ja yltävänsä itse voittoon.
Kreikkalaiset on kyllä pahimpia ulisijoita Käärijältä vaikutteita imeneen Fertonsa kanssa. Ensin ne ulisi siitä, kun viulu ei ollut livenä. Nyt ne ulisee epäreiluudesta.
Kyllähän suomalaisetkin ulisi Loreenista vuonna 2023. "Epäreilua, kun aikaisempi voittaja osallistuu". Kakkospaikalla voitto on niin lähellä, että ruikutus alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovat tosissaan voittoonsa ja Suomi on heille selkeästi pahin uhka, kun vedonlyöntitilastotkin näyttää taas Suomen mahdollisuuksien nousseen ja Kreikan laskeneen. Todellisuudessahan voittaja voi tosiaan vielä ollakin joku ihan muu, jos vaikka raadit taas valitsee jonkun ihan muun kuin Suomen selkeäksi ykkössuosikikseen. Edelleen vaikea uskoa, että raadit asettautuisi Suomen taakse samaan tapaan kuin muiden maiden kuten vaikka Ruotsin kohdalla on nähty.
En vaan millään usko Kreikan edes olevan lähelläkään voittoa. Toi pelihomma esityksessä on ehkä vähän liikaa ja raadit ei todellakaan tule arvostamaan finaalissa. Toivottavasti kreikkalaisetkin tajuaisivat. TOP 10 on toki mahdollinen. Ehkä TOP 5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota selitystä en osta.
Töttöröö täältäkin. Biisi on huono, omituinen, tasapaksu ei laaksoa eikä kukkulaa, vokalisti heiveröinen, viulu kova ja päällekäyvä raakkuu kuin kissa jota vedetään hännästä vaikka livenä vetäis. Sanat ei kosketa kuulijaa, kaikkien ei ole tarvinnut kiimoissaan ulista. Ei siis tarttumapintaa, ei tanssittavuutta, ei yhteislaulun mahdollisuutta. En keksi ainuttakaan posia siitä. Paitsi että vitsinä tosi hyvä niin kuin tampere klipin siitä teki.
Mä en ainakaan halua että mun rahoja kulutetaan moiseen skeidaan. Toivottavasti eivät voita. Joku rikas maa saa voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soittihan Norjankin voittaja aikoinaan ihan itse omaa viuluaan euroviisuissa.
Se tuli kuitenkin nauhalta. Eikö olekin suorastaan vaikea uskoa, ettei soittanutkaan livenä?
Tämä on juurikin hyvä esimerkki siitä, että livesoitto on tosiasiassa enemmänkin riski kuin mahdollisuus. Turha siis kenenkään itkeä, kun heillä on esityksessään turvalliset ja taatusti täydelliset musanauhat, eikä valtaosa yleisöstä tajua lainkaan, etteivät soita livenä.Toinen jota ei voi uskoa todeksi on, että Euroviisujen legendaarinen ns. Epic Sax Guy ei myöskään soittanut saxofoniaan livenä. Tämä totuus ei kuitenkaan estänyt häntä nousemasta yleisön suosikiksi ja tosiaankin yhdeksi euroviisulegendoista. Jälleen kerran hyvä esimerkki siitä, miten vähän ohjelmaa katsellessa tuollaisia asioita tulee ajatelleeksi.
Se, että ll soittaa viulua livenä ei merkitse äänestystilanteessa muulle euroopalle yhtään mitään, mutta suomalaisten mielissä se on jo puoli voittoa🤣
Livesoiton vaikutus jää nyt tosiaan nähtäväksi. Ihme, ellei raadit sitä arvosta, sillä heidän jos keiden asia pitäisi kuitenkin tietää. Lyhyellä videopätkällä eron itse asiassa kyllä kuulee ja yllättäen liveviulun eduksi, eli kyllä ns. musiikin ammattilaisten pitäisi se siinäkin mielessä tunnistaa. Eri asia sitten taas se, ettei useimmat raatilaiset tosiasiassa mitään ammattilaisia ole ja heilläkin on omat suosikkinsa.
Se nyt vasta epäreilua on muita kohtaan, jos erityisluvan varassa olevasta livesoittamisesta annetaan lisäpisteitä
Rohkeat rokan syön. Muut nauttii nauhojen tuomasta turvasta. Kyllä siitä rohkeudesta ja riskinotosta on syytä etenkin sen onnistuessa palkita.
Kyllä nyt olet päätellyt tuon asian ihan päin p ersettä😆.
Migreenikohtauksen saaneet ei ainakaan äänestä Ruotsia. Järjetön määrä erilaisia tehosteita + selkeä plagiointipätkä.