Jos ponnistus kestää synnytyksessä 20min, onko se pitkä aika?
Kommentit (12)
esikoista synnyttäessä, se tuntui pitkältä...
aika sanoisin myös. Esikoista ponnistin ennen imukuppia 2 h ja se oli pitkä aika..Kuopus tuli ulos alle 10 min ja tuntui pikkasen helpommalta,,
itselläni lapset tulleet yhdellä ponnistuksella 5min eli hyvin nopea. Ensisynnyttäjä tuttuni ponnisti toista tuntia ennen kuin lääkäri älysi ottaa imukupin käyttöön.
mutta mun mielestä se on aika pitkä ku omat kolme on kestäny jokainen hyvinki alle 10min.
Eiköhän se keskiarvo tuossa 10-30 minuutin välillä pyöri...
Siis haloo, tietysti veilä oli kyseessä esikoisen synnytys eikä edes epparia leikattu! Kuvitteleek nykyäidit et synnytyksestä pitäis selvitä kivuitta, ompeleitta ja ponnistus max. 5min!?!
tokassa 3 min, kysyin joko se muka tuli ulos :D
Siis haloo, tietysti veilä oli kyseessä esikoisen synnytys eikä edes epparia leikattu! Kuvitteleek nykyäidit et synnytyksestä pitäis selvitä kivuitta, ompeleitta ja ponnistus max. 5min!?!
Taidat olla melko hukassa äitiytesi kanssa, kun pillastut tuollaisesta kysymyksestä näin pahasti.
mun äitiyskorteissa on kakkosen ponnistusvaihe merkattu viisi minuuttia pidemmäksi kuin ykkösen (molemmat puolen tunnin luokkaa) vaikka olen itse ihan varma että ykköstä ponnistettiin pitkään ja hartaasti ja kakkonen tuli kolmannella supistuksella
Ei kai kukaan tässä vaatinut helppoa ja kivutonta synnytystä, vaan kysymys oli, onko 20 min ponnistusvaihe pitkä.
Taas ääliöitä liikenteessä.
sanoisin, että yli ½ tuntia on pitkä.
Itsellä kaksi lasta ja ponnistusajat olleet lyhyitä, 9min & 1min.