Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntokauppa on piristynyt, sanottiin eilen uutisissa

Vierailija
30.01.2026 |

Taasko meille valehdellaan??

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni on kiinteistövälittäjä ja hänellä on yhtäkkiä alkanut mennä asunnot kaupaksi nyt alkuvuonna, kun viime vuonna ei mennyt oikein mikään. Eli jotain piristymistä on havaittavissa.

Pankit on alkaneet antamaan lainaa

Vierailija
62/65 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nehän on muka jatkuvasti piristyneet. Miksi hinnat sitten laskeneet paljon?

No, kun hinnat laskevat, kysyntä aktivoituu. Nyt on monelle hyvä hetki ostaa.

Jos on harkinnut asunnon ostoa, tämän parempaa aikaa ei ole eikä tule. Hinnat ovat tosi alhaalla. Ei tietenkään kannata ostaa uutta vaan vanhempi ja kohtuukuntoinen. Eikä mistään Kalliosta vaan rauhallisesta lähiöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut asunnon myyntiä, mutta odottelen vähän hintojen, edes maltillista, nousua. Nyt jos myyn, niin tulee takkiin aika paljon. 
Ei ole kiirettä myydä, joten jään vielä harkitsemaan. 

Vierailija
64/65 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen harkinnut asunnon myyntiä, mutta odottelen vähän hintojen, edes maltillista, nousua. Nyt jos myyn, niin tulee takkiin aika paljon. 

Hallituksen lakiesitys on parhaillaan eduskunnassa, että asuntolainojen omarahoitusosuusehtoja lievennetään ja lainan kestoja pidennetään. Eli asuntolainoitusta löysennetään. Se näkyy pakostakin parin kuukauden päästä kauppamäärissä. Nyt on se paras hetki ostaa ennenkuin muutkin lähtevät ostoksille.

Vierailija
65/65 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täsmälleen sama tilanne. Olen tosin eläkkeellä ja menot uhkaavat nousta yli parin tonnin nettoeläkkeen, joten jossain vaiheessa aika pian pitää myydä. Toivottavasti nyt edes viisi tai kymmenen tonnia nousisi ettei niin kirpaisisi. Toisaalta jos myy asunnon ja sitten muuttaa vuokralle tai asoon, fyrkkendaalia saa joka tapauksessa paljon. Pitää vain tottua siihen että asunto on kuin auto, ei siitä saa omiaan takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi