Nämä kammopakkaset ovat varmasti tuhonneet jo monet uutena vuotena aloitetut kuntoilulupaukset
Vain hullu lähtee lenkille näissä pakkasissa. Ei tuolla edes autolla halua liikkua, joten salillekaan ei viitsi lähteä.
Kommentit (49)
ihan normaali talvi . ja mikä ihmeen pakkanen ei ole edes -20 ollut ku ehkä tyyliin kerran ja sekään ei ole pakkanen jos +20 ei ole helle. -25 on minusta vasta oikeasti pakkanen, mutta autoni lähtee käyntiin vaikka olisi viikon seissyt ja minä puen villasukat ja villapaidan ja ulkohousut ja nautin raikkaasta säästä. muuttakaa etelään jos ette pientä talvea kestä. parempi tämä kuin yksikään helle paska. ja minähän nautin
Vaikeaa myös, jos on kilpirauhasen vajaatoiminta (eli paleltaa) ja astma (keuhkoihin ottaa pakkasella esimerkiksi juoksu). Ja ihoa alkaa kutista myös (kuiva iho). Onneksi on crosstrainer ja kotikuntosali.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen kammopakkaset? Ihan normaali talvisää on nyt tammikuussa ollut. Kyllä näistä valituksista huomaa, että ihmiset ovat vieraantuneet siitä, mikä on normaalia talvisäätä.
Kyllä nykyään täytyy vähintään olla joku 40v, että tämä tuntuu normaalilta talvisäältä. Ei ole jonneille normaalia. Tai no ehkä Lapissa voi olla, mutta ei etelämpänä.
Vierailija kirjoitti:
Oon käyny lyhyillä kävelyillä, mutta naama jäätyy ja silmät vuotaa. Pitäisi olla kommandipipo ja jotkut hiihtolasit silmillä. Ei nyt satu olemaan semmosia, joten lyhyt pyrähdys vain.
Hyvä tekosyy. Maksaahan ne ihan veetusti.
Ostin viime syksynä kävelymaton (saa kyllä ihan menemään juoksuvauhtia 10km tunnissa myös) ja sillä olen ne loput 10.000 päivätavoitteen askelista tehnyt jos en saa sitä muuten. Normilenkkini on joku 7km ja kyllä menen aika myöhäänkin mutta lähityöpäivinä ei kyllä jaksa mennä enää kun tulee kotiin seiskan jälkeen.
Eilen pyöräilin 20 km ja kävin ulkokuntosalilla, tänään kotitreeni. Ei tuonne siis ole pakko lähteä palelemaan, mutta mukava keli kun pukeutuu riittävästi.
Maanantaiksi vasta lupaa Ruotsin aika hyvä sääennuste meillekin kovia pakkasia keskeiseen Suomeen (yli 30). Kylmin venään pakkanen näytää nyt valuvan tuonne baltian suuntaan. Eli Viroon jne.
Mää muistan lapsuudesta talven jolloin asuin Itä-Siomessa, ja koko talvena oli vain yksi viikko, jolloin ei ollut aamuisin 30 plus pakkasta. Kyllä kelpasi monta vaatekertaa päälle , kun lähti aamulla bussia odottamaan. Äiti laitatti vielä pitkän hameen pitkien housujen päälle, ja se todella auttoi, kun taapertaessa vissiin lämmintä ilmaa kerääntyi hameen sisälle.
Jumppaan kotona. En jäädy ulkona eikä tarvitse ajaa salille.
Vierailija kirjoitti:
ihan normaali talvi . ja mikä ihmeen pakkanen ei ole edes -20 ollut ku ehkä tyyliin kerran ja sekään ei ole pakkanen jos +20 ei ole helle. -25 on minusta vasta oikeasti pakkanen, mutta autoni lähtee käyntiin vaikka olisi viikon seissyt ja minä puen villasukat ja villapaidan ja ulkohousut ja nautin raikkaasta säästä. muuttakaa etelään jos ette pientä talvea kestä. parempi tämä kuin yksikään helle paska. ja minähän nautin
Suomeksi sama? Ei tuollaisesta Bubi Wallenius -kielestä ota mitään selkoa.
Eläkeläisenä, entisenä kuntoliikkujana pakkaskaudet ovat alkaneet pänniä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuolla ole edes pakkasta. Ihan tavallinen talvi keli. Mutta onhan se hyvä keksiä tekosyitä että ei vahingossakaan tarvi tehdä mitään muuta kuin maata sohvalla ja mässäillä. Alle kaksikymmentä astetta pakkasta ei ole mitään muuta kuin tekosyy omalle laiskuudelle
Kyllä se raja on kolmekymmentä viisi astetta. 20 asteella otetaan vasta toppatakki päälle.
Tänään oli päivällä -14. Kävelin pitkän lenkin ja kuvasin 3 tuntia. Luonto on nyt kaunis.
No näin on päässyt käymään, mutta oon mä silti laihtunut 5kg, vaikken ole käynyt ulkona. Oon vähän niin kuin talviunilla, etenkin nyt talvilomalla. En mee mihinkään, mutta ei tuu syötyäkään paljoa. Pötkötän vaa.
Ehkä joillain.
Itse kävelin salille 2 km, tein siellä mitä tein, ja takaisin.
Täällä ei ollu kuitenkaan kuin -12. Taidat asua pohjoisemmassa
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa myös, jos on kilpirauhasen vajaatoiminta (eli paleltaa) ja astma (keuhkoihin ottaa pakkasella esimerkiksi juoksu). Ja ihoa alkaa kutista myös (kuiva iho). Onneksi on crosstrainer ja kotikuntosali.
No toi on eri juttu. Pakkasesta on jo oikeasti haittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
suomennosta aivovammaiselle:
on täysin normaali talvinen sää.
mikä pakkanen? , ei ulkona ole ollut edes miinus kaksikymmentä astetta, eikä sekään mielestäni ole vielä pakkanen. on hassua, että plus kaksikymmentä astetta ei luokitella helteeksi, mutta normaali kahdenkymmenen asteen kylmyys luokitellaan pakkaseksi .
autoni on japanilainen latu auto ja lähtee käyntiin jopa kolmenkymmenen asteen pakkasessa.
muuttakaa etelään te vilukissat, Suomessa on talvi joka vuosi ja aina se jaksaa yllättää, että on kylmä.
niin paitsi helsinkiläinen saa jäätyy räntäsateessa jo syyskuussa valittaa etelän vetelä liiallista kylmyyttä, kun ei osaa pukea vaatteita päälle.
ja nähtävästi joillakin on vaikeaa ymmärtää ellei teksti ole kirjoitettu täysin oikein ja mahdollisimman kirja kielellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihme pellet nää jokka vaatii jotain kirjakieltä, jossain keskustelu palstalla laki ei kiellä käyttämään puhe kieltä. jos ei osaa lukea ja ymmärtää tavallista tekstiä niin kannattaa mennä hakemaan apua lukihäiriöönsä.
mikä luulet olevasi joku äidin kielen ope? ope 😂
Joo en lähde ulkoileen pitkäksi aikaa jos yli -10 mittarissa. Onneksi jo päivisin lauhempaa ja ihmismoisempaa säätä.
Eilen onneksi kävelin -7 pakkasessa ja oli kaunis aurinkopäivä. Nyt -14 ja pysyttelen sisällä jos ei pakko ulos.
Just päinvastoin. Tämä sohvaperuna on nauttinut pakkaskävelyistä kauniissa talvimaisemassa. Eli liikuntaa on tullut nyt poikkeuksellisen paljon!