Kävelin Pohjoisesplanadia ja katselin niitä liikkeitä ja ravintoloita siellä. Mihinkään ei ole työttömällä varaa mennä.
Siellä ne herrat ja rouvat herkuttelivat ja tekivät luxus ostoksia ja minä rämmin pakkasessa. Miksi kaupungista on täytynyt tehdä tällainen elitismin ja kermaperseisyyden pesäke?
Kommentit (41)
Mene kirjastoon käymään, kuten muutkin pummit. Hyvähän se on, että on erilaisille ihmisille eri juttuja tarjolla, kun ei kuitenkaan kommunismissa eletä.
Mä olen töissä ja tienaan vuodessa bruttona 60 tonttua ja rapiat, eikä mullakaan ole varaa mennä noihin liikkeisiin ja ravintoloihin.
Sellaista se köyhän osa on, ja on aina ollut.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen töissä ja tienaan vuodessa bruttona 60 tonttua ja rapiat, eikä mullakaan ole varaa mennä noihin liikkeisiin ja ravintoloihin.
Minä en voi mennä noihin, koska en halua enkä osaa pukeutua siihen tyyliin, mikä noihin sopii. Toisaalta en myöskään halua maksaa niitä hintoja, eikä minun tarvitse pönkittää itseäni tekemällä niin. Kirjasto ja meidän kylän ruokaravintola ovat minulle sopivia. Jokaiselle jotain.
Se on katsos elämys ja kokemus käydä ravintolassa syömässä niukka annos 100€ hintaan. Plussaa ettei ole köyhät siellä haisemassa!
Kevin (kok)
Voithan aina mennä metsään syömään käpyjä.
Ei kuulukaan olla saatanan vassarirotta.
Mene v i t t u dyykkaamaan roskiksia ehkä löydät sieltä arvoisesi makupalan.
Mihin te hukkaatte rahanne?? Mä elän ansiosidonnaisilla ja tykkään istuskella kahviloissa ja ravintoloissa ja syödä hyvin.
Tosin, älysin jättää lapset tekemättä, niin on sitä aikaa ja rahaa enemmän nautiskeluun!
Noni, siinä sulle motivaatiota MENNÄ TÖIHIN.
Mihin olisit mennyt? Roberts Coffee Pohjoisespalla Kauppatorin kulmalla, kahvi 3,40 €. Kai siihen nyt on työttömälläkin varaa, jos haluaa. Kämpin galleriassakin saa ihan ilmaiseksi kierrellä ja katsella. Vain ostaminen maksaa.
Kyllähän Pohjoisesplanadilla on myös ihan suht tavallisia liikkeitä ja kahviloita, Aarikka, Marimekko, Starbucks ym.
Vierailija kirjoitti:
Noni, siinä sulle motivaatiota MENNÄ TÖIHIN.
No joo, taidanpa mennä heti huomenna.
Usein minäkin menen siihen kulman taakse, Helsingin yliopiston päärakennuksen Sodexolle. Rahaa ehkä olisi mutta piheys usein voittaa.
Aina on oleva sinua parempi- ja heikompi-osaisia. Ilman parempiosaisia sinulla vasta huonosti asiat olisi.
Minulla ei ole koskaan ollut varaa shoppailla siellä edes valtion virkamiehen palkalla.
Jännä että ap työttömänä kuvittelee sitä oikeudekseen.
Sulle köyhälle ihan oikein. Se köyhyyden syy muuten löytyy peiliin katsomalla...