Kuinka paljon teillä on vaatteita?
Kävin läpi vaatekaapit ja järjestelin vaatteet ryhmittäin. Erilaisia takkejakin on 11, joista kuusi talvitakkia. Housuja ja paitoja on ihan älyttömästi eli erilaisia farkkuja ym on 20 ja paitoja varmaan 40 ja lisäksi vielä neuleita ja huppareita. Ongelma vain on, että 80% noista vaatteita on ihan liian pieniä. Nyt karsin pois kaikki koon 38 vaatteet. Olen kokoa 42/44 ja laihdutus on menossa. Ihan älytöntä ostamista ollut. Silti oli aina samat vaatteet päällä vaikka noihin mahduinkin.
Kommentit (31)
Jaa. No mulla on jo pelkästään erilaisia nahkatakkeja kymmenkunta. Arvaat varmaan että en aio nyt alkaa vain sinun mieliksesi laskemaan muiden vaatekappaleideni kappalemääriä.
Hirveän vähän. Muutin ulkomaille v. 2019 ja silloin kävin vaatteitani läpi. Tiesin, että palaan reilun vuoden päästä takaisin niin en ostellut mitään, käytin vanhoja pois. Sitten tulikin korona ja etätyöt eikä työvaatteille ollut niin tarvetta. Nyt on viimeiset vuodet menty kaksilla farkuilla, parilla mekolla ja läjällä mustia t-paitoja.
Edelleen liikaa, vaikka olen antanut pois lukemattomia jätesäkillisiä ja pahvilaatikollisia vaatteita.
Minulla on 98 keikkapaitaa ja kaikki ostettu keikoilta todella kalliiseen hintaan.
Aika vähän, mutta kuitenkin riittävästi. Esim. kolmet farkut, yksi neule, yksi paksu villapaita, neljä hupparia, kolmet collarit, kaksi kaulahuivia, kolme hihatonta urheilupaitaa, viidet shortsit, kahdet suorat housut, kolme juhlamekkoa, kaksi talvitakkia (toinen villakangasta ja toinen ulkoiluun sopiva), kahdet pitkälahkeiset pyjamanhousut, kahdet pyjamashortsit.
Minulla oli satoja vaatteita, koska olen laihtunut kymmeniä kiloja. Aloin karsia liian suuria pois ja vien niitä jätesäkillinen kerrallaan kirpputorille. Sen laihtumisen aikana oli pakko hankkia vaatteita ja sen vuoksi tuntuu, että niitä vaatteita on melkein jokaisessa yleisimmässä kokonumerossa.
Älkää heittäkö pieniä vaatteita pois. Saatatte laihtua niihin sopiviksi!
Vähän. Kolme takkia, viisi mekkoa, muutamat kengät, 9 alushousut, 3 rintaliivit, 8 paksut sukkahousut ja 11 ohuet.
Vierailija kirjoitti:
Älkää heittäkö pieniä vaatteita pois. Saatatte laihtua niihin sopiviksi!
Ei. Silloin ostetaan uusia, sopivan kokoisia vaatteita. Tavoitefarkut vievät vain tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vähän. Kolme takkia, viisi mekkoa, muutamat kengät, 9 alushousut, 3 rintaliivit, 8 paksut sukkahousut ja 11 ohuet.
Unohdin 3 villatakkia: paksu, ohut ja vieläkin ohuempi. Kaksi talvihuivia, kolme keväthuivia. Sadetakki. Kumisaappaat. Kaksi pipoa, kolmet hansikkaat. Kolme yöpaitaa + kolme Rammsteinin bändipaitaa kotoiluun. Villahousut. Lämpöleggingsit.
Kahdeksan kaapillista pelkkiä sisävaatteita. Ihan järjetön määrä, ei niitä pysty edes laskemaan. Farkkuja esim. arviolta parit kymmenet.
Itse asiassa tämän vuoden tavoitteeni on minimalistaa vaatemäärä. En vielä oikein tiedä miten yrittäisin myydä, osa uusia niin ei raaski roskiin tai kierrätyslaatikkoonkaan laittaa.
Liikaa. Mutta silti puutteitakin on. En meinaa raaskia heittää virttyneitä t-paitoja pois mutta ei niitä tule koskaan käytettyäkään. Lopputuloksena minulla on kaksi siistiä t-paitaa.
Mulla on ihan sopivasti. Pienet ja rikki menneet heitän aina heti pois. Uusia ostan vaan tarpeen mukaan.
Paljon. Tai emmä tiedä, ehkä jonkun mielestä niitä on vähän.
Sen verran, ettei tarvi pestä pyykkiä kuin pari kertaa kuussa.
M52
Ihan liikaa. Mekkoja on pelkästään yli 50! Ihan kamalaa. En kyllä aio ostaakaan enää mitään.
Paljon, mutta silti tekisi myös mieli ostaa lisää. Esim. uusista uikkareista olen haaveillut jo 3 vuotta, mutta tosi vaikea löytää mieluisia. Mulla on paljon sukulaisten ja kavereiden vanhoja vaatteita, jotkut vaatteistani on minuakin vanhempia. Joitain olen ostanut kierrätyskeskuksesta joitain olen tehnyt itse. Sitten on ihan esim. Seppälästä ja Anttilasta ostettuja vaatteita joita edelleen käytän. Ja toki myös uudempia. Harrastan neulomista ja virkkaamista, joten käytännössä myös teen kokoajan itselleni lisää vaatteita.
Aivan liikaa, puolet saisi heittää pois.