Kuinka paljon teillä on vaatteita?
Kävin läpi vaatekaapit ja järjestelin vaatteet ryhmittäin. Erilaisia takkejakin on 11, joista kuusi talvitakkia. Housuja ja paitoja on ihan älyttömästi eli erilaisia farkkuja ym on 20 ja paitoja varmaan 40 ja lisäksi vielä neuleita ja huppareita. Ongelma vain on, että 80% noista vaatteita on ihan liian pieniä. Nyt karsin pois kaikki koon 38 vaatteet. Olen kokoa 42/44 ja laihdutus on menossa. Ihan älytöntä ostamista ollut. Silti oli aina samat vaatteet päällä vaikka noihin mahduinkin.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Älkää heittäkö pieniä vaatteita pois. Saatatte laihtua niihin sopiviksi!
kropan muoto saattaa muuttua, varsinkin iän myötä niin eipä ne 10v ja 10kg sitten hyvin istuneet vaatteet enää istukaan hyvin eli kovin suurta varastoa en kyllä säästäisi ehkä jonkun muutaman lempivaatteen vain.
sitten siihen vaatteiden määrään, mulla on 4:t farkut, josta kahdet vetelee suht viimeisiä, pari siistihköä 3/4 hihaisia lähes ympäri vuoden sopivaa mekkoa, pari kesämekkoa, muutama neuletakki, 1 bleiseri,muutama poolopaita, t-paitoja nyt jkv enemmän. päällysvaatteita sitten vaihtelevasti kun tulee koiran kanssa lenkkeiltykin. Joskus ollut paljon isompi vaatevarasto kaiken maailman kuvitteellisiin tilanteisiin. Nykyään haluan pitää vaatevarastoni suhteellisen minimalistisena ja ostaa/pitää vain sellaisia vaatteita jotka tuntuu hyvältä päällä. Sitten kun semmonen hyvä kuluu loppuun, ostetaan uusi tilalle. Sen huomasi aikaisemmassa elämässä että vaikka oli pari kaapillista vaatteita, niin pääosin käytti kuitenkin n. 10-20% näistä. Käytän toki suht neutraaleja vaatteita, ei pahemmin kuoseja eikä logoja, niin sopivat keskenään yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Liikaa. Mutta silti puutteitakin on. En meinaa raaskia heittää virttyneitä t-paitoja pois mutta ei niitä tule koskaan käytettyäkään. Lopputuloksena minulla on kaksi siistiä t-paitaa.
Vanhat t-paidat ovat hyviä hiuspyyhkeitä. Ne eivät hamppuunnuta tukkaa kuten froteepyyhkeet.
Samaa luokkaa kuin sinulla ap. Paisti että olen alkanut nyt karsia kovalla kädellä viime vuosina. Jos vaatetta ei ole pitänyt kuin kerran tai ei ollenkaan vuosiin, niin kiertoon vaan. Parhaimmat voi koittaa myydä ja loput antaa tutuille tai vaatekeräyslaatikkoon. Siitä voi tulla jonkun toisen käytössä ihan lempivaate vaikka itsellä jäänyt käyttämättä.
Minulla on esim. collegepaitoja ja neuleita monta hyllyllistä, mutta huomaan käyttäväni aina vain kahta mieleisintä.
Vierailija kirjoitti:
Kahdeksan kaapillista pelkkiä sisävaatteita. Ihan järjetön määrä, ei niitä pysty edes laskemaan. Farkkuja esim. arviolta parit kymmenet.
Itse asiassa tämän vuoden tavoitteeni on minimalistaa vaatemäärä. En vielä oikein tiedä miten yrittäisin myydä, osa uusia niin ei raaski roskiin tai kierrätyslaatikkoonkaan laittaa.
eipä aikuisten vaatteista myymällä kovin kummoisesti takaisin saa, muutama euro per vaate. Siinä tulee ilmoitusten tekemiselle jo hintaa( siis ajan puolesta). Toki voihan näitä yrittää jossakin vintedissa niputtaa paketeiksi ettei yksitellen myy tai johonkin sellpy tai vastaavaan näitä voi myös lähettää myytäväksi, sieltäkin taitaa tulla lähinnä taskurahaa vastineeksi. Helpompi myöntää itselleen että on tullut tuhlattua, mutta nyt haluat uuden alun ja pistät ylimääräiset kierrätyslaatikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on esim. collegepaitoja ja neuleita monta hyllyllistä, mutta huomaan käyttäväni aina vain kahta mieleisintä.
eli siinä on jo se vastaus ongelmaa, jätät pari varakappaletta ja loput kiertoon.
Varmaan lähemmäs 100, kun laskee kaikki yhteen.
Vajaa 4 v sitten myin mun työvaatteet kaikki kimpassa. Ystävän ystävän tytär oli saanut ekan vakituisen työpaikan ja tarvi siistejä tuövaatteita.
Minä taas jäin etätöihin ja en tarvinnut niitä enää.
Mulla on 3 työmekkoa ja pari neuletta. Näiltä käytän vuoronperään
Päällä on t-paita ja bokserit, sukat myös.
Makuuhuoneessa 3 kaapillista + kengät ja päällystakit joko naulakossa tai vaatehuoneessa. Määriä en ole laskenut.
Riittävästi maailmanloppuun asti, vanhaa käyttökamaa ja hyvää, näillä mennään.
Ei ihan kauheasti. Kaikki mahtuu yhteen 50cm henkarikaappiin, 60cm leveään vetolaatikkoon ja kolmeen koriin (2 pienempää ja yksi isompi).