Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teillä on vaatteita?

Vierailija
29.01.2026 |

Kävin läpi vaatekaapit ja järjestelin vaatteet ryhmittäin. Erilaisia takkejakin on 11, joista kuusi talvitakkia. Housuja ja paitoja on ihan älyttömästi eli erilaisia farkkuja ym on 20 ja paitoja varmaan 40 ja lisäksi vielä neuleita ja huppareita. Ongelma vain on, että 80% noista vaatteita on ihan liian pieniä. Nyt karsin pois kaikki koon 38 vaatteet. Olen kokoa 42/44 ja laihdutus on menossa. Ihan älytöntä ostamista ollut. Silti oli aina samat vaatteet päällä vaikka noihin mahduinkin. 

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

51 laukkua 😬 On mullakin ehkä 20 jos lasken kaikki reput ja matkalaukut mutta että 51. Johan noille tarvii kohta kokonaisen kaapin jos kovin isoja ovat. Olen tuo jolla on 60 mekkoa ja 60 paria kenkiä 🙈

Vierailija
42/52 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdeksan kaapillista pelkkiä sisävaatteita. Ihan järjetön määrä, ei niitä pysty edes laskemaan. Farkkuja esim. arviolta parit kymmenet. 

Itse asiassa tämän vuoden tavoitteeni on minimalistaa vaatemäärä. En vielä oikein tiedä miten yrittäisin myydä, osa uusia niin ei raaski roskiin tai kierrätyslaatikkoonkaan laittaa.

Vinted? Tise? Jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteisessä 90 cm kaappitilaa takeille, kengille ja asusteille. Lentolaukku mahtuu yläkaappiin., Makuuhuoneessa saman verran kaappitilaa sisävaatteille (60 cm leveä kaappi jossa vaatetanko ripustettaville vaatteille.ja elfa-korihyllyjä puoli kaapillista (miehellä toinen puoli)).Olen 50+ nainen, johtavassa asemassa. On yhdet farkut, kahdet mustat housut ja yksi hame töihin, 4-5 neuletta, muutama paitapusero, mustia t-paitoja. Legginsit, collegehousut, shortsit, hellevaatteita, pellavahousut, liian pieni jakkupuku joka pitäisi uusia. Juhlamekkoja on sekä kesään että talveen yhdet kappaleet joka tilanteeseen (pikkumusta, tumma puku, pitkä juhlapuku). Takkeja ja kenkiä on joka tarkoitukseen eli 15-20 kumpaakin. Kaksi vyötä kapea ja leveä molemmat mustia. Käsilaukkuja vain 4: ihan uusi nahkainen läppärisalkku, siistimpi käsilaukku, urheilullisempi versio vapaa-aikaan ja pieni juhlalaukku. 
Ostan vaatteita harvoin, käytännössä vain kuluneiden tai rikkimenneiden tilalle. Käytän samoja vaatteita jopa vuosikymmeniä jos vain mahtuvat päälle. Suosin kotimaisia brandeja. Yhtenä päivänä päällä oli Friitala kengät, NP, housut Part Two paitapusero , Rills, neule, Joutsen takki ja Aarni käsilaukku. 
Kevään ostoslistalla on raidallinen paitapusero ja loafer-kengät. Ja toivon mukaan myös se jakkupuku kunhan sopiva löytyy. 

Vierailija
44/52 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

51 laukkua 😬 On mullakin ehkä 20 jos lasken kaikki reput ja matkalaukut mutta että 51. Johan noille tarvii kohta kokonaisen kaapin jos kovin isoja ovat. Olen tuo jolla on 60 mekkoa ja 60 paria kenkiä 🙈

Niille ON kokonainen kaappi 😀 sellainen 50 cm leveä täyskorkea. Enimmäkseen kuitenkin käytän samaa tai samoja laukkuja jatkuvasti. Tossa luvussa on mukana sellaisiakin, joita en ole käyttänyt koskaan, mutta silti en ole halunnut niistä luopua. Ainakin löytyy jokaiseen tilaisuuteen ja jokaiseen asuun sopiva 😉  

Aloin itsekin katsoa tarkemmin noita määriä siitä sovelluksesta, että onko niitä oikeasti niin paljon. On. Mukana oli kaksi kangaskassia ja pari sellaista, jotka olis ehkä enemmän lompakkoja kuin laukkuja, mutta kyllä tuo luku piti muuten paikkansa. Jossain kellarikomerossa löytyy vielä lisääkin. Matkalaukkuja tossa luvussa ei ole. 

Vierailija
45/52 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty laskemaan. Kävin eilen pari kaappia läpi. Housuja noin 20, sukkia sata, paksuja paitoja 15, ohuita paitoja 20, juhlapaitoja 10. Ja tämä vasta parissa kaapissa.

Vierailija
46/52 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paljon, mutta en aio luopua niistä, koska olen työtön ja hallitus on leikannut tukia isolla summalla. Uudet palohälyttimetkin on jo asennettu taloyhtiöön. 

Vierailija
47/52 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella paljon, mutta en aio luopua niistä, koska olen työtön ja hallitus on leikannut tukia isolla summalla. Uudet palohälyttimetkin on jo asennettu taloyhtiöön. 

Nyt voin ostaa pelkkää ruokaa, hygieniatuotteet ja siivousaineet.

Vierailija
48/52 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskalsin eilen luopua sellaisista näteistäkin vaatteista, joita en ole käyttänyt koskaan tai vuosiin. Savotta jatkuu.

Vierailija
49/52 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään riittävästi. Vain noin neljä 60 senttistä kaapillista!

Vierailija
50/52 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen aina syyllisyyttä että minulla on valtavasti tavaraa kunnes tulen tähän ketjuun ja tajuan että tavara ja vaatemääräni ovat ihan kohtuulliset verrattuna moniin muihin. 

Mutta kyllä kuulkaas me naiset saatais hieman järkevöittää omaa kulutustamme jos halutaan että maailma pelastuu. 

Vierailija
51/52 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostan vaatteita vain vähän ja harvoin? Haluan tietenkin säästää luonnonvaroja. Haluan säästää myös vaivaa joka aiheutuu vaatteiden ostamisesta, hoitamisesta, järjestelemisestä ja kierrättämisestä. Totta puhuen haluan säästää myös rahaa. Max 5-10 vaatetta vuodessa tarkoittaa ihan oikeaa säästöä ja sitä että kun ostan, pystyn ostamaan mieleistä ja kunnollista. 
Se jolla on vain yhdet farkut

Vierailija
52/52 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa vaatteita, mutta mahtuvat silti makuuhuoneen kaappeihin. 

N. 22 paria kenkiä (2 vaelluslenkkarit, kumpparit, 3 talvikengät, hiihtomonot, 3 juhakengät, 4 lenkkarit/tennarit, 2 maiharit, 4 kesäkengät, 2 salikengät, crocsit ja reino-tossut) 

3 laukkua (1 reppu, tietokonelaukku, olkakassi, 2 juhlakäsilaukkua, 2 vyölaukkua ja 2 muuta laukkua)

Talvimekkoja n. 15 kp, kesämekkoja saman verran ja juhlamekkoja 5 kpl 

Talvihousuja n. 10 kpl, kesähousuja saman verran. 

Urheiluleggareita ja ulkoiluhousuja n. 10 kpl

Urheilu- ja ulkoilupaitoja n. 10 kpl 

T-paitoja 10 kpl

Pitkähihaisia paitoja n. 10 kpl

Neuleita 5 kpl 

Kotivaatteita ja yövaatteita n. 10 yläosaa ja 10 alaosaa

Olen juuri laihtunut noin puolitoista kokonumeroa joten osa vaatteista on jo hiukan liian isoja, iso osa sopivia ja jonkin verran on vaatteita, jotka ovat vielä kireitä. 

Ostan 90 % muista kuin alusvaatteistani kirpputorilta tai muuten käytettynä.