Asko ja Sotka menivät konkkaan. Tuhannet asiakkaat jotka ovat tilanneet kalusteita mutta eivät vielä saaneet niitä tulevat häviämään rahansa
Kommentit (67)
Askoissa kestää kuukauden saada joku tuote kotiin . Maskussa myös . Aika hidasta. Kuljetusliikkeet . Viikon kestää odottaa ehkä 2-3 päivää.
Kela ei nyt mitenkään liity minkään huonekalu liikkeen konkurssiin tollopelle.
Kela gold voi miettiä onko hän saanut lapsilisää ja opintotukea kuin työttömyyskorvausta itsekin.
Evakot saa YK tukirahaa ja ei sotakassasta kuin vastaanottorahan.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti menettävät rahansa. Tulisi ainakin minulle parempi mieli. Tiedän, että saan nautintoa toisten epäonnesta. Onko muita samanlaisia?
Luottokortilla maksettu. Eli saan rahat takaisin ja sinä myös maksat osan takaisin saamastani rahasta. Se siitä ilostasi.
Vierailija kirjoitti:
Noniin, siinä se taas nähdään. Olenkin ihmetellyt miten tuollaset firmat kannattaa, ostaako ihmiset muka huonekaluja jatkuvalla syötöllä? Mitä rokkitähtiäkö ne on että aina vähän väliä pistetään pöydät ja jakkarat pirstaleiksi tai heitetään ikkunasta?
Minä olen yhden sohvan olen ostanut tällä vuosituhannella. Kaikki muut huonekalut on käytettyjä, vanhimmat luultavasti 1930-luvulta.
Ei kannata ostaa mitään!
En kyllä ikinä osta käytettyä sohvaa tai sänkyä. Saa vielä jotain tuholaisia kaupan päälle. Tosin kun ostaa laadukasta ei niitä kovin usein tarvitse edes uusia. Sohvat ollu nyt yli kymmen vuotta, näyttävät edelleen uusilta. Sänkyyn voi päivittää joskus petarin.
Vierailija kirjoitti:
Askoissa kestää kuukauden saada joku tuote kotiin . Maskussa myös . Aika hidasta. Kuljetusliikkeet . Viikon kestää odottaa ehkä 2-3 päivää.
Maskusta ostettiin sohva lauantaina ja keskiviikkona kantoivat sisään
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti menettävät rahansa. Tulisi ainakin minulle parempi mieli. Tiedän, että saan nautintoa toisten epäonnesta. Onko muita samanlaisia?
Eikö tuo ole suomalaisen perusluonne?
Vierailija kirjoitti:
Eurooppa ja Suomi köyhtyy, ei ole ihmisillä varaa ostaa huonekaluja kun voi jäädä ykskaks työttömäksi. Kiitos USA! Köyhdytään vielä lisää asekauppojen jälkeen.
Suomalaisilla on keskimäärin talletuksina 100 000 euroa. Siitä ehkä pieni siivu kannattaisi käyttää vaikka uusien kotimaisten patjojen vaihtoon ihan oman terveyden ja jopa Suomen teollisuuden kannattamisen vuoksi.
Mutta me varaudumme pahemman päivän varalle, eli siihen että tulee uusi hallitus ja vie rahoista erilaisilla veroilla osansa.
Huonot ajat ovat kestäneet jo 25 vuotta, jotka on eletty velaksi.
Hautaan ei kukaan saa rahojaan mukaan, eikä paljon omaisetkaan, jos vasemmistohallitus on vallassa. Olisi tyhmää kuvitella, että verotus loppuu kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskusta ostettiin sohva lauantaina ja keskiviikkona kantoivat sisään
Itse tilasin aikoinaan Askosta Pohjanmaan -sohvan. En muista montako viikkoa kesti, ja sitten kun se tuotiin siinä oli jotain vikaa että meni takaisin korjattavaksi... Hieman harmitti kun oletin että on kotimaista laatutuotantoa. No, on sitten sen jälkeen kyllä kestänyt, mutta alku oli hankala.
Vierailija kirjoitti:
Noniin, siinä se taas nähdään. Olenkin ihmetellyt miten tuollaset firmat kannattaa, ostaako ihmiset muka huonekaluja jatkuvalla syötöllä? Mitä rokkitähtiäkö ne on että aina vähän väliä pistetään pöydät ja jakkarat pirstaleiksi tai heitetään ikkunasta?
Minä olen yhden sohvan olen ostanut tällä vuosituhannella. Kaikki muut huonekalut on käytettyjä, vanhimmat luultavasti 1930-luvulta.
Ei kannata ostaa mitään!
Luuletko että nykyaikana huonekaluja tehdään kestämään? Ennen valmistettiin puusta, joka kesti vuosikymmeniä. Nyt valmistetaan sahajauhosta, muovista, pahvista ja rukouksista kuraa joka tuskin kestää viittä vuotta.
Hallituksen tekemät alv:in ja kiinteistöverojen korotukset alkavat siis jo purra.
Eiköhän ne vielä jonkun ratkaisun tilanteeseen löydä. Varmasti tuolle velkojallekin niin iso asiakas ,että vetää konkurssihakemuksen pois kunhan jotain laskujaan niille maksavat.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen tekemät alv:in ja kiinteistöverojen korotukset alkavat siis jo purra.
Sannan 17% inflaatio ja sen aiheuttama ostovoiman heikentyminen siis ei ole syynä, vaan 1.5%-yksikön korotus ALV:ssa? Luvut sinulla ei ole oikein hallussa, demari?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ostaa mitään!
En kyllä ikinä osta käytettyä sohvaa tai sänkyä. Saa vielä jotain tuholaisia kaupan päälle. Tosin kun ostaa laadukasta ei niitä kovin usein tarvitse edes uusia. Sohvat ollu nyt yli kymmen vuotta, näyttävät edelleen uusilta. Sänkyyn voi päivittää joskus petarin.
Minun käytetyt huonekalut onkin vanhemmilta ja isovanhemmilta peräisin. Jostain kirpparilta tms en lähtisikään sellaisia ostamaan.
Näin se hallituksen hyvä hallitusohjelma toimii. Tuottamattomat yritykset menevät konkurssiin.
Olen 20 vuoden aikana ostanut sohvan (Masku), patjat jostain suomisoffan "loppuunmyynnistä" ja loput Ikeasta. Pienen osan kirpparilta (nekin ikeaa) ja muutama kaluste on isovanhempieni ja isoisovanhempieni peruja. Tuon 20 vuoden aikana on vastikään hajonnut vanhin ikeasta ostettu lipasto - rungon jätin edelleen käyttöön vaikka laatikot kiskoineen petti ilmeisesti liian suuren kuorman alla. Joo, olin neljännen muuton jälkeen lastannut laatikot kirjoilla ja keramiikalla :D.
En halua ostaa huonoja huonekaluja kovalla hinnalla. Ikea sentään myy rehellisesti pahvia ja edullisesti - tietää tasan minkä laatuista saa ja toisinaan yllättyy kuitenkin positiivisesti. Ja valikoima on suurempi ja mikä ollut tärkeintä: saa kaiken saman katon alta heti mukaan.
Oli kai tuo konkka ennustettavissa, kun asuntomarkkinatkin on jäässä. Ne joilla olisi rahaakin 3500€ vuodesohvaan, jättävät ostamatta kun uusia kämppiä ei osteta ja sisusteta.
Kalliit huonelut on jo pidempään olleet siirtymässä niche-luokkaan, koska perhe-elämä ja lemmikit tuhoaa ne sohvat sun muut kuitenkin muutamassa vuodessa. Vaikka olis kuinka kallis sohva, sekin alkaa haisemaan läikittymään. Kuka sitten ostaa 6 kertaa kalliimman tuotteen enää nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ostaa mitään!
Luuletko että nykyaikana huonekaluja tehdään kestämään? Ennen valmistettiin puusta, joka kesti vuosikymmeniä. Nyt valmistetaan sahajauhosta, muovista, pahvista ja rukouksista kuraa joka tuskin kestää viittä vuotta.
En ollutkaan oikein tietoinen tästä nyky huonekalujen laadusta, kun minulla yhtä sohvaa lukuunottamatta kaikki on 1930-80 luvuilta. Nähtävästi nämä mööpelit tosiaan kannattaa pitää.
Mulla on Kela Gold ja kalusteet kannetaan kotiin yhteiskunnan piikkiin.
Siinä ei pärjää edes sinun OP Platinum...