Asko ja Sotka konkurssiin!
Asko ja Sotka -huonekaluketjuja haetaan konkurssiin. Asko ja Sotka ovat Suomen suurimpia huonekalualan toimijoita.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011780528.html
Jäähän meille onneksi Ikea. Eiku.
Kommentit (246)
Ihmeen kauan tuossakin kesti. Asko oli konkurssikypsä jo 90-luvun loppupuolella, kun joutuivat laittamaan tehdastilojaan lihoiksi.
Lopettivat silloin mm. erittäin hyvän huonekalumuseonsa jne.
Taitaa ihmiset nyt vaan säästää Orpon "kauhukabinetin" takia.
Hyvin vaan näyttää konkurssit, lomautukset ja irtisanomiset lisääntyvän.
Vierailija kirjoitti:
Ri suomalaiset ole vuosikymmeniin enää arvostaneet Suomessa tehtyä kunhan on vaan halpaa Ikeaa ja vastaavaa
Meillä oli Askon Omega kirjahyllysydeemi ysäriltä. Oikein hyvälaatuinen, hyvää työtä. Olisi haluttu jo uutta talon remontin jälkeen, mutta kun ei noita raaskinut dumpata kaatopaikalle. Laitettiin ne toriin myyntiin ja parin tunnin päästä soitti ostaja, joka maksoi niistä tonnin ja tuli seuraavana päivänä hakemaan 600km päästä. No me sitten haettiin Ikeasta sisustukseen sopivaa tavaraa, nyt, viisi vuotta myöhemmin kaikki saranat on antaneet periksi ja ovet roikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei kuluta!
Ei niin. Mulla on tänä vuonna "älä osta mitään"- vuosi, siinä keskisormeni kauhukabinetille. Onneksi on vuoden päästä vaalit.
Itsekin ajattelin jättää nyt ostokset väliin.
Ruokaa vaan ajattelin ostaa, enkä mitään muuta.
Näin 55-v työttömäksi jääneenä alkoi älä osta enää ikinä mitään-loppuelämä. Paitsi sitä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on pauttiarallaa ihmisiä jotka ei ole koskaan huonekaluja itsellen ostanut ja ei tule ostamaan. Joten ei se heitä juuri kosketa.
Mitä tarkoitat "pauttiarallaa ihmisiä"?
Sille on oma akateeminen sanakin. Laitetaan virkkeeseen joku häiritsevä virhe tai hassu sana, niin sanoma jää mieleen helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaan tämmöinen esimerkki huomioon, että olen duunannut matalapalkka-alan töitä yli kakskytvuotta.
Huonekalut on peritty romuina ja eripareina omilta vanhemmilta.
Yhtään huonekalua en ole ostanut, koska vuokra on kallis ja kaikki menee mitä tulee.
Tapasin naisen, joka tekee normaaleita ihmisten töitä, joiden takia ihmiset käy töissä ja ajattelee että työelämä on järkevää. Oli järkyttävää huomata miten tavalliset ihmiset, joilla on lyhyempi työpäivä ja palkalliset lomat ja ylityölisät sun muut, ostelee tosta noin vain perheelle huonekalut mitä tarvitsee. Ilman osamaksua. Tosta noin ka ne on kalliita. Toinen on autottomuus, koska auto ja sen ylläpito on mahdotonta saavuttaa nykyisellä tarjotulla palkkatasolla.
Missä ihmeessä olet töissä, jos ylitöistä ei makseta korvausta eikä palkallisia lomia ole? Ei taida olla ihan laillista
Normaalia matalapalkka-alalla. Siis niitä töitä mitä nykyään halutaan vietnamilaisten tekevän.
Ei keskiluokkaa ole kiinnostanut muiden alojen työolot ja palkkataso. Seuraavaksi kurjistetaan heidän työoloja ja palkkoja.
On edelleen paljon ihmisiä, jotka ei kysele itseltään että miksi käyvät töissä. Ovat tottuneet käymään ja heille on lapsesta asti sanottu että töissä pitää käydä. Eivät tiedä muusta. Suomessa on yllättävän paljon tämmöisiä kurjia.
Olen yksi esimerkki kirjoja lukevasta ja kirjoja keräävästä ihmisestä jolla ei ole kirjahyllyä, vaan säilytän kirjoja sänkyjen alla ja pinoina huoneiden nurkilla.
Kirjoista voi tehdä pöydänkin kun pinoo jalat ja laittaa levyn päälle.
Viisikymppinen olen jo ja en ole ostanut koskaan huonekaluja itselleni. Ei autoa ja en tiedä miten sellaisen kuljettaisi edes kotiin.
Onneksi ei ole tilauksia sisällä, olen jo pitempään boikotoinut Sotkaa saamani huonon asiakaspalvelun takia.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa ihmiset nyt vaan säästää Orpon "kauhukabinetin" takia.
Ei ole mitään säästettävää.
Ostin Askosta sängyn hetki sitten siinä oli 10v takuu sen voi nyt sitten varmasti unohtaa. Harmittaa kun mietin paikallisen yksityinen huonekaluliikeen välillä, mutta luulin että Asko olisi pienempi nyt olen selittänyt että olisin saanut paikallisesta saman tuotteen vielä halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Askosta sängyn hetki sitten siinä oli 10v takuu sen voi nyt sitten varmasti unohtaa. Harmittaa kun mietin paikallisen yksityinen huonekaluliikeen välillä, mutta luulin että Asko olisi pienempi nyt olen selittänyt että olisin saanut paikallisesta saman tuotteen vielä halvemmalla.
Onneksi sängyn takuuta käytännössä tosi harvoin tarvitsee. Mutta on tuo hyvä esimerkki. Ihan tyhjä mainoslupaus kun käytännössä mitään takuuta ei ole. Ihan turha mennä konkurssipesään huutelemaan, että mun joustinpatjasta katkesi jousi.
Asuntokauppa ei käy, jolloin huonekalujakaan ei osteta. Koko Suomi Oy Ab kovaa vauhtia kohti konkurssia.
"Raportti paljastaa: Iso osa yksityislääkäreistä välttelee veroja."
"Pörssit rumaan laskuun Arabiemiraateissa Sanasota kiihtyy USA:n ja Euroopan välillä
Yrityskaupat
Näin pörssiyhtiö hankkiutui eroon Askosta ja Sotkasta vain kuukausia ennen konkurssia
Pörssiyhtiö KH Group myi sittemmin konkurssiin hakeutuneen Indoor Groupin osakkeet toimitusjohtajan yhtiölle nimelliseen hintaan marraskuussa. Kauppalehden analyytikon mukaan vaikuttaa siltä, että konkurssikypsä yritys myytiin yhtiön toimitusjohtajalle. Kauppalehti ei tavoittanut Indoor Groupin toimitusjohtaja Kati Kivimäkeä kommentoimaan asiaa. KH Group kieltäytyi haastattelusta."
HS tutki: Asko ja Sotka johtivat asiakkaita harhaan ennen konkurssia.
Vierailija kirjoitti:
HS tutki: Asko ja Sotka johtivat asiakkaita harhaan ennen konkurssia.
Näinhän käy aina juuri ennen konkurssia, tyhmille myydään tyhjää kovilla alennuksilla. Asiakkaat ei tule koskaan saamaan maksamiaan tuotteita, ne myydään konkurssiloppuunmyynnissä jollekin toiselle.
Luuleeko joku asiakas saavansa rahat takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Missä meidän sohva, maksoimme lähes 3000€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä meidän sohva, maksoimme lähes 3000€.
"Missä meidän sohva, maksoimme lähes 3000€."
Minä ostin sen tonnilla.
Suomalainen osaaminen vaan alas ja ulkomailta tuotuja lastulevy tuotteita tilalle.
Tuotteiden laadullahan ei ole niin väliä, kunhan hinta on edullinen.