Asko ja Sotka konkurssiin!
Asko ja Sotka -huonekaluketjuja haetaan konkurssiin. Asko ja Sotka ovat Suomen suurimpia huonekalualan toimijoita.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011780528.html
Jäähän meille onneksi Ikea. Eiku.
Kommentit (246)
Vierailija kirjoitti:
Miksi Asko ei keskity vain sohvien ja sänkyjen tekoon, eikö ne ole aina olleet heidän ydintuotteitaan? Kaikki sopimusvalmistajien tavarat pois.
Asko nyt on ollut konkurssikypsä jo kauan. Sitä on tekohengitetty Sotkan avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meninpä sitten tyhmä ostamaan joulukuussa huonekaluja Sotkasta muutamalla satasella ja maksoin suoraan tililtä, enkä luottokortilla!! Mitä luulette, näinköhän niitä huonekaluja enää nään, en ainakaan rahoja...
Rahat meni ja huonekaluja ei tule
Luottokortilla kannattaa maksaa, varsinkin nyt kun on paljon konkursseja.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei kuluta!
Ei niin. Mulla on tänä vuonna "älä osta mitään"- vuosi, siinä keskisormeni kauhukabinetille. Onneksi on vuoden päästä vaalit.
Vierailija kirjoitti:
Tuodaan kelaturisteja halpoatyövoimaa ja poistetaan suomalaisilta sosiaaliturva. Nostetaan samalla alv.
t kansanedustajasi
Älä persu valehtele. Suomen hallitus ei ole koskaan tuonut ketään toisesta maasta Suomeen (paitsi muutaman suomalaisperäisenäidin lapsineen Al-Holin leireiltä).
Hmmmm
Pörssiyhtiö KH koneet omisti tuon indoor Groupin
Myi sen marraskuussa indoor Groupin Tjn toimarin yritykselle.
Indoorgroupilla on sotka ja Asko ja Lahdessa jokin. Sohvatehdas
konkurssia hakee kuitenkin eri firma kauhavalta, sänkyvalmistaja
https://yle.fi/a/74-20207131
Ilmeisesti ovat kuvanneet maksuja jo pitkään vaan ei löydy hynää.
Älkää ostako mitään ilman että maksatte luotolla. Totuus on että kaikki valitsee nykyään Jyskin ja bellianin ja ikean niin Suomessa tehty jää jalkoihin
Sotka tervemenoa vaan
Onhan meillä vielä isku
Olin ostamassa sohvaa Sotkasta. Sohva 1200,- sohvapöytä 250,- puolipakkomyyntinä 2 ploa kankaan suoja-ainetta spray mitälie 28,-/kpl.
Sinne jäi sohva ja muut rojut katselemaan huomattavan simppelin myyjän kanssa kun asiakas häipyy odottelemaan -50% konkurssimyyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuodaan kelaturisteja halpoatyövoimaa ja poistetaan suomalaisilta sosiaaliturva. Nostetaan samalla alv.
t kansanedustajasi
Älä persu valehtele. Suomen hallitus ei ole koskaan tuonut ketään toisesta maasta Suomeen (paitsi muutaman suomalaisperäisenäidin lapsineen Al-Holin leireiltä).
Se oli edellinen hallitus ja Pekka Haavisto vihr
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei kuluta!
Ei niin. Mulla on tänä vuonna "älä osta mitään"- vuosi, siinä keskisormeni kauhukabinetille. Onneksi on vuoden päästä vaalit.
Oletko sinä ällö tyyppi joka tätä mantraa hoet monissa er ketjuissa ukko vai akka? Tahdon tietää!
Jos niillä muuLta tulleilla olisi niin isot tuet kuin sanotte, ei tulisi konkursseja. Jos niitä maksareita saisi, niin kauppa kävisi kuin mikä. Että joku ei täsmää nyt
Vierailija kirjoitti:
Harmitti tosi paljon Kodin ykkkösen konkka, nyt sitten tämä. Sotkasta en piittaa mutta sohva ja muita isompia huonekaluja on hankittu Askosta, kotimaisia ja hyviä tuotteita. Jatkossa sitten Suomesta saa pelkkää Ikeaa.
Ostin rustasta villamaton tarjouksesta halvalla viimevuonna. Näytti rullan sisään unohtunut kodin1 kuitit. Rusta ostanut konkurssipesää..
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei osta enää huonekaluja. Samat kamat kiertävät vuosikymmeniä Torin ym. kautta käyttäjältä toiselle. Ihmisillä ei ole rahaa, sinkkutaloudet lisääntyvät, kukaan ei perusta perheitä eivätkä huonekalut ole enää statussymboleja menneiden vuosikymmenten tapaan. Kun ihmiset asuvat ahtaammin kuin koskaan, eivät nämä mööpelitkään mahdu mihinkään. Se vähä mikä uutena täytyy ostaa hankitaan joko netistä, Ikeasta tai jostain Design-liikkeestä, eikä tällaiselle keskihintaiselle tavaralle ole kysyntää. Lisäksi millenniaalit ja gen z -porukka käyttävät mieluummin 1000€ ulkomaanmatkaan tms. kuin uuteen sohvaan tai ruokailuryhmään, joita on käytettynä Tori väärällään jopa ilmaiseksi.
Syitä tälle on siis todella monia ja ihan odotettu juttu.
Ostaapas. Älä kirjoita kuin tietäisit mitä muut tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei kuluta!
Sama täällä 😂. Tai jos pitää jotain isompaa ostaa niin suhteilla ulkomailta, ihan nykyhallituksen iloksi
Ri suomalaiset ole vuosikymmeniin enää arvostaneet Suomessa tehtyä kunhan on vaan halpaa Ikeaa ja vastaavaa
Kävin eron jälkeen kääntymässä Askossa, kun tarvitsin tv-tason. Meinasin tikahtua nauruun, kun hintalaput oli 800-900euroa, tsiisös. Onneksi roskalavaryhmästä löytyi tuunattava. En minä sen takia käy töissä että polttaisin kaikki rahat johonkin kalusteeseen, joka pitelee televisiota.
No, jäähän meille ainakin vielä Ikea ja sen lastulevyistä tehtyjä tuotteita, joita saa vielä itse nikkaroida.
Viimeksi kun yritin Askosta jotakin ostaa, niin myyjiä kiinnosti enemmän tietokoneen räplääminen kuin palvelu. Ostin sohvani muualta. En yhtään ihmettele konkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei kuluta!
Itsekin ajattelin jättää nyt ostokset väliin.
Ruokaa vaan ajattelin ostaa, enkä mitään muuta.