Hei asuntovälittäjä! Niistä myytävien asuntojen ilmoituksissa olevista kuvista...
Jos näen kuvissa yhdenkään s44tanan torkkupeiton aseteltuna "puolihuolimattomasti" sängylle, jää se kämppä varmasti väliin.
Puhumattakaan niistä kahdesta vihreästä oksasta maljakossa, se sama maljakko sitten kiikutetaan joka huoneen tasolle ja saunan lauteille.
Koittakaan nyt j*malauta keksiä jo jotain muuta sen "ihanan, rennon ja ilmavan" tunnelman luomiseksi...
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
minua taas ärsyttää kuvien venytys, heti epäilyttää että kuvassa on niin pieni tila, ettei siitä edes kehtaa laittaa normaalia kuvaa vaan on pakko venyttää, jotta näyttäisi isommalta, vaikka jokainen huomaa, että kuva on venytetty
Uusien asuntojen kalustekuvissa on muuten tuon tyylinen vedätys. Kalustekuvat on varmaankin mallinnettuja, mutta niistä näkee että kalusteiden kokoa on pienennetty suhteessa huoneen mittoihin. Kun katsoo varsinaista pohjapiirrosta, huomaa kyllä, ettei siihen miniatyyriolkkariin VOI mahtua sohvaa ja kahta Artekin tankki- nojatuolia, ja vielä on reilusti väljyyttä ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi asuntoa etsiessään ihmiset katselee kotien sisustusta, eikä asuntoa? Eivätkö ihmiset ymmärrä mitä ovat ostamassa, kun torkkupeitto kiinnostaa pohjapiirrosta enemmän?
Ehkä nää on vaan haaveilijoita, ei todellinen ostaja ehdokas edes huomaa jotain kippoa tasolla, vaan on ihan faktat tarkastuksessa.
ketä varten ne kipot, kapot ja torkkupeitot sinne asetellaan ja miksi?
Onko sinun muutoinkin vaikea asettua toisen ihmisen asemaan?
Sinusta tuntuu ylivoimaiselta käsittää, että joku saattaa tykätä asua toisenlaisen sisustuksen keskellä kuin sinä?
Hei
Se on markkinointia. Yleensä naisilta naisille.
Ja se toimii, joten sitä tehdään
Vierailija kirjoitti:
Ihme asioihin kiinnitätte huomiota.
Itse kiinnitän näihin.
- Sijainti
- Koko ja hinta
- Ikä
- Pohja
- Asumismuoto / OKt osake, paritalo jne yms
- Tontin omistus
- Tehdyt ja tulevat remontit sekä keittiön / kylppärin kokonaistilanne.
- Lämmitysmuoto
jne yms. paljon muuta...
Jotkut torkkupeitot ja maljakon oksat menee ohi silmien. Jos nuo ylläolevat osuu kohdalleen/ on helposti muokattavissa itselle sopivaksi, tarjous lähtee sisään.
Yksinkertaista
No totta kai nuo asiat on niitä ostopäätökseen vaikuttavia asioita. Mutta kyllä minua ärsyttää etsiä sopivaa asuntoa, kun ei ole yleiskuvaa asunnosta, vaan just kuvattu niitä risuja maljakossa lipaston päällä. Yhteen aikaan oli sama ryppyinen pellavasaunatakki joka helkkarin asunnossa roikkumassa yhdellä tietyllä välittäjällä, onneksi ei enää niin usein törmää tuohon. Kyllä se pintojen kunto ja maku vaikuttaa myös (tarviiko remontoida, onko pinnat kuluneet tai sellaiset ettei miellytä omaa silmää? Mistä suunnasta valo tulee jne.?). Ns. fiilistelykuvat ovat täysin turhia. Sitten kun ostajaehdokas on saatu paikan päälle, niin sitten voi olla sitä stailausta ja niitä heiniäkin ristissä maljakossa. Ostaja kykenee katsomaan paikan päällä niiden ohi. Mutta jos ilmoituksessa on puolet näitä ei oikeaa informaatioita sisältäviä kuvia, niin silloin jää jotain pois. Eli ne lähikuvat keittiön kaapinovista, kylppärin kaakelinsaumoista, ja siitä, mistä suunnasta valo tulee olkkariin. Joo, toki jos kuvat on otettu keskitalvella, niin eihän se valon kulku niin hyvin voi näkyä, mutta silloin ei myöskään ole voitu ottaa kuvia niistä heinistä auringonsäteiden kera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei varaa niin ei kannata huudella.
Jatka haaveilemista, mutta tee se hiljaa.
Ja aivan turhan välin jätit virkkeidesi väliin. Kaksi riviä ja teet jo kappalejaon. Ihan oikeasti nyt.
Äidinkielenope on taas virkeänä ja tarkkana kuin porkkana 😄.
Vielä sen sanon, että ei minua haittaa "trendikkäät" saippuapullot, kipot ja kapot tai muu sisutuskrääsä. Minua haittaa kuvat niistä. Siis ne ruskeaan pumppupullosaippuaan zoomatut kuvat. Tai niihin maljakossa ristissä oleviin heiniin zoomatut kuvat. Ihan sama, mitä rompetta siellä asunnossa on, jos kuvista näkyy pohja, pinnat suurimmaksi osaksi ja se, miten valoisa se on. Mutta mitään informaatioita en saa lipaston kuvasta. En ole ostamassa sitä lipastoa, vaan asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vielä sen sanon, että ei minua haittaa "trendikkäät" saippuapullot, kipot ja kapot tai muu sisutuskrääsä. Minua haittaa kuvat niistä. Siis ne ruskeaan pumppupullosaippuaan zoomatut kuvat. Tai niihin maljakossa ristissä oleviin heiniin zoomatut kuvat. Ihan sama, mitä rompetta siellä asunnossa on, jos kuvista näkyy pohja, pinnat suurimmaksi osaksi ja se, miten valoisa se on. Mutta mitään informaatioita en saa lipaston kuvasta. En ole ostamassa sitä lipastoa, vaan asuntoa.
Nimenomaan tämä on se asia, minkä osa haluaa väkisin ymmärtää väärin. Jokainen saa ihan rauhassa sisustaa ja stailata asuntonsa niin kuin parhaaksi näkee, mutta asuntojen myynti-ilmoituksiin on turha änkeä lähikuvia sisustuskrääsästä, kun sitä krääsää ei olla ostamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan tämä on se asia, minkä osa haluaa väkisin ymmärtää väärin. Jokainen saa ihan rauhassa sisustaa ja stailata asuntonsa niin kuin parhaaksi näkee, mutta asuntojen myynti-ilmoituksiin on turha änkeä lähikuvia sisustuskrääsästä, kun sitä krääsää ei olla ostamassa.
Eiköhän AP: tässä ole käsittänyt "väärin" Hän vallan hyvin tietää että ne trendikkäät sisustuskuvat ovat näkyvyyden takia. Ja klikkauksien seasta voi ihan hyvin löytyä se hullaantunut tosiostaja.
Kunhan haluaa vaan brassailla kuinka häneen ei tollasella hömpällä tehdä vaikutusta.
Ps. Itseä ne risujen kuvat lähinnä hymyilyttää. Mutta eivät pilaa ilmoitusta. Puuttuva pohjakuva voi harmittaa. Kun sitten joutuu ehkä kysymään sitä ellei nyt heti kerkee näytölle lähtemään.
Minä en taas kestä kuvia, jotka ovat vastaavanlaisesta asunnosta. Ja se toinen asunto on tyyliin eri kokoinen kaiken lisäksi :D
Minä puolestani ihmettelen niitä ostajia, jotka eivät jaksa lukea ilmoituksen tietoja ja sitten tulevat näytölle ihmettelemään ja inisemään.
- jaa tässä olikin vuokratontti no en sitten ole kiinnostunut
- ai tämä maksaa 420 000. Mulla ei ole sellaiseen varaa, etsin parinsadan tuhannen omakotitaloa alueelta stadin punavuori
- jaa tämä olikin kolmessa tasossa tämä 100 neliötä. Me halutaan jannemarin kanssa yksitasoratkaisu
- jaa tässä ei ollutkaan isoa nurmikkoa takapihalla. Meidän teroelina haluaa leikkiä nurmikolla
- jaa tämä olikin omakotitalo. Me etsitään mummolle palvelutalopaikkaa
Kova homma aina siivota paikat esittelykuntoon, on ok arvioida näkemäänsä paikanpäällä ja miettiä olisko se itselle sopiva, mutta nuo nyt voisi nuo perusfaktat selvitellä ilmoituksesta ja kuvista ennenkun lähtee liikenteeseen.