Tarvitseeko aikuinen ihminen etelässä lainkaan pitkävartisia talvikenkiä tai -saappaita vai riittääkö vedenpitävät vaelluskengät?
Kommentit (23)
Ei tarvitse, olen viimeiset 20 vuotta mennyt samoilla lenkkareilla kuin kesällä.
Riippuu siitä mitä tekee ja missä liikkuu.
Riippuu kuinka etelässä. Kanariansaarilla tuskin tarvitsee, Antarktiksella varmasti tarvitsee.
Ei tarvitse pitkävartisia ollenkaan. Mä työskentelen itse rakennuksilla, ja en tykkää pitkävartisista kengistä jotein käytän aina lyhytvartisia. Koskaan ei ole tullut ongelmaan jalkojen kylmyyden kanssa vaikka osa hommasta on ulkotöitä säästä riippumatta.
Ja aikuisena kysyt palstalaisilta?
Kävellessä ei ole paljoa väliä mutta pyörällä ajaessa haluan että kenkä peittää nilkan.
Nythän on puhe kengän varren pituudesta, ei niinkään lämpimyydestä. Meillä Keski-Uudellamaalla on niin paljon lunta, etten ainakaan minä liiku auraamattomilla alueilla kotini ympäristössä mihinkään ilman pitkävartisia jalkineita. Paljon mukavampi olla jalat kuivina.
No ei sitä lapissakaan tartte pilkkihaalaria jos ei pilki tai kelkkaile.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kuinka etelässä. Kanariansaarilla tuskin tarvitsee, Antarktiksella varmasti tarvitsee.
Minäkin ajattelin, että etelässä = Etelä-Euroopassa.
En ole käyttänyt pitkävartisia, enkä myöskään talvikenkiä noin 20 vuoteen. t.Rovaniemi
Eteläisessä Suomessa tarvii, etelässä ei.
Jos et umpihangessa tallaa niin pärjää vaelluskengillä. Tosin jos on kunnon vuorelliset ulkoiluhousut tai toppahousut, jotka estävät lumen kiipeämisen säärille niin sitten ei tarvi pitkävartisia toppasaappaitakaan. Pitkävartiset villasukat laittaisin silti.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsee. Tai ainakin itselläni varpaille tulisi kylmä, jos ei olisi kunnon talvikenkiä.
Kääriksää ne pitkät varret varpaittes ympärille vai
Helposti pärjää
jos kadulta yhtään koskaan pois haluaa on maiharit ehdottomat
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse, olen viimeiset 20 vuotta mennyt samoilla lenkkareilla kuin kesällä.
Ilmeisesti et uökoile yhään. Lunta voi olla parkkipaikallakin niin paljon, että housun lahkeet kastuvat. Lenkkareilla lumi menee kenkiin, eikä villasukatkaan mahdu lenkkareihin.
Vedenpitävät vaelluskengät ilman talvitoppauksia riittää aivan hyvin, jos on erityisen kylmä laitan villasukat.
Ne pärjäävät jotka lähtevät omasta autotallista parkkihalliin ja takaisin. Osallahan elämä voi olla tällaista, ettei käydä ollenkaan ulkona.
Mulla on lämpimät vaelluskengät käytössä, mutta todellakin pitkävartiset. Matalat kengät ei missään nimessä käy talvella. Hkissä asun.
Tarvitsee. Tai ainakin itselläni varpaille tulisi kylmä, jos ei olisi kunnon talvikenkiä.