Miten teinin saisi vaihtamaan kotivaatteet? Samoissa farkuissa missä istuu ostarin lattialla (koska penkit poistettu) istuu kotona sohva
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paha olo näillä nuorilla nykyään on, kun mieluummin istutaan ostareitten lattioilla kun ollaan kotonaan?
Paha olo? :D Etkö sinä teininä hengaillut kavereiden kanssa missään?
Ei ap
Vaihdoitko itse nuorena? Mä ainakin muistan että kun tulin kotiin, ni heitin vaan repun naulaan ja menin mun huoneeseen sänkyyn makaamaan. Samat farkut jalassa, joissa olin ollut koulussa ja bussissa. Ei mulla ollut mitään kotihousuja.
Meillä oli tosi tarkkaa vaatteiden kanssa, kotivaatteet vaihdettiin aina kotiin tullessa ja syy oli se, ettei tahrita ja kuluteta parempia vaatteita kotona. Ja sama käytäntö on edelleen aikuisena. Farkut kaiken lisäksi kiristää, on ihanaa saada lökärit päälle!
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli tosi tarkkaa vaatteiden kanssa, kotivaatteet vaihdettiin aina kotiin tullessa ja syy oli se, ettei tahrita ja kuluteta parempia vaatteita kotona. Ja sama käytäntö on edelleen aikuisena. Farkut kaiken lisäksi kiristää, on ihanaa saada lökärit päälle!
Käsketäänkö lasten kavereidenkin samalla riisuutua?
Ja minä luulin olevani pöpökammoinen.. 😂
Mitkä ihmeen kotivaatteet? Kyllä minä olin aina pelkillä alushousuilla kotona.
Laita sille viltti siihen sohvalle alle. Meillä on sellanen jöö asian suhteen et en halua edes mitään sisäleikkipuistossa käytettyjä sukkia kotisohvalle tai lattioille, et revin ne vaikka itte heidän jaloistaan jos ei itte vaihda. Yök.
Miksi sun lapsi istuu ostarin lattioilla eikä ole tekemässä jotain järkevää (taide- tai urheiluharrastus)? Itse en sohvan kanssa ole noin tarkka, mutta meillä on siinä viltit päällä, joita pestään säännöllisesti. Sänkyyn taas ei ole mitään asiaa muuta kuin suihkun kautta ja yöpuvussa.
Laita teinin sänkyyn muovilakana tms. Niitähän käytetään silloin, kun joku laskea säännöllisesti allensa. Sama sohvalle suojaksi. Teineille voi seikkaperäisesti kertoa, että mitä hän sieltä lattialta raahaa mukaansa, mm. narkkarien verta, räkää ja koiranpaskaa noin alkajaisiksi.
Ota oppia sijaisvanhemmista, á la Auer Ruskosta, oppivathan vaihtamaan. Parin kuukauden nälkäkuuri ja mykkäkoulu jos eivät tanssi vanhempien mukaan.
Joidenkin mielestä tämä hirviöpariskunta on esimerkillinen sijaisvanhempipari.
Älä huoli - kylään tullessaan ottaa kaikki vaatteet pois! T: M65+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en tajunnut. Ei tuossa ole pöpöjen kanssa mitään tekemistä. Kotivaatteissa sai rauhassa remuta ulkona (luonnossa, urheilla, pihahommia) tai tehdä ruokaa, ei tarvinnut pelätä että likaa parrmmat vaatteet ja tekee turhaa pyykkiä. Kotivaatteet saa olla sottaisempia. Ja mites niitä kavereita käskee vaihtamaan vaatteet, kun ei ole omia mukana? En nyt ihan tajunnut, mistä yrität irvailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paha olo näillä nuorilla nykyään on, kun mieluummin istutaan ostareitten lattioilla kun ollaan kotonaan?
Ei ap
No en minä ainakaan hengannut missään ostareilla. Olin kavereiden kanssa treeneissä, kisoissa ja leireillä. Joskus käytiin yhdessä mäkkärissä syömässä ja leffassa, mutta se tekeminen oli oikeaa tekemistä eikä mitään päämäärätöntä hengailua. Ja ainakin noita nykyteinejä seuratessa ne ostareilla hengaavat nuoret eivät ole kyllä mitään tulevaisuuden toivoja. Lähinnä säälittää, kun ei ole sen parempaa tekemistä kuin pyöriä ostareilla rikkomassa järjestyssääntöjä ja aukoa päätään vartijoille ja vanhuksille.
Eikö sitä kasvatuksessa ole inasen se pointti, että joo, koti on kaikille, mutta perheen johtoryhmä, asettaa säännöt ja ohjeistukset? Ja toki mitä selkeämpi linja, syy ja seurakset, ja auttaminen toteutuksessa "Tässä on tuoli johon riisut paremmat kouluvaatteet, tai pyykkikoriin, ja tässä toisella on kotivaatteet.
Koittaa aika jolloin teini ei halua vaikka peseytyä, tai syödä tiettyjä ruokia, siivota tai noudattaa muuten sääntöjä, mutta sitten voidaan alkaa keksimään laitosta jossa asua (jossa sielläkin säännöt), ja miten itse maksaa vuokransa, nettinsä, puhelimensa ja muutenkin hankkii itselleen tarvitsemansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ap
Hengailtiin kyllä, mutta ei me istuttu missään p 4s kaisilla ostarin lattioilla niinkuin jotkut spuget, hyi helv... ties minkä sankkerin tai tuberkuloosin niiden nuohoamisesta voi saada, nimittäin nykyään kun tautikirjo on kaikenlaisen monimuotoistumisen johdosta laajempi kuin ysärillä tai sitä ennen...
Me hengailtiin ja istuskeltiin paikallisen kioskin terassilla, paikallisessa baarissa missä pelattiin biljardia ja ihan vaan istuskeltiin, ja siis huom penkeillä!! niinkuin sisäsiistiksi ja ihmisten tavoille opetetuille ihmisille on ominaista.
Ja ysärillä maailma oli erilainen senkin suhteen että en näin jälkeenpäin tajua miten me päästiin sinne baariin alaikäisinä sisälle??
M49
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä kasvatuksessa ole inasen se pointti, että joo, koti on kaikille, mutta perheen johtoryhmä, asettaa säännöt ja ohjeistukset? Ja toki mitä selkeämpi linja, syy ja seurakset, ja auttaminen toteutuksessa "Tässä on tuoli johon riisut paremmat kouluvaatteet, tai pyykkikoriin, ja tässä toisella on kotivaatteet.
Koittaa aika jolloin teini ei halua vaikka peseytyä, tai syödä tiettyjä ruokia, siivota tai noudattaa muuten sääntöjä, mutta sitten voidaan alkaa keksimään laitosta jossa asua (jossa sielläkin säännöt), ja miten itse maksaa vuokransa, nettinsä, puhelimensa ja muutenkin hankkii itselleen tarvitsemansa.
Laitokseen, jos teini ei halua siivota? Hieman kyllä lastensuojelun resurssien haaskaukselta tuo vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoitko itse nuorena? Mä ainakin muistan että kun tulin kotiin, ni heitin vaan repun naulaan ja menin mun huoneeseen sänkyyn makaamaan. Samat farkut jalassa, joissa olin ollut koulussa ja bussissa. Ei mulla ollut mitään kotihousuja.
Olihan sängyssä päiväpeite?? Meillä oli.
Vierailija kirjoitti:
Osta ihmeessä farkut oikeaa kokoa 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä. Mutta meiltä kun vieraat lähtee,mä siivoon. Kuulin kun lapsen kaveri keittiössä aivasti ja mun lapsi sano: hyi hel! Laita edes käsi eteen!. Eli meikäläinen pesi kaikki ovet,kahvat,tasot, en tiiä minne aivasti. Enhän mä sillon siivoo hulluna kun on ollu vieraita joista en tiiä. Meidän sohva haisee perseeltä,mut ei vieraiden perseiltä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun lapsi istuu ostarin lattioilla eikä ole tekemässä jotain järkevää (taide- tai urheiluharrastus)? Itse en sohvan kanssa ole noin tarkka, mutta meillä on siinä viltit päällä, joita pestään säännöllisesti. Sänkyyn taas ei ole mitään asiaa muuta kuin suihkun kautta ja yöpuvussa.
Päiväpeitosta kuullu?