Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis hei! Onko todellakin niin, että 2000€ nettotulot yhdellä hengellä on pienet??

Vierailija
28.04.2007 |

Siis ei oteta nyt pääkaupunkiseutua huomioon..

Onko tosiaankin niin, että kaikilla on muka NETTOTULOT jotain 3000¿/henki.. Aivan järkyttäviä palkkoja kyllä.. Millä alalla? minäki tahon!

Sen takia vain yhden hengen tulot, koska ollaan vauvapalstalla ja tehdään nyt oletus, että toinen vanhempi on kotona edes jossain vaiheessa..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kahden tonnin nettotulot ovat ihan hyvät.

Vierailija
2/14 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos perheen nettotulot ovat vain 2000¿ niin on kyllä tosi vähän.

Ihan sama vaikka tuo 2000¿ olisikin vain yhden ihmisen palkka, sillä koko perheen elättämiseen tuo raha on tosi pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko päälle lapsilisä ja bvanhempainraha / kotihoidontuki vai onko tuossa kaikki? Pienet ovat tulot! Minulla yksin netto n. 3000, enkä mielestäni ole 4700 euron kk-tuloillani edes mikään hyvätuloinen...

Vierailija
4/14 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on tosi pienet. siloinhan molemmat saa joku 1000 egee käteen ja se on noin suunilleen siivoojan palkka.

Ja lapsilisäthän kuuluu tuloihin ( pankin mukaan)

Vierailija
5/14 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi käsittää.. Ollaan oltu miehen kanssa molemmat pari kuukautta työttöminä.. Ei ollu mitään vaikeuksia ostaa uusia telkkareita ja pyöriä..

Nyt miehen nettotulot ovat 2000 ¿ ja rahaa on vaikka muille jakaa.. Itse opiskelen.. Joten tuloja ei ole tai no se hurjat 200¿.. Lapsilisää tulee se 100¿.. eli eipä niitä voi mihinkään laskea..

Mihin te pistätte sitä rahaa??

Asuntoon menee 500¿/ kk

Ruokaan 300¿/kk

Autoon 300¿/kk

Ja muihin menoihin yhteensä 300¿/kk.. Jos elelee tosi leveästi.. Jää vähintäänkin 600¿ polttaa taivaan tuuliin..

Plus vielä lapsilisä ja tuo olematon opintotuki.. ja silti meillä muka tiukkaa??

Nyt oon kyllä järkyttyny!!

Vierailija
6/14 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina kuvitellut, että mun 2000 nettotulot on ihan hyvä. Voisihan se olla enemmänkin, mutta mies tienaa niin saakutin hyvin, ettei tarvitse tehdä muuta kuin tätä leppoisaa opettajan hommaa ;)

Vierailija
7/14 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen tuloihin nähden vähän

Minulla on nettotulot 4500¿/kk

Miehellä on nettotulot 7000¿/kk

+lapsilisät sun muut

Mutta nuo hyvät tulot näkeekin sitten mm. asunnossa, autoissa, vaatteissa ym.

Pienemmälläkin voisi elää, mutta mukavaa on kun saa vähän luksustakin elämään =)

Vierailija
8/14 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä pääkaupunkiseudulla kyllä elättäisi, jos tuosta pitäisi maksaa perheen asunto ja elämä.

Vierailija
9/14 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta nuo hyvät tulot näkeekin sitten mm. asunnossa, autoissa, vaatteissa ym.

Meidän tulot on yhteensä keskimäärin 20 000¿/kk. Eli verojenkin jälkeen vielä paljon. Mutta tätä eivät kukaan tiedä, meillä kun ei ole tarvetta pröystäillä :)

Eli me eletään keskituloisten tapaan: ei kovin isoa taloa (joskin okt, mutta ei pk-seudulla eikä sisustuskaan ole suoraan lehtien sivuilta), auto on uusi, mutta tavallinen farmari (kuluttaa vähemmän kuin iso, toista autoa ei olla koskaan edes harkittu ekologisista syistä) ja jopa vaatteita ostetaan tarpeeseen tai jos sattuu ohimennen silmään joku erityisen kiva (ei pelkästä shoppailun ilosta). Me ei myöskään edes matkustella kovin paljon (joskin silloin kun jaksetaan/ehditään lähteä, käytetään huoletta rahaa elämiseen matkan aikana).

Mitä sitten rahoillamme teemme? Käytämme pelkästään erilaisiin hyväntekeväisyyskohteisiin kuukausittain n. 2000¿, mutta siitäkään emme livenä kyllä ole juuri kenellekään kertoneet. Kannustamme kyllä muita hyvätuloisia vihjaamalla sopivista kohteista ;)

Miksi näin? Koska kerskakulutus on aina ällöttänyt. Ja itselläni on aina ollut halu auttaa muita, jos vain olen voinut. Harmittaa, ettei tällainen tapa elää ole ennemminkin sääntö kuin poikkeus... Kulutus on hyvä (kansantalouden kannalta) niin kauan, kun se ei mene överiksi. Myös auttamisen pitäisi olla vielä suurempaa vapaaehtoisesti, ei pelkkä pakollisen kova verotus hyvinvointia tasaa.

Vierailija
10/14 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaksi keskituloista vanhempaa + lapsilisät parista mukelosta tekee noin 4000 Euroa/kk. Silloin puolet tuosta on tosi vähän.

Vierailija
11/14 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saa 2 000e pelkästään löhöilyllä niin se on kyllä paljon.

Vierailija
12/14 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen teidän laskuja, missä oot ne huomioinut. On vakuutusmaksuja, puhelin,sähkö,vesi yms.

Vierailija
13/14 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika niukasti.

Vierailija
14/14 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuitenkin tullaan mielestämme ihan kohtuullisesti toimeen. Asutaan pk-seudulla omakotitalossa ja olen ollut hoitovapaalla 2,5vuotta ja miehen nettotulot 1400e ja minulle tulee vain pelkkä kotihoidon tuki ja lapsilisät. Silti jotenkin ollaan pärjätty.....

Mutta kyllä sitä tuntee tätä palstaa lukiessa itsensä köyhäksi vaikka olen aikaisemmin ajatellut että tienataan ihan keskinkertaisesti ja ollaan normaaleita työssäkäyviä ihmisiä.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän