Poliisit pysäytti minut keskellä yötä ilman syytä, onko normaalia?
Ajoin rauhallisesti rajoituksia ja kaikkia muitakin liikennesääntöjä noudattaen, he kääntyivät perääni, ja hetken päästä diskovalot alko vilkkumaan ja jouduin pysähtymään. Ottivat puhallutuksen ja kysyivät korttia, eivät muuta sanoneet. Onko tämmönen normaalia? Ei ole ennen tapahtunut. Eikö öisin saa ajaa autolla? Ei minua siis haittaa että pysäytti, mutta kunhan vaan ihmettelen, kun ihan normaalisti ajoin mielestäni.
Kommentit (113)
Ensinnäkin noiden susien tappamisille pitäisi olla kunnolla perusteet. Ei voi vaan lähteä ammuskelemaan susia niiden omille reviireille, jos niistä ei kerran ole ollut mitään uhkaa kenellekään ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin aikoinaan kävelemässä kotiin, kun poliisi pysäytti minut, vaati henkilöpapereita ja kun mitään ei löytynyt kehotti olemaan tekemättä enää koskaan sitä mitä tein. Olin että mitäs v*ttua, ettei saa enää yöllä kävellä kotiin...
Jos et ole tehnyt mitään väärää, sinulla ei ole mitään velvollisuutta näyttää poliiseille mitään henkilöpapereita, sinulla on oikeus yksityisyyteen. Eri asia jos epäillään rikoksesta, mutta öisin käveleminen ei ole rikos, ja heillä pitää olla tarpeeksi vahvaa näyttöä jollekkin rikokselle minkä olisit tehnyt, että voivat henkilöpapereita vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmäääääääääääääääääääääääääääääääääääääää pää hankeen- jos sittenkään helpottaaaaaaa. yöllö ei saa olla autoja teillä eikä kaduilla. kello 22 on ajokielto aina. katso mölli ikkunasta. tuu hangesta toukokuussa.
Mitä sä vedät, peukkuako?
Det är inte normalt. Inte ens fast det skulle vara vanligt i Finland. I normala länder stoppas inte människor på måfå för att rentvå sig själva från obefogade misstankar.
Ei, miten se sika kehtasi! Nyt äkkiä värjäämään tukka räikeäksi ja malli kouvolaksi, nenärengasta ja joko sateenkaarivaatteet tai hamasia ylle. Sitten räyhäämään torille, että patriarkaatti on sinua kaltoin kohdellut ja sinulla pitäisi olla vain oikeuksia, ei velvollisuuksia!
Mallia maailmalta penaalin tylsimmistä kynistä siis.
Vierailija kirjoitti:
Det är inte normalt. Inte ens fast det skulle vara vanligt i Finland. I normala länder stoppas inte människor på måfå för att rentvå sig själva från obefogade misstankar.
I don't understand what you are saying speak English or Finnish please
Minua eivät ehtineet pysäyttää. Ajelin kaupungin keskustassa ihan reippaasti mutta sallituissa rajoissa ja kun pääsin kotipihan parkkiin ajoivat auton siihen taakse, ettei olisi päässyt karkuunkaan. No ei siinä mitään, puhallus ja ajokortin näyttö ja pääsin kotiin.
Ja pitäisikö tuommoisesta pahastua. No ei todellakaan. Hyvä kun valvotaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei, miten se sika kehtasi! Nyt äkkiä värjäämään tukka räikeäksi ja malli kouvolaksi, nenärengasta ja joko sateenkaarivaatteet tai hamasia ylle. Sitten räyhäämään torille, että patriarkaatti on sinua kaltoin kohdellut ja sinulla pitäisi olla vain oikeuksia, ei velvollisuuksia!
Mallia maailmalta penaalin tylsimmistä kynistä siis.
Aika ottaa lääkkeet.
Eivät pysäyttäneet keskellä yötä ilman syytä.
Sinulle ei vain kerrottu syytä.
Kansalainen seurasi kuorma-autolla, vaikka asiakas odottaa. Äksöniä kohdasta 13:10.
Vierailija kirjoitti:
Mikä muu laillinen syy poliisilla on pidättää kuin rikos tai avun tarjoaminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin aikoinaan kävelemässä kotiin, kun poliisi pysäytti minut, vaati henkilöpapereita ja kun mitään ei löytynyt kehotti olemaan tekemättä enää koskaan sitä mitä tein. Olin että mitäs v*ttua, ettei saa enää yöllä kävellä kotiin...
Jos et ole tehnyt mitään väärää, sinulla ei ole mitään velvollisuutta näyttää poliiseille mitään henkilöpapereita, sinulla on oikeus yksityisyyteen. Eri asia jos epäillään rikoksesta, mutta öisin käveleminen ei ole rikos, ja heillä pitää olla tarpeeksi vahvaa näyttöä jollekkin rikokselle minkä olisit tehnyt, että voivat henkilöpapereita vaatia.
Ei kannata uskoa näitä nistien hörinöitä. Poliisi voi koska tahansa pyytää paperit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata uskoa näitä nistien hörinöitä. Poliisi voi koska tahansa pyytää paperit.
Voi pyytää mutta eihän kävelijöillä ole välttämättä mitään papereita mukana. Nimi ja henkilötunnus pitää sanoa kysyttäessä ja poliisi sitten tarkistaa tiedot.
Et ole liikenteen valvonnasta kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä muu laillinen syy poliisilla on pidättää kuin rikos tai avun tarjoaminen?
Kyseessä ei ole pidätys eikä vangitseminen. Pikemminkin puhuttelu johon ei vaadita varsinaista rikosepäilyä. Poliisi voi esim. pysäyttää mahdollisen silminnäkijän ja kysyä tietoja.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Isää pysäyteltiin joskus vähän väliä. Syy: oli ostanut auton, jonka entinen omistaja oli poliisin vanha tuttu 😄
Spurguisäni auto oli niin harvinainen että poliisit tunsivat sen jo ulkonäöstä eikä ukkeli voinut ajella ilman rattijuoppoudesta lähtenyttä korttiaan.
Jotkut kiusallaan valehtelee poliisille, että joku toinen autoilija on humalassa. Poliisit sitten pysäyttää ja tarkistaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse lähtisin pakoon. Ei mulla ole aikaa puhallella mihinkään poliisin piippuihin...
Putkasta ei sitten pääsekään pakoon.
Vierailija kirjoitti:
Yöllä kai ne olettaa että kaikki ajaa kännissä silloin...
Koskus voivat etsiä jotakin kieroa lieroa