Poliisit pysäytti minut keskellä yötä ilman syytä, onko normaalia?
Ajoin rauhallisesti rajoituksia ja kaikkia muitakin liikennesääntöjä noudattaen, he kääntyivät perääni, ja hetken päästä diskovalot alko vilkkumaan ja jouduin pysähtymään. Ottivat puhallutuksen ja kysyivät korttia, eivät muuta sanoneet. Onko tämmönen normaalia? Ei ole ennen tapahtunut. Eikö öisin saa ajaa autolla? Ei minua siis haittaa että pysäytti, mutta kunhan vaan ihmettelen, kun ihan normaalisti ajoin mielestäni.
Kommentit (49)
Pari kertaa on tultu jututtaan yöllä kun olen ollut autolla pysähtyneenä. Molemmilla kerroilla on kerrottu miksi. Toisessa tapauksessa oli läheiseltä työmaalta varastettu tavaraa. Toisella kerralla oli ollut ilkivaltaa vesitornilla, jonnepäin oli menossa.
Kyllä ne voi pysäyttää koska tahansa. Silti minua ei ole kun viisi kertaa pysäytetty varmaan 10 vuoden aikana.
Harvinaista on, mutta poliisi varmaan tekee tällaista rutiinitarkastusta, jos ole muita tehtäviä. Voivat myös olla seuraamassa jonkun vinkin perusteella tilannetta jollain alueella ja tsekkailevat samalla mitä porukkaa alueella liikkuu, jos olisi vaikka poliisin tuttuja.
Vuosikymmeniä sitten vein syysyönä kynttilöitä hautausmaalle ja poistuessani portista Reinikais-Transit tuli paikalle, kenties sattumalta tai sitten ei. Kyselivät mitä puuhailen. Sanoin jakavani liikekannapanomääräyksiä, koska kokoan joukkoja ja kävin juuri tapaamassa pataljoonani komentajaa. Minulla oli joku vanha kalkkeerinen lottokuponkikanta jota pimeässä heiluttelin. Kynttilä minulla oli koska vihollisen ilmatoiminnan vuoksi emme uskalla isoja valoja käyttää. Eivät jostain syystä yhtään jääneet sanalle pidemmäksi aikaa vaan poistuivat varsin liukkaasti ennen kuin olisin ottanut äijät palvelukseen autoineen päivineen. Luulen että etsivät tuohon aikaan saatananpalvojia tms.
Meilläkin sattui kerran niin, että mies tuli hakemaan minua päivystyksestä joskus puolen yön jälkeen. Poliisiauto oli lähtenyt seuraamaan torilta ja kun mies pysäköi autonsa tienlaitaan sairaalan eteen, pysähtyi poliisiauto taakse. Mies oli nousemassa autosta niin poliisi alkoi huutaa: pysy autossa ja toinen tuli puhuttelemaan häntä ja toinen oli auton takana seuraamassa. Vähän säikähdin, kun olin juuri tulossa sairaalan ovelta, että onko jotakin sattumut, kun näin meidän auton ja poliisiauton peräkkäin ja kuului hirveä karjunta. Poliisit eivät selitelleet mittän, toivottivat hyvää yötä. Todennäköisesti siinä harjoiteltiin, koska käskyttänyt poliisi oli nuori poliisi.
Eihän siinä mitään, harjoitella pitää, mutta kun sydänvaivojen takia olin istunut päivystyksessä 5 tuntia niin tuo ei ainakaan helpottanut oloa.
Onhan se hyvä jos joskus löytyy rosvo.
Aina välillä joku ajaa huumepäissään, niin on hyvä tarkastaa autoilijoita. Voisi enemmänkin.
Kävelijät voi jättää rauhaan, ne kävelee ihan syystäkin, eikä autoile.
Osa voi tanssia kävellessä ja ottaa painavia joustavia jammailuaskeleita matkalla lähimarkettiin.
Heidät voi jättää rauhaan. Autoilija on vaaraksi myös muille.
Tuohan on suoraan kuin jostain pohjoisesta koreasta
Vierailija kirjoitti:
Aina välillä joku ajaa huumepäissään, niin on hyvä tarkastaa autoilijoita. Voisi enemmänkin.
Osa voi tanssia kävellessä ja ottaa painavia joustavia jammailuaskeleita matkalla lähimarkettiin.
Huumediilerit menee usein kävellen, toki tukkuporras usein autolla. Kun teollisuushalli keikataan, liikkuu pienempi tavara jalkamiesten matkassa, vain isommat autokyydillä. Maastokätköillekin menevät fillareilla, potkulaudoilla ja etenkin jalkapelissä.
Onko sinulla vanha auto? Niillä on tapana vaania vanhoja autoja, sehän on sellaista rasismia vanhoja autoja kohtaan mitä ne harrastaa.
On aina hiukan epäilyttävää jos aamuyöllä arkena ollaan liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
On aina hiukan epäilyttävää jos aamuyöllä arkena ollaan liikenteessä.
Miksi se on epäilyttävää vain arkena aamuyöllä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumediilerit menee usein kävellen, toki tukkuporras usein autolla. Kun teollisuushalli keikataan, liikkuu pienempi tavara jalkamiesten matkassa, vain isommat autokyydillä. Maastokätköillekin menevät fillareilla, potkulaudoilla ja etenkin jalkapelissä.
Tän takia heitä myös ryöstetään. Poliisi ei ole ainoa kuka "ratsaa".
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla vanha auto? Niillä on tapana vaania vanhoja autoja, sehän on sellaista rasismia vanhoja autoja kohtaan mitä ne harrastaa.
Kasarilla kun ei ollut takaapysäyttämissäännöksiä ja punaisia valoja ajelin aamuyöstä eteläsuomalaisessa kaupungissa 4 v vanhalla Ladalla. Sain maijan perään ja vilautti kaukovaloja, olisi pitänyt ihan pykälien mukaan ajaa rinnalle ja esitellä lätkää. Siellä oli kaksi vanhaa (eläkeikä oli kuulemma 58 v) puheliasta pappaa joista toinen teki viimeistä työvuoroaan ja toisella koitti eläke seuraavana vuonna. Luulin että oli ihan mielenkiintoa koska oli väärän läänin rekisterissä auto, mutta myöhemmin selvisi että aiemmin illalla oli puukotettu jotain heppua. Sekä puukottaja että puukotettu olivat jotenkin jääneet kadoksiin ja ilmeisesti oli etsinnät käynnissä.
Voi myös olla, että poliisilla on johonkin muuhun tehtävään liittyen haussa henkilö, jonka tuntomerkkeihin sinä ja autosi sattuivat täsmäämään. Mulle on käynyt kaksi kertaa niin, että poliisi on pysäyttänyt, jututtanut, puhalluttanut, pyytänyt nähdä henkkarit / rekisteriotteen. Tajusin, että hakevat jotain tiettyä tyyppiä "pitkä nuorehko mieshenkilö, porrasperäinen vaalea auto" tms. En ollut minä! :-D
Mulle sattui näin: istuin kylläkin bussissa, takapenkillä. Bussi pysähtyi valtatiellä pysäkille, luulin, et joku tulee kyytiin tai jää pois. Kuuntelin tulpat korvissa musiikkia ja katselin ikkunasta ulos. Säikähdin, kun yhtäkkiä edessä seisoi kaksi isoa poliisia ja tuijotti minua. Ihmettelin, et mitäs nyt ja kiskoin tulpat pois korvista. Toinen poliisi sanoi, et "ei tää oo se". Päättelin, et jollain "haku päällä" ja nähty edellisellä linja-autoasemalla, nousevan muka kyytiin..
Tuosta Hph:n jutusta: omalla isällä vähän harvinaisempi automalli, oli ajanut joskus ylinopeutta, poliisit pysäyttäneet ja puhalluttaneet - 0. Sakkoja ei saanut vaan (suullisen) huomautuksen. Sen jälkeen pysäyttivät (ei ylinopeutta) kerran tai pari, sama auto, niin lienevät olettaneen jotain(???). Isä kyllä käytti vapaa-aikoina alkoholia, voi olla, että joku teki "ilmiannon". (ei koskaan ajanut kännissä).
Vierailija kirjoitti:
Ilman syytä ei saa pysäyttää.
Tämä, ja suomilampaat vaan tottelee nöyränä kaikkea eikä osaa panna vastaan millekkään asialle.
Jos auto on vanha ja huonokuntoinen
Ajattelevat että sulla ei kaikki kunnossa
Tyhmäääääääääääääääääääääääääääääääääääääää pää hankeen- jos sittenkään helpottaaaaaaa. yöllö ei saa olla autoja teillä eikä kaduilla. kello 22 on ajokielto aina. katso mölli ikkunasta. tuu hangesta toukokuussa.
Nyt tarkistettiin vain ajokelpoisuus.