En halua isopalkkaista ammattia, tuntuisi kauhealta maksaa puolet palkasta veroa
Ei tuntuisi kivalle, mutta pienestä palkasta otettu pieni määrä ei niin paljoa haittaa. Vaikka lopputuloksena onkin vähemmän rahaa, se ei siltikään tunnu niin pahalta.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Minä maksaisin paljon mieluummin 6000 euron palkasta puolet veroa, kun itselle jäisi 3000€ kuin 2000 euron palkasta 20%.
Sama. Tuollaisesta työstä saisi paljon muitakin etuja ja se olisi luultavasti siistiä toimistotyötä ja lounastelua etätyömahdollisuuksineen.
Vierailija kirjoitti:
"Ja kertaakaan vuosien varrella ei tilinauhalla näkyvä bruttopalkkani ole laskenut, vaikka tuo työnantajan maksu on noussut. Näinhän olisi käynyt, jos se olisi osa palkkaani."
Olet saanut palkankorotuksen, jonka työnantaja on maksanut puolestasi suoraan eläkevakuutusyhtiölle.
Höpö, höpö. Jos se olisi minun palkkaani, myös se osuus kerryttäisi eläkettäni. Näinhän ei kuitenkaan ole, vaan se 1,5% kertymä lasketaan vain siitä tilinauhalla näkyvästä bruttopalkasta.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis mielummin sossuelättinä?
Lukutaito? Hänhän sanoi, että preferoi pienempipalkkaista työtä, ei mitään työttömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä jättäydyin 16 vuotta sitten hyväpalkkaisesta (85 000€/vuosi) työstä, koska verojen maksaminen ärsytti. Tarkemmin sanottuna en halunnut enää tukea sairaita ja laiskoja. Realisoin ja piilotin omaisuuteni ja olen elänyt siitä lähtien erilaisilla tuilla. Nykyään asumistuki, työttömyystuki ja toimeentulotuki.
Oletko itse mielestäsi enemmän sairas vai laiska? Minua ärsyttää sinunkaltaistesi tukeminen.
T. 25.000e veroja vuodessa
Tiedän, että sinua ja muita ärsyttää kaltaisteni tukeminen. Minuakin ärsytti ennen, mutta näin parhaaksi vaihtoehdoksi liittyä tukielätteihin.
Jos noista kahdesta pitää valita, olen sitten sairas. Onhan minulla jatkuva diabetes- ja verenpaine lääkitys. Kerään myös kesällä/syksyllä marjoja ja sieniä joita myyn verottomana, eikä se ole laiskojen hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä jättäydyin 16 vuotta sitten hyväpalkkaisesta (85 000€/vuosi) työstä, koska verojen maksaminen ärsytti. Tarkemmin sanottuna en halunnut enää tukea sairaita ja laiskoja. Realisoin ja piilotin omaisuuteni ja olen elänyt siitä lähtien erilaisilla tuilla. Nykyään asumistuki, työttömyystuki ja toimeentulotuki.
Et halunut tukea sairaita ja laiskoja. Nyt kaikki muut joutuu tukemaan sua, vaikka et ole sairas vaan pelkästään laiska ja huijari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse mielestäsi enemmän sairas vai laiska? Minua ärsyttää sinunkaltaistesi tukeminen.
Tiedän, että sinua ja muita ärsyttää kaltaisteni tukeminen. Minuakin ärsytti ennen, mutta näin parhaaksi vaihtoehdoksi liittyä tukielätteihin.
Jos noista kahdesta pitää valita, olen sitten sairas. Onhan minulla jatkuva diabetes- ja verenpaine lääkitys. Kerään myös kesällä/syksyllä marjoja ja sieniä joita myyn ver
Olet tukihuijari. Rikot lakia. Onneksi kaltaisiasi jää kiinni joka päivä. Osa jopa vangitaan, osa joutuu vaan maksamaan saamansa tuet takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et halunut tukea sairaita ja laiskoja. Nyt kaikki muut joutuu tukemaan sua, vaikka et ole sairas vaan pelkästään laiska ja huijari.
Mielestäni sairaudet ovat suurimmalta osin seurausta omista valinnoista, joten en kestänyt enää sitä, että jouduin heitä tukemaan. Olin ennen jatkuvasti vihainen ja stressaantunut. Töiden lopettamisen jälkeen elämänlaatuni on kohentunut moninkertaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Olet tukihuijari. Rikot lakia. Onneksi kaltaisiasi jää kiinni joka päivä. Osa jopa vangitaan, osa joutuu vaan maksamaan saamansa tuet takaisin.
Tiedän, mutta niin rikkoo moni muukin lakia. En usko jääväni ikinä kiinni. Käytän lähinnä käteistä ja nettilompakoita. Hätävarana on myös kimpale kultaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni sairaudet ovat suurimmalta osin seurausta omista valinnoista, joten en kestänyt enää sitä, että jouduin heitä tukemaan. Olin ennen jatkuvasti vihainen ja stressaantunut. Töiden lopettamisen jälkeen elämänlaatuni on kohentunut moninkertaisesti.
Olet siis sairas ja mielestäsi ansaitset tukea. Mutta muut sairaat eivät ansaitse tukea. Ok. Lisäksi valehtelet omaisuutesi ja huijaat kelaa. Tuo on muuten petos ja rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, mutta niin rikkoo moni muukin lakia. En usko jääväni ikinä kiinni. Käytän lähinnä käteistä ja nettilompakoita. Hätävarana on myös kimpale kultaa.
Oikeasti sairaat ja varattomat ja työttömät ansaitsevat tukensa. SInä et.
Erikoinen ajattelutapa. Tiedätkö miksi maksetaan veroja? Selvitä vaikka se ensin. Enemmän liksaa käteen kuin vähemmän liksaa käteen? Kumpi olisi kivempi?
Hyvätuloisena olen ajatellut asian niin että en tee mitään ylimääräistä kun marginaaliprosentti on 62. Otan kaiken mahdollisen vapaa-ajan mikä on saatavissa koska se nostaa elämänlaatua ja parantaa jaksamista. Paikallisen sopimisen ansiosta lomaa on liki 12 viikkoa vuodesta josta 4 viikkoa palkantonta. Palkka on noussut viime vuosina enemmän kuin odotin joten en valita veroista.
Onneksi Suomessa on nämä kauttaaikojen suurimmat veronmaksajat, kuten Ilkka Paananen, Heikki Herlinit, Kodinojat jne. joiden arvot perustuvat muihin arvoihin ja kantavat ne ylpeydellä.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis sairas ja mielestäsi ansaitset tukea. Mutta muut sairaat eivät ansaitse tukea. Ok. Lisäksi valehtelet omaisuutesi ja huijaat kelaa. Tuo on muuten petos ja rikos.
En ole sanonut ansaitsevani tukea.
Minun moraaliini ei vain mahdu se, että valtio ja kunta on oikeutettu yli 50% tulosta korvauksena siitä, että saa olla tämän yhteiskunnan jäsen. Maksimaalin pitäisi olla jossain 30% paikkeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos noista kahdesta pitää valita, olen sitten sairas. Onhan minulla jatkuva diabetes- ja verenpaine lääkitys. Kerään myös kesällä/syksyllä marjoja ja sieniä joita myyn ver
Oletko yrittänyt laihduttaa? Se yleensä auttaa noihin vaivoihin.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Suomessa on nämä kauttaaikojen suurimmat veronmaksajat, kuten Ilkka Paananen, Heikki Herlinit, Kodinojat jne. joiden arvot perustuvat muihin arvoihin ja kantavat ne ylpeydellä.
Kun omaisuus on ylittänyt tietyn pisteen, niin hyvähän niitä veroja on maksaa ja leuhkia sillä.
Yhtä hyvin voin minäkin leuhkia kuinka maksan veroja joka kuukausi palkastani, vaikka se harmittaa niin maan hemmetisti.
Vierailija kirjoitti:
Oletko yrittänyt laihduttaa? Se yleensä auttaa noihin vaivoihin.
Olen aikoinani yrittänyt, mutta en mitenkään tosissani. Kymmeneen vuoteen en ole välittänyt terveydestäni yhtään. Syön mitä haluan ja liikun vain jos haluan. Yleinen vointini on ihan ok. Jos olisin vielä töissä joutuisin maksamaan lääkkeistänikin jotain.
Vuositulosi siis ovat tuon +60 000 euroa.