En halua isopalkkaista ammattia, tuntuisi kauhealta maksaa puolet palkasta veroa
Ei tuntuisi kivalle, mutta pienestä palkasta otettu pieni määrä ei niin paljoa haittaa. Vaikka lopputuloksena onkin vähemmän rahaa, se ei siltikään tunnu niin pahalta.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tulla kunnolla rikkaaksi ja nostaa vain pääomatuloja. Roope Salminenkin tekee niin miljonäärinä. Fiksua!
Tai olla pienituloinen ja maksaa veroja paljon pienemmällä prosentilla kuin pääomatuloveroprosentti on.
Vierailija kirjoitti:
No oikeastaan jo suht maltillisesta palkasta menee puolet veroja. Ihmiset vaan yleensä unohtavat sen, että lakisääteinen veroluonteinen eläkemaksu, noin 25 prosenttia palkasta, nostaa todellisen veroasteen helposti yli 50 prossan. Tuolla eläkemaksuverolla maksetaan sitten työeläkkeet.
..25% ????
Porvarillisen ideologian omaavan ruikutusta ja rutinaa on kiva kuulla! T. Sossu, nyt ja forever
Mulla on samalainen tilanne. En halua tehdä alle 15e tuntihommia yhtään, koska tuntuu kauheelta saada liian vähän palkkaa. Eli joku 1200e kk on ihan liian vähän. Tarvisi enemmän 800e ap:n palkasta verot mulle että pärjäis. Noin muuten olen sitten mieluummin nälässä työttömänä kuin uhraan vapaa-aikaani ja rikastutan ahneita ihmisiä. Olen kapitalisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oikeastaan jo suht maltillisesta palkasta menee puolet veroja. Ihmiset vaan yleensä unohtavat sen, että lakisääteinen veroluonteinen eläkemaksu, noin 25 prosenttia palkasta, nostaa todellisen veroasteen helposti yli 50 prossan. Tuolla eläkemaksuverolla maksetaan sitten työeläkkeet.
..25% ????
Osa ei näy tilinauhalla, kun työnantaja maksaa sen suoraan eläkevakuutusyhtiölle. Yhteensä eläkemaksu on vähän alle 25 % palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Miten sä oot päässyt nelosen matikan taidoilla ikinä edes peruskoulusta ulos? :DDDDDDD
Nykyään pääsee ulos, koska on liian kallista jättää luokalle. Myös oppilaitokset saa rahaa aina kun porukkaa valmistuu ulos kouluista. Siksi maisteritkin on nykyään paperimaistereita.
Vierailija kirjoitti:
En usko että unohtaa. Moni ei edes tiedä.
Odotellaan vasemmiston voittoa ja sitä kun ne sisäänajaa minimipalkkalain Suomeen 15e tunti. Loppuu lätinät ja nyrkki jämähtää tummalle tammipöydälle. Läskit leuan alla helähtää ja silmäpussit nytkähtää.
Se on jämpti. Sitten lähtee torille ja ostaa jauhelihaa koko köörille. Jauhelihaa ketsupilla.
Samasta syystä en käy töissä, kun tuntuu hullulta maksaa 3/4 kuun palkasta vuokranomistajalle riistohintaa.
Maksakoon itse veroissa riistohintansa.
Veroja on muitakin kuin tulovero.
Useimmiten köyhä maksaa kokonaisuutena suurimman osan tuloistaan veroja.
Vielä jos käyttää Alkoholia ja Tupakkaa niin alkaa tuloista mennä 80% Veroja.
Vierailija kirjoitti:
Veroja on muitakin kuin tulovero.
Useimmiten köyhä maksaa kokonaisuutena suurimman osan tuloistaan veroja.
Vielä jos käyttää Alkoholia ja Tupakkaa niin alkaa tuloista mennä 80% Veroja.
Näinhän se menee. Raamatussakin on kohta, jossa köyhä leskirouva maksaa enemmän hyväntekeväisyyttä kun rikas joka antaa enemän kultakolehteja. Siitäkin huolimatta köyhä antoi kaikkensa. Mitään ei jäänyt.
Sama ideologia pätee töihin menoon. Jos työstä saa vain köyhyyttä, niin köyhä valitsee mieluummin totaalisen köyhyyden ja vapaa-ajan, koska se on jumalallinen valinta.
Orjuus ja saatanallinen valinta ei kuulu hyvien ihmisten valintoihin. Köyhä valitsi itselleen mieluummin elämän.
Itse ihan oikeasti välttelen aktiivisesti (laillisen) rahan tienaamista, koska en halua maksaa veroja.
Yritystoimintahaaveetkin kaatuivat, kun laskeskelin, että koko bisneksen funktio olisi käytännössä elättää valtiota ja eläkeyhtiötä. Jopa 80% kaikesta taloon tulevasta rahasta menisi suoraan noille tahoille.
Vierailija kirjoitti:
Minä maksaisin paljon mieluummin 6000 euron palkasta puolet veroa, kun itselle jäisi 3000€ kuin 2000 euron palkasta 20%.
Mutta mitä enemmän maksaa veroja, tukee somppuäitien laiskottelua ja muuta roadman toimintaa, eli edistää pahantekeväisyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Itse ihan oikeasti välttelen aktiivisesti (laillisen) rahan tienaamista, koska en halua maksaa veroja.
Yritystoimintahaaveetkin kaatuivat, kun laskeskelin, että koko bisneksen funktio olisi käytännössä elättää valtiota ja eläkeyhtiötä. Jopa 80% kaikesta taloon tulevasta rahasta menisi suoraan noille tahoille.
Valtiolle joka orjuuttaa miehet pakkoarmeijaan ja valtiolle joka antaa merkin kansalaiselle ettei tämä omista itseään ja sakottaa kannabiksen käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä maksaisin paljon mieluummin 6000 euron palkasta puolet veroa, kun itselle jäisi 3000€ kuin 2000 euron palkasta 20%.
Mutta mitä enemmän maksaa veroja, tukee somppuäitien laiskottelua ja muuta roadman toimintaa, eli edistää pahantekeväisyyttä?
Aivan. Sitä enemmän vain pidätetään hyväntahtoisia hippejä kesäfestareilla vaatimattomasta pössyttelystä verovaroin.
Kuka sellaista haluaa tukea?
Rahantuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No logiikka toki tuokin. Kun en kuulu kirkkoon, 30% maksan sadantonnin vuosituloista. Muut maksut päälle, mutta yli 60% jää itselle kuitenkin.
Minä maksan saman 30% 85 tuhannen vuosituloista, enkä kuulu kirkkoon. Asuinpaikka vaikuttaa merkittävästi ilmeisesti.
Isomman palkan mukana on todennäköisesti tullut myös isompi vastuu ja enemmän työtunteja. Kyllä itse joskus mietin että joku sellainen duuni jossa työ jäisi aidosti työpaikalle eikä stressaisi nykyiseen tapaan saattaisi olla kiva, pienemmälläkin palkalla.
Tätä olen miettinyt minäkin. Pienemmällä liksalla tekisi jotain stressittömämpää ja ohjeistettua hommaa 8-16. Pienempi veroprosentti tasoittaisi palkan erotusta. Kevyempi ja töihin jäävä työ vapauttaisi henkisiä voimavaroja.
Vierailija kirjoitti:
Odotellaan vasemmiston voittoa ja sitä kun ne sisäänajaa minimipalkkalain Suomeen 15e tunti. Loppuu lätinät ja nyrkki jämähtää tummalle tammipöydälle. Läskit leuan alla helähtää ja silmäpussit nytkähtää.
Se on jämpti. Sitten lähtee torille ja ostaa jauhelihaa koko köörille. Jauhelihaa ketsupilla.
ripaus mustapippurii ja suolaa siihen. SITTEN VASTA KETSUPPI!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No logiikka toki tuokin. Kun en kuulu kirkkoon, 30% maksan sadantonnin vuosituloista. Muut maksut päälle, mutta yli 60% jää itselle kuitenkin.
Minä maksan saman 30% 85 tuhannen vuosituloista, enkä kuulu kirkkoon. Asuinpaikka vaikuttaa merkittävästi ilmeisesti.
Isomman palkan mukana on todennäköisesti tullut myös isompi vastuu ja enemmän työtunteja. Kyllä itse joskus mietin että joku sellainen duuni jossa työ jäisi aidosti työpaikalle eikä stressaisi nykyiseen tapaan saattaisi olla kiva, pienemmälläkin palkalla.
Tätä olen miettinyt minäkin. Pienemmällä liksalla tekisi jotain stressittömämpää ja ohjeistettua hommaa 8-16. Pienempi veroprosentti tasoittaisi palkan erotusta. Kevyempi ja töihin jäävä työ vapauttaisi henkisiä voimavaroja.
Luuletko että työnantajat suostuu tuollaiseen kevyempään ja stressitttömämpään?
Kyllähän se tiedetään että kun on kevyempää, niin ollaan töissä puolipakotettuna sen lähemmäs 12h päivässä ilman ylityölisiä.
Ei niiden kanssa enää jaksa neuvotella. Meni jo. Nyt lakkoillaan kymmenen vuotta ja katotaan jos jaksaa jutela myöhemmin. Ei enää jaksa uskoa parempaan.
Onko nyt niin että pitää lähtä aikakoneella takaisin siwojen aikaan hakemaan edullista jauhenlihaa, makkaronia ja ketsuppia?
Alkaa jo hiukoa, ei täältä mitään kannata nyt ostaa.
Aikakone lämpeemään ja matkaan Halosen lämpöiseen aurinkoiseen aikaan, kun asiat oli kunnossa. Siwan myyjäkin oli töissä ja nättinä. Heippa.
Tälleen se menee täällä soviet finlandiassa